Hyklerisk grønlænder?
Fra : Knud Larsen

Dato : 25-08-07 12:51

Er man klar over, at vi betaler så grønlændere kan nøjes med en marginalskat
på 42 pct?

Fra 180 grader:

"Jeg mener ikke, det er hyklerisk"

Er det ikke lidt hyklerisk af dig at kræve, at danskere med en høj løn
fortsat skal betale 63 procent i skat, når du selv kun betaler 42 procent af
din millionløn?
"Nej, jeg mener ikke, det er hyklerisk. Det er jo ikke mig personligt, der
har udformet den grønlandske skattepolitik. Jeg har også nogen synspunkter
med hensyn til det, og jeg mener, vi bør have en højere beskatning af de
højeste lønninger her i Grønland, men der har ikke været flertal for det i
den nuværende koalition."

-------

"Grønlandsk skattepolitik afgøres i Grønland"

Du siger, det er stik imod jeres politik, at dem, der tjener mest, skal have
skattelettelser. Så du er imod, at danskere, der tjener godt, betaler mindre
end 63 procent i skat. Så spørger jeg bare, om det betyder, at du også
synes, at grønlændere, der tjener mest, skal betale 63 procent i skat, eller
skal de nøjes med de 42 procent, som du selv betaler?
"Grønlandsk skattepolitik er et andet spørgsmål, og det afgøres i Grønlands
landsting. Nu udtaler jeg mig som medlem af Folketinget."

Men hvis det er mest rimeligt at betale 63 procent i skat i Danmark, så er
det vel også mest rimeligt i Grønland?
"Jeg har ikke noget ønske om, at danskere skal betale 63 procent. Jeg har
kun forholdt mig til, om skattelettelser skal være for de rigeste eller for
de fattigste. Den videre fortolkning er din."

Men nu betaler de rigeste jo altså 63 procent i skat, så hvis du vil stemme
imod, at den skatteprocent bliver lavere, så må det jo være, fordi du synes,
den skal være på 63.
"Nej, så er det fordi, jeg synes, at hvis der skal være skattelettelser, så
skal de have en bedre social balance end i det forslag," siger Lars Emil
Johansen.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 25-08-07 15:12

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse news:46d017af$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Er man klar over, at vi betaler så grønlændere kan nøjes med en marginalskat på 42 pct?

De har det også hårdt, men benzinpriser på 3-4 kr. pr. liter.

Jan Rasmussen

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-08-07 15:38

Jan Rasmussen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>

> De har det også hårdt, men benzinpriser på 3-4 kr. pr. liter.

Jamen så flyt dog derop!

Per V.

--
Nu har den sure, gamle mand sørme skrevet en roman til! Læs om den her:
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-08-07 15:52

Per Vadmand wrote:

> Jamen så flyt dog derop!

Ja, hvad med at finde et varmt land at betale halvdelen af BNP til, - måske
kunne vi købe Jomfruøerne tilbage.

I Grønland er danskere jo ikke populære.