Margin-top problem i IE
Fra : Ukendt

Dato : 29-08-07 15:04

Jeg har denne blog lavet på wordpress www.malenehald.dk/blog

For at min fikse baggrund skal fungere, skal #page presses 385px ned, og det
har jeg gjort med margin-top. Så sker der bare det, som I kan se, i IE6 &
7 - en mystisk margin dukker op, som jeg ikke har angivet nogen steder. Jeg
har googlet problemet, og er stødt på, at at man skriver display:inline i
#page - men så positioneres hele indholdet i øverste højre hjørne i de
fleste browsere,.

Er der nogen der kender løsningen på dette højst irriterende problem?
Stylesheet ligger på
www.malenehald.dk/blog/wp-content/themes/k2/styles/mystyle.css

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald
Grafisk designer og illustrator
www.malenehald.dk
www.tegnebloggen.dk

Fra : Konrad

Dato : 29-08-07 16:50

Malene Hald wrote:
> Jeg har denne blog lavet på wordpress www.malenehald.dk/blog

Den loadede underligt langsomt, men sikke et anderledes sprælsk
collagedesign!

> Er der nogen der kender løsningen på dette højst irriterende problem?
> Stylesheet ligger på
> www.malenehald.dk/blog/wp-content/themes/k2/styles/mystyle.css

Den giver internal server error.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-08-07 20:11

Konrad skrev:

> Den loadede underligt langsomt, men sikke et anderledes sprælsk
> collagedesign!

Du har ikke mindre end 8 forskellige class'es på din
body-markør. Dem er du nødt til at gennemgå styk for
styk for at se, om fejlen ligger der et sted.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-07 21:13

> Du har ikke mindre end 8 forskellige class'es på din
> body-markør. Dem er du nødt til at gennemgå styk for
> styk for at se, om fejlen ligger der et sted.
>
> --
>
> Med venlig hilsen
> Jørgen Farum Jensen
> Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
> Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/

Jeg har gennemgået dem alle stk for stk - også dem i #page, som umiddelbart
er der fejlen fremkommer, men kan ikke finde ud af hvad der er galt. Googler
videre

Malene

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-08-07 21:16

> Du har ikke mindre end 8 forskellige class'es på din
> body-markør. Dem er du nødt til at gennemgå styk for
> styk for at se, om fejlen ligger der et sted.

Den studsede jeg også over - og kun 1-2 af dem er defineret i de to
css-filer, der linkes til på screen-siden. Har så ikke lige tjekket
print-css'en.

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-07 21:14

> Den loadede underligt langsomt, men sikke et anderledes sprælsk
> collagedesign!

Tak for rosen - og den loader langsomt fordi filen er uendeligt stor....
Skal have komprimeret den noget mere, når den er helt færdig

Når man validerer?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-08-07 05:32

On Wed, 29 Aug 2007 22:13:57 +0200, "Malene Hald"
<mail[indsætduvednok]malenehald.dk> wrote:

>Når man validerer?

Ja, eller hvis man blot klikker på linket.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Casper Christiansen

Dato : 30-08-07 07:12

> Ja, eller hvis man blot klikker på linket.
>

> Mvh. Jørn
Det virker som om stylet ikke ligger der eller sådan noget.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 30-08-07 12:56

> Det virker som om stylet ikke ligger der eller sådan noget.

Der mangler lige en detalje i stien (mappen mystyle). Korrekt url må være
denne her:
http://www.malenehald.dk/blog/wp-content/themes/k2/styles/mystyle/mystyle.css

Kiggede ved at gå ind på siden og se kildekoden.

Personligt bruger jeg nu aldrig absolutte stier til den slags, men det er en
helt anden sag.