/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Thors. kovending
Fra : Zeki


Dato : 23-08-07 10:16

Ja, man kan jo kun undre sig:

"For tre måneder siden afviste regeringen enhver snak om skattelettelser -
det ville være økonomisk uansvarligt, mente finansminister Thor Pedersen
(V).
Nu anbefaler samme minister varmt skattelettelser, selvom intet i dansk
økonomi har ændret sig siden, siger flere økonomer."
http://avisen.dk/thors-kovending-er-farlig-oekonomien-230807.aspx

Mvh
Zeki







 
 
ThomasB (23-08-2007)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 23-08-07 10:46

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:46cd504e$0$73340$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja, man kan jo kun undre sig:
>
> "For tre måneder siden afviste regeringen enhver snak om skattelettelser -
> det ville være økonomisk uansvarligt, mente finansminister Thor Pedersen
> (V).
> Nu anbefaler samme minister varmt skattelettelser, selvom intet i dansk
> økonomi har ændret sig siden, siger flere økonomer."
> http://avisen.dk/thors-kovending-er-farlig-oekonomien-230807.aspx

På det tidspunkt var skattelettelserne ikke financieret.



Zeki (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 23-08-07 14:34


"ThomasB" <usenet @ 2ma2 punktum dk> skrev i en meddelelse
news:46cd575c$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> news:46cd504e$0$73340$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Ja, man kan jo kun undre sig:
>>
>> "For tre måneder siden afviste regeringen enhver snak om
>> skattelettelser - det ville være økonomisk uansvarligt, mente
>> finansminister Thor Pedersen (V).
>> Nu anbefaler samme minister varmt skattelettelser, selvom intet i dansk
>> økonomi har ændret sig siden, siger flere økonomer."
>> http://avisen.dk/thors-kovending-er-farlig-oekonomien-230807.aspx
>
> På det tidspunkt var skattelettelserne ikke financieret.

Det er de stadig ikke på trods af hvad Fogh og Thor Pedersen ellers forsøger
at bilde befolkningen ind. Man regner med fiktive tal baseret på
forventninger:

"Statsminister Anders Fogh Rasmussen har understreget, at skattelettelserne
for 10 milliarder kroner er finansieret med indtægter krone for krone. Men
den holdning deler mange af de danske topøkonomer ikke. Allerede fra 2009
mangler der årligt syv milliarder kroner, og det giver et samlet tab i 2015
på hele 25 milliarder kroner, lyder vurderingen."
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/08/23/084334.htm

Med andre ord: I 2015 kommer regningen.

Mvh
Zeki







Peter K. Nielsen (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 23-08-07 11:56


"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:46cd504e$0$73340$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja, man kan jo kun undre sig:
>
> "For tre måneder siden afviste regeringen enhver snak om skattelettelser -
> det ville være økonomisk uansvarligt, mente finansminister Thor Pedersen
> (V).
> Nu anbefaler samme minister varmt skattelettelser, selvom intet i dansk
> økonomi har ændret sig siden, siger flere økonomer."
> http://avisen.dk/thors-kovending-er-farlig-oekonomien-230807.aspx

der er jo sket EN vigtig ændring.

Valget nærmer sig og det er ved at gå op for befolkningen at regeringen er
ved at afvikle velfærden så derfor er det nødvendigt med lidt bestikkelse af
folket

PEter



Sten Schou (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 23-08-07 12:41


"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i meddelelsen
news:46cd67e3$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

> Valget nærmer sig og det er ved at gå op for befolkningen at regeringen er
> ved at afvikle velfærden så derfor er det nødvendigt med lidt bestikkelse
> af folket

Du kommer godt nok længere og længere ud for hver dag der går. Utroligt, at
du engang har stemt Venstre. Er det SF nu?

Hilsen Sten


Ukendt (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-08-07 17:52


"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse
news:46cd725d$0$8227$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i meddelelsen
> news:46cd67e3$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Valget nærmer sig og det er ved at gå op for befolkningen at regeringen
>> er ved at afvikle velfærden så derfor er det nødvendigt med lidt
>> bestikkelse af folket
>
> Du kommer godt nok længere og længere ud for hver dag der går. Utroligt,
> at du engang har stemt Venstre. Er det SF nu?
>
> Hilsen Sten

Jamen manden har da ret.
Det er jo b.la. derfor meningsmålingerne giver flertal til ikke at sænke
skatterne.
det eneste han glemte, var at en anden årsag til fjumreriet for at bringe
sig i position til valget er, at det jo helst skal ske, før det for alvor
går op for folk, hvor galt det står til.
Dette er ved at blive åbenbaret i de nye budgetter i kommunerne.


Egon


Sten Schou (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 23-08-07 21:22


"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i meddelelsen
news:46cdbbad$0$2079$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jamen manden har da ret.

Nej.

> Det er jo b.la. derfor meningsmålingerne giver flertal til ikke at sænke
> skatterne.
> det eneste han glemte, var at en anden årsag til fjumreriet for at bringe
> sig i position til valget er, at det jo helst skal ske, før det for alvor
> går op for folk, hvor galt det står til.
> Dette er ved at blive åbenbaret i de nye budgetter i kommunerne.

Ja, kommunerne laver budgetterne, det gør regeringen ikke, og det er her
kæden hopper af.
Op til kommunesammenlægningen har kommunerne landet over haft travl med at
bruge løs af midlerne, således at der var minimalt at gøre godt med i de nye
kommuner.
Se blot hvad der er skudt op af kulturhuse overalt i landet de sidste 4 år.

Hilsen Sten


Ukendt (24-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-07 11:56


"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse
news:46cdec5f$0$14609$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:46cdbbad$0$2079$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>> Jamen manden har da ret.
>
> Nej.
>
>> Det er jo b.la. derfor meningsmålingerne giver flertal til ikke at sænke
>> skatterne.
>> det eneste han glemte, var at en anden årsag til fjumreriet for at bringe
>> sig i position til valget er, at det jo helst skal ske, før det for alvor
>> går op for folk, hvor galt det står til.
>> Dette er ved at blive åbenbaret i de nye budgetter i kommunerne.
>
> Ja, kommunerne laver budgetterne, det gør regeringen ikke, og det er her
> kæden hopper af.
> Op til kommunesammenlægningen har kommunerne landet over haft travl med at
> bruge løs af midlerne, således at der var minimalt at gøre godt med i de
> nye kommuner.
> Se blot hvad der er skudt op af kulturhuse overalt i landet de sidste 4
> år.
>
> Hilsen Sten

Du må ikke generalisere på den måde.
Der findes skam mange kommuner, hvor der i mange år ikke har været råd til
kulturhuse og andet tant.

Næ, sagen er, at regeringen kræver, og kommunerne skal levere.

Midler har de ikke.

Derfor forringelserne og misligholdelse af veje, bygninger, kloaker osv.

Og nu falder maskerne, med de nye budgetter.

regeringens udsultningspolitik bliver åbenlys, og det bliver "sjovt" at
opleve, hvorledes de liberale vil forsøge at bortlyve kendsgerningerne med
talmagi og regelrette løgne.

Egon


Svend Poulsen (25-08-2007)
Kommentar
Fra : Svend Poulsen


Dato : 25-08-07 08:35


"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse
news:46cd725d$0$8227$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i meddelelsen
> news:46cd67e3$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Valget nærmer sig og det er ved at gå op for befolkningen at regeringen
>> er ved at afvikle velfærden så derfor er det nødvendigt med lidt
>> bestikkelse af folket
>
> Du kommer godt nok længere og længere ud for hver dag der går. Utroligt,
> at du engang har stemt Venstre. Er det SF nu?
>
> Hilsen Sten

Er det for hårdt for dig at høre sandheden ?

Hilsen Svend



Zeki (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 23-08-07 15:20

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i en meddelelse
news:46cd67e3$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Valget nærmer sig og det er ved at gå op for befolkningen at regeringen er
> ved at afvikle velfærden så derfor er det nødvendigt med lidt bestikkelse
> af folket

Det er ikke blot bestikkelse. Regeringen spiller hasard med
nationaløkonomien fordi forslaget om skattelettelser er baseret på
forventninger og formodninger frem for faktuelle og konkrete tal.

Hvis jeg kom hjem med en ny bil til 800.000 og sagde til konen at jeg godt
vidste at vi ikke havde råd til den, men at første afdrag først skulle
betales om to år hvor jeg forhåbentligt enten vil stige klækkeligt i løn
eller forhåbentligt finde et job hvor jeg tjente 50% mere - så ville jeg
godt forstå hvorfor hun de næste to år ville sove meget dårligt om natten.

Mvh
Zeki






Sten Schou (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 23-08-07 16:16


"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i meddelelsen
news:46cd9783$0$13363$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i en meddelelse
> news:46cd67e3$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> Valget nærmer sig og det er ved at gå op for befolkningen at regeringen
>> er ved at afvikle velfærden så derfor er det nødvendigt med lidt
>> bestikkelse af folket
>
> Det er ikke blot bestikkelse. Regeringen spiller hasard med
> nationaløkonomien fordi forslaget om skattelettelser er baseret på
> forventninger og formodninger frem for faktuelle og konkrete tal.

Sjovt, når S lover guld og grønne skove, og siger, at der er råd til det
hele, så er det helt ok.

Hilsen Sten


Zeki (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 23-08-07 16:30

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse
news:46cda4c2$0$14609$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Sjovt, når S lover guld og grønne skove, og siger, at der er råd til det
> hele, så er det helt ok.

Sjovt at du bidrager med to indlæg i tråden hvor det ene omhandler SF, det
andet S mens intet handler konkret om subjekt. Det må du kunne gøre bedre.





Sten Schou (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 23-08-07 16:56


"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i meddelelsen
news:46cda81f$0$6744$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Sjovt at du bidrager med to indlæg i tråden hvor det ene omhandler SF, det
> andet S mens intet handler konkret om subjekt. Det må du kunne gøre bedre.

Så absolut, prøv at tørre fråden af ansigtet, og læs en gang til.

Hilsen Sten


Zeki (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 23-08-07 19:47


"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse
news:46cdae2f$0$57877$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i meddelelsen
> news:46cda81f$0$6744$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Sjovt at du bidrager med to indlæg i tråden hvor det ene omhandler SF,
>> det andet S mens intet handler konkret om subjekt. Det må du kunne gøre
>> bedre.
>
> Så absolut, prøv at tørre fråden af ansigtet, og læs en gang til.

Nå, det kunne du så ikke.



Sten Schou (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 23-08-07 21:10


"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i meddelelsen
news:46cdd652$0$2419$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Nå, det kunne du så ikke.

Du vil altså ikke....hmmmm

Hilsen Sten


Ukendt (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-08-07 17:53


"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse
news:46cda4c2$0$14609$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Sjovt, når S lover guld og grønne skove, og siger, at der er råd til det
> hele, så er det helt ok.
>
> Hilsen Sten

Hvad kalder du det, du her gør?
Udtryk for enorm samfundsforståelse og højere visdom?

Jeg, jeg kalder det en idiots refleksagtige handling, når alt andet glipper.

Egon


Sten Schou (24-08-2007)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 24-08-07 01:06


"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i meddelelsen
news:46cdbbad$1$2079$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...


> Hvad kalder du det, du her gør?
> Udtryk for enorm samfundsforståelse og højere visdom?

Der tales om det forrykte i en, set fra visse gruppers synspunkt,
ufinansieret skattelettelse. Dette bringer megen forargelse.
Når S lover ufinansieret velfærd, så er der ingen forargelse. Hvorfor
egentlig ikke?

Hilsen Sten


Ukendt (24-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-07 12:00


"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse
news:46ce20fb$0$57884$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:46cdbbad$1$2079$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>
>> Hvad kalder du det, du her gør?
>> Udtryk for enorm samfundsforståelse og højere visdom?
>
> Der tales om det forrykte i en, set fra visse gruppers synspunkt,
> ufinansieret skattelettelse. Dette bringer megen forargelse.
> Når S lover ufinansieret velfærd, så er der ingen forargelse. Hvorfor
> egentlig ikke?
>
> Hilsen Sten

Hvorfor mener du det er tilfældet?
Måske fordi man i mange år har oplevet højrefløjens evindelige påstande i
den retning, når de ikke kunne forsvare egen handling, men har nøjedes med
papagøjeplapring?
Hvad valgflæsk, og tom retorik angår, har ingen noget at lade andre høre.

Det afgørende er såmænd det reelle indhold af politikken.
Og her har højrefløjen altid den målsætninig, at rage til sig på social
uanstændig måde.

Egon




Jens Bruun (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 23-08-07 21:43

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:46cd9783$0$13363$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Hvis jeg kom hjem med en ny bil til 800.000 og sagde til konen at jeg
> godt vidste at vi ikke havde råd til den, men at første afdrag først
> skulle betales om to år hvor jeg forhåbentligt enten vil stige
> klækkeligt i løn eller forhåbentligt finde et job hvor jeg tjente 50%
> mere - så ville jeg godt forstå hvorfor hun de næste to år ville sove
> meget dårligt om natten.

Fuck, hvor er du dårlig til at manipulere. Det giver håb om, at dine elever
gennemskuer dig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408892
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste