Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af film over nettet og lidt andet om f~
Fra : Kim Østrup

Dato : 09-07-01 19:29

Hej alle

Efter i mange år at have støttet min lokale fotopusher, ser jeg mig
efterhånden nødsaget til at spare lidt på mine filmindkøb. Min pusher
ta´r eksempelvis 59 kr. pr. royal 100/36 og så skulle den da vist også
være betalt - der er vist endda lidt tilbage til momsen Der kan
selvfølgelig forhandles lidt mængderabat hjem - men med 59 som
udgangspunkt, så skal der gives tæt på 50% for at komme ned på niveau
med netbutikkerne.

Men jeg vil meget gerne høre om erfaringer med indkøb af film over
nettet - for det er jo af afgørende betydning, hvor meget betaler man i
leverings- og betalingsomkostninger. Det skal jo sættes i forhold til
ens forbrug - det kan ikke nytte for mit vedkommende at bestille 20 stk.
iso 50 hjem - medmindre jeg vil fylde fryseren helt op. Stoppes
forældelsen iøvrigt helt i dybfrys ?

Og hvad med bestilling af film incl. fremkaldelse - kan det bruges i DK
hvis det er købt i SE eller TY ?

Mine overvejelser går i retning af hos www.technikdirekt.de at bestille
10 stk. Elite Crome 100 a 25 kr., 5 stk. Supra (eller royal) a 27-29
kr. Og et par Provia 100 a kr. 50 kr. Hvor meget kommer transporten ca.
til at koste ?

Man skulle selvfølgelig bare være nogle stykker der slog sig sammen - så
kunne kassen da spares Men bare med mine nævnte indkøb, så spares
der vist rigeligt til at betale transporten - medmindre de sender det
med taxa

Kender du et dansk netsted hvor samme besparelse (eller næsten) kan
opnåes, så skriv endelig.

Mvh

Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-07-01 19:40

"Kim Østrup" <kojphoto@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> 10 stk. Elite Crome 100 a 25 kr., 5 stk. Supra (eller royal) a 27-29
> kr. Og et par Provia 100 a kr. 50 kr. Hvor meget kommer transporten ca.

Transporten koster 30 DM altså omkring 100 kroner..

> [...]
> kunne kassen da spares Men bare med mine nævnte indkøb, så spares
> der vist rigeligt til at betale transporten - medmindre de sender det

Jaa,,, du kunne jo oprette en lille shop på nettet...

Eller en bestillings halløjsa... der fx. var 1-2 stykker fra hver landsdel,,
der tog sig af fordellingerne....

Måske lidt at overdrive, meen...

> Kender du et dansk netsted hvor samme besparelse (eller næsten) kan
> opnåes, så skriv endelig.

Tjaa,,, http://www.discountfoto.dk tager sig vist også godt betalt for
film,, selvom de da er "rimelige" med deres priser.

de tager 49 kroner,, for
KODAK RA 100 135-24 ROYAL GOLD

og de skal jo også have penge for leveringen... dog "kun" 25 kroner over
Post Danmarks priser...

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 10-07-01 00:23

> [...]
> 10 stk. Elite Crome 100 a 25 kr., 5 stk. Supra (eller royal) a 27-29
> kr. Og et par Provia 100 a kr. 50 kr. Hvor meget kommer transporten ca.

Vær opmærksom på at Supra 400 og 100 kan købes meget billigt hos FOTO/C
Holbergsgade, men det forudsætter jo at du bor i eller kommer til Kbh. Jeg
mener at det er 145 eller 150 for 5 stk pakninger.

> [...]
> kunne kassen da spares Men bare med mine nævnte indkøb, så spares
> der vist rigeligt til at betale transporten - medmindre de sender det

Jeg har koordineret en bestilling med fotoklubben på arbejdet - vi var 3
gutter der skulle have lidt forskelligt og så er 35,- til levering lidt mere
overskueligt end 115.. Der er også mange feriefotografer der kan se
fornuften i at betale 17-20,- pr standard film (Gold 100-400, Superia
100-400) i stedet for 3 for 110,-

Hilsen
Kenneth