automatisk IP-adresse?
Fra : Sven

Dato : 29-08-07 22:01

Hej.
Jeg har gennem et stykke tid kørt med manuel IP-adresse (10.0.0.2) og har
derfor skulle indtaste gateway og DNS servere. Nu skal jeg så til en anden
udbyder, og så skal jeg bruge "hent automatisk IP-adresse" og "hent
automatisk dns".
Det virker bare ikke. Ikke engang hos min nuværende udbyder (cybercity). Når
jeg retter egenskaber for LAN-forbindelse i netværksindstillinger til, at
den skal hente en IP-adresse automatisk, så kommer der et lille ikon i
taskbaren, hvor der står noget i retning af "henter ip-adresse..." når jeg
holder musen over. Men der sker ikke mere. Den får aldrig en IP-adresse af
routeren. Jeg har afinstalleret al firewall og viruskiller, men der er
stadig ikke hul igennem til at få en IPadresse af routeren.
Hvad kan der være galt med mine indstillinger?

Sven

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-08-07 22:34

Sven <nogen@med.ca> wrote:

<snip>

> Hvad kan der være galt med mine indstillinger?

OS? Hardware? LAN?

Fra : Ole

Dato : 29-08-07 23:19

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
> [...]
> stadig ikke hul igennem til at få en IPadresse af routeren.
> Hvad kan der være galt med mine indstillinger?

Går ud fra, at du bruger Win XP eller Vista.

Det lyder som om, at DHCP klient programmet ikke er startet. Prøv at gå ind
i tjenester, og sæt starttypen til automatisk, og start tjenesten.

Ole

Fra : Nicolai

Dato : 30-08-07 00:26

Ole wrote:

> Det lyder som om, at DHCP klient programmet ikke er startet. Prøv at gå ind
> i tjenester, og sæt starttypen til automatisk, og start tjenesten.

Måske endda snarere DHCP Serveren i routeren?

> Ole

nicolai

Fra : Ole

Dato : 30-08-07 09:59

"Nicolai" <example@example.invalid> skrev i en meddelelse

> Måske endda snarere DHCP Serveren i routeren?

> nicolai

Selvfølgelig også en mulighed

Fra : Sven

Dato : 30-08-07 01:48

> Det lyder som om, at DHCP klient programmet ikke er startet. Prøv at gå
> ind
> i tjenester, og sæt starttypen til automatisk, og start tjenesten.

Bingo! Det hjalp. Men selv om jeg sætter denne tjeneste til "automatisk
start", så bliver den sat tilbage til "manuel start" hver gang min PC har
været slukket. Hvordan får jeg den til at forblive på "automatisk start"?

WindowsXP SP2

Sven

Fra : Ole

Dato : 30-08-07 09:59

> [...]
> været slukket. Hvordan får jeg den til at forblive på "automatisk start"?

Jeg ved, at dette er lidt off topic. Jeg har på tjenesten Automatisk
konfiguration af trådløse enheder oplevat, at programmer til at styre
trådløse netkort, der bliver ved med at stoppe tjenesten. Det kunne måske
være noget ligende, uden at jeg kender til programmer, der kan gøre dette.

Ole