»På Herrens mark«
Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-07 08:49

Jeg mener at kunne huske at udtrykket »på Herrens mark« stammer fra
Bibelen, men kan ikke huske konteksten.

Ej heller var jeg i stand til at finde noget i ODS, men lidt googling
gav dette:

<http://www.garsnas-slott.se/herrens_mark.htm>

Kan det nu også være rigtigt at det skyldes herremanden Bjørn Andersens
godgørenhed? I hvert fald genfinder jeg ikke i Vinterberg & Bodelsen et
tilsvarende engelsksproget udtryk; her angives i stedet:

være på herrens mark T
be left high and dry;
be at a loss;
=

Ja, man skal jo netop altid være lidt forsigtig med 'private'
hjemmesider.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-07 08:50

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> be at a loss;
> =
>
> Ja, man skal jo netop altid være lidt forsigtig med 'private'

Undskyld. Den røg i gal gruppe ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-08-07 09:05

"Per Rønne" wrote:

> Undskyld. Den røg i gal gruppe ;-(.

Nej da, vi ER jo på herrens mark i mange henseender, - bl.a. med alle de
ting vi ikke ved, vi ikke ved, og hvor skulle vi også vide det fra?

Men her er noget vi ved : Nu tillader "herrerne" dvs ulamaerne i Saudi
Arabien også midlertidige ægteskaber, som de andre MØ-lande, og de asiatiske
lande, har gjort et godt stykke tid.
I SA hedder fænomenet "misyar", i Iran "muta", i Egypten "urfi" ægteskab.

Og det er hovedsagelig indført pga det kæmpe drengeoverskud, med unge mænd
som ikke har nogen mulighed for at finansiere et normalt ægteskab. At det så
bruges til at legalisere prostitution, er en anden sag, - det ER jo rart nu
at have gud med i det man gør