En gammel VSer ...
Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-07 19:05

Jeg sidder netop og ser fjernsyn, og minsandten om ikke endnu en
politiker springer ud som gammel VSer.

Som bekendt er Karen Jespersen gammel VSer, i øvrigt i lighed med hendes
mand Ralf Pittelkow.

Også Søren Espersen har imidlertid været medlem af VS, omkring det
tidspunkt han gik i gymnasiet.

Ja, visse politikere bevæger sig vidt.

Gert Petersen fra DNSAP over DKP til SF.

Karen Jespersen fra VS over S til Venstre.

Og altså Søren Espersen vel over Fremskridtspartiet (?) til Dansk
Folkeparti.

Søren Espersen mener selv at han stadig har de sociale holdninger, der
gjorde at han som ung blev VSer. Når han meldte sig ud var det fordi
VSerne skiftede holdning til Israel og jøderne. I år har SF så fulgt
VSerne, og hele folketingsgruppen underskrevet en opfordring til boykot
af Mellemøstens eneste ægte demokrati. Gyseligt - her overskrider man jo
langt grænsen til blot og bar 'kritik' af Israel. Mon straffelovens
racismeparagraf kan tages i anvendelse her?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 26-08-07 19:37

Per Rønne wrote:
> [...]
> hendes mand Ralf Pittelkow.
>
> Også Søren Espersen har imidlertid været medlem af VS, omkring det

Så man kan altså blive både DF'er, DF'er og DF'er - hvis man har været
VS'er. Interessant.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-07 20:01

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> Så man kan altså blive både DF'er, DF'er og DF'er - hvis man har været
> VS'er. Interessant.

Nu blev de to første jo altså socialdemokrater, og derefter Venstre-folk
- hvorfor dog så kalde dem DFere ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 26-08-07 20:05

Per Rønne wrote:

> Nu blev de to første jo altså socialdemokrater, og derefter
> Venstre-folk - hvorfor dog så kalde dem DFere ?

Hold da op! Den eneste grund til at de omtalte ike blev DF'ere er muligheden
for valg.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-07 20:52

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> Hold da op! Den eneste grund til at de omtalte ike blev DF'ere er muligheden
> for valg.

Nå, nu er også du blevet clairvoyant. Så sent som i dag måtte jeg sige
det samme til Per Vadmand, der mente at vide at de to præstefætre
udelukkende meldte sig ud af Den Danske Forening, fordi de havde fået
ordre til det af 'mor'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-08-07 22:37

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> det samme til Per Vadmand, der mente at vide at de to præstefætre
> udelukkende meldte sig ud af Den Danske Forening, fordi de havde fået

Det kan i hvert fald dokumenteres (se fx gårsdagens Krarup-indlæg i
Information) at de ikke meldte sig ud på grund af et holdningsskift.

Per V.

--
Nu har den sure, gamle mand sørme skrevet en roman til! Læs om den her:
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 06:15

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Det kan i hvert fald dokumenteres (se fx gårsdagens Krarup-indlæg i
> Information) at de ikke meldte sig ud på grund af et holdningsskift.

Det har jeg ikke set, men jeg har set at de meldte sig ud pga hvad de
opfattede som et holdningsskifte i /Den Danske Forening/, hvor man
angreb muslimerne i stedet for blot 'systemet Islam'.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 08:54

"Per Rønne" wrote:

> Det har jeg ikke set, men jeg har set at de meldte sig ud pga hvad de
> opfattede som et holdningsskifte i /Den Danske Forening/, hvor man
> angreb muslimerne i stedet for blot 'systemet Islam'.

Det holdningsskift fandtes kun i deres fantasi, for Den "Danske" Forening
har ikke på noget punkt skiftet mening eller strategi siden sin oprettelse.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 09:13

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Det holdningsskift fandtes kun i deres fantasi, for Den "Danske" Forening
> har ikke på noget punkt skiftet mening eller strategi siden sin oprettelse.

Og her må jeg så »indrømme« at jeg aldrig har fulgt nærmere med i Den
Danske Forenings gøren og laden, og derfor naturligvis heller ikke kan
udtale mig om et sådant eventuelt holdningsskifte.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 11:00

"Per Rønne" wrote:

> Og her må jeg så »indrømme« at jeg aldrig har fulgt nærmere med i Den
> Danske Forenings gøren og laden, og derfor naturligvis heller ikke kan
> udtale mig om et sådant eventuelt holdningsskifte.

Det har jeg så, og jeg kan bevidne, at der ikke er sket nogen ændringer, der
kunne betinge Krarups og Langballes udmeldelse. Det var helt tydeligt et
krav fra DF's ledelse.

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-08-07 19:45

"Per Rønne" wrote:
> [...]
> hendes mand Ralf Pittelkow.
>
> Også Søren Espersen har imidlertid været medlem af VS, omkring det

Han er iøvrigt en utrolig velbegavet og gennempragmatisk person.

MEN han fik ellers en lige til højrebenet af intervieweren Dan Tschernia.
DT nævnte at Espersen efterhånden ikke synes, der er nogen stor grund til at
sondre mellem islam og islamisme, og så viste han jubilæet i Nusrat-moskeen
i Hvidovre, hvor både Haarder og Khader var til stede, OG man hørte positive
ting om fælleskab osv.

Det skulle så vise, at islam jo er en venlig og åben religion, - MEN
muslimerne i Nusrat-moskeen er jo ahmadiya-muslimer og kan ikke engang rejse
til Mekka. I Pakistan kommer de flere år i fængsel hvis de siger ordene:
"salaam aleikum", - og for nogle få år siden blev de simpelthen dødsdømte,
hvis de indicerede at de overhovedet VAR muslimer.

Med andre ord, så viser forfølgelsen af ahmadiyaerne mere om "krig" end om
"fred", som man altid hævder "islam" står for. Men Espersen vidste åbenbart
ikke noget om moskeen og om ahmadiyaerne, - det kunne ellers have været
sjovt at se hvad Tschernia havde sagt, han havde jo heller ikke forberedt
sig på et "modangreb".

Fra : Konrad

Dato : 26-08-07 19:56

Knud Larsen wrote:

(...)
> [...]
> de siger ordene: "salaam aleikum", - og for nogle få år siden blev de
> simpelthen dødsdømte, hvis de indicerede at de overhovedet VAR

Det er det største argument imod islam, i en "kristen" optik der findes
overhovedet. Det falder så bare til jorden når man kan finde 17 kristne
sekter der i den grad er blevet undertrykt og forfulgt af krsitne indenfor
egne rækker.

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-08-07 20:09

Konrad wrote:
> [...]
> findes overhovedet. Det falder så bare til jorden når man kan finde
> 17 kristne sekter der i den grad er blevet undertrykt og forfulgt af

Vi kan også gå tilbage til stenalderen og se at nogle kun tillod runde sten
andre firkantede,
- nej, uanset hvad kristne HAR gjort, så drejer det sig jo om hvad muslimer
og islam gør I DAG. Eller må du også hive stening frem, og alle de andre
gode sager.

Religion er ofte en pestilens, men vi HAR jo også gennemkritiseret
kristendommen, heldigvis, selvom vi skal passe på at slangen ikke rejser sit
hoved igen. Islam bliver derimod som bekendt forsvaret af mange velmenende
mennesker, nogle er ligefrem stolte af intet at vide om religionen, - som
jeg har skrevet før, men det er sgu sandt.

Islam er en tragedie for mange af dem der er fanget af den, ikke bare en
økonomisk tragedie, men det er tragisk at spilde sit liv med at sigte efter
"næste liv" og tro at de 70 måder at pisse og skide på - som denne mullah
sagde der er inden for islam - at det bringer en tættere på paradisets have.

Vi spilder måske en procent af vores tid på kristendommen, mens muslimer
spilder 25 procent på at rode med deres utallige ritualer. Desværre komme vi
jo til at betale for spildet, fordi man ikke kan få en økonomi til at
fungere i 97 procent af de muslimske lande, og det kommer til at gå værre og
værre. Kig på Pakistan og ryst

Fra : Konrad

Dato : 26-08-07 21:14

Knud Larsen wrote:

> [...]
> - nej, uanset hvad kristne HAR gjort, så drejer det sig jo om hvad
> muslimer og islam gør I DAG. Eller må du også hive stening frem, og

Hvorfor dog se det i den optik?? Det bedste ville vel være, om man kunne se
sin egen version 100% renset for optik, som denne bjergbestiger, der nok er
glad for omtalen, men mindre glad for scenariet.

> [...]
> mange velmenende mennesker, nogle er ligefrem stolte af intet at vide
> om religionen, - som jeg har skrevet før, men det er sgu sandt.

Dit kæmpestore problem er, at du ikke har ret og aldrig vil få ret. Der er
intet som tyder på en større islamisk verdensovertagelse. Intet der som
tyder på at islam influerer på f.eks akktiemarkedet.

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-08-07 22:12

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Dit kæmpestore problem er, at du ikke har ret og aldrig vil få ret. Der er
> intet som tyder på en større islamisk verdensovertagelse. Intet der som
> tyder på at islam influerer på f.eks akktiemarkedet.

Og Jorden er en klokkeformet grøn ost.

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-08-07 22:38

Martin Larsen wrote:
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Og Jorden er en klokkeformet grøn ost.

Mener du da, Islam influerer aktiemarkedet?

Per V.

Fra : Konrad

Dato : 26-08-07 22:49

Per Vadmand wrote:

> Mener du da, Islam influerer aktiemarkedet?

L Folks forestillinger om islam gør...

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 06:45

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> Der er intet som tyder på en større islamisk verdensovertagelse.

Næh, men fødselsoverskud og migration bringer den vestlige civilisation
/i Europa/ i fare.

Derimod er det rigtigt at den islamiske verden er uhyre tilbagestående,
hvilket kan ses alene af den grund, at antallet af patenter fra Dar
al-Islam ligger på en fjerdel af antallet af patenter fra Det sorte
Afrika. Men hvad andet kan man forvente fra en verden, hvor
naturvidenskabsfolk med Koranen i hånd forventer at løse verdens
energiproblemer ved hjælp af /lampeånder/?

Ønsker vi virkelig et Eurabia, der vil synke ned på samme niveau, tilsat
shariaens malabariske straffe og et apartheidsamfund, hvor Europas
urbefolkninger reduceres til dhimmier?

Et land som Iran er dog i rigtig stor krise. Siden Reza IIs fald er
økonomien styrtdykket, og fertiliteten siger ét barn per kvinde.
Befolkningstallet halveres altså for hver generation - nogenlunde det
samme som man ser i Latineuropa, hvor den katolske kirke da også stadig
tror på /Kinder, Kirche, Küche/, og hvor politikerne derfor ikke
opretter de nødvendige pasningsmuligheder for børnene, så kvinderne kan
have et fuldtidsjob. Samtidig med at man forventer at unge, veluddannede
mennesker højt op i 30erne arbejder uden løn, og derfor må bo hjemme hos
mor og far ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-08-07 07:41

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> tilsat shariaens malabariske straffe og et apartheidsamfund, hvor
> Europas urbefolkninger reduceres til dhimmier?

En velmener som Vadmand ønsker det ikke, men man kan "anstændigvis" ikke
modarbejde en sådan udvikling.

Jeg ved heller ikke, hvad det skulle gavne verden, at vi i Norden, som har
været eksempler på at samfund kan eksistere næsten uden korruption og med
stor lighed, at vi bliver "udjævnet" med resten af den kaotiske korrupte
verden hvor klan- og familietilhørsforhold betyder alt. Og det for at vi
"anstændigvis" skal have lempelige regler for indrejse for folk fra den
slags kulturer. Altså en nulevende "velmener" sætter sin egen åndelige
bekvemmelighed, "glorie", højere end kommende generationers chance for at
leve i et velordnet harmonisk samfund, med lighed for loven. Det er helt
utrolig egoistisk og kortsynet, IMO.

> [...]
> kvinderne kan have et fuldtidsjob. Samtidig med at man forventer at
> unge, veluddannede mennesker højt op i 30erne arbejder uden løn, og

Pakistan anses for verdens farligste land lige nu, - inden 2050 bliver de
verdens mest folkerige muslimske land, de har ingen mulighed for at brødføde
de ekstra 200 millioner indbyggere, OG de har tusindvis af madrassaer hvor
drengene kun lærer om islam og om at vi vantro er guds fjender.
Se hvad dem der forsker i "drengepukler" siger om hvad der med næsten
sikkerhed sker når millioner af drenge står uden fremtidsmuligheder.

Jeg vil igen anbefale velmenere at læse professor Hoobdhoy fra Islamabads
universitet, og se hvordan udviklingen går baglæns, - HAN ender så med at
"håbe" at islam igen vil komme til snøvsen en skønne dag, og det må vi jo
alle håbe. Hvorfor det skulle ske når man støt og roligt overbefolker sit
land, det er ikke godt at vide.

Men lad os ønskedrømme os til at vi kan isolere os fra problemer som er SÅ
langt borte.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 08:11

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> Se hvad dem der forsker i "drengepukler" siger om hvad der med næsten
> sikkerhed sker når millioner af drenge står uden fremtidsmuligheder.

Så må Pakistan jo ekspandere mod vest - overtage Irans tomme sletter ...
ja, det nye århundrede venter jo blot på de nye erobringskrige ... også
Rusland giver gode muligheder for kolonisering; kineserne kan passende
snuppe den midterste og østlige del af Sibirien, mens de islamiske
folkeslag ved Ruslands bug overtager resten.

Rusland har også en fertilitet på 1, altså en befolkning der halveres
for hver generation.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 08:57

"Per Rønne" wrote:

> Ønsker vi virkelig et Eurabia, der vil synke ned på samme niveau,
> tilsat shariaens malabariske straffe og et apartheidsamfund, hvor
> Europas urbefolkninger reduceres til dhimmier?

Vorherre bevares - tror du selv på det latterlige skrælkscenarie? Så er du
længere ude, end jeg troede.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 09:45

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Vorherre bevares - tror du selv på det latterlige skrælkscenarie? Så er du
> længere ude, end jeg troede.

Er du ude af stand til at overskue konsekvenserne af massive
folkevandringer? Større end dem der førte til Roms fald, og som ledte
til 1000 års middelalder i Europa?

Og prøv så at se på de sidste 5.000 års historie, og tænk på at
historien på ingen måde endnu er slut.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 10:57

"Per Rønne" wrote:

> Er du ude af stand til at overskue konsekvenserne af massive
> folkevandringer? Større end dem der førte til Roms fald, og som ledte
> til 1000 års middelalder i Europa?

Er du ude af stand til at se forskel på nutiden og folkevandringstiden?

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 11:45

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Er du ude af stand til at se forskel på nutiden og folkevandringstiden?

Er du ude af stand af at lære af historien, eller at se at vi i dag
befinder os i en ny folkevandringstid?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-08-07 12:44

"Per Rønne" wrote:

> Er du ude af stand af at lære af historien, eller at se at vi i dag
> befinder os i en ny folkevandringstid?

Han tænker som Schlüter da han sagde: "Vi har én procent indvandrere i DK,
og der kommer aldrig flere"
Hvem havde forestillet sig at 30 pct af de københavnske skolebørn nu er fra
andre kulturer?

Du kan fortælle Vadmand at migrationsforskere er enige om at vi er i en
folkevandringstid, - som det fx fremgik af diskussioner mellem mange af dem
på P1, de er kun uenige om 'hvornår' og 'hvormange' der kommer til Europa.

Vestafrikas befolkningstal er gået op med sølle 50 mio de sidste 20 år, - og
det får tusinder til at risikere livet for at komme til EU.

De muslimske landes befolkniger vil gå op med mere end en milliard inden for
30 år, og deres livsgrundlag bliver ringere og ringere, OG de hidses op til
at tro at det er "Vestens skyld" - se evt. Hizb ut-Tahrir fra i går, - det
samme prædikes i titusinder af moskeer verden over. Og vestens vadmænd giver
dem naturligvis ret, - "anstændigvis".

Det ER uanstændigt at bare tænke: "Bare velfærden holder min tid ud, så lad
fanden tage børnebørnene". eller hvad det er velmenerne tænker, hvis de
tænker.

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 13:29

"Per Rønne" wrote:

> Er du ude af stand af at lære af historien, eller at se at vi i dag
> befinder os i en ny folkevandringstid?

Ja.

Per V

Fra : El Trabajador

Dato : 27-08-07 17:18

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i

> Vorherre bevares - tror du selv på det latterlige skrælkscenarie? Så
> er du længere ude, end jeg troede.

Det er da dig, der er for dum til at fatte, at det er den vej det går.

Du er simpelthen bare så naiv og enfoldig. Pas du dine tegneserier, dem er
du bedre til, end til at forstå virkelighedens verden.
--
El Trabajador

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 18:30

El Trabajador wrote:
> [...]
>
> Du er simpelthen bare så naiv og enfoldig. Pas du dine tegneserier,
> dem er du bedre til, end til at forstå virkelighedens verden.

Virkelighedens verden? Er det den, hvor du tror på julemanden?

Per V.

Fra : El Trabajador

Dato : 27-08-07 17:00

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> Ønsker vi virkelig et Eurabia, der vil synke ned på samme niveau,
> tilsat shariaens malabariske straffe og et apartheidsamfund, hvor
> Europas urbefolkninger reduceres til dhimmier?

Ja, det gør "vi" åbenbart, for hvorfor havde de europæiske statsledere
ellers gået med til denne aftale:

http://www.dendanskeforening.dk/side53-cid-53-aid-365-mid-1-params-1.html
--
El Trabajador

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 17:19

El Trabajador <notrabajo@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> Ja, det gør "vi" åbenbart, for hvorfor havde de europæiske statsledere
> [...]

Gyselig hjemmeside, altså rent layoutmæssig. Den skarpe, røde farve gør
jo på det nærmeste teksten ulæselig ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-08-07 18:02

"Per Rønne" wrote:

> Gyselig hjemmeside, altså rent layoutmæssig. Den skarpe, røde farve
> gør jo på det nærmeste teksten ulæselig ...

På min browser var det da sort på hvidt, og i venstre røde afsnit var
teksten hvid.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 19:19

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> På min browser var det da sort på hvidt, og i venstre røde afsnit var
> teksten hvid.

Ikke på min FireFox, men den er dog lidt bedre på Safari. Den sorte
tekst går ind i det røde felt til højre, og når endda helt ud til højre
derfor.

Og den røde farve er altså alt for skrigende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-08-07 19:34

"Per Rønne" wrote:

> Ikke på min FireFox, men den er dog lidt bedre på Safari. Den sorte
> tekst går ind i det røde felt til højre, og når endda helt ud til
> højre derfor.
>
> Og den røde farve er altså alt for skrigende.

Jeg har sat en ny "Opera" som default, FireFox tog æoner af tid at starte
fra et NEWS post link, og den kunne ikke afspille you-tube, aner ikke
hvorfor, den kunne spille flash osv på alle andre sites.

Jeg har lige lavet en forside til en kammerat, - vha Dreamweaver, og den
genereres korrekt på IE og på Opera, men centrering virker ikke i Firefox.
Mærkeligt de endnu ikke har fundet ud af at standardisere disse browsere.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 23:27

> [...]

> fra et NEWS post link, og den kunne ikke afspille you-tube, aner ikke
> hvorfor, den kunne spille flash osv på alle andre sites.

Men jeg kører altså MacOS X 10.4.10 ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 18:30

"Per Rønne" wrote:

> Gyselig hjemmeside, altså rent layoutmæssig. Den skarpe, røde farve
> gør jo på det nærmeste teksten ulæselig ...

Det kan kun være en fordel.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 19:19

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Det kan kun være en fordel.

Måske, jeg gider i hvert fald ikke bruge energi på at læse sådan noget
layoutmæssigt juks.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-08-07 19:36

"Per Rønne" wrote:

> Måske, jeg gider i hvert fald ikke bruge energi på at læse sådan noget
> layoutmæssigt juks.

Du kan give Vadmand og Arne det tip, at de kan tage bind for øjnene, når de
ser noget om islam eller om indvandring, - og for Arnes vedkommende noget om
kommunistiske lande. Det må være hurtigere end at skifte kanal eller at
smide aviserne væk.

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 18:27

El Trabajador wrote:
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> Ja, det gør "vi" åbenbart, for hvorfor havde de europæiske statsledere
> [...]
Tror du også på julemanden?

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-08-07 07:29

Konrad wrote:

> [...]
> kunne se sin egen version 100% renset for optik, som denne
> bjergbestiger, der nok er glad for omtalen, men mindre glad for

Hvorfor se tingene i forhold til hvad der sker i dag og ikke i forhold til
hvad der skete for 200 år siden? Er det ikke ret indlysende?

> Dit kæmpestore problem er, at du ikke har ret og aldrig vil få ret.
> Der er intet som tyder på en større islamisk verdensovertagelse.
> Intet der som tyder på at islam influerer på f.eks akktiemarkedet.

Nej, intet tyder på en større islamisk verdensovertagelsen, og det har jeg
da heller aldrig hævdet er i gang. MEN der ER jo en islamisk vækkelse i
gang, og der er utallige terrorgrupper som vil blive bedre og bedre til at
ramme os. Islam influerer da i høj grad på aktiemarkedet, - hver gang der er
terror i fx S.A. stiger prisen på olie, og hver gang der er uro i Iran
stiger prisen på olie, og det får aktiekurserne til at falde. Derudover
koster terrorberedskabet jo hundreder af milliarder, i både spildte kroner
og i spildte timer.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-08-07 09:33

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Intet der som tyder på at islam influerer på f.eks akktiemarkedet.

Nej, selvfølgelig kan du ikke se det. Det er også ganske skjult, når
muslimerne rasler med olievåbnet. Det afspejles jo "næsten" ikke på
aktiemarkederne i hele verden.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-07 20:01

> [...]

> ikke noget om moskeen og om ahmadiyaerne, - det kunne ellers have været
> sjovt at se hvad Tschernia havde sagt, han havde jo heller ikke forberedt

Jeg kom først ind i udsendelsen i sidste øjeblik.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-08-07 20:28

"Per Rønne" wrote:

> Jeg kom først ind i udsendelsen i sidste øjeblik.

Synd, den var ellers god.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-07 20:52

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Synd, den var ellers god.

Mon ikke man kan se den på dr.dk?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-08-07 20:12

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> jubilæet i Nusrat-moskeen i Hvidovre, hvor både Haarder og Khader var
> til stede, OG man hørte positive ting om fælleskab osv.

Jepper. Jeg bor i Hvidovre, og den lokale sprøjte var ved at gå i selvsving
i beskrivelsen af arrangementet i moskeen, der ifølge avisen tydeligt viste,
at muslimer i allerhøjeste grad deler vore værdier og ønsker at integrerer
sig i samfundet. Suk.

Sjovt nok er moskeen stablet på benene af danske konvertitter mange år før,
vi fik glæde af indvandringen af "ægte" muslimer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-08-07 20:27

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Sjovt nok er moskeen stablet på benene af danske konvertitter mange
> år før, vi fik glæde af indvandringen af "ægte" muslimer.

Det ER trist at så mange falder for fristelsen til at komme med en lille
hvid løgn i den gode sags tjeneste, - eller også ved de ikke hvad de taler
om.

Ahmadiya-muslimerne er heller ikke ligefrem overivrige efter at fortælle, at
de ikke regnes for rigtige muslimer, - men det kan man da bedre forstå.

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-08-07 20:21

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> mand Ralf Pittelkow.
>
> Også Søren Espersen har imidlertid været medlem af VS, omkring det

Jamen herregud bette Per - det er der sgu da intet nyt i.
Du bliver nok aldrig redaktør af en sladderspalte selv om du prøver hårdt
;-(

Mvh
Martin

Fra : Wilstrup

Dato : 26-08-07 21:07

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Gert Petersen fra DNSAP over DKP til SF.

Lad nu være med at manipulere - Gert P gik ikke fra DNSAP til
DKP over SF. Han var som 13-årig (1940) et PAR MÅNEDER medlem
af DNSAP - men gik senere over til modstandsbevægelsen og blev
fanget af Gestapo i 1944 og sad i Frøslevlejren til krigen var
slut.

*
snip*
> [...]
> langt grænsen til blot og bar 'kritik' af Israel. Mon
> straffelovens
> racismeparagraf kan tages i anvendelse her?

ER du fuld, Per? man kan ikke straffe folketingsmedlemmer for
hvad de udtaler sig om af politiske ting i folketinget -
ejheller hvis de underskriver en opfordring til boykot af
Israel.

MF'ere er jo straffri med mindre at FT ophæver ders immunitet
og der er slet ikke grundlag for at rejse nogen straffesag mod
folk, der udtaler sig politisk mod en anden stat. Det er fuldt
lovligt iht. ytringsfrihedens bestemmelser.

Så igen: har du drukket?

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-08-07 21:25

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> senere over til modstandsbevægelsen og blev fanget af Gestapo i 1944 og
> sad i Frøslevlejren til krigen var slut.

Nazist eller DKP'ist - 2 sider af samme sag.

Mvh
Martin

Fra : Wilstrup

Dato : 26-08-07 22:45

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Nazist eller DKP'ist - 2 sider af samme sag.

Det er trist at du kender så lidt til det parti du er medlem
af - Martin Larsen og nazisme- to sider af samme sag.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 27-08-07 15:26

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det er trist at du kender så lidt til det parti du er medlem af - Martin
> Larsen og nazisme- to sider af samme sag.

Ja ligesom kommunisme og Arne Wilstrup er to sider af samme sag og som jeg
altid har sagt Kommunisme = fascisme.

Fra : Wilstrup

Dato : 27-08-07 17:00

"Poul Nielsen" <anono@tdc.dk> skrev i meddelelsen

> samme sag og som jeg altid har sagt Kommunisme = fascisme.

som jeg altid har sagt - voldsmanden PN og nazisme er to sider
af samme sag.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 06:45

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> af DNSAP - men gik senere over til modstandsbevægelsen og blev
> fanget af Gestapo i 1944 og sad i Frøslevlejren til krigen var

Jeg er udmærket klar over sammenhængen. Men partimæssigt gik han altså
fra DNSAP over DKP til SF.

I øvrigt var Gert Petersen noget ældre end 13 år; jeg husker det som 15,
da han havde en helte-plakat af Hitler hængende på drengeværelset, og
hvor han var ivrigt nazist. Skal man i øvrigt stole på:

<http://fremskridt.jubiiblog.dk/index.php?cat=38>,

hvilket jeg slet ikke er sikker på, så blev han så sent som i 1944
/ekskluderet/ af nazipartiet fordi han sendte smædebreve til folk i
Nykøbing Falster.

Jeg citerer fra siden:

=
Socialistisk Folkepartis leder, Gert Petersen blev i 1977 afsløret som
tidligere leder i Danmarks Nationalsocialistiske Ungdom. Det var
redaktør Erik Haaest, som bragte den forbavsende nyhed, der udløste et
frådende raseri hos Gert Petersen. Han udtalte til den samlede presse:
"Det er det rene vanvid og pure opspind, jeg har aldrig været
nazistmedlem - alt er pure løgn"!

Imidlertid var Erik Haaest i besiddelse af uigendrivelig dokumentation
for sin påstand, og ikke nok dermed - han kunne også bevise, at Gert
Petersen var blevet smidt ud af DNSAP i 1944, fordi det var blevet
opdaget, at han skrev smædebreve til folk i Nykøbing Falster.

Haaest anlagde sag mod Gert Petersen.

Tre dage før sagen skulle for retten, søgte Gert Petersen forlig - med
breve både til retten og til Haest - hvori han indrømmede, at han havde
været medlem af DNSAP og var tidligere leder i Nationalsocialistisk
Ungdom, og at han tilbagekaldte sine udtalelser.
=

Der står ting her, som jeg ikke mener at jeg tidligere har set; derfor
er jeg noget forbeholden over for oplysningerne. Erik Haaest er en
faghistoriker, der synes at nære en noget ubehagelig sympati for de
gamle nazister; derfor kritiseres det gerne, når han får
forskningsbevillinger.

Under alle omstændigher endte han dog som voksen på den demokratiske
venstrefløj, i SF.

> [...]
> folk, der udtaler sig politisk mod en anden stat. Det er fuldt
> lovligt iht. ytringsfrihedens bestemmelser.

Næh, men jeg kunne bare ikke få mig til lige ud at kalde SFs
folketingsgruppe for racistisk. Og jeg understreger, at der er forskel
mellem at have en kritisk holdning over for [dele af] den israelske
regerings politik, og så være totalt ensidig imod den jødiske stat.
Kræver man boykot er man netop totalt ensidig, og så må man finde sig i
at årtusinders antisemitisme bliver trukket frem.

Jævnfør hvad jeg har skrevet ovenfor, så er en Gert Petersen ikke med i
dette billede. Lige som min gamle SFU-formand Pelle Voigt er han ikke
medlem af folketinget mere, og jeg ved at i hvert fald Pelle Voigt har
en langt mere nuanceret holdning i Israel/Palæstina-spørgsmålet end SFs
nuværende folketingsgruppe har, en holdning der i hvert fald tidligere
også deltes af Gert Petersen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 08:56

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> Kræver man boykot er man netop totalt ensidig, og så må man finde sig
> i at årtusinders antisemitisme bliver trukket frem.

Der er ikke noget "totalt ensidigt" eller "antisemitisk" i en handelsboykot.
Det er et legitimt politisk våben at undlade at købe varer fra et land, man
ikke sympatiserer politisk med.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 09:13

> [...]

> Det er et legitimt politisk våben at undlade at købe varer fra et land, man

Det er udtryk for en totalt ensidig holdning, og boykot er vist udtryk
for mere end blot en handelsboykot. Skal også videnskabeligt samarbejde
med israelske videnskabsmænd forbydes, som samarbejde med den bibelske
arkæolog professor Israel Finkelstein fra Tel Aviv Universitet?

Det er det den britiske Universitetslærerforening lægger op til.

PS. Hvilke andre mellemøstlige lande vil SFs folketingsgruppe i øvrigt
boykotte? Saudi Arabien, hvor det at eje en bibel medfører halshugning?
Iran, som pisker og hænger teenagedrenge, der har haft sex med hinanden?

Nå, nej ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-08-07 10:44

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> Universitet?
>
> Det er det den britiske Universitetslærerforening lægger op til.

Og flere andre fagforbund.

> [...]
> boykotte? Saudi Arabien, hvor det at eje en bibel medfører
> halshugning? Iran, som pisker og hænger teenagedrenge, der har haft

Nej, de er jo muslimer og pr definition "svage" - og det er israelerne ikke.

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 10:56

"Per Rønne" wrote:

> Det er udtryk for en totalt ensidig holdning,

Vrøvl. Det er utryk for en holdning, punktum.

> [...]
> samarbejde med israelske videnskabsmænd forbydes, som samarbejde med
> den bibelske arkæolog professor Israel Finkelstein fra Tel Aviv

Jeg er sikker på, SF gerne så et samarbejde med fx atomfysikeren Mordechai
Vannunu.

> Det er det den britiske Universitetslærerforening lægger op til.

Det er nyt for mig, at de er medlemmer af SF.

> [...]
> boykotte? Saudi Arabien, hvor det at eje en bibel medfører
> halshugning? Iran, som pisker og hænger teenagedrenge, der har haft

Jeg kan ikke svare for SF, men jeg ville aldrig drømme om at besøge eller
købe varer fra disse lande. Desværre - og det gælder også Israel - er den
danske økonomi så syltet ind, at det er meget svært at undgå, medmindre man
udelukkende vil leve af samsøkartofler.

Per v.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 11:45

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Vrøvl. Det er utryk for en holdning, punktum.

Så var Hitlers 'holdning' til jøderne også blot udtryk for en
'holdning'.

> Jeg er sikker på, SF gerne så et samarbejde med fx atomfysikeren Mordechai
> Vannunu.

Landsforræderen, der sidder i israelsk fængsel.

?

> [...]
> danske økonomi så syltet ind, at det er meget svært at undgå, medmindre man

Og jeg har konstateret, at ingen organisationer eller partier arbejder
for boykot af lande som Saudi Arabien eller Iran. Kun lille Israel kan
man finde på at gøre det over for - og det mener man naturligvis ikke
har det fjerneste med årtusinders jødehad at gøre. Og det kommer fra det
kontinent, der lagde jord til Auschwitz og Majdanek ;-(.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 13:34

"Per Rønne" wrote:

> Så var Hitlers 'holdning' til jøderne også blot udtryk for en
> 'holdning'.

At du overhovedet drager en sådan sammenligning, er dybt uanstændigt.
Hvorfor suspenderer et ellers fornuftigt menneske som du totalt
dømmekraften,. når det gælder Israel?

> Landsforræderen, der sidder i israelsk fængsel.

Ja. Han er lige så stor en helt som Vaclav Havel og de andre dissidenter,
der protesterer mod diktatur. Israels behandling af ham er dybt uanstændig.

..

> [...]
> har det fjerneste med årtusinders jødehad at gøre. Og det kommer fra
> det kontinent, der lagde jord til Auschwitz og Majdanek ;-(.

Nååååh nej, det er klart - hvis man ikke først remser navnene op på alle
andre forbrydere i vrden, må man ikke fordømme en enkelt af dem. Det er
fuldstændigt som når man i sin tid kritiserede vietnamkrigen og blev mødt
med spørgsmålet: "Hvorfor kritiserer du så ikke også (først) Sovjet?"
(Hvilket langt de fleste USA-krtikere faktisk gjorde). Som om den ene parts
forbrydelser bliver mindre forbryderiske af, at en anden også begår
forbrydelser.

Og så nåede vi da endelig helt ned i den mødding, hvoir du ikke kan se
forskel på nazi og Israel-kritik.

Føj for satan!

Per V.

Fra : El Trabajador

Dato : 27-08-07 17:07

> [...]
> boykotte? Saudi Arabien, hvor det at eje en bibel medfører
> halshugning? Iran, som pisker og hænger teenagedrenge, der har haft

Dem må man ikke boycotte. For hvis du boycotter et muhamedanerland, så er
du en RACIST.
--
El Trabajador

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 18:29

El Trabajador wrote:
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> Dem må man ikke boycotte. For hvis du boycotter et muhamedanerland,
> så er du en RACIST.
> --
Tror du også på julemanden?

Per V.

Fra : El Trabajador

Dato : 28-08-07 17:41

> Tror du også på julemanden?
>
> Per V.

Bare fordi du selv ligner en gammel nisse, behøver du ikke at have
komplekser overfor julemanden.

http://www.tegneseriemuseet.dk/bio/art_vadmand_per.htm

--
El Trabajador

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-08-07 11:12

El Trabajador wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i

> Bare fordi du selv ligner en gammel nisse, behøver du ikke at have
> komplekser overfor julemanden.

For en ordens skyld: Det billede er tyve år gammelt. Mit skæg er meget
flottere og hvidere nu. Og mind mig om, at jeg skal have strøget dig af
gavelisten.

Per v.

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-08-07 11:14

El Trabajador wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i

> Bare fordi du selv ligner en gammel nisse, behøver du ikke at have
> [...]
Det billede er over tyve år gammel. Mit skæg er meget flottere og hvidere
nu. Og du skal ikke forvente en gave til jul, din slemme dreng!

Per v.

Fra : Wilstrup

Dato : 27-08-07 14:10

> Jeg er udmærket klar over sammenhængen. Men partimæssigt gik
> han altså
> fra DNSAP over DKP til SF.

Nej, det er plat - når man er 13 år er man ikke myndig eller
på anden måde ansvarlig for sine handlinger. At man har været
medlem af en ungdomsorganisation som 13-årig to måneder har
intet at gøre med at man var medlem af DNSAP - det havde været
værre hvis han havde været et ungt menneske på 18-20 år - men
enhver kan sige sig selv at det har ingen betydning, hvad man
som 13-årig valgte at melde sig ind i. ¨Man kan jo ógså have
været medlem af Ping-klubben, der jo blev stiftet af de
konservative - ville man så have været konservativ?

Den eneste grund til at det kommer frem er for at kunne slå
politisk plat på de ting, for at skabe sensationer.

Vi bliver nødt til at forholde os til folks valgskred når de
er myndige ogikke når der er teenagere. Det er useriøst.

> [...]
> da han havde en helte-plakat af Hitler hængende på
> drengeværelset, og
> hvor han var ivrigt nazist. Skal man i øvrigt stole på:

GP blev født i 1927 og blev medlem af DNSAP i 1940 og var det
et par måneder - det får jeg til at være 13 år - akkurat som
også wikipedia får det til.

http://da.wikipedia.org/wiki/Gert_Petersen

> [...]
> blevet
> opdaget, at han skrev smædebreve til folk i Nykøbing

Nej, det kunne han ikke -det er rent opspind - GP blev
arresteret af Gestapo i 1944 så han kan næppe have været
medlem af nazipartiet dengang - han skulle i så fald have
været 17 år - og han havde siden 1943 været aktiv i
modstandsbevægelsen, så alene dette er en and.

> [...]
> været medlem af DNSAP og var tidligere leder i
> Nationalsocialistisk
> Ungdom, og at han tilbagekaldte sine udtalelser.

Det er opspind - han har næppe som 13-årig været leder af
DNSAP -det lyder fuldkommen usandsynligt -
> [...]
> forskningsbevillinger.
>
> Under alle omstændigher endte han dog som voksen på den

Han blev medlem af DKP i 1945 - det lyder fuldkommen
usandsynligt at han skulle have været medlem hos DKP hvis han
havde været leder af nazisterne -

> [...]
> Kræver man boykot er man netop totalt ensidig, og så må man
> finde sig i
> at årtusinders antisemitisme bliver trukket frem.

Akkurat som man altså må finde sig i at få at vide at når man
er dansk soldat så er det i orden at skyde på en, hvis man er
i krig.

Boykot er naturligvis ensidig, ellers havde det jo ikke haft
nogen virkning. Israel er en stat med forbrydelser på
samvittigheden - at du støtter forbrydere der lader hånt om
FN-bestemmelserne om tortur og i øvrigt nægter at bøje sig for
de FN-resolutioner der er vedtaget i organisationen, men
tværtimod stadig hager sig fast i et område, som de ulovligt
har tiltvunget sig, siger ikke så lidt om dine præferencer.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 14:22

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> FN-resolutioner der er vedtaget i organisationen

Jeg holder mig til resolutioner som 242 fra sikkerhedsrådet, og ikke
alle mulige generalforsamlingsresolutioner.

Resolution 242 taler om at Israel skal forlade /besatte/ områder, ikke
/de/ besatte områder, og den taler også om at det skal ske som led i en
omfattende fredsaftale, der giver fred og anerkendelse til alle lande i
området, bag sikre og anerkendte grænser:

<http://www.yale.edu/lawweb/avalon/un/un242.htm>

Våbenstilstandslinierne 1949-67 var aldrig internationalt anerkendte
grænser, og alene forekomsten af enklaver [nogle så små som
skyttegravsstillinger] viser hvor umulige de er.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 27-08-07 17:00

> [...]
> omfattende fredsaftale, der giver fred og anerkendelse til
> alle lande i
> området, bag sikre og anerkendte grænser:

rent sofisteri - Israel har besat en række områder, som de
skal rømme- andet og mere er der ikke i det. Alt andet er
sofisteri og bortforklaringer.

> [...]
> anerkendte
> grænser, og alene forekomsten af enklaver [nogle så små som
> skyttegravsstillinger] viser hvor umulige de er.

Israel har besat områder som de ikke tilkom da staten blev
dannet - det er dem, de skal rømme - andet og mere er der ikke
i det. Alt andet er sofisteri og bortforklaringer.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 17:13

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Israel har besat områder som de ikke tilkom da staten blev
> dannet - det er dem, de skal rømme - andet og mere er der ikke
> i det. Alt andet er sofisteri og bortforklaringer.

Hvis det er FNs oprindelige delingsplan fra 1947, så er den død og
borte. Araberne afviste den, og invaderede i stedet den nydannede stat.
Da de igen i 1967 lagde an til at udslette den genopstandne jødiske
stat, blev også våbenstilstandslinierne fra 949 temmelig midlertidige;
18 år holdt de.

Man er ganske simpelt nødt til at tage hensyn til realiteterne, de
politiske, militære og demografiske, når der skal udarbejdes endelige
grænser, grænser som naturligvis også skal opfylde betingelserne i
Sikkerhedsrådets resolution 242: de skal være sikre og anerkendte. Altså
ikke noget med enklaver ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 27-08-07 17:35

> [...]
> grænser, grænser som naturligvis også skal opfylde
> betingelserne i
> Sikkerhedsrådets resolution 242: de skal være sikre og
`
Det er fuldkommen ligegyldigt om araberne anerkendte den eller
ej - Israel skulle stadig trække sig tilbage til grænserne før
67-krigen. Det fremgår af resolutionerne. Alt andet er
bortforklaringer og har intet med virkeligheden at gøre.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 19:19

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Det er fuldkommen ligegyldigt om araberne anerkendte den eller
> ej - Israel skulle stadig trække sig tilbage til grænserne før
> 67-krigen. Det fremgår af resolutionerne.

Det gør det nemlig ikke:

United Nations Security Council Resolution 242
NOVEMBER 22, 1967

The Security Council,

Expressing its continuing concern with the grave situation in the Middle
East,

Emphasizing the inadmissibility of the acquisition of territory by war
and the need to work for a just and lasting peace in which every State
in the area can live in security,

Emphasizing further that all Member States in their acceptance of the
Charter of the United Nations have undertaken a commitment to act in
accordance with Article 2 of the Charter,

Affirms that the fulfillment of Charter principles requires the
establishment of a just and lasting peace in the Middle East which
should include the application of both the following principles:

Withdrawal of Israeli armed forces from territories occupied in the
recent conflict;

Termination of all claims or states of belligerency and respect for and
acknowledgement of the sovereignty, territorial integrity and political
independence of every State in the area and their right to live in peace
within secure and recognized boundaries free from threats or acts of
force;

Affirms further the necessity

For guaranteeing freedom of navigation through international waterways
in the area;

For achieving a just settlement of the refugee problem;

For guaranteeing the territorial inviolability and political
independence of every State in the area, through measures including the
establishment of demilitarized zones;

Requests the Secretary General to designate a Special Representative to
proceed to the Middle East to establish and maintain contacts with the
States concerned in order to promote agreement and assist efforts to
achieve a peaceful and accepted settlement in accordance with the
provisions and principles in this resolution;

Requests the Secretary-General to report to the Security Council on the
progress of the efforts of the Special Representative as soon as
possible.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 27-08-07 19:39

On Mon, 27 Aug 2007 18:34:49 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Det er fuldkommen ligegyldigt om araberne anerkendte den eller
>ej - Israel skulle stadig trække sig tilbage til grænserne før
>67-krigen.

når de lige havde anerkendt staten Israel og forpligtet sig til ikke
at føre krig mod landet

> Det fremgår af resolutionerne.

kan du heller ikke læse?

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 23:27

@ <1@invalid.net> wrote:

> når de lige havde anerkendt staten Israel og forpligtet sig til ikke
> at føre krig mod landet

Det står der ikke engang. Næh, man skal trække sig tilbage fra 'besatte
områder', ikke '/de/ besatte områder', og der skal etableres '/sikre/ og
anerkendte grænser' for alle stater i området; det gamle
våbenstilstandslinier var nemlig ikke 'sikre'. Og læg mærke til at på
det tidspunkt indgik en eventuel palæstinaarabisk stat ikke i
overvejelserne ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 18:29

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> grænser, grænser som naturligvis også skal opfylde betingelserne i
> Sikkerhedsrådets resolution 242: de skal være sikre og anerkendte.

Altså: Ud med bosætterne. At ændre demografien i et besat område ved hjælp
af indvandring er et groft brud på folkeretten og kan derfor ikke lægges til
grund for grænsedragning.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 19:19

> [...]

> af indvandring er et groft brud på folkeretten og kan derfor ikke lægges til

Der har aldrig eksisteret interne grænser i det gamle britiske
Palæstina-mandatområde. Kun våbenstilstandslinier.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 21:49

"Per Rønne" wrote:

> Der har aldrig eksisteret interne grænser i det gamle britiske
> Palæstina-mandatområde. Kun våbenstilstandslinier.

Sofisteri.

Per V

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-08-07 21:59

> Sofisteri.

Flot ord. Hvem mon du har lært det af?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 23:27

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Flot ord. Hvem mon du har lært det af?

Nu er Per Vadmand jo klassisk-sproglig student, så han havde ikke som vi
andre oldtidskundskab i 1. og 2. g. Til gengæld må han kunne tale
flydende oldgræsk, og har naturligvis lært ordet når han har læst
Platons dialoger i græsktimerne ... en sofist var en slags tidlig
filosof, som filosofferne gjorde nar af. Egentlig betyder det vel
'vismand', mens filosof betyder 'elsker af visdom' ... græsk /sophós/
betyder 'klog'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-08-07 08:39

> [...]
> filosof, som filosofferne gjorde nar af. Egentlig betyder det vel
> 'vismand', mens filosof betyder 'elsker af visdom' ... græsk /sophós/

Jeg bemærker blot , at Per Vadmand tilsyneladende finder det betimeligt at
bruge ordet "sofisteri", netop som AHW benytter det i to-tre andre indlæg.
Jeg er sikker på, Per Vadmand fangede min hentydning og antydning af et
stedse stærkere parløb mellem de to, selvom du tydeligvis ikke gjorde.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-08-07 09:14

Jens Bruun wrote:

> [...]
> to-tre andre indlæg. Jeg er sikker på, Per Vadmand fangede min
> hentydning og antydning af et stedse stærkere parløb mellem de to,

Til din oplysning indgår sofisteri i mit aktive ordforråd. Jeg kunne også
have skrevet flueknepperi, som detyder nogenlunde det samme. Det burde jeg
måske have gjort i betragtning af adressaten.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-07 10:35

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

Jeg havde så bare ikke husket at Arne havde brugt ordet før.

> Til din oplysning indgår sofisteri i mit aktive ordforråd. Jeg kunne også
> have skrevet flueknepperi, som detyder nogenlunde det samme. Det burde jeg
> måske have gjort i betragtning af adressaten.

Personligt finder jeg nu ikke at jeg bruger 'et ræsonnement baseret på
spidsfindige argumenter', når jeg gør opmærksom på, at 'grænserne' i de
18 år fra 1949 til 1967 arabere og jøder imellem var
våbenstilstandslinier og ikke internationalt anerkendte grænser, og at
disse naturligvis ikke kan være afgørende i dag, hvor andre
våbenstilstandslinier har været gældende i nu 40 år, hvor andre
demografiske realiteter gør sig gældende, og hvor Sikkerhedsrådets
resolution 242 i 40 år har forlangt etableringen af '/sikre/ og
anerkendte grænser' for alle stater i regionen - på et tidspunkt hvor
der endnu ikke taltes om etableringen af en palæstinaarabisk stat.

Politikens Store Ordbog definerer netop 'sofisterin som 'et ræsonnement

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-08-07 10:41

"Per Rønne" wrote:

> Jeg havde så bare ikke husket at Arne havde brugt ordet før.

Han bruger også ord som "og", "men" og "hvis" - som jeg også af og til har
brugt. Det er fandeme uhyggeligt! Konspirationrne breder sig!

Per v.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-07 13:03

.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 28-08-07 16:02

On Mon, 27 Aug 2007 22:49:00 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Sofisteri.

næh,

såmænd bare sandheden

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-08-07 22:36

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> overskrider man jo langt grænsen til blot og bar 'kritik' af Israel.
> Mon straffelovens racismeparagraf kan tages i anvendelse her?

"Israel, som definerer sig som en jødisk demokratisk stat, er blevet en af
de mest umoralske stater i verden. På ét område kunne Israel vinde en
gulmedalje ... Det er med hensyn til afstanden i indtægt mellem det øverste
og det nederste lag i befolkningen. Dette svælg kompromitterer menneskets
værdighed og begrunder alvorlig tvivl med hensyn til vor ret til at kalde os
en jødisk demokratisk stat."

(Michael Melchior, Knesset.medlem for Kadima-partiet i det israelske dagblad
Ha'aretz).

"Israels eksistens er ikke truet udefra, men indefra. Ikke dets fysiske, men
dets moralske grundlag er i fare. Hovedårsagen er den snart over 40 år lange
besættelse af de palæstinensiske områder oh undertrykkelsen af
palæstinensernes krav om national selvbestemmelse."

(Herbert Pundik i erindringsbogen "Du kan, hvios du tør")

Men det er vel også bare et par venstreorienterede antisemitter, der nærer
"et ubændigt had til den jødiske stat", ikke, Per?

Per V.

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-08-07 23:36

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men det er vel også bare et par venstreorienterede antisemitter, der nærer
> "et ubændigt had til den jødiske stat", ikke, Per?

Pundik er flagellant. Det er tilsyneladende en sport visse journalister
dyrker, men det er naturligvis en form for hykleri.

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-08-07 23:43

Martin Larsen wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Pundik er flagellant. Det er tilsyneladende en sport visse
> journalister dyrker, men det er naturligvis en form for hykleri.

Det var ikke dig, jeg spurgte. Jeg kunne aldrig drømme om at stille dig et
seriøst spørgsmål, der krævede indenadslæsning.

Per V.

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-08-07 23:58

> Det var ikke dig, jeg spurgte. Jeg kunne aldrig drømme om at stille dig et
> seriøst spørgsmål,

Det er fordi du ikke kan. Endmindre forstå svaret.

Mvh
Martin

Fra : Wilstrup

Dato : 27-08-07 00:24

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> v>> Det var ikke dig, jeg spurgte. Jeg kunne aldrig drømme
> om at stille dig et
>
> Det er fordi du ikke kan. Endmindre forstå svaret.

Det kræver jo at du kan skrive dansk, så man kan forstå det.
Det kniber gevaldigt.

Fra : Wilstrup

Dato : 27-08-07 00:24

> Det var ikke dig, jeg spurgte. Jeg kunne aldrig drømme om at
> stille dig et seriøst spørgsmål, der krævede
> indenadslæsning.

ROTFL

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 07:15

> [...]

> Men det er vel også bare et par venstreorienterede antisemitter, der nærer
> "et ubændigt had til den jødiske stat", ikke, Per?

Hverken Michael Melchior eller Herbert Pundik nærer et ubændigt had til
den jødiske stat [og Melchiors bemærkninger virker som taget ud af en
sammenhæng, jeg ikke kan gennemskue]. Jeg erindrer ej heller at de to
har foreslået at Israel skulle boykottes, så deltagelse i olympiske lege
blev forbudt, eller så israelske videnskabsmænd ikke måtte deltage i
internationale, videnskabelige konferencer.

Herbert Pundik specielt synes drevet af en uhyre naivitet, som om det
ville løse noget som helst om Israel ensidigt trak sig tilbage til de
gamle våbenstilstandslinier, et synspunkt der i Israel støttes af en
andel af vælgerskaren, der svarer til Enhedslistens tilslutning i den
danske befolkning. Eksemplet fra Gaza viser jo tydeligt hvad der ville
ske, og det ville yderligere opildne fanatikerne, der enten vil smide
jøderne i Middelhavet, eller gøre Hitlers arbejde færdigt ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 09:00

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> ske, og det ville yderligere opildne fanatikerne, der enten vil smide
> jøderne i Middelhavet, eller gøre Hitlers arbejde færdigt ...

Det glæder mig dog, at du ikke kalder disse to for det, du har kaldt mig,
når jeg udtrykte samme synspunkter. Det er måske kun, når ikke-jøder
kritiserer Israels politik, at det er udtryk for "et ubændigt had"?

Og for resten: At Pundiks holdning muligvis kun deles af et liller mindretal
i Israel, er vel ikke noget bevis på, at han har uret, vel?

Per V

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 09:45

> [...]

> når jeg udtrykte samme synspunkter. Det er måske kun, når ikke-jøder
> kritiserer Israels politik, at det er udtryk for "et ubændigt had"?

Jeg mindes ikke at jeg har kaldt dig det, og jeg plejer kun at redegøre
for synspunkter som jeg anser som værende udtryk for 'et ubændigt had'.

> Og for resten: At Pundiks holdning muligvis kun deles af et liller mindretal
> i Israel, er vel ikke noget bevis på, at han har uret, vel?

Næh, men det viser dog lidt om hvor langt ude han er, i israelsk
sammenhæng. Jeg anser ham også for uhyre naiv, og hans 'løsningsforslag'
ville kun gøre situationen langt værre.

Det der skal til er at Israel og det palæstinensiske selvstyre sammen
finder frem til endelige grænser mellem to selvstændige stater. De
våbenstilstandslinier der var gældende i 18 år, fra 1949-67, er
naturligvis ikke de endelige grænser. Man kan håbe at det vil være
lettere for Mahmoud Abbas at indgå et kompromis med Ehud Olmert og
Shimon Peres, nu da Hamas er ude af billedet, og da han har bebudet, at
han ikke søger genvalg. I et eller andet omfang vil det være den gamle
Clinton-plan, der vil udgøre basis for de fremtidige grænser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-08-07 10:59

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> at han ikke søger genvalg. I et eller andet omfang vil det være den
> gamle Clinton-plan, der vil udgøre basis for de fremtidige grænser.

Der bliver ikke fred, før bosættelserne på Vestbredden enten ryddes eller
går ind på atstå under palæstinensisk overhøjhed, nøjagtigt som
palæstinensiske borgere i Israel må finde sig i.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 11:45

> [...]

> går ind på atstå under palæstinensisk overhøjhed, nøjagtigt som
> palæstinensiske borgere i Israel må finde sig i.

Bah. Der bliver fred når der aftales nogle faste grænser, og de gamle
våbenstilstandslinier var ikke grænser - alene alle de små enklaver der
var tale om vidner jo om dette.

Men en Ariel Sharon var jo inde på at palæstinenserne fik en del af
Galilæa, den del der alligevel var befolket af arabere [som dermed ville
blive til palæstinensiske i stedet for israelske statsborgere].

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-08-07 07:12

"Per Rønne" wrote:

> Gert Petersen fra DNSAP over DKP til SF.

Der er da heller ikke langt imellem. Alle 3 partier er
venstreekstremistiske.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 07:25

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> Der er da heller ikke langt imellem. Alle 3 partier er
> venstreekstremistiske.

Her er du nu for langt ude.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-08-07 10:00

"Per Rønne" wrote:

> Her er du nu for langt ude.

Jeg går ud fra du mener i forhold at nazister er venstreorienterede. Det ER
de i traditionel forstand, da venstre=revulotionær og højre=reaktionær.
Nazisterne ønsker ikke at bevare nogen som helst del af det nuværende
samfund, hvorfor de i dén grad må siges at være revolutionære. At de så ikke
har mange synspunkter tilfælles med kommunisterne der også tilhører den
yderste venstrefløj, er en anden sag. Det eneste de to grupperinger vel
egentlig har til fælles, er en hang til undertrykkelse af befolkningen og
folkemord.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-08-07 10:30

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Det eneste de to grupperinger vel egentlig har til fælles, er en
> hang til undertrykkelse af befolkningen og folkemord.

Tja. Lidt mere detaljeret har de samme holdning til en stærk statsmagt.
Samme officielle afsky overfor kapitalisme og et frit marked. Samme
officielle afsky overfor individets ret. Samme antisemitisme. Det er ikke
for sjov skyld, at "socialisme" indgår i "nationalsocialisme". I det store
hele er det primært nazisternes trang til kun at kigge indad, der adskiller
dem fra den yderste venstrefløj.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 10:41

> [...]

> yderste venstrefløj, er en anden sag. Det eneste de to grupperinger vel
> egentlig har til fælles, er en hang til undertrykkelse af befolkningen og

Jeg mener heller ikke at SF er venstreekstremistisk, og ikke engang at
alle fra Enhedslisten er det. Og jeg kender endda ikke så få af dem ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : translat

Dato : 28-08-07 06:54

Per Rønne wrote:

> Gert Petersen fra DNSAP over DKP til SF.

Per Vadmands kommentar (mener jeg): Nogle bliver klogere.

> Karen Jespersen fra VS over S til Venstre.

Per Vadmands kommentar: Det er ren opportunisme at gå fra den ene side
af det politiske spektrum til den anden.

Bent

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-07 08:10

translat <kongaead@my-deja.com> wrote:

> Per Vadmands kommentar (mener jeg): Nogle bliver klogere.

> Per Vadmands kommentar: Det er ren opportunisme at gå fra den ene side
> af det politiske spektrum til den anden.

Hun har da en vis konstans:

VS -> S, og så henter hun det glemte V frem .

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-08-07 08:43

"translat" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse

> Per Vadmands kommentar (mener jeg): Nogle bliver klogere.

> Per Vadmands kommentar: Det er ren opportunisme at gå fra den ene side
> af det politiske spektrum til den anden.

Hehe. Du rammer hovedet på sømmet. Per Vadmand er ekspert i hykleri og
dobbeltstandarder. Et par eksempler:

Hans ynder at pådutte andre fordomme. Når han selv udviser selvsamme
fordomme, er der alene tale om hans "erfaringer".

Han tager stærkt afstand fra, at nogle (bl.a. jeg) hader en specifik kultur.
Selv har han intet problem med at hade eksempelvis nazistisk kultur.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-08-07 09:19

Jens Bruun wrote:

> Han tager stærkt afstand fra, at nogle (bl.a. jeg) hader en specifik
> kultur. Selv har han intet problem med at hade eksempelvis nazistisk
> kultur.

Vrøvl. Jeg hader nok de samme ting ved islam, som du gør. Jeg tager blot
afstand fra, at det skulle være HELE sandheden om islam.Og så er der forskel
på at hade islam og hade muslimer.

På samme måde med fordomme kontra erfaring: "Alle muslimer er voldelige" er
en fordom. "Nogle muslimer er somme tider voldelige" er en erfaring.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-07 10:35

> [...]

> afstand fra, at det skulle være HELE sandheden om islam.Og så er der forskel

Helt, helt klart. Det er vel i bund og grund også denne skelnen, der
ligger bag Jesper Langballes verserende injuriesag mod Vibeke Rønn
Hornbech.

> På samme måde med fordomme kontra erfaring: "Alle muslimer er voldelige" er
> en fordom. "Nogle muslimer er somme tider voldelige" er en erfaring.

Exactly.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-08-07 11:20

> Helt, helt klart. Det er vel i bund og grund også denne skelnen, der
> ligger bag Jesper Langballes verserende injuriesag mod Vibeke Rønn
> Hornbech.

Birthe Rønn Hornbech.

En sag, hun forhåbentlig taber, selvom jeg har stor sympati for hende.

> Exactly.

Det var ikke dét, den gik på. Per Vadmand er eksemplevis af den
overbevisning, at alt, der kommer fra Den Danske Forening, er løgn. Denne
fordom er angiveligt ikke en fordom, men bygger på hans "erfaringer". Når
andre udtaler sig om muslimers overkriminalitet, er der selvfølgelig tale om
fordomme i Per Vadmands optik. Dét er hykleri, så det batter.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-08-07 12:08

Jens Bruun wrote:

> [...]
> overbevisning, at alt, der kommer fra Den Danske Forening, er løgn.
> Denne fordom er angiveligt ikke en fordom, men bygger på hans

Jeg skrev netop IKKE, at ALT er løgn, men at frekvensen af løgne er højere i
DDF's publikationer end i fx en seriøs morgenavis. Vil du benægte, at det
forholder sig sådan, skal du bare prøve at læse lidt på DDF's hjemmeside.

Når andre udtaler sig om muslimers overkriminalitet, er
> der selvfølgelig tale om fordomme i Per Vadmands optik. Dét er
> hykleri, så det batter.

Det har jeg HELLER aldrig skrevet, men blot påpeget, at der KUNNE være andre
årsager til dette end religionen.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-07 13:03

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Birthe Rønn Hornbech.

Naturligvis.

> En sag, hun forhåbentlig taber, selvom jeg har stor sympati for hende.

Enig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-08-07 11:23

> Vrøvl. Jeg hader nok de samme ting ved islam, som du gør. Jeg tager
> blot afstand fra, at det skulle være HELE sandheden om islam.Og så er
> der forskel på at hade islam og hade muslimer.

Jeg HADER islam, ganske som du HADER nazisme (som jeg forøvrigt også hader,
selvom din bon-kammerat AHW kalder mig for nazist) - også selvom der måtte
forekomme positive elementer i hhv. islam og nazisme. Længere er den ikke.
Du gik i rette med mig, fordi jeg HADER islamisk kultur, hvor du fandt det
afskyeligt at hade en anden kultur, selvom du med egne ord HADER nazistisk
kultur.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-08-07 12:08

Jens Bruun wrote:
> [...]
> islamisk kultur, hvor du fandt det afskyeligt at hade en anden
> kultur, selvom du med egne ord HADER nazistisk kultur.

Suk ...

Per V.

Fra : El Trabajador

Dato : 28-08-07 18:33

> Suk ...
>
> Per V.

Nå, fik han dig dér, du gamle vatnisse?
--
El Trabajador

Fra : Wilstrup

Dato : 28-08-07 23:10

> Suk ...

Her lades alt håb ude -

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-08-07 09:17

translat wrote:

> Per Vadmands kommentar (mener jeg): Nogle bliver klogere.

> Per Vadmands kommentar: Det er ren opportunisme at gå fra den ene side
> af det politiske spektrum til den anden.

Der er forskel på at blive klogere efter en ungdoms -, ja, nærmnere
barndomsforvildelse som Gert Petersens og så at gå direkte fra en
indflydelsesrig toppost i ét parti til en ditto i et andet, fordi man tror,
man kan få mere magt der. (Nu ser det ganske vist ikke ud til at lykkes for
Karen Jespersen, men jeg tvivler ikke om, at det var motivet.)

Per V.