En lille historie :-)
Fra : pwh

Dato : 28-08-07 20:08

Som den opmærksomme læser vil kunne huske
spurgte jeg for nogle mdr siden på min Faders vegne
mht en dværgschnauzer.
Han har aldrig haft hund på egen hånd før, og er faktisk
også i mine øjne mest et kattemenneske, men alt kan vel læres

Meget lang historie kort.
Han fik fra en kennel tilbudt en tæve på 2 år som
de selv havde haft fra hvalp af,
men den kunne ikke bruges til avl pgr lidt for lys pels.

Jeg er ellers pricipielt imod genbrugshunde,
men den mente jeg godt han kunne binde an med.

Han fik den igår, og det er bare lykken indtil videre.
Hun render i rø... af ham, og har fået lov til at tilbringe
sin første nat i hans fodende af sengen.
Han er ellers lidt sippet med den slags

Så nu har jeg aftalt at jeg skal op til ham og se
vidunderet om 2 uger, det ser jeg frem til

/Jens
(hvis rigtige hunde self vil slagte den ved først givne lejlighed)

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-07 20:33

> Så nu har jeg aftalt at jeg skal op til ham og se
> vidunderet om 2 uger, det ser jeg frem til

Dejligt for ham.
Har efterhånden hørt om mange, der ikke skal have hund i sengen og så ender
hunden alligevel lynhurtigt i fodenden.
Husk billeder, når du tager derop.

> (hvis rigtige hunde self vil slagte den ved først givne lejlighed)

Eller også bliver det omvendt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 28-08-07 21:18

Buffy, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Dejligt for ham.

Det håber jeg, det er jo en stor omveldtning for ham.
Jeg havde faktisk rådet ham til at få en kat i stedet for,
men rent praktisk kan han bedre få passet en hund når han
rejser et par gange om året, end han kan få passet en kat.
Så må han jo i hverdagen "finde" sig i at en hund fylder lidt mere
end en kat gør

> Har efterhånden hørt om mange, der ikke skal have hund i sengen og så
> ender hunden alligevel lynhurtigt i fodenden.

Han faldt hurtigt til patten

> Husk billeder, når du tager derop.

Skal jeg nok, men alle de der racehunde ligner jo noget
man kan finde på nettet i forvejen

> Eller også bliver det omvendt.

Tror faktisk han var lidt bekymret med mine :-?
Da jeg foreslog at han tog hende med ind næste gang han kom til Kbh
fik han hurtigt arrangeret at jeg kunne blive kørt derop med min Faster.
Jeg har nok smurt for tykt på med hvor "skarp" min lille Angel er,
han er vil nok godt beholde sin lille (So)Fie lidt endnu

/Jens (hvis hunde self aldrig ville skade en lille vuf)

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-08-07 21:31

pwh wrote:
> [...]
> Hun render i rø... af ham, og har fået lov til at tilbringe
> sin første nat i hans fodende af sengen.

Det er vel nok dejligt for din far, at han har fået en lille
"veninde". Det er det helt rigtige for ham hvis han går alene til
daglig. Nu har han da en at "snakke" med.

> Så nu har jeg aftalt at jeg skal op til ham og se
> vidunderet om 2 uger, det ser jeg frem til
>
> /Jens
> (hvis rigtige hunde self vil slagte den ved først givne lejlighed)

Det skal nok blive en succés, og Tyson og Angel vil da være henrykte
for sådan en lille dame at lege med. Kan godt forstå du glæder dig,
og så kan du jo også under opholdet holde et lille foredrag om barf
for ham, det vil han sikkert sætte pris på

P.S. skal vi vædde på, at hun stadig sover i fodenden når du kommer
? Og glem nu endelig ikke kameraet der hjemme. Jeg vil meget gerne
se hende.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 28-08-07 22:43

Tove Krieger, skrev:

> Det er vel nok dejligt for din far, at han har fået en lille
> "veninde". Det er det helt rigtige for ham hvis han går alene til
> daglig. Nu har han da en at "snakke" med.

Pt er han alene, ikke at det passer ham.
Men en skodso tog rø.... på ham (eller prøver)
så lige for tiden bor han for sig selv i sit sommerhus i Rørvig.

> Det skal nok blive en succés, og Tyson og Angel vil da være henrykte
> for sådan en lille dame at lege med.

Så naiv er jeg nu ikke, mine hunde kommer heller ikke med
Normalt ignorerer de totalt små hunde, lidt størrer hunde hunde
hilser de da gerne på (mest Tyson), men ellers ingen interesse.

Ved ikke hvorfor de er blevet sådan, de omgåes mange hunde dagligt.
Men det eneste der har deres interesse er mig eller hinanden ???

> Kan godt forstå du glæder dig,
> og så kan du jo også under opholdet holde et lille foredrag om barf
> for ham, det vil han sikkert sætte pris på

Jeg har faktisk anbefalet ham tørkost som udgangspinkt når han skal
have hende passet ind immellem, så er det nemmest.

Men, men, men.
Hun stikker ifølge ham selv kun til sin dyre eukanubasnot,
så jeg måtte da træde til med lidt gode kostråd så hun ikke sulter
Men det vil værer det nemmeste for ham med tørkost,
så det må han prøve at lærer hende at æde (stakkels hund).

> P.S. skal vi vædde på, at hun stadig sover i fodenden når du kommer
> ? Og glem nu endelig ikke kameraet der hjemme. Jeg vil meget gerne
> se hende.

Ja han vattede hurtigere mht seng end jeg havde regnet med,
det havde jeg faktisk ikke troet om ham for 2 mdr siden
Men det fint indkøbte tæppe som han lagde ved siden af sengen
var altså ikke godt nok for Fie.
Men hun lå jo så stille som han sagde det
Ja godav, det passede ham nok meget godt at hun krøb op i sengen

/Jens (hvis hunde sjældeldent sover i seng, det er mest katten)

Fra : Hm

Dato : 29-08-07 08:39

Hej Jens
Det var da rigtig godt at høre, det skal nok blive et godt par, 2 år er jo
en rigtig god alder, så han kan sagtens sætte sit eget "præg" på den.
Det bliver sjovt at se om ikke din far ikke lyser helt op igen nu han har
fået en lille ny "ven"
Glæder mig til at høre når du har være på besøg.

Hanne/ hvis hund stadig kan lide sin tilbygning til min seng

Fra : pwh

Dato : 29-08-07 16:52

Hm, skrev:
> Hej Jens
> Det var da rigtig godt at høre, det skal nok blive et godt par, 2 år
> er jo en rigtig god alder, så han kan sagtens sætte sit eget "præg"
> på den.

Jeg syntes også at Fie lød helt rigtig da han fortalte om hende,
self bliver han snydt lidt ved ikke at få en hvalp.
Men til gengæld slipper han for alt besværet, Fie burde ikke have
nogle "lig i lasten" som genbrugshunde ofte viser sig at have.
Det eneste "problem" ejeren havde med hende var at hun fes i røven
på hende, det er lidt upraktisk når man har en kennel, men fint for min Far.
Dog er hun ikke vant til at gå i snor og værer alene hjemme,
men det må han så lærer hende hen af vejen.

> Det bliver sjovt at se om ikke din far ikke lyser helt op igen nu han
> har fået en lille ny "ven"

Det kommer helt sikkert til at give ham indhold i tilværelsen nu hvor
han er gået på pension og lige er blevet skilt igen.
Han holder som jeg meget af at gå ture, og så det er jo et naturligt valg
at få sig en hund at følges med når man bor alene.
Tror også at Fie får meget mere indhold i tilværelsen nu, hun har jo
bare feset rundt nede på den kennel, og det stressede hende faktisk
ifølge ejeren når der var for mange hunde omkring hende.
Hun er vist af natur en enmandshund, igen helt optimalt for min far

> Glæder mig til at høre når du har være på besøg.

Du skal nok hører nærmere

> Hanne/ hvis hund stadig kan lide sin tilbygning til min seng

Mine hunde sover faktisk meget sjældent i min seng efterhånden,
de ligger der kun til jeg slukker lyset, så finder de et andet sted.
Jeg tror jeg ligger for uroligt om natten, og så er de åbenbart blevet voksne

/Jens