MS Windows
briani 27239
Vista kan ikke browse på nettet - "Pirat"!~
Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 29-08-07 08:10

[Det var den korteste overskrift jeg kunne finde på]

En af mine venner har lige fået en ny computer med Vista og den fungerede
fint indtil denne weekend (samtidig med, men ikke nødvendigvis grunden,
at Microsoft havde problemer med deres Windows Update og 12.000 Vista
maskiner opfattede sig selv om piratudgaver(1)!!!).

Det ser ud som om Aero, Windows Defender m.fl. ikke fungere længere!

Hvordan ser man om Vista opfatter sig selv om en piratkopi?

Hvis jeg går ind i System i kontrolpanelet står der at Windows er
aktiveret, men til højre er der et klikbart billede, hvor der står "Buy a
Genuin Windows"! Det vil de vel ikke skrive hvis alt var OK?

Jeg kan køre ipconfig, nslookup, ping og de ser fornuftige ud - nslookup
og ping kan nå hosts på nettet, men hverken Internet Explorer, Skype,
Google Update og andre (TCP-baserede) applikationer kan komme på
nettet!?!

Jeg (tror) har været hele maskinen igennem og jeg kan ikke se nogen
problemer. Jeg har også prøvet at deaktivere firewalls (McAfee er
installeret og Vista's egen er deaktiveret som default), men intet
hjælper!

Jeg oplevede faktisk samme problem hos en veninde for nyligt, men her var
det kun IE der ikke virkede og efter lidt søgning (hun havde heldigvis
Visual Studio installeret, så jeg kunne lave min egen lille browser!) gik
det op for mig at det var hendes firewall der var sat op til at blokere
for netop IE!

PS: Jeg installerede Google Pack i sidste uge, men jeg kan ikke se at der
skulle kunne opstå problemer der!

(1) http://blogs.msdn.com/wga/archive/2007/08/27/update-on-validation-
issues.aspx

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 29-08-07 09:15

"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk> skrev i
meddelelsen news:Xns999B5D4E761A7newandrewrumpdk@62.243.74.162...
> [...]
> for netop IE!
>
> PS: Jeg installerede Google Pack i sidste uge, men jeg kan ikke se at der

Du skal bare gå op MS's hjemmeside og hente noget gratis at downloade, og så
skal du igennem det der Microsoft Genuine validation igen så skulle det køre
igen.

Kurt

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 29-08-07 11:29

I demand that "Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> may or may not have
written in news:46d52ae7$0$19319$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> [...]
> Du skal bare gå op MS's hjemmeside og hente noget gratis at downloade,
> og så skal du igennem det der Microsoft Genuine validation igen så

Øh, ja - men hvis du lige læser den smøre jeg har skrevet ovenover så ser
du - at det kan jeg ikke!!! Jeg kan ikke browse og hente noget!!!

Andrew Engels Rump

Fra : Eliasen

Dato : 29-08-07 12:37

"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk> wrote
in message news:Xns999B7F0C79FA6newandrewrumpdk@62.243.74.162...

> Øh, ja - men hvis du lige læser den smøre jeg har skrevet ovenover så ser
> du - at det kan jeg ikke!!! Jeg kan ikke browse og hente noget!!!

Kan du heller ikke hente det pågældende patch på en anden maskine og smide
det over via en USB-stick?

--
Eliasen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-08-07 12:43

Eliasen wrote:
> Kan du heller ikke hente det pågældende patch på en anden maskine og smide
> det over via en USB-stick?

Det er vist ikke det Kurt Lund mener.

Jesper Poulsen

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 29-08-07 15:06

I demand that Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> may or may not have
written in news:46d55bc4$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det er vist ikke det Kurt Lund mener.

Det er ikke en patch men en tilstand computeren er kommet i (hvis det er
det der er problemet), fordi den ikke kunne få fat i M$ Windows Update
server (da serveren var nede), hvorefter den opfattede sig selv om en
piratkopi og disablede en del funktionalitet - men det er lidt for vildt,
hvis det virkelig er det der er problemet!!!

Andrew Engels Rump

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-08-07 16:43

Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump) wrote:
> det der er problemet), fordi den ikke kunne få fat i M$ Windows Update
> server (da serveren var nede), hvorefter den opfattede sig selv om en
> piratkopi og disablede en del funktionalitet - men det er lidt for vildt,

Velkommen til Vista.

Jesper Poulsen

Fra : Kurt Lund

Dato : 29-08-07 17:40

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Velkommen til Vista.

Det har ikke noget med Vista at gøre, det er MS's folk der har lavet lort i
det, der er mange der har dette problem, ring til MS så må de ordne det. Og
hvis du ikke vil det kan du jo "bare" formatere og installere igen ;)
Kurt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-08-07 20:49

Kurt Lund wrote:
> Det har ikke noget med Vista at gøre, det er MS's folk der har lavet lort i

Det er da en brist i designet af Vista at der skal være så meget kontrol...

Jesper Poulsen

Fra : Lars Christensen

Dato : 29-08-07 22:38

On Wed, 29 Aug 2007 21:48:35 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Det er da en brist i designet af Vista at der skal være så meget kontrol...

Tillid er godt, kontrol er bedre.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-08-07 06:37

Lars Christensen wrote:

> Tillid er godt, kontrol er bedre.

Og derfor har jeg Windows 2000 og Linux på min maskine.

Jesper Poulsen

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 30-08-07 09:04

I demand that Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> may or may not have
written in news:46d593f0$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Velkommen til Vista.

Det er meget værre end det!

Prøv at finde tid til at læse følgende side - det er lærerigt:
http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html

Andrew Engels Rump

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-08-07 10:40

Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump) wrote:
> Det er meget værre end det!
> Prøv at finde tid til at læse følgende side - det er lærerigt:
> http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html

Derfor er mit hjem Vista-frit.

Jesper Poulsen

Fra : Eliasen

Dato : 29-08-07 18:14

"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk> wrote
in message news:Xns999BA3CFDD216newandrewrumpdk@62.243.74.162...

> [...]
> piratkopi og disablede en del funktionalitet - men det er lidt for vildt,
> hvis det virkelig er det der er problemet!!!

Du skal en tur ind på siden herunder og læse lidt. Det lader til at de har
fundet ud af en løsning.

http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?forumid=45&topicid=15495

--
Eliasen

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 31-08-07 10:11

I demand that "Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> may or may not have
written in news:46d5a980$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Du skal en tur ind på siden herunder og læse lidt. Det lader til at de
> har fundet ud af en løsning.
> http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?forumid=45&topicid=15495

Min (gamle - pensionist) ven har vist ikke set dialogboksen der annoncerer
at han skulle køre en piratudgave for ellers ville han have sagt det, så
problemet er nok noget andet!

Andrew Engels Rump

Fra : boerge_jensen@get2ne~

Dato : 03-09-07 00:19

On 30 Aug., 11:39, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Derfor er mit hjem Vista-frit.

Mit hjem er 98- og ME-frit, jeg skifter OS når der kommer noget nyt og
spændende, ellers lærer man jo aldrig noget.

Jeg vil da give dig ret i at 2000 kører noget bedre end XP og Vista,
men prøver du ikke noget nyt, kommer du aldrig videre.

Jeg kører også Vista på en af mine maskiner, og den kører faktisk fint
når man piller alt deres gejl fra, og piller automatiske opdateringer
fra.

Det er da bedre at høre Vista-svar fra en Vista-bruger, end fra en
2000/Linux-bruger. Du skal da lære noget om det inden du udtaler
dig:o]

--
Børge

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-09-07 15:16

boerge_jensen@get2net.dk wrote:
> Mit hjem er 98- og ME-frit, jeg skifter OS når der kommer noget nyt og
> spændende, ellers lærer man jo aldrig noget.

Jeg holder mig til det der er gennemprøvet. Livet er for kort til dårlig
software.

> Jeg vil da give dig ret i at 2000 kører noget bedre end XP og Vista,
> men prøver du ikke noget nyt, kommer du aldrig videre.

Hvem siger at jeg skal videre?

> Jeg kører også Vista på en af mine maskiner, og den kører faktisk fint
> når man piller alt deres gejl fra, og piller automatiske opdateringer
> fra.

Tænk at der spildes så mange ressourcer for at gøre livet svært for folk
der foretrækker at leve i en fri verden uden at blive domineret af ét firma.

> Det er da bedre at høre Vista-svar fra en Vista-bruger, end fra en
> 2000/Linux-bruger. Du skal da lære noget om det inden du udtaler
> dig:o]

Der er mange måder at lære på. Jeg lærer bla. ved at læse - prøv det

Jesper Poulsen