PC & Mac - deling af ADSL forbindelse ???
Fra : Mads Madsen

Dato : 22-01-01 10:58

Hej NG

Vi er fire stykker som deler kontor og også gerne ville dele en ADSL
forbindelse.
I alt har vi seks maskiner - 2 PC'er og 4 Mac'er.
Kan vi, uden at være supernørder, sætte noget op, som gør at vi kan være
fælles om ADSL forbindelsen??
Det vil være bedst hvis vi ikke skal bruge nogen af maskinerne som server,
men kan tænde og slukke alle maskiner uafhængigt.

Hvordan ser det i øvrigt ud med at oprette netværk mellem alle maskinerne?

Mvh.
Mads

Fra : Martin Jensen

Dato : 22-01-01 11:33

"Mads Madsen" <mads.madsen@image.dk> wrote in message
> Hej NG

Hejsa

> Kan vi, uden at være supernørder, sætte noget op, som gør at vi kan være
> fælles om ADSL forbindelsen??

Nu kender jeg ikke meget til MAC's - menb hvis de

a) har ethernet grænseflade og
b) har tcp/ip protokollen

så skulle der intet være i vejen for at i anskaffer jer en ADSL linie.

> Det vil være bedst hvis vi ikke skal bruge nogen af maskinerne som server,
> men kan tænde og slukke alle maskiner uafhængigt.

Køb en ADSL ved WOL, CC eller ved tele.dk (skal så være en ProAccess)

> Hvordan ser det i øvrigt ud med at oprette netværk mellem alle maskinerne?

Hvis a+b er overholdt = fint

Mvh Martin Jensen

Fra : Christian Mygind

Dato : 22-01-01 12:02

I forlængelse af Martins svar (hvortil jeg vist kan berolige med, at alle
moderne macs kan opfylde hans a&b) kan jeg tilføje, at det er meget nemt:

En Pro@ccess-ADSL fra TeleDanmark inkluderer en Router med indbygget hub
(med 4 porte). Med 6 maskiner skal i så bare bruge en hub mere (der koster
ca. 300 kr) og noget netværkskabel. Den ekstra hub forbindes med
Router-hubben, og så har i porte nok til at sætte alle maskiner sammen i et
net, der alle således har adgang til internettet.

/Chr

Fra : Martin Jensen

Dato : 22-01-01 12:21

"Christian Mygind" <chr@mygind.net> wrote in message

[snipsnapklipklap]

> Router-hubben, og så har i porte nok til at sætte alle maskiner sammen i
et
> net, der alle således har adgang til internettet.

..... og til hinanden - for nu lige at svare på det! :)

/Martin

Fra : Christian Mygind

Dato : 22-01-01 12:57

> .... og til hinanden - for nu lige at svare på det! :)

Klart! Godt sét!

/Chr