MS Windows
briani 27239
Vista erkender ikke at CPU har to kerner
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 28-08-07 15:48

HJ NG
Jeg har vista's ultimate installeret. Min CPU er en AMD Athlon x2 6000+,
altså en CPU med to kerner men Vista genkender kun CPU'en som en med en
kerne. Vista bruger derfor også kun den ene kerne og ignorerer den anden
kerne. Er der nogen der kender problemet og evt. har en løsning. XP har
ingen problemer med at finde de to kerner.
mvh
Kurt

Fra : Rado

Dato : 28-08-07 16:48

BIOS opdatering?

Rado
--

"Jeg vil fastholde den påstand, at kosmisk religiøs følelse
er den stærkeste og ædleste drivkraft bag videnskabelig

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 28-08-07 17:12

Bios Opgradering??? Hva' med XP? den har åbenbart ikke brug for nogen
opgradering????
mvh
Kurt

Fra : Hans

Dato : 28-08-07 17:17

Kurt Pedersen wrote:
> Bios Opgradering??? Hva' med XP? den har åbenbart ikke brug for nogen
> opgradering????
> mvh
> Kurt

XP og Vista er forskellige i måden at håndtere ACPI. Har du tjekket om dit
bundkort er certificeret til at køre Vista, alternativt via en
biosopdatering som Rado foreslog?

Hans

Fra : Ad Infinitum

Dato : 28-08-07 18:06

Fra : Hans

Dato : 28-08-07 18:20

Ad Infinitum wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

Nej - Begge udgaver kan håndtere dual-core cpu'er.

Hans

Fra : Ad Infinitum

Dato : 29-08-07 00:30

Fra : Kurt Pedersen