DF vil have kvaksalvere ind på hospitalern~
Fra : Per Rønne

Dato : 25-08-07 11:14

Jeg ser netop følgende pressemeddelelse fra Dansk Folkeparti:

=
Christiansborg, lørdag den 25. august 2007

PRESSEMEDDELELSE

Formanden for Folketingets sundhedsudvalg:

DF foreslår grønne hospitalsafsnit til patienter

Dansk Folkeparti vil i Folketinget fremsætte forslag om, at patienter
med forskellige sygdomme som f.eks. kræft får adgang til alternative
behandlingsmetoder på sygehuset.

I første omgang ønsker Dansk Folkeparti, at der oprettes såkaldte
"grønne afsnit" på et eller flere af universitetssygehusene. På disse
afdelinger trækker læger på erfaringer fra den alternative behandling,
og der skabes brobygning mellem det etablerede sygehusvæsen og de
alternative behandlingsmetoder.

Det oplyser Formanden for Folketingets sundhedsudvalg, Birthe Skaarup,
som peger på, at der i en række lande er indhøstet meget positive
erfaringer med alternativ behandling, integreret i sygehusvæsenet - ikke
mindst i kræftbehandlingen.

"En meget stor andel af kræftpatienter benytter sig af komplementære
behandlingsmetoder såsom indtagelse af store doser vitaminer og
mineraler, ændring af kost- og drikkevaner, brug af urter til udrensning
og styrkelse af immunforsvaret samt forskellige former for alternativ
støttebehandling. Udenlandsk forskning tyder på, at man kan drage meget
stor nytte af at inddrage alternativ viden og alternative
behandlingsmetoder også i kræftbehandlingen. Denne viden bør vi inddrage
i sygdomsbehandlingen i Danmark ved at etablere "grønne" eller
alternative hospitalsafsnit, i første omgang som et projekt på et eller
flere af vore universitetssygehuse," siger Birthe Skaarup.

"Fordelen ved at vælge netop universitetssygehuset som det sted, hvor
alternative behandlingsmetoder inddrages er, at der vil være grundlag
for at forskere kan følge resultaterne og anbefale brug af den viden,
der samles på alle de sygehuse, der behandler kræftpatienter og andre
patienter. Det vil både sundhedsmæssigt og menneskelig være et
betydeligt fremskridt for patienter i Danmark."
=

Er Birthe Skaarup da gået helt gak-gak? Ja, jeg ved godt at især kvinder
sværger til 'alternative' behandlinger, hvilket i øvrigt ofte forværrer
deres sygdom [fordi 'naturmedicin' kan give uønskede bivirkninger, når
taget sammen med rigtig medicin], men en formand for folketingets
sundhedsudvalg?

Naturligvis skal vi holde lægevidenskab for sig, og kvaksalveri for sig.
Sidstnævnte er i øvrigt ulovlig, medmindre det kan påvises, at det ingen
virkninger har. Så er der kun tale om almindelig plat og svindel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 25-08-07 11:33

> [...]
> Sidstnævnte er i øvrigt ulovlig, medmindre det kan påvises, at det ingen
> virkninger har. Så er der kun tale om almindelig plat og svindel.

De er der allerede kvaksalvere og charlatanerne.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-08-07 12:08

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> De er der allerede kvaksalvere og charlatanerne.

På hospitalerne? Nej.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-08-07 14:43

"Per Rønne" wrote:

> På hospitalerne? Nej.

Kurt hører sandsynligvis til dem, der ligesom statsministeren tror, at
lægfolk ved bedre end eksperter.

Per v.

--
Nu har den sure, gamle mand sørme skrevet en roman til! Læs om den her:
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Per Rønne

Dato : 25-08-07 16:19

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Kurt hører sandsynligvis til dem, der ligesom statsministeren tror, at
> lægfolk ved bedre end eksperter.

Så naiv er statsministeren ikke. Men han kan nok se forskel på fagfolk
der agerer fagfolk, og så moraliserende eller politiserende fagfolk.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-08-07 22:35

"Per Rønne" wrote:

> Så naiv er statsministeren ikke. Men han kan nok se forskel på fagfolk
> der agerer fagfolk, og så moraliserende eller politiserende fagfolk.

Nej. Han kan se forskel på fagfolk, der siger ham imod og fagfolk, der
snakker ham efter munden.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-07 06:29

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Nej. Han kan se forskel på fagfolk, der siger ham imod og fagfolk, der
> snakker ham efter munden.

Kan du virkelig ikke se at mange eksperter, i realiteten agerer som
politikere [som den geolog, der som argument mod Øresundsbroen nævnte,
at Øresund er en jordskælvszone; den fennoskandiske forkastning], eller
optræder som moraliserende meningspaver i stedet for at give
værdineutral rådgivning.

Hvad med alle de eksperter, hvis underliggende dagsorden har været at et
multikulturelt samfund ville være herligt ? De har i hvert fald ikke
optrådt som neutrale rådgivere.

Og så har vi kunnet se trafikeksperter, der er bromodstandere, som
forgæves advarede mod de faste forbindelser over Storebælt og Øresund
[og fik uret], og som også nu forgæves advarer mod
Fehmernbæltforbindelsen. Uret? De mente at trafikken ville blive for lav
til at de kunne blive brugerbetalt; i dag tales om kapacitetsproblemer
på begge broer, for Øresundsbroen især i myldretiden ... husk på at
Malmø er ved at udvikle sig til Københavns østlige forstad.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-08-07 09:35

"Per Rønne" wrote:

> Kan du virkelig ikke se at mange eksperter, i realiteten agerer som
> politikere [som den geolog, der som argument mod Øresundsbroen nævnte,
> at Øresund er en jordskælvszone; den fennoskandiske forkastning],

Det var altså hans vurdering. Har du nogen grund til at tro, at han udtalte
sig mod bedre vidende?

> Hvad med alle de eksperter, hvis underliggende dagsorden har været at
> et multikulturelt samfund ville være herligt ? De har i hvert fald
> ikke optrådt som neutrale rådgivere.

De findes vist kun i din fantasi. En del folk med indsigt i tingene har
derimod udtalt, at det multikulturelle samfund er uundgåeligt, hvis man ikke
vil bruge metoder, anstændige mennesker må tage afstand fra - og at vi
derfor bør tage højde for det og få det bedst mulige ud af det i stedet for
at lukke øjnene og lege Morten Korch som en vist politisk parti foretrækker.

> [...]
> kapacitetsproblemer på begge broer, for Øresundsbroen især i
> myldretiden ... husk på at Malmø er ved at udvikle sig til Københavns

Et sidespring: Det sidste skyldes pudsigt nok blandt andet regeringens
indvandringsrestriktioner, der tyvinger par af blandet nationalitet til at
tage ophold i Sverige.

Hvad angår broerne som sådan, kan man opstille forskellige prognoser for
trafikken - og det er klart, at en bevidst nedprioritering af kollektiv
trafik får biltrafikken til at stige, også over broer.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-07 10:59

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Det var altså hans vurdering. Har du nogen grund til at tro, at han udtalte
> sig mod bedre vidende?

Almindelig sund fornuft.

> De findes vist kun i din fantasi.

Jeg er nu stødt ind i en god del af dem i den offentlige debat.

> En del folk med indsigt i tingene har derimod udtalt, at det
> multikulturelle samfund er uundgåeligt, hvis man ikke vil bruge metoder,
> anstændige mennesker må tage afstand fra

Vel et definitionsspørgsmål.

> - og at vi derfor bør tage højde for det og få det bedst mulige ud af det
> i stedet for at lukke øjnene og lege Morten Korch som en vist politisk
> parti foretrækker.

Det multikulturelle samfund er erfaringsmæssigt en krudttønde, med høj
kriminalitet og kort vej til borgerkrig.

Derimod er kulturelt homogene samfund stabile, og med en høj grad af
solidaritet borgerne imellem.

> Et sidespring: Det sidste skyldes pudsigt nok blandt andet regeringens
> indvandringsrestriktioner, der tyvinger par af blandet nationalitet til at
> tage ophold i Sverige.

Kun i ganske begrænset omfang, og her kunne svenskerne have spillet mere
positivt ud. En pakistansk pige fra Danmark der bliver gift med en
pakistansk dreng fra Pakistan, bør mest passende familiesammenføres i
Pakistan. Ikke i Malmø.

De fleste pendlere fra Malmø tilhører to grupper:

1. Etniske danskere der er flyttet til Malmø, fordi boligerne er
billigere.
1. Etniske skåninge der får arbejde i København, fordi arbejdsløsheden
er lavere og lønningerne højere her.

> Hvad angår broerne som sådan, kan man opstille forskellige prognoser for
> trafikken - og det er klart, at en bevidst nedprioritering af kollektiv
> trafik får biltrafikken til at stige, også over broer.

De store broforbindelser har nu også medført store trafikspring på
togtrafikken. At samtlige regeringer siden Krag så ikke har fundet
vedligeholdelse af skinnenettet for 'sexy', er så en anden sag. Nu varer
det vel en 10 år inden vi igen får et ordentligt skinnenet. I øjeblikket
er Køge Bugt-banen i kaos; her forventer man at samtlige skinner er
skiftet ud ved udgangen af denne måned.

I København har vi fået begyndelsen til en metro, og nu har vi netop
fået vedtaget bygningen af en metro-cityring. Som Københavns Kommune
endda har postet 200 millioner ekstra i, for at sikre afkørsel til en
kommende metro mod Brønshøj-Husum [og vel derfra til Gladsaxe
Trafikplads og måske videre mod Værebroparken til Skovbrynet station].

Vi har fået færdiggjort S-togsringen mellem Hellerup og Ny Ellebjerg,
med 10-minuttersdrift.

Og med Fehmernbæltforbindelsen er der lagt op til en dobbeltbane fra
København over Køge til Lollan-Falster og Lübeck. Men Intercity Lyn
[non-stop København-Lübeck-Berlin/Hamburg], Intercity [stop ved
købstæder] og op til flere regionaltogslinier mod Sydsjælland og
Lolland-Falster, med stop ved landsbystationer og trinbræt, og
gennemgående mod hovedbanegården efter en vis strækning. En gevaldig
forbedring af det gamle Storstrøms Amts kollektive trafikbetjening - som
kun rejser spørgsmålet om en udvidelse af Københavns Hovedbanegård, som
nok skal gå mod Istedgade.

Og rejsende mod Jylland og Fyn vil kunne spare et kvarter ved at tage
InterCity Lyn non-stop København-Odense over Køge-Ringsted i stedet for
Roskilde-Ringsted. Også regionaltrafikken på det øvrige Sjælland burde
kunne blive bedre, med bedre plads på hovedlinien København-Roskilde [og
bygning af det andet spor Lejre-Vipperød].

Så sig ikke at den kollektive trafik bare nedprioriteres i de år -
enhver kan da i øvrigt også se at den individuelle biltrafik ikke kan
klare presset, i hvert fald ikke når vi taler København.

Her hedder det mere jernbane [især en ekstra S-togs tunnel fra
hovebanegården til Ryparken og Hellerup, over brokvartererne, med ekstra
stationer], og mere metro. Sporvogne vil kun gøre tingene værre, også
for den kollektive trafik. En effektiv sporvognsløsning ad
Frederikssundsvej og Nørrebrogade ville i øvrigt betyde et totalt farvel
til busser og biler her; fire dobbeltspor til sporvogne ville være
nødvendige [så gennemgående sporvogne kan komme hurtigt frem], og så vil
der kun være plads til cykelsti og fortov derudover.

Byen er ganske simpelt ikke bygget til den moderne trafik; derfor må man
tage undergrunden til hjælp til metro, og også til underjordiske
motorveje [i det omfang de er nødvendige].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-08-07 17:03

"Per Rønne" wrote:

> Almindelig sund fornuft.

Et farligt argument. "Almindelig sund fornuft" er altid det, den, der
bruger udtrykket, selv mener uden at kunne argumentere for det.

Per V

Fra : Konrad

Dato : 26-08-07 17:24

Per Vadmand wrote:

> Et farligt argument. "Almindelig sund fornuft" er altid det, den, der
> bruger udtrykket, selv mener uden at kunne argumentere for det.

PER har en god pointe her : At man aldrig bør blive så frelst at den sunde
fornuft kommer i fare. Det *har* jo erfaringsmæssigt vist sig, også ifb med
broer, at "den sunde fornuft" har lidt under "det kan enhver vel se".

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-07 17:24

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Et farligt argument. "Almindelig sund fornuft" er altid det, den, der
> bruger udtrykket, selv mener uden at kunne argumentere for det.

Hvor stor tror du selv at sandsynligheden er for, at
Øresundsforbindelsen bryder sammen som følge af en jordskælv?

Jeg tror faktisk at den pågældende geolog brugte sin faglige baggrund i
et heldigvis forgæves forsøg på at stoppe forbindelsen - og at han godt
selv var klar over, at han var hylens usaglig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 26-08-07 17:31

Per Rønne wrote:

> Hvor stor tror du selv at sandsynligheden er for, at
> Øresundsforbindelsen bryder sammen som følge af en jordskælv?

Øresundsbroen er faktisk jordskælvssikret. Tunnelen er ikke, men det kan man
heller ikke.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-07 18:12

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> Øresundsbroen er faktisk jordskælvssikret.

Det undrer mig skam ikke; det er vel meget naturligt. Men geologen
agerede som om Den fennoskandiske Forkastning var af samme art som Sct
Andreasforkastningen.

> Tunnelen er ikke, men det kan man heller ikke.

OK, jeg er ikke ingeniør.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 26-08-07 19:14

> Det undrer mig skam ikke; det er vel meget naturligt. Men geologen
> agerede som om Den fennoskandiske Forkastning var af samme art som Sct
> Andreasforkastningen.

Nu er jeg ikke geolog, men det er da godt nok sjældent vi har jordskælv af
samme kategori på richter scalaen som de har i San Francisco området og nord
for området (menre Oakland bay området ligger nord for San F.) men der er da
jordskælv i DK, blot er de ikke ret kraftige.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Konrad

Dato : 26-08-07 19:42

N_B_DK wrote:
> [...]
> Francisco området og nord for området (menre Oakland bay området
> ligger nord for San F.) men der er da jordskælv i DK, blot er de ikke

Der er mig bekendt mere end 2000 jordskælv i DK om året man skal tage hånd
om, som bygningsingeniør.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-08-07 19:49

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> Der er mig bekendt mere end 2000 jordskælv i DK om året man skal
> tage hånd om, som bygningsingeniør.

Du har ret i der af og til (ikke ret tit) sker strukturel skade, men det er
direkte idioti at sammenligne med San Francisco området.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-08-07 11:54

> [...]
> Sidstnævnte er i øvrigt ulovlig, medmindre det kan påvises, at det ingen
> virkninger har. Så er der kun tale om almindelig plat og svindel.

Hvios undersøgelser viser, at det faktisk har effekt, skal vi så undlade
det?

Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 25-08-07 12:19

Jan Kronsell <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> Hvis undersøgelser viser, at det faktisk har effekt, skal vi så undlade
> det?

Så ville behandlingerne nok forlængst have været anerkendt af
lægevidenskaben.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-08-07 13:17

"Per Rønne" wrote:

> Så ville behandlingerne nok forlængst have været anerkendt af
> lægevidenskaben.

Der tror jeg du tager fejl: Selv noget så simpelt og almindeligt som fuldt
ud lægemiddelstyrelsesgodkendte og Matas- og apoteksforhandlede kosttilskud
og vitaminpiller betragtes nemlig tilsyneladende af visse kræftlæger som
såkaldt "alternativ behandling" og desværre tror jeg altså at der ligger en
del brødnid bag denne form for reaktionære monoploitiske
behandlerkonservatisme.

Selvfølgelig skal man ikke lukke deciderede svindlere af
"hokus-pokus-healer-typerne" ind på kræftafdelingerne, men for så vidt alle
kneb må siges at gælde for at kurere patienter med dødelige sygdomme virker
det altså ret mærkeligt at visse læger åbenbart arrogant afviser noget så
jordnært og gennem flere tusinde år velgennemprøvet som forskellige former
for lødig, dokumenteret urtemedicin som "heksedoktori" i værste Trier'ske
"Riget"-stil. (Se bla. på Tyskland, hvor man i langt højere grad tager
urtemedicin videnskabeligt seriøst blandt faguddannede medicinere...)

Hertil kunne man jo selvfølgelig blive rigtigt paranoid og frygte at
pågældende læger ligefrem måtte være i lommen på en "autoriseret"
medicinalindustri, der giver dem masser af frynsegoder i form af dyre
kursusarrangementer og lignende og derfor ikke bryder sig om "truende
konkurrence"...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 25-08-07 14:19

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
> medicinalindustri, der giver dem masser af frynsegoder i form af dyre
> kursusarrangementer og lignende og derfor ikke bryder sig om "truende

Ikke hvis man som jeg har en naturvidenskabelig baggrund.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-08-07 15:09

"Per Rønne" wrote:

> Ikke hvis man som jeg har en naturvidenskabelig baggrund.

Og hvad har lige dèt udsagn, du her citerer, dog med naturvidenskab at gøre?
Det drejer sig jo langt snarere om rå kapitalisme i sin mere uheldige form,
fordi der for lægemiddelindustrien er så afsindigt mange penge på spil og
der for nogle læger tilsyneladende er en fattig fagprestige i at have
/absolut/ behandlermonopol...

Under alle omstændigheder finder jeg det temmelig absurd at visse læger og
dele af den etablerede medicinalindustri åbenbart er så fremmedgjorte over
for deres egne historiske rødder at de tilsyneladende helt har glemt at
sådan noget som penicillin jo egentlig er udvundet fra en bestemt, naturligt
forekommende skimmelsvampekultur (pennicillium) og aspirin (acetylinsyre)
dybest set stammer fra noget så afsindigt primitivt som birkebark...

Jeg ville i hvert fald - i fald jeg f.eks. skulle være så uheldig selv at få
kræft og komme i kemoterapi - næppe betænke mig meget ved at undersøge
muligheden for /supplerende /at indtage diverse former for kosttilskud og
velafprøvet urtemedicin, som på nogen som helst måde kunne hjælpe med til at
styrke mit immunforsvar (der jo desværre nedsættes som yderst kedelig
bivrkning af kemoterapi), og jeg har ærligt talt forbandet svært ved at
forstå hvorfor nogle læger stiller sig så skråsikkert, ja nærmest arrogant
afvisende over for dèn slags oplagte kombinationsbehandling som "alternativt
overtrosflip og hokus-pokus", når der for mig at se tværtimod er tale om
helt jordnær, praktisk bondelogik...

Hvad selve det naturvidenskabelige aspekt angår, så kan jeg stadig undres
over at vi åbenbart ligger så langt efter de ellers traditionelt MEGET
naturvidenskabeligt seriøse tyskere, der altså immervæk uddanner
statsautoriserede "heilpraktikere" (ja-ja, sjovt ordspil!) med fagmæssigt
speciale i netop naturmedicin evt. som overbygning til en egentlig,
konventionel lægeuddannelse...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 25-08-07 16:19

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Og hvad har lige dèt udsagn, du her citerer, dog med naturvidenskab at gøre?

Lægevidenskab er en form for naturvidenskab, 'naturmedicin' hører
nærmest til samme sted som astrologi

> [...]
> forekommende skimmelsvampekultur (pennicillium) og aspirin (acetylinsyre)
> dybest set stammer fra noget så afsindigt primitivt som birkebark...

Det har de naturligvis heller ikke gjort.

> [...]
> overtrosflip og hokus-pokus", når der for mig at se tværtimod er tale om

Man må så håbe for dig, at denne supplerende behandling kun kommer til
at påvirke din tegnebog. Visse former for naturmedicin [som altid har
været kendt af lægevidenskaben] har faktisk en virkning, og sammen med
den medicin du kommer til at tage, vil den kunne påvirke dit helbred i
negativ retning. At tage alternativ behandling samtidig med almindelig
lægebehandling, kan medføre døden.

> [...]
> statsautoriserede "heilpraktikere" (ja-ja, sjovt ordspil!) med fagmæssigt
> speciale i netop naturmedicin evt. som overbygning til en egentlig,

Overtro kan finde mange veje. Den naturmedicin der findes har været
kendt i årtusinder, og indgår i den moderne lægevidenskab, som regel
efter at man har isoleret de aktive stoffer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 25-08-07 16:46

> Lægevidenskab er en form for naturvidenskab, 'naturmedicin' hører
> nærmest til samme sted som astrologi

Det var godt nok en underlig tankegang.

> Overtro kan finde mange veje. Den naturmedicin der findes har været
> kendt i årtusinder, og indgår i den moderne lægevidenskab, som regel
> efter at man har isoleret de aktive stoffer.

Du er ikke så naiv at tro at den vestlige lægeverden kender til alt vel ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-08-07 17:30

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det var godt nok en underlig tankegang.

> Du er ikke så naiv at tro at den vestlige lægeverden kender til alt vel ?

Næh, og man gør da også hele tiden nye opdagelser ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henry Vest

Dato : 25-08-07 16:50

Per Rønne wrote:

> Ikke hvis man som jeg har en naturvidenskabelig baggrund.

Og siden hvornår har du haft det?

--
Henry Vest

Fra : Per Rønne

Dato : 25-08-07 17:30

Henry Vest <henry_vestREMOVE@get2net.dk> wrote:

> Og siden hvornår har du haft det?

Alene fordi jeg har en naturvidenskabelig studentereksamen.

På eksamenspapirerne på universitetet stod der i øvrigt også
'naturvidenskabelig embedseksamen' ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 25-08-07 13:29

> Så ville behandlingerne nok forlængst have været anerkendt af
> lægevidenskaben.

der tager du nok fejl, ligemiddelstyrelsen er år om at godkende selv de mest
simple ting, og skulle de så godkende noget de er opvokset med er humbug ?
næ du, det sker ikke, alene det at man går ind i en sag med en fordom vil
skabe et negativt resultat.

Langt de fleste allergier kan ikke helbredes med den moderne læge videnskab,
men der er altså eksempler på at andre kan helbrede det.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-08-07 13:48

> Langt de fleste allergier kan ikke helbredes med den moderne læge
> videnskab, men der er altså eksempler på at andre kan helbrede det.

Hvilke eksempler er det?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-08-07 16:31

> Hvilke eksempler er det?

I al den tid jeg har kunne huske, har min far ikke kunnne spise æbler,
blommer, næsten alle typer nødder, og nyslået græs, birke og en anden pollen
(kan ikke huske hvilken) fik han ned med nakken, efter en "udrensnings kur"
kan han nu spise førnævnte, og pollen osv er heller ikke et problem...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-08-07 19:46

> efter en
> "udrensnings kur" kan han nu spise førnævnte, og pollen osv er heller
> ikke et problem...

Lyder som de sædvanlige historier. Du har altså ikke nogle eksempler, der er
videnskabeligt funderet?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-08-07 20:09

> Lyder som de sædvanlige historier. Du har altså ikke nogle eksempler,
> der er videnskabeligt funderet?

kald det hvad du vil, jeg ved med 100% garanti hvordan han fik det tidligere
da han spiste f.eks blommer og nødder, og det kan han sagtens nu, at du ikek
vil tro på det, rager mig sådan set en høstblomst, for fakta er at han nu
kan spise ting han tidligere ikke kunne.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-08-07 15:39

> Så ville behandlingerne nok forlængst have været anerkendt af
> lægevidenskaben.
> --
Det var ikkedet mit spørgsmål handlede om. Du citerer Birthe Skaarup for at
sige " Udenlandsk forskning tyder på, at man kan drage meget
stor nytte af at inddrage alternativ viden og alternative behandlingsmetoder
også i kræftbehandlingen".

Hvis hun har ret i at undersøgelser tyder på det skal vi så afvise
muligheden fordi det kaldes "alternativ behandling"?

I øvruigt var lægerne meget længe om at anerkende effekten af akupunktur - i
dag bruges det af flere læger.

Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 25-08-07 16:19

> [...]

> Hvis hun har ret i at undersøgelser tyder på det skal vi så afvise
> muligheden fordi det kaldes "alternativ behandling"?

Det var noget ganske anderledes, hvis der var tale om en /eksperimentel/
behandling ...

> I øvruigt var lægerne meget længe om at anerkende effekten af akupunktur - i
> dag bruges det af flere læger.

Ja, så længe der ikke er påvist en effekt gennem dobbeltblinde
undersøgelser, skal jeg ikke nyde noget af det. Man kan jo også påvise
en effekt af placebo som kalktabletter ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 25-08-07 16:33

> Ja, så længe der ikke er påvist en effekt gennem dobbeltblinde
> undersøgelser, skal jeg ikke nyde noget af det. Man kan jo også påvise
> en effekt af placebo som kalktabletter ...

Ja og ? det viser jo bare at folks tro spiller en pokkers stor rolle i
helbredningen af sig selv.

Ligesom en det har gåpåmod og lyst til at leve, nemmere/hurtigere kommer
igennem en genoptræning (især hvis folk er blevet lamme), end en person der
ikke tror på det vil kunne lykkes.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-08-07 15:18

> Det var noget ganske anderledes, hvis der var tale om en /eksperimentel/
> behandling ...
Så det du siger er, at selv om undersøgelser viser at en eller anden
alternativ behandling, har positiv effekt på helbredelsen, så skal vi
undlade at bruge den, fordi vi ikke ved hvordan den fungerer?

> Ja, så længe der ikke er påvist en effekt gennem dobbeltblinde
> undersøgelser, skal jeg ikke nyde noget af det. Man kan jo også påvise
> en effekt af placebo som kalktabletter ...

Kan det ikke være ligegyldigt om det er placeb oeffekt eller noget andet,
hvis det har en bevislig effekt? Hvis jeg er syg og bliver rask, er jeg ret
ligeglad med, om det er fordi behandlingen har virket, eller fordi jeg tror
den har virket.

Jan

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-08-07 15:51

Jan Kronsell wrote:

> [...]
> rask, er jeg ret ligeglad med, om det er fordi behandlingen har
> virket, eller fordi jeg tror den har virket.

Nej, det kan ikke være ligegyldigt, - placeboeffekten kan du få under alle
omstændigheder, ved at en hvidkitlet person tager hånd om dig, MEN hvis du
satser på placebo i stedet for på medicin der virker, SÅ kan det jo være
livsfarligt.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-08-07 16:22

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> satser på placebo i stedet for på medicin der virker, SÅ kan det jo være

Det har der vidst heller ikke været tale om. Men at bruge alternative
behandlingsformer som supplement, er jo ikke det samme som at erstatte den
gængse behandling.

Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-07 16:29

Jan Kronsell <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> Men at bruge alternative behandlingsformer som supplement, er jo ikke det
> samme som at erstatte den gængse behandling.

At bruge alternative behandlingsformer som supplement er ikke en
hospitalsopgave, medmindre det kan henføres til eksperimentel
behandling.

At bruge alternative behandlingsformer uden lægens vidende, kan medføre
uønskede bieffekter, som til syvende og sidst kan medføre døden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-07 15:59

> [...]

> ligeglad med, om det er fordi behandlingen har virket, eller fordi jeg tror

Ud fra en lægevidenskabelig synsvinkel er det så absolut ikke
ligegyldigt, og hvis man slår sig til tåls med placebo-effekter, så går
lægevidenskaben ikke fremad.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-08-07 16:16

> Ud fra en lægevidenskabelig synsvinkel er det så absolut ikke
> ligegyldigt, og hvis man slår sig til tåls med placebo-effekter, så går
> lægevidenskaben ikke fremad.
> --
Så hellere være syg, altså?

Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-07 16:37

Jan Kronsell <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> Så hellere være syg, altså?

Altså ingen fremskridt for lægevidenskaben ? Men derimod gerne uddeling
af kalktabletter til håbløse tilfælde?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter

Dato : 25-08-07 12:07

> [...]
>
> Dansk Folkeparti vil i Folketinget fremsætte forslag om, at patienter
> med forskellige sygdomme som f.eks. kræft får adgang til alternative

Jeg boede en årrække i Sydamerika, og alvorlige sygdomme som kræft, TB AIDS
mm, kunne man selvfølgelig ikke kurere med alternative metoder, men 70% af
befolkningen derovre, overlever i bedste velgående, ved hjælp af den lokale
heksedoktor.

Desværre findes der, nok mest i den vestlige verden, meget fup inden for
alternativ behandling. Jeg vil tro, at det er mindre i de underudviklede
lande, for der vil heksedoktoren hurtigt dø af sult, hvis han ikke helbredte
de patienter, der kom hos ham.

Jeg har prøvet det på egen krop, med noget eksem jeg fandt et eller andet
derovre, og det var såmænd et meget spændende show. Showet tror jeg ikke
havde den helt store virkning, men det fluid jeg fik udleveret, og som i
øvrigt lugtede forfærdeligt, var yderst effektivt og fjerne eksemen i løbet
en an lille måneds tid.

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 25-08-07 12:19

Peter <doc_069X@hotmail.com> wrote:

> [...]
> øvrigt lugtede forfærdeligt, var yderst effektivt og fjerne eksemen i løbet

Der findes naturligvis traditionel medicin, som har været kendt i
årtusinder, og som da også fra starten har været en del af vestlig
medicin. Den er ikke glemt, men de virksomme stoffer er i høj grad
udskilt, så en mere effektiv behandling er mulig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-08-07 09:25

Peter wrote:

> [...]
> metoder, men 70% af befolkningen derovre, overlever i bedste
> velgående, ved hjælp af den lokale heksedoktor.

De ville overleve endnu bedre uden den lokale heksedoktor. Vi overlevede
også i middelalderen selv om lægerne bruge utrolig skadelige midler. En mand
som Montaigne - 1533-92, skrev om de omrejsende læger som lagde hele
landsbyer øde, og som alligevel blev vel modtaget i næste by, - og han skrev
netop om "hvor i alverden skulle de vide fra hvordan alle disse muselorte,
ugleknogler, tudsebræk og kviksølv skulle virke"

Selvfølgelig 'findes' der nogle enkelte virksomme naturmidler, i den
kæmpestore bunke af uvirksomme eller skadelige midler, - det drejer sig så
om planter og ikke om typiske heksedoktorting som de ovenfor nævnte.

> [...]
> underudviklede lande, for der vil heksedoktoren hurtigt dø af sult,
> hvis han ikke helbredte de patienter, der kom hos ham.

Han kan ikke helbrede med andet en placebo, men placebo virker også i 36% af
tilfældene lige så godt som virksom medicin, - og 36% "helbredte" er mere
end nok til at opretholde ens "reputation", dem der ikke bliver helbredte,
siger man "kæmper imod" eller er besat af onde ånder.

> [...]
> udleveret, og som i øvrigt lugtede forfærdeligt, var yderst effektivt
> og fjerne eksemen i løbet en an lille måneds tid.

Og lagt de fleste sygdomme forsvinder af sig selv på en måneds tid.

Fra : Zeki

Dato : 25-08-07 12:24

> [...]
> afdelinger trækker læger på erfaringer fra den alternative behandling,
> og der skabes brobygning mellem det etablerede sygehusvæsen og de

Ovenstående kan jeg vitterligt ikke se noget galt i, så længe det ikke led i
en besparelse maskeret som "forbedring."

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 25-08-07 14:19

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> Ovenstående kan jeg vitterligt ikke se noget galt i, så længe det ikke led i
> en besparelse maskeret som "forbedring."

Jeg ser det på linie med et eventuelt forslag om, at Astronomisk
Observatorium ved Københavns Universitet skulle stå for den
statsautoriserede undervisning i - astrologi.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-08-07 14:41

On Sat, 25 Aug 2007 15:18:36 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

>Jeg ser det på linie med et eventuelt forslag om, at Astronomisk
>Observatorium ved Københavns Universitet skulle stå for den
>statsautoriserede undervisning i - astrologi.

Fabelagtig ide

>Per Erik Rønne
>http://www.RQNNE.dk

Hvad er det for en skod hjemmeside ?
Det må en Cand Scient i Datalogi da kunne gøre bedre - men du bruger
vel for megen tid her i grupperne

BTW Hvor downloader man eksamenspapirer fra KU ??

<mlr>

Fra : Per Rønne

Dato : 25-08-07 16:19

Michael Rasmussen <michael@invalid> wrote:

> Hvad er det for en skod hjemmeside ?

Jeg har ikke brug for mere.

> Det må en Cand Scient i Datalogi da kunne gøre bedre - men du bruger
> vel for megen tid her i grupperne

Det hedder ikke 'en Cand Scient i Datalogi', men 'en cand.scient. i
datalogi' ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jakobn

Dato : 25-08-07 14:47

On 25 Aug., 15:40, Michael Rasmussen <michael@invalid> wrote:
> BTW Hvor downloader man eksamenspapirer fra KU ??

Man kan få en oversigt over sine resultater mm. herinde:
http://punkt.ku.dk

Fra : Peter

Dato : 25-08-07 16:12

> [...]
> Sidstnævnte er i øvrigt ulovlig, medmindre det kan påvises, at det ingen
> virkninger har. Så er der kun tale om almindelig plat og svindel.

Næeh nej som alternativ behandler har jeg mange glade mennesker på
samvittigheden. Det er et fremskridt i Glistrupsk ånd at give nye metoder
til folkets glæde.

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-08-07 22:34

Peter wrote:

> Næeh nej som alternativ behandler har jeg mange glade mennesker på
> samvittigheden. Det er et fremskridt i Glistrupsk ånd at give nye
> metoder til folkets glæde.

"fremskridt i Glistrups ånd" er et oxymoron.

Per V

Fra : Poul E Hansen

Dato : 25-08-07 18:11

On 25 Aug., 12:14, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> [...]
> mineraler, ændring af kost- og drikkevaner, brug af urter til udrensning
> og styrkelse af immunforsvaret samt forskellige former for alternativ

Kroppen er som bekendt en medspiller når man skal kureres for sygdom
med medicin; selvfølgelig betyder ovennævnte ting noget, og hvis
lægerne ikke tager sig af det men kun arbejder specifikt med den
relevante sygdom må andre jo gøre det.