MS Windows
briani 27239
Langsom Vista
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-08-07 14:38

Hej

Jeg har en forholdvis ny Dell Dimension 9200.

Den har 2 GB RAM. Og ca. 700 GB diskplads, der sidder på to diske i et RAID.
Der er 200GB ledigt.

Der er sjældent mere end 1 GB ram i brug og processoren sniger sig sjældent
over 10% brug.

Alligevel er det som om det hele bare er ekstremt tungt at danse med.

Bare at åbne en tilfældig mappe i Stifinder tager mindst fem sekunder eller
at skifte fane i IE kan også tage flere sekunder.

Det er ikke ualmindeligt at programmerne står med (svarer ikke) i
titelbjælken. Hvilket betyder at de arbejder, men *meget* langsomt. Ofte er
jeg i tvivl om jeg rent faktisk fik åbnet et vindue eller lign. Det har jeg,
men det tager sin tid.

Jeg har arbejdet på gamle og sløve maskiner, men det her er værre.

Derudover kører harddisken hele tiden. Jeg ved ikke hvorfor. Jeg regner ikke
med at der virus eller lign. på maskinen. Det går jeg ud fra at joblisten
ville afsløre i form af CPU-brug eller lign.

Kan der gøres noget?

Med venlig hilsen

Mark

Fra : Henning

Dato : 29-08-07 14:50

On Wed, 29 Aug 2007 15:38:17 +0200, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>med at der virus eller lign. på maskinen. Det går jeg ud fra at joblisten
>ville afsløre i form af CPU-brug eller lign.

Velkommen til Vista
Slå Indexering fra, det er den der gør det hele - så må du leve med
lidt længere søgetider, når du skal finde noget lokalt på maskinen.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-08-07 14:55

> Velkommen til Vista
> Slå Indexering fra, det er den der gør det hele - så må du leve med
> lidt længere søgetider, når du skal finde noget lokalt på maskinen.

Hvordan gør jeg det?

Med venlig hilsen

Mark

Fra : Jim Steffensen

Dato : 29-08-07 15:23

Egenskaber under harddisken, fjern flueben i " Indekser dette drev for
hurtigere søgning "

Hilsen

Jim

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-08-07 19:37

On Wed, 29 Aug 2007 15:50:05 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Velkommen til Vista
>Slå Indexering fra, det er den der gør det hele - så må du leve med
>lidt længere søgetider, når du skal finde noget lokalt på maskinen.

Er det ikke kun i begyndelsen, når der er en masse nye filer at
indexere?. Sådan kørte det også i begyndelsen med min Vista. Min HDD
kører i hvert tilfælde meget mindre nu, og systemet er meget hurtigere
nu - med indexering slået til.

Mvh.

Karsten

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-08-07 20:16

> [...]
> indexere?. Sådan kørte det også i begyndelsen med min Vista. Min HDD
> kører i hvert tilfælde meget mindre nu, og systemet er meget hurtigere

Mit problem blev løst ved at slå det fra. Det kører meget bedre nu.

Jeg har læst at det tager tid i starten, når den indekserer, men jeg tror
s'gu den indekserede hele tiden.

Tak til Jim og Henning.

Mark