Forbrydelse & Straf
Fra : Pnic

Dato : 25-08-07 17:26

Er det mon lovligt at starte en fond hvis foremål er
at udbetale støtte til mennesker som har været straffet
for noget samfundet anser for en forbrydelse
og derefter aftjent deres straf?

feks. hvis nogen har slået en pædofil ihjel
eller har lemlæstet en af dem? og derefter aftjent
straffen for deres samfundstjeneste.

Et par hundrede tusinde kroner eller noget i den retning,
således at de får hjælp til a re-etablere sig selv igen
i samfundet, Og for at lære dem at styre deres uheldige
muskel spasmer som har ført til skade på en pædofil
(eller aflivning af samme),
kan fonden jo evt. betale for en instruktør i kampsport
som jo handler om muskel kontrol osv.

Eller er det politiske korrektheds vanvid nu nået så langt
at der vil være politisk enighed om at ændre på loven(hvis at det er
lovligt pt.) for folk at opretter en sådan fond?

Selvfølgelig vil der findes kyniske mennesker som vil påstå!
At en sådan velgørende fond bare sætter en dusør på hovedet
af pædofile og vil træne folk i kampsport! som har bevist at
de er villige til at banke dem ned.

Men i virkeligheden drejer det sig jo bare om at hjælpe
visse mennesker på benene igen efter at de er blevet røvpulet
af staten.

Det kunne evt. sættes op sådan at folk kan donere penge til
Fonden via feks. Paypal på internettet, lotterier som
kræftens bekæmpelse gør osv.

FUT sat til dk.politik

/Pnic

--

8620 Kjellerup/Jutland/Denmark/Europe/Earth/Sol System(Happy now?)/Milkyway.

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 25-08-07 18:05

"Pnic" <pnic@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det kunne evt. sættes op sådan at folk kan donere penge til
> Fonden via feks. Paypal på internettet, lotterier som

Som udgangspunkt kan du ikke danne en legal institution som
promoverer/støtter illegale formål.

På den anden side kan du som privatperson forære penge til hvem du vil,
uanset grunden.
Hvis andre har lyst til at give DIG penge i den anledning, er det så deres
sag.
Problemet her er, at du i første omgang skal betale indkomstskat af beløbene
andre giver dig, og modtageren derefter skal betale indkomstskat af det du
giver ham. Der bliver ikke meget tilbage...

En anden ting er, at der faktisk er en grund til at selvtægt er ulovligt.
Det vil være et meget ubehageligt samfund at leve i, hvis alle og enhver
bare behøver at råbe "pædifil" efter en tilfældig person som man ønsker
bliver slået til plukfisk af en som tror han gør samfundet en tjeneste - og
som i øvrigt får kompensation fra din fond.

Der er nok af eksempler på, hvor galt det kan gå når folk pludselig skal til
at give den skyldige nogen bank - inden en domstol har fortalt om han er
skyldig eller ej.

Dette er naturligvis ikke for at føre et forsvar for pædofile. Jeg er i
øvrigt tilhænger af dødsstraf, og pædofiles forbrydelser er én af grundene
til det.

Mvh Henrik E.

Fra : Pnic

Dato : 25-08-07 18:15

"Henrik Eriksen" <henrik_erik@hotmail.com> skrev noget retning af:

snip: (rundt omkring)

> Som udgangspunkt kan du ikke danne en legal institution som
> promoverer/støtter illegale formål.

Økonomisk støtte til mennesker som har aftjent deres straf er
da ikke at promovere eller at støtte illegale foremål.

/Pnic

--

8620 Kjellerup/Jutland/Denmark/Europe/Earth/Sol System(Happy now?)/Milkyway.