CO2 fri el !!
Fra : Erik

Dato : 27-08-07 21:15

Har netop fået blad fra mit energiselskab.
De tilbyder nu at jeg kan få CO2 fri el fra norske vandkraftværker.
Man vil spare miljøet for 2,2 ton CO2 ved et forbrug på 5000KWh om året.
Det vil koste ca 100 kr om året ekstra.
Det er jo rørende billigt,ikke?

Men det hjælper bare ikke en disse!!
Den ubrugte del af den danske CO2 kvote bliver jo solgt videre.
Så kan andre lande udlede mere CO2 fordi vi sparer herhjemme.

Helt ærligt så synes jeg det er at tage røven på folk.
Den globale udledning bliver ikke mindre af at jeg betaler 100 kr mere.

MVH
Erik

Fra : Sten Schou

Dato : 28-08-07 00:07

"Erik" <e@nejnej.> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Helt ærligt så synes jeg det er at tage røven på folk.
> Den globale udledning bliver ikke mindre af at jeg betaler 100 kr mere.

Plant et træ, det vokser bedre, når der er større indhold af CO2 i luften.

Hilsen Sten

Fra : Per A. Hansen

Dato : 28-08-07 09:11

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> "Erik" <e@nejnej.> skrev i meddelelsen

> Plant et træ, det vokser bedre, når der er større indhold af CO2 i luften.

Men desværre udskiller det metan og vanddamp, som er effektive
drivhusgasser.

Per A. Hansen

Fra : Sten Schou

Dato : 28-08-07 13:16

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Men desværre udskiller det metan og vanddamp, som er effektive
> drivhusgasser.

Ak, så skal vi altså også til at fælde alle træerne?

Hilsen Sten

Fra : John

Dato : 28-08-07 00:34

"Erik" <e@nejnej.> skrev i en meddelelse

> Den globale udledning bliver ikke mindre af at jeg betaler 100 kr mere.

Næh, anskaf dig hellere denneher:

Pour water into one end, and electricity comes out the other:
http://news.com.com/2300-11392_3-6199242.html?tag=ne.gall.rbcs

Mere:

http://news.com.com/2300-11392_3-6173071-2.html?tag=ne.gall.pg

John :)

Fra : Hr Pedersen

Dato : 28-08-07 00:51

Det eneste der hjælper er et globalt forbud mod afbrænding af fossile
brændstoffer.....det kommer aldrig. Og der kommer ingen alternativer
til fossile brændstoffer sålænge store lande og multinationle
selskaber kan tjene kassen på fossile brændstoffer. Om 40-50 år måske
når oliebrøndene tørrer ud. Indtil da vil ingen helhjertet gå ind for
alternativer til fossile brændstoffer...der er jo penge i skidtet!

Men nyd da istedet alle fordelene ved global opvarmning: Flere og
flere eksotiske dyr og planter kan trives i skandinavien så på ikke
ret lang sigt er der ingen grund til at rejse mere du kan opleve det
hele herhjemme. Sejlerne får mere vind i sejlene....Vi kan dyrke vores
egen kvalitetsrødvin..... Vi får en masse billig arbejdskraft iform af
klimaflygtninge fra bl.a. middelhavslandene (desværre også en masse vi
ikke umiddelbart kan bruge fra 3.verdenslande...de skal først lære at
læse og skrive :) )

CO2 fri el kan også være el lavet på usikre svenske atomkraftværker
med garanti for affaldsproblemer ud i al overskuelig fremtid!!!

Fra : John

Dato : 28-08-07 13:59

"Hr Pedersen" <janengelbrechtpedersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> der kommer ingen alternativer
> til fossile brændstoffer sålænge store lande og multinationle
> selskaber kan tjene kassen på fossile brændstoffer. Om 40-50 år måske
> når oliebrøndene tørrer ud.

Ganske enig.

> Indtil da vil ingen helhjertet gå ind for
> alternativer til fossile brændstoffer...der er jo penge i skidtet!

Lige præcis!

John

Fra : Jesper

Dato : 28-08-07 16:45

Hr Pedersen <janengelbrechtpedersen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> CO2 fri el kan også være el lavet på usikre svenske atomkraftværker
> med garanti for affaldsproblemer ud i al overskuelig fremtid!!!

Hvad er det for noget vås! Der er ingen affaldsproblem forbundet med
atomkraft.
Vi har 1,7 mia års erfaring med deponering af atomaffald:
http://www.ocrwm.doe.gov/factsheets/doeymp0010.shtml

Atomaffald kan også forbrændes i reaktor og transmuteres:
http://www.ornl.gov/info/ornlreview/rev26-2/text/radside1.html

--
Jesper

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 28-08-07 06:14

Erik wrote:

> Men det hjælper bare ikke en disse!!
> Den ubrugte del af den danske CO2 kvote bliver jo solgt videre.
> Så kan andre lande udlede mere CO2 fordi vi sparer herhjemme.

Bare rolig. Der sker INTET ved den bette mængde CO2 mennesker kan udlede.
Hvis du vil hjælpe miljøet, så vær med til at forhindre forurening af vores
drikkevand, som vi snart er de eneste der har i hanerne. Det er til gengæld
et område hvor man KAN gøre noget.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 28-08-07 08:18

Erik skrev:
> [...]
>
> Helt ærligt så synes jeg det er at tage røven på folk.
> Den globale udledning bliver ikke mindre af at jeg betaler 100 kr mere.

Du tror da vel ikke seriøst at regeringen giver en hujende fis for hvor
meget CO2 der udledes globalt eller nationalt?
Selv hvis hele danmarks energiforbrug kunne både produceres og anvendes
uden udledning af CO2 er jeg overbevist om at vi ikke ville blive
fritaget for "grønne" afgifter.
CO2 er, efter min mening, udelukkende en undskyldning for at indføre en
elastisk afgift der kan øges når diverse regeringer finder det
hensigtsmæssigt, hvad regeringer har det med at gøre med jævne mellemrum.

- cep

Fra : Per A. Hansen

Dato : 28-08-07 09:14

> [...]
>
> Helt ærligt så synes jeg det er at tage røven på folk.
> Den globale udledning bliver ikke mindre af at jeg betaler 100 kr mere.

Jo den gør - så bruger du jo 100 kr. mindre på unødvendige ting.
Moralen er - brug mere strøm og betal mere for den!

Per A. Hansen

Fra : N_B_DK

Dato : 28-08-07 11:29

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> wrote in message
> Jo den gør -

Nej den gør sq ikke.

> så bruger du jo 100 kr. mindre på unødvendige ting.

Skal du vurdere hvad der er nødvendigt eller ej ?

> Moralen er - brug mere strøm og betal mere for den!

Ja for det har intet med miljøet at gøre. det nærmer sig priser hvor en
generator drevet af brugt madolie er billigere at bruge. (faktisk er det
meget billigere), men kræver lidt arbejde.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.