Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Monitor kalibrering 2 gode freeware progra~
Fra : Børge Larsen

Dato : 29-08-07 08:00

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-08-07 10:24

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> wrote in message
> Kig her
>
> http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php
>
> http://www.pcworld.dk/download/56/1154

Du kan ikke kalibrere en skærm pålideligt uden en hardware måleenhed.
Specielt hvis du laver indstillingerne i en browser, som ikke er
farvestyret!
Mvh,
Hans

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-08-07 16:33

Hans Kruse skrev:

> Du kan ikke kalibrere en skærm pålideligt uden en hardware måleenhed.
> Specielt hvis du laver indstillingerne i en browser, som ikke er
> [...]
Ja, eller rettere nej, det kan man ikke. Prøvede engang den fra
flatpanels samt en del andre, men intet viste sig at virke. Bedst
var for mig Adobe gamma, men naturligvis går det ikke uden en måler.

--
Marilyn Mazur, Kings Garden 07-2007:
http://olelarsen.eu/62/slides/2007-07-10-070.html

Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 01-09-07 14:50

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev:

men naturligvis går det ikke uden en måler.

Hvilken sikkerhed har man egentlig for at en måler også måler rigtigt? Er
der en kalibreringsprocedure op mod en standard?

Mvh. Viggo

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-09-07 15:39

Viggo Brøndegaard Nielsen skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev:
> men naturligvis går det ikke uden en måler.
> Hvilken sikkerhed har man egentlig for at en måler også måler rigtigt?

Ingen - havde en Huey hjemme, der konsekvent lavede det cafe au lait farvet

Er
> der en kalibreringsprocedure op mod en standard?

Psss - sådan burde det være, men...?

New Images: http://olelarsen.eu/66/index.html

Fra : Asboe

Dato : 01-09-07 15:49

<46d96e22$0$93442$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

>Hvilken sikkerhed har man egentlig for at en måler også måler rigtigt?

Godt spørgsmål ... men firmaets renommé betyder vel en del!

Jeg har prøvet at kalibrere 3 skærme - en CRT, LCD og endnu en på en
laptop - og derefter sammenlignet kvaliteten ved siden af hinanden.
Det kunne ikke være bedre!

Det er en god løsning ... også behøver man ikke tænke over det mere!

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!