At tænde modild og beskytte mod skovbrand.
Fra : Bo Warming

Dato : 27-08-07 03:42

At tænde modild og beskytte mod skovbrand.

Motorsaven er opfundet. Hvor svært kan det være at beskytte græske boliger
mod skovbrand?

Selv i stenalderen har man kendt til at *udbrænde zoner*, så når en stor
brandkatastrofe nærmede sig, ville der være _ubrændbart ingenmandsland_ for
mennesker at gemme sig bag.

Journalister ønsker dramatik, og de græske billeder er vist næsten alle rent
teater

Cirkus Mili i alle lande har nu og da oppet sig ved at lade krigsfly udvikle
bransluknings-rutiner, hvor søvand skovles op og flyves til skovbrand.

Denne elementøre teknologi (og myte om militær samfundsgavn) skal nu have
PR - det skal skjules at alle brandofre kunne have været reddet af mindre
dovenskab med motorsavene - eller manglende kreativitet mht modild.

Medier er opfindsomme - lige nu er det somalisike flygtninge, der har reddet
DAnika White sømændene ved at ringe til piratvenner og oplyse at danskerne
ville straffe flygtninge her, hvis de kidnappede blev slået ihjel

Fra : Lars

Dato : 27-08-07 08:13

In article <dSqAi.2$1Y4.1@news.get2net.dk>, bwng@bwng.dk says...
> [...]
> brandkatastrofe nærmede sig, ville der være _ubrændbart ingenmandsland_ for

Der er flere problemer i det du siger. I Grækenland er hele underskoven i de brændende områder,
bestående af knastør vegetation, dvs særdeles brændbar, hermed er det altså ikke nok at fjerne
træer.

Ydermere sørger vind også for sprædning af ild & brændende dele.

Trust me, hvis det var så let, var det gjort forlængst. Grækerne og idet hele taget sydeuropa
er jo ikke uvant med den slags brænde.

--
Best regards

Lars

Fra : Bo Warming

Dato : 27-08-07 22:31

"Lars" <nomail@none.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Ydermere sørger vind også for sprædning af ild & brændende dele.

Trust me, hvis det var så let, var det gjort forlængst. Grækerne og idet

Hvorfor viser TV kun slukning med seneste ny high teck teknologi fra luften?

Hvorfor ses på skærmen folk der i panik flygter og der berettes om
indebrændte ofre - de må da vide at ilden nærmer sig og kan altid flygte i
tide?

Nogle huse må nok opgives men kræver det iukke uly kkesfuglmentalitet at
brænde inde?

I Zambia hvor jeg arbejdede 1972-74 brændte savannen årligt og man brugte
modild som beskyttelse af landsbyer - der var rutiner og traditionel viden.

Men journalister ønsker klima og dommedags katastrofe SENSATION og er
historieløse og utekniske

Forvirrede kvindefolk med spande kan folk få medlidenhed med, så det viser
de helst.

Nyheden om påsættelse gentages men intet om den totale mangel på beviser

Fra : Rea721

Dato : 27-08-07 20:58

> At tænde modild og beskytte mod skovbrand.

> Motorsaven er opfundet. Hvor svært kan det være at
> beskytte græske boliger mod skovbrand?

Du er ufattelig klog...og de som arbejder med skovbrande tildagligt kan lære
alt fra dig...de ved simpelthen ingen ting. Hvor er det godt at du lige med
et par tasteklik kan løse den slags problemer, tak skal du ha.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Sarkasme kan være indeholdt i indlæget.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-08-07 03:43

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse

> Du er ufattelig klog...og de som arbejder med skovbrande tildagligt kan
> lære alt fra dig...de ved simpelthen ingen ting. Hvor er det godt at du
> lige med et par tasteklik kan løse den slags problemer, tak skal du ha.

At en person med din intelligens mht sarkasme
ikke evner at slå ned på noget usagligt eller fejlagtigt i min trådstart,
tager jeg som en bekræftelse på at min mediekritik rammer plet

Selvfølgelig kan jeg ikke fjernt fra Grækenland vurdere præcis hvilke
metoder ville være de helt rigtige mod brandene, men at medierne giver os
fordrejet billede står ubestridt udfra hvad jeg påpeger i min trådstart.(og
som du slet ikke blot FORSØGER at modargumentere)

Yderligere gør de nu til at hovedproblem i TV2 at en familie der levede af
et par oliventræer og et par husdyr kun har hund og ged tilbage og derved
har "mistet livsgrundlag og klynker mens gravko graver indebrændte husdyr
ned.

Den familie har næppe selv skaffet sig overlevelse ved den erhvervsindsats ,
men nu skal brand gøres til syndebuk.

At man i de kaotiske dage spilder gravko på at grave døde dyr ned, beviser
at der ikke er brug for gravkoen til akut fjernelse af brandbart materiale
nær huse.

For at undgå infektion fra døde husdyr kan to pensionister , der ikke er
dovne, selv med spade og skovl få dyrene ned i jorden.

På to dage har jeg og en lejer i 1989 gravet 2½ meter ned i min have for at
udskifte en kloakrør, som rotter havde ødelagt - men grækere er altså dovne.
MAnge vil have alibi for socialhjælp og gider ikke bekæmpe ild udfra sund
fornuft, tyder TV på.

Myten om at brandene er påsatte hviler stadig mest på at "så mange brande
kan ikke være naturlige", men der er ikke meget viden om naturlige
brandårsager, så græske myndigheder og dermed TV er vist totalt digteriske.
Man viser to fjerne mænd på vudei og siger det er ildspåsættere, men man
viser ikke at ild opstår nær de to mænd, så beviser har man altså ikke.
At spekulanter kan have motiv, er ikke bevis på at de står bag.
Drengestreger som dem i Liverpool kan også være dødelige., og især de
fattiges børn er ofte meget afstumpede og asociale, når samfundet ikke har
kontinuitet og gennemsigtige markedsmekanismer - og olivenerhvervet lever jo
nu af EU-støtte.

Dansk TV misbruger i deres sensationsopfindelse at danske seere ikke ved nok
om Grækenland til at være kritiske overfor historierne.

I det tørre, varme klima burde fattige have travlt med at skære døde dyr i
strimler og soltærre kødet til vinterspisning. Min enorme blommehøst har
soltørret og har nu fryseren fuld af sukkerfri blommemarmelade til
vinterbrug.

Fra : preben nielsen

Dato : 29-08-07 06:45

> At tænde modild og beskytte mod skovbrand.
>
> Motorsaven er opfundet. Hvor svært kan det være at beskytte
> græske boliger mod skovbrand?

Tak, Bo. Endnu engang har du vist dig som regningsmand for verden.
Selvfølgelig ved de brændfolk, som bekæmper ilden, ikke en døjt om
hvad de laver. Hvor skulle de dog også vide det fra når de ikke
har tid til at læse dine indlæg...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jan

Dato : 29-08-07 10:56

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Selvfølgelig ved de brændfolk, som bekæmper ilden, ikke en døjt om hvad de
> laver. Hvor skulle de dog også vide det fra når de ikke har tid til at

Griner

Jan