/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Energiafgifterne koster 334 kr. om året
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 22-08-07 11:25

Danske Bank har regnet: 334 kr. om året vil det koste en familie på fire med
bil.

http://www.business.dk/article/20070821/dinepenge/70821048/

"For en typisk dansk familie på arbejdsmarkedet er der altså ingen tvivl om,
at skattelettelserne langt fra ædes op af højere udgifter til grønne
udgifter. I dette tilfælde er der altså tale om en reel skattelettelse,"
konkluderer Christian Heinig.

I hans regnestykke stiger benzinregningen stiger med 125 kr. årligt,
olieregningen med 118 kr. og elregningen med 90 kr.



 
 
Jan Bang Jensby (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Bang Jensby


Dato : 22-08-07 12:32

"Christian R. Larsen" skrev
>
> I hans regnestykke stiger benzinregningen stiger med 125 kr. årligt,
> olieregningen med 118 kr. og elregningen med 90 kr.
>

Hej Christian -

Det forekommer mig, at benzin og diesel fra begyndelsen var friholdt for
stigningen. Er det ændret efterfølgende - eller har jeg sovet i timen?

- Jensby



Christian R. Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 22-08-07 12:33

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in message
news:46cc1ed1$0$905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Christian R. Larsen" skrev
>>
>> I hans regnestykke stiger benzinregningen stiger med 125 kr. årligt,
>> olieregningen med 118 kr. og elregningen med 90 kr.
>>
>
> Hej Christian -
>
> Det forekommer mig, at benzin og diesel fra begyndelsen var friholdt for
> stigningen. Er det ændret efterfølgende - eller har jeg sovet i timen?

Jeg tror bare, det var TV2, der gættede dagen før pressemødet.



Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 12:58

"Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc0ef2$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:
> Danske Bank har regnet: 334 kr. om året vil det koste en familie på
> fire med bil.
>
> http://www.business.dk/article/20070821/dinepenge/70821048/
>
> "For en typisk dansk familie på arbejdsmarkedet er der altså ingen
> tvivl om, at skattelettelserne langt fra ædes op af højere udgifter
> til grønne udgifter. I dette tilfælde er der altså tale om en reel
> skattelettelse," konkluderer Christian Heinig.
>
> I hans regnestykke stiger benzinregningen stiger med 125 kr. årligt,
> olieregningen med 118 kr. og elregningen med 90 kr.

Nej det er rigtigt, det er kun de fattigste som kommer til at betale
skattefesten.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Christian R. Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 22-08-07 13:43

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:fah8cf$f65$1@news.datemas.de...
> "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46cc0ef2$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:
>> Danske Bank har regnet: 334 kr. om året vil det koste en familie på
>> fire med bil.
>>
>> http://www.business.dk/article/20070821/dinepenge/70821048/
>>
>> "For en typisk dansk familie på arbejdsmarkedet er der altså ingen
>> tvivl om, at skattelettelserne langt fra ædes op af højere udgifter
>> til grønne udgifter. I dette tilfælde er der altså tale om en reel
>> skattelettelse," konkluderer Christian Heinig.
>>
>> I hans regnestykke stiger benzinregningen stiger med 125 kr. årligt,
>> olieregningen med 118 kr. og elregningen med 90 kr.
>
> Nej det er rigtigt, det er kun de fattigste som kommer til at betale
> skattefesten.

Kim, lad os nu lige prøve at komme lidt væk fra den højtsvævende politiske
retorik, og i stedet diskutere fakta for en stund. Prøv nu at lytte og være
objektiv. Din og mange andres forståelse af denne skattereform ligger
kilometer fra virkeligheden.

Lad os diskutere to centrale spørgsmål:

- 1. For det første: Er det et problem for de, der får mindst ud af
skattelettelserne?

- 2. For det andet: Hvem betaler de 10 mia?

Beregningen ovenfor viser, at en normal, dansk familie slipper med 334 kr.
om året.

En enlig folkepensionist eller et pensionistægtepar uden nævneværdige
transportudgifter (da de jo ikke arbejder) skal sikkert regne med en
betydeligt mindre merudgift - i runde tal kan vi gætte på 200 kr. pr. år.

Er det mange penge i dit univers?

Sammenhold det så med følgende informationer:

En folkepensionist, der modtager pensionstillæg (dvs. som ikke har andre
indtægter end folkepensionen), vil få 553 kr. mere om året pga.
skattelettelserne.

En folkepensionist, som kun modtager selve grundbeløbet (dvs. en pensionist,
der har andre indtægter), vil få 276 kr. om året pga. skattelettelserne.

I 2005 betalte erhvervslivet 40% af de samlede energiafgifter, mens
husholdningerne betalte 60%. 4 af de 10 mia. betales altså af erherveslivet.

De resterende 6 mia. betaler husholdningerne så.

Her er det dog klart, at de husholdninger, hvor folk arbejder, også kommer
til at betale den største del af byrden, fordi de typisk har de største
transportudgifter. I regnestykket fra Danske Bank udgør transportudgifterne
37% af den samlede afgiftsstigning for en sådan familie.

Så af de resterende 6 mia. betaler de, der får mest glæde af
skattelettelsen, hovedparten.

Du påstår, at de fattigste betaler. Mener du stadig det?

I min faktasøgende optik er den eneste konklusion, at folk i arbejde sammen
med erhvervslivet betaler hovedparten af omkostningerne til denne
skattelettelse.




Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 14:10

"Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc2f57$0$90272$14726298@news.sunsite.dk:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:fah8cf$f65$1@news.datemas.de...
>> "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende
>> indlæg news:46cc0ef2$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:
>>> Danske Bank har regnet: 334 kr. om året vil det koste en familie på
>>> fire med bil.
>>>
>>> http://www.business.dk/article/20070821/dinepenge/70821048/
>>>
>>> "For en typisk dansk familie på arbejdsmarkedet er der altså ingen
>>> tvivl om, at skattelettelserne langt fra ædes op af højere udgifter
>>> til grønne udgifter. I dette tilfælde er der altså tale om en reel
>>> skattelettelse," konkluderer Christian Heinig.
>>>
>>> I hans regnestykke stiger benzinregningen stiger med 125 kr. årligt,
>>> olieregningen med 118 kr. og elregningen med 90 kr.
>>
>> Nej det er rigtigt, det er kun de fattigste som kommer til at betale
>> skattefesten.
>
> Kim, lad os nu lige prøve at komme lidt væk fra den højtsvævende
> politiske retorik, og i stedet diskutere fakta for en stund. Prøv nu
> at lytte og være objektiv. Din og mange andres forståelse af denne
> skattereform ligger kilometer fra virkeligheden.
>
> Lad os diskutere to centrale spørgsmål:
>
> - 1. For det første: Er det et problem for de, der får mindst ud af
> skattelettelserne?
>
> - 2. For det andet: Hvem betaler de 10 mia?
>
> Beregningen ovenfor viser, at en normal, dansk familie slipper med
> 334 kr. om året.
>
> En enlig folkepensionist eller et pensionistægtepar uden nævneværdige
> transportudgifter (da de jo ikke arbejder) skal sikkert regne med en
> betydeligt mindre merudgift - i runde tal kan vi gætte på 200 kr. pr.
> år.
> Er det mange penge i dit univers?

Nej ikke i mit men for dem som næsten igen penge har, er hver en krone som
økonomien strammes et problem.

> Sammenhold det så med følgende informationer:
>
> En folkepensionist, der modtager pensionstillæg (dvs. som ikke har
> andre indtægter end folkepensionen), vil få 553 kr. mere om året pga.
> skattelettelserne.

Som formentlig mere end ædes op af grønne afgifter som traditionelt altid
har vendt den tunge ende nedaf.

> En folkepensionist, som kun modtager selve grundbeløbet (dvs. en
> pensionist, der har andre indtægter), vil få 276 kr. om året pga.
> skattelettelserne.

Som formentlig mere end ædes op af grønne afgifter som traditionelt altid
har vendt den tunge ende nedaf.

> I 2005 betalte erhvervslivet 40% af de samlede energiafgifter, mens
> husholdningerne betalte 60%. 4 af de 10 mia. betales altså af
> erherveslivet.
> De resterende 6 mia. betaler husholdningerne så.
>
> Her er det dog klart, at de husholdninger, hvor folk arbejder, også
> kommer til at betale den største del af byrden, fordi de typisk har
> de største transportudgifter. I regnestykket fra Danske Bank udgør
> transportudgifterne 37% af den samlede afgiftsstigning for en sådan
> familie.
> Så af de resterende 6 mia. betaler de, der får mest glæde af
> skattelettelsen, hovedparten.
>
> Du påstår, at de fattigste betaler. Mener du stadig det?
>
> I min faktasøgende optik er den eneste konklusion, at folk i arbejde
> sammen med erhvervslivet betaler hovedparten af omkostningerne til
> denne skattelettelse.

Som udbedres af at jobfradraget hæves. Det hjælper ikke at du udelukker
fakta og dermed regner med at din tvivlsomme retorik fungerer.

Jeg fastholder at de som har de mindste indkomster kommer til at betale det
asociale skattegilde som regeringen har foreslået. Heriblandt er
kontanthjælpsmodtagerne som intet får andet end grønne afgifter som de skal
betale ud af deres sparsomme økonomi.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Christian R. Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 22-08-07 14:22

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:fahcic$sbi$1@news.datemas.de...
>> Er det mange penge i dit univers?
>
> Nej ikke i mit men for dem som næsten igen penge har, er hver en krone som
> økonomien strammes et problem.

Nej, men Kim lad mig så i stedet spørge: Hvor mange danskere tror du vil
have et problem med at finde 334 kr. pr. år?

Selv en enlig SU-modtager vil da kunne finde de penge på budgettet. Det
svarer til 28 kr. om måneden. og så skal vi jo lige huske, at en enlig
SU-modtager hverken bruger lige så meget el, varme eller benzin som en
familie på 4.

> Som formentlig mere end ædes op af grønne afgifter som traditionelt altid
> har vendt den tunge ende nedaf.

Det passer jo igen ikke. Det har aldrig været sådan, at dem med de laveste
indkomster har betalt mest i energiafgifter.

>> En folkepensionist, som kun modtager selve grundbeløbet (dvs. en
>> pensionist, der har andre indtægter), vil få 276 kr. om året pga.
>> skattelettelserne.
>
> Som formentlig mere end ædes op af grønne afgifter som traditionelt altid
> har vendt den tunge ende nedaf.

Kim, prøv nu at være en lille smule lyttende og objektiv.

En familie på 4(!!) med bil og et årligt kørselsbehov på 20.000 km vil
skulle op med yderligere 334 kr. pr. år.

En enlig folkepensionist med bil, el- og varmeforbrug som en familie på 4 og
et årligt kørselsbehov på 20.000 km vil netto skulle op med 334 - 276 = 58
kr. pr. år.

Er du helt sten sikker på, at det er et problem, der er værd at snakke om?

58 kr/år!!!!!!!

>> I min faktasøgende optik er den eneste konklusion, at folk i arbejde
>> sammen med erhvervslivet betaler hovedparten af omkostningerne til
>> denne skattelettelse.
>
> Som udbedres af at jobfradraget hæves. Det hjælper ikke at du udelukker
> fakta og dermed regner med at din tvivlsomme retorik fungerer.

Kim, hvilke fakta har jeg udelukket her? Bare giv mig ét eksempel.

> Jeg fastholder at de som har de mindste indkomster kommer til at betale
> det asociale skattegilde som regeringen har foreslået.

Du må være blind og døv.





Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 14:34

"Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc3872$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:fahcic$sbi$1@news.datemas.de...
>>> Er det mange penge i dit univers?
>>
>> Nej ikke i mit men for dem som næsten igen penge har, er hver en
>> krone som økonomien strammes et problem.
>
> Nej, men Kim lad mig så i stedet spørge: Hvor mange danskere tror du
> vil have et problem med at finde 334 kr. pr. år?
>
> Selv en enlig SU-modtager vil da kunne finde de penge på budgettet.
> Det svarer til 28 kr. om måneden. og så skal vi jo lige huske, at en
> enlig SU-modtager hverken bruger lige så meget el, varme eller benzin
> som en familie på 4.
>
>> Som formentlig mere end ædes op af grønne afgifter som traditionelt
>> altid har vendt den tunge ende nedaf.
>
> Det passer jo igen ikke. Det har aldrig været sådan, at dem med de
> laveste indkomster har betalt mest i energiafgifter.
>
>>> En folkepensionist, som kun modtager selve grundbeløbet (dvs. en
>>> pensionist, der har andre indtægter), vil få 276 kr. om året pga.
>>> skattelettelserne.
>>
>> Som formentlig mere end ædes op af grønne afgifter som traditionelt
>> altid har vendt den tunge ende nedaf.
>
> Kim, prøv nu at være en lille smule lyttende og objektiv.
>
> En familie på 4(!!) med bil og et årligt kørselsbehov på 20.000 km vil
> skulle op med yderligere 334 kr. pr. år.
>
> En enlig folkepensionist med bil, el- og varmeforbrug som en familie
> på 4 og et årligt kørselsbehov på 20.000 km vil netto skulle op med
> 334 - 276 = 58 kr. pr. år.
>
> Er du helt sten sikker på, at det er et problem, der er værd at
> snakke om?
> 58 kr/år!!!!!!!
>
>>> I min faktasøgende optik er den eneste konklusion, at folk i arbejde
>>> sammen med erhvervslivet betaler hovedparten af omkostningerne til
>>> denne skattelettelse.
>>
>> Som udbedres af at jobfradraget hæves. Det hjælper ikke at du
>> udelukker fakta og dermed regner med at din tvivlsomme retorik
>> fungerer.
>
> Kim, hvilke fakta har jeg udelukket her? Bare giv mig ét eksempel.
>
>> Jeg fastholder at de som har de mindste indkomster kommer til at
>> betale det asociale skattegilde som regeringen har foreslået.
>
> Du må være blind og døv.

Prøv nu at læse mit indlæg, det gør det noget nemmere at kommunikere med
dig.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Christian R. Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 22-08-07 14:38

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:fahe0p$11v$1@news.datemas.de...
> "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46cc3872$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>> news:fahcic$sbi$1@news.datemas.de...
>>>> Er det mange penge i dit univers?
>>>
>>> Nej ikke i mit men for dem som næsten igen penge har, er hver en
>>> krone som økonomien strammes et problem.
>>
>> Nej, men Kim lad mig så i stedet spørge: Hvor mange danskere tror du
>> vil have et problem med at finde 334 kr. pr. år?
>>
>> Selv en enlig SU-modtager vil da kunne finde de penge på budgettet.
>> Det svarer til 28 kr. om måneden. og så skal vi jo lige huske, at en
>> enlig SU-modtager hverken bruger lige så meget el, varme eller benzin
>> som en familie på 4.
>>
>>> Som formentlig mere end ædes op af grønne afgifter som traditionelt
>>> altid har vendt den tunge ende nedaf.
>>
>> Det passer jo igen ikke. Det har aldrig været sådan, at dem med de
>> laveste indkomster har betalt mest i energiafgifter.
>>
>>>> En folkepensionist, som kun modtager selve grundbeløbet (dvs. en
>>>> pensionist, der har andre indtægter), vil få 276 kr. om året pga.
>>>> skattelettelserne.
>>>
>>> Som formentlig mere end ædes op af grønne afgifter som traditionelt
>>> altid har vendt den tunge ende nedaf.
>>
>> Kim, prøv nu at være en lille smule lyttende og objektiv.
>>
>> En familie på 4(!!) med bil og et årligt kørselsbehov på 20.000 km vil
>> skulle op med yderligere 334 kr. pr. år.
>>
>> En enlig folkepensionist med bil, el- og varmeforbrug som en familie
>> på 4 og et årligt kørselsbehov på 20.000 km vil netto skulle op med
>> 334 - 276 = 58 kr. pr. år.
>>
>> Er du helt sten sikker på, at det er et problem, der er værd at
>> snakke om?
>> 58 kr/år!!!!!!!
>>
>>>> I min faktasøgende optik er den eneste konklusion, at folk i arbejde
>>>> sammen med erhvervslivet betaler hovedparten af omkostningerne til
>>>> denne skattelettelse.
>>>
>>> Som udbedres af at jobfradraget hæves. Det hjælper ikke at du
>>> udelukker fakta og dermed regner med at din tvivlsomme retorik
>>> fungerer.
>>
>> Kim, hvilke fakta har jeg udelukket her? Bare giv mig ét eksempel.
>>
>>> Jeg fastholder at de som har de mindste indkomster kommer til at
>>> betale det asociale skattegilde som regeringen har foreslået.
>>
>> Du må være blind og døv.
>
> Prøv nu at læse mit indlæg, det gør det noget nemmere at kommunikere med
> dig.

Kim, du er dybt unfair. Du lytter overhovedet ikke til mine argumenter. Prøv
SELV at læse mit indlæg. Du ville blive så meget klogere.

Du argumenterer for, at 58 kr. pr. år er et kæmpe problem for en
folkepensionist. Hvordan kan du mene det? Det er jo faktabenægtelse!



Malene P (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 22-08-07 15:58


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46cc3c55$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:fahe0p$11v$1@news.datemas.de...
> > "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> > news:46cc3872$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:
> >> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> >> news:fahcic$sbi$1@news.datemas.de...
> >>>> Er det mange penge i dit univers?
> >>>
> >>> Nej ikke i mit men for dem som næsten igen penge har, er hver en
> >>> krone som økonomien strammes et problem.
> >>
> >> Nej, men Kim lad mig så i stedet spørge: Hvor mange danskere tror du
> >> vil have et problem med at finde 334 kr. pr. år?
> >>
> >> Selv en enlig SU-modtager vil da kunne finde de penge på budgettet.
> >> Det svarer til 28 kr. om måneden. og så skal vi jo lige huske, at en
> >> enlig SU-modtager hverken bruger lige så meget el, varme eller benzin
> >> som en familie på 4.
> >>
> >>> Som formentlig mere end ædes op af grønne afgifter som traditionelt
> >>> altid har vendt den tunge ende nedaf.
> >>
> >> Det passer jo igen ikke. Det har aldrig været sådan, at dem med de
> >> laveste indkomster har betalt mest i energiafgifter.
> >>
> >>>> En folkepensionist, som kun modtager selve grundbeløbet (dvs. en
> >>>> pensionist, der har andre indtægter), vil få 276 kr. om året pga.
> >>>> skattelettelserne.
> >>>
> >>> Som formentlig mere end ædes op af grønne afgifter som traditionelt
> >>> altid har vendt den tunge ende nedaf.
> >>
> >> Kim, prøv nu at være en lille smule lyttende og objektiv.
> >>
> >> En familie på 4(!!) med bil og et årligt kørselsbehov på 20.000 km vil
> >> skulle op med yderligere 334 kr. pr. år.
> >>
> >> En enlig folkepensionist med bil, el- og varmeforbrug som en familie
> >> på 4 og et årligt kørselsbehov på 20.000 km vil netto skulle op med
> >> 334 - 276 = 58 kr. pr. år.
> >>
> >> Er du helt sten sikker på, at det er et problem, der er værd at
> >> snakke om?
> >> 58 kr/år!!!!!!!
> >>
> >>>> I min faktasøgende optik er den eneste konklusion, at folk i arbejde
> >>>> sammen med erhvervslivet betaler hovedparten af omkostningerne til
> >>>> denne skattelettelse.
> >>>
> >>> Som udbedres af at jobfradraget hæves. Det hjælper ikke at du
> >>> udelukker fakta og dermed regner med at din tvivlsomme retorik
> >>> fungerer.
> >>
> >> Kim, hvilke fakta har jeg udelukket her? Bare giv mig ét eksempel.
> >>
> >>> Jeg fastholder at de som har de mindste indkomster kommer til at
> >>> betale det asociale skattegilde som regeringen har foreslået.
> >>
> >> Du må være blind og døv.
> >
> > Prøv nu at læse mit indlæg, det gør det noget nemmere at kommunikere med
> > dig.
>
> Kim, du er dybt unfair. Du lytter overhovedet ikke til mine argumenter.
Prøv
> SELV at læse mit indlæg. Du ville blive så meget klogere.
>
> Du argumenterer for, at 58 kr. pr. år er et kæmpe problem for en
> folkepensionist. Hvordan kan du mene det? Det er jo faktabenægtelse!

Du er simpelthen bare uhyggelig kynisk.

Malene P



Knud Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 22-08-07 16:01

Malene P wrote:
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46cc3c55$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>> news:fahe0p$11v$1@news.datemas.de...
>>> "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende
>>> indlæg news:46cc3872$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:
>>>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>>>> news:fahcic$sbi$1@news.datemas.de...

>> Du argumenterer for, at 58 kr. pr. år er et kæmpe problem for en
>> folkepensionist. Hvordan kan du mene det? Det er jo faktabenægtelse!
>
> Du er simpelthen bare uhyggelig kynisk.

Forklaring følger?





Malene P (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 22-08-07 16:28


"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:46cc4f78$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Malene P wrote:
> > "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:46cc3c55$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> >> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> >> news:fahe0p$11v$1@news.datemas.de...
> >>> "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende
> >>> indlæg news:46cc3872$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:
> >>>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> >>>> news:fahcic$sbi$1@news.datemas.de...
>
> >> Du argumenterer for, at 58 kr. pr. år er et kæmpe problem for en
> >> folkepensionist. Hvordan kan du mene det? Det er jo faktabenægtelse!
> >
> > Du er simpelthen bare uhyggelig kynisk.
>
> Forklaring følger?

Igenigen: CRL ikke har nogen som helst følelse for de svage, ofrene -med
mindre problemerne rammer CRL personligt.

Malene P




Knud Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 22-08-07 17:14

Malene P wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:46cc4f78$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Malene P wrote:
>>> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:46cc3c55$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>>>> news:fahe0p$11v$1@news.datemas.de...
>>>>> "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende
>>>>> indlæg news:46cc3872$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:
>>>>>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>>>>>> news:fahcic$sbi$1@news.datemas.de...
>>
>>>> Du argumenterer for, at 58 kr. pr. år er et kæmpe problem for en
>>>> folkepensionist. Hvordan kan du mene det? Det er jo
>>>> faktabenægtelse!
>>>
>>> Du er simpelthen bare uhyggelig kynisk.
>>
>> Forklaring følger?
>
> Igenigen: CRL ikke har nogen som helst følelse for de svage, ofrene
> -med mindre problemerne rammer CRL personligt.

Jeg priser mig lykkelig for at leve i et land, hvor man kalder det at skulle
betale 58 kr mere om året for noget med at "ramme ofrene".
Jeg kunne forstå det, hvis det var på Cuba, hvor man tjener 82 kr om måneden
som ikke-pensionist ,-)










Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 17:24

"Knud Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc609b$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
> Malene P wrote:
>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:46cc4f78$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>> Malene P wrote:
>>>> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:46cc3c55$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>>>>> news:fahe0p$11v$1@news.datemas.de...
>>>>>> "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende
>>>>>> indlæg news:46cc3872$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:
>>>>>>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>>>>>>> news:fahcic$sbi$1@news.datemas.de...
>>>
>>>>> Du argumenterer for, at 58 kr. pr. år er et kæmpe problem for en
>>>>> folkepensionist. Hvordan kan du mene det? Det er jo
>>>>> faktabenægtelse!
>>>>
>>>> Du er simpelthen bare uhyggelig kynisk.
>>>
>>> Forklaring følger?
>>
>> Igenigen: CRL ikke har nogen som helst følelse for de svage, ofrene
>> -med mindre problemerne rammer CRL personligt.
>
> Jeg priser mig lykkelig for at leve i et land, hvor man kalder det at
> skulle betale 58 kr mere om året for noget med at "ramme ofrene".
> Jeg kunne forstå det, hvis det var på Cuba, hvor man tjener 82 kr om
> måneden som ikke-pensionist ,-)

Selv det ville Christian R. Larsen sikkert også finde helt rimeligt. Magen
til kynisk sk......

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Knud Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 22-08-07 17:37

Kim Larsen wrote:
> "Knud Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46cc609b$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
>> Malene P wrote:
>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>> news:46cc4f78$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>> Malene P wrote:
>>>>> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>> news:46cc3c55$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>>>>>> news:fahe0p$11v$1@news.datemas.de...
>>>>>>> "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende
>>>>>>> indlæg news:46cc3872$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:
>>>>>>>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>>>>>>>> news:fahcic$sbi$1@news.datemas.de...
>>>>
>>>>>> Du argumenterer for, at 58 kr. pr. år er et kæmpe problem for en
>>>>>> folkepensionist. Hvordan kan du mene det? Det er jo
>>>>>> faktabenægtelse!
>>>>>
>>>>> Du er simpelthen bare uhyggelig kynisk.
>>>>
>>>> Forklaring følger?
>>>
>>> Igenigen: CRL ikke har nogen som helst følelse for de svage, ofrene
>>> -med mindre problemerne rammer CRL personligt.
>>
>> Jeg priser mig lykkelig for at leve i et land, hvor man kalder det at
>> skulle betale 58 kr mere om året for noget med at "ramme ofrene".
>> Jeg kunne forstå det, hvis det var på Cuba, hvor man tjener 82 kr om
>> måneden som ikke-pensionist ,-)
>
> Selv det ville Christian R. Larsen sikkert også finde helt rimeligt.
> Magen til kynisk sk......

Ja, og hvis han boede i Nordkorea, så ville han sikkert synes det var OK at
nedsætte bistandslønnen med 27 øre om året, - det er rystende.

At det er jer tosser, der vil have indført fattiggørende systemer DET skal
vi slet ikke tænke på?

Du vil jo sikkert hævde, at hvis VI havde et system som Cubas, OG ikke havde
umuligheden af at eksportere til USA, SÅ kunne vil alle tjene ti gange så
meget, dvs 820 kroner om måneden? Og i DET tilfælde ville 58 kr have været
en smertelig nedgang?

"Socialisme er den sikre vej frem til fattigdom for alle, men det betyder
bedre solidaritet"











Ukendt (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-08-07 11:56


"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:46cc6610$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Du vil jo sikkert hævde, at hvis VI havde et system som Cubas, OG ikke
> havde umuligheden af at eksportere til USA, SÅ kunne vil alle tjene ti
> gange så meget, dvs 820 kroner om måneden? Og i DET tilfælde ville 58 kr
> have været en smertelig nedgang?
>
> "Socialisme er den sikre vej frem til fattigdom for alle, men det betyder
> bedre solidaritet"
>


Då er vi atter derhenne, hvor du forsøger dig med den vanlige taktik med
kommunistforskrækkelse og lignende, der INTET har med sagen at gøre.

Man må sandelig være trængt, når man, som du øjensynlig er, ikke formår at
forsvare et synspunkt.

Men det forholder sig jo, heldigvis, således, at dine og konsorters
opfattelse forlængst er gennemskuet som alene at bestå af varm luft, uden
realitet, andet end det indlysende:
Ønsket om personlig økonomisk fremgang.

Kort sagt:
Der talte en kynisk asocial skidderik, som ikke kan tages alvorligt.

Egon








Malene P (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 22-08-07 19:21


"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:46cc609b$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Malene P wrote:
> > "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> > news:46cc4f78$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> >> Malene P wrote:
> >>> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >>> news:46cc3c55$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> >>>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> >>>> news:fahe0p$11v$1@news.datemas.de...
> >>>>> "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende
> >>>>> indlæg news:46cc3872$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:
> >>>>>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> >>>>>> news:fahcic$sbi$1@news.datemas.de...
> >>
> >>>> Du argumenterer for, at 58 kr. pr. år er et kæmpe problem for en
> >>>> folkepensionist. Hvordan kan du mene det? Det er jo
> >>>> faktabenægtelse!
> >>>
> >>> Du er simpelthen bare uhyggelig kynisk.
> >>
> >> Forklaring følger?
> >
> > Igenigen: CRL ikke har nogen som helst følelse for de svage, ofrene
> > -med mindre problemerne rammer CRL personligt.
>
> Jeg priser mig lykkelig for at leve i et land, hvor man kalder det at
skulle
> betale 58 kr mere om året for noget med at "ramme ofrene".
> Jeg kunne forstå det, hvis det var på Cuba, hvor man tjener 82 kr om
måneden
> som ikke-pensionist ,-)

Og jeg kan overhovedet ikke forstå den kynisme, der præger CRL i nogle af
hans diskussioner. Her er det lidt mere, der tages fra pensionister, der i
forvejen er lukketude fra "forbrugsfesten". Andre gange har det været de
fremmedes forbrydelser mod svage danskere, CRL ikke ser noget problem i -han
skrev jo selv, at problemet ikke eksisterer, da det kke har ramt ham selv.
CRL har også skrevet, at de sidste arbejdsløse tabere ikke udgør noget
problem, da de alligevel ikke er værd at samle op. Og så var der jo min
afsløring af hans løgn omkring Voldsmosespillet -hvor jeg i løbet af få dage
kunne henvise til masser af tilfælde af endnu flere autentiske begivenheder,
der lige så godt kunne have være brugt af spillets opfinder. Sådan ser vi
gang på gang noget, der lidt minder om direkte psykopatiske træk hos
Christian, der aldrig har lagt skjul på, at kun problemer, der direkte
rammer Christian, udgør problemer Og at Christian aldrig tager fejl. Det
ville være mere fair at indrømme det direkte frem for at prøve at sniksnakke
sine meningsmodstandere ihjel. Nogle af os er dog trods alt bare ubegavede,
som et vist andet røvhul i gruppen har for vane at trompetere ud fra enhver
grøfteskrænt.

Malene P



Christian R. Larsen (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 23-08-07 07:30

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
news:46cc7ea0$0$53250$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Og jeg kan overhovedet ikke forstå den kynisme, der præger CRL i nogle af
> hans diskussioner. Her er det lidt mere, der tages fra pensionister, der i
> forvejen er lukketude fra "forbrugsfesten".

Malene, du aner jo ikke, hvad du taler om!



Malene P (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 23-08-07 16:23


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46cd296c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
> news:46cc7ea0$0$53250$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Og jeg kan overhovedet ikke forstå den kynisme, der præger CRL i nogle
af
> > hans diskussioner. Her er det lidt mere, der tages fra pensionister, der
i
> > forvejen er lukketude fra "forbrugsfesten".
>
> Malene, du aner jo ikke, hvad du taler om!

Årh mon ikke? Og du har jo lige selv bekræftet det)))

Malene P




Christian R. Larsen (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 23-08-07 07:29

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
news:46cc609b$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg priser mig lykkelig for at leve i et land, hvor man kalder det at
> skulle betale 58 kr mere om året for noget med at "ramme ofrene".

Ja, det er sgu ufatteligt.

Det er som om folk fuldstændig har mistet overblikket.




Ukendt (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-08-07 11:51


"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46cc55f0$0$2084$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:46cc4f78$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Malene P wrote:
>> > "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> > news:46cc3c55$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>> >> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>> >> news:fahe0p$11v$1@news.datemas.de...
>> >>> "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende
>> >>> indlæg news:46cc3872$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:
>> >>>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>> >>>> news:fahcic$sbi$1@news.datemas.de...
>>
>> >> Du argumenterer for, at 58 kr. pr. år er et kæmpe problem for en
>> >> folkepensionist. Hvordan kan du mene det? Det er jo faktabenægtelse!
>> >
>> > Du er simpelthen bare uhyggelig kynisk.
>>
>> Forklaring følger?
>
> Igenigen: CRL ikke har nogen som helst følelse for de svage, ofrene -med
> mindre problemerne rammer CRL personligt.
>
> Malene P
>


Mener du psykopatisk?

Egon


Malene P (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 23-08-07 17:27


"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse
news:46cd6f19$0$2502$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> >> > Du er simpelthen bare uhyggelig kynisk.
> >>
> >> Forklaring følger?
> >
> > Igenigen: CRL ikke har nogen som helst følelse for de svage,
frene -med
> > mindre problemerne rammer CRL personligt.
> >
> > Malene P
> >

> Mener du psykopatisk?

Hvis CRL's indlæg virkelig afspejler hans personlighed, kan selv en
ubegavet blondine vist finde ud af at sætte flueben ud for CRL i de fleste
karakteristika, der betegner en psykopat. Men i modsætning til den anden af
slagsen i gruppen, kommer CRL dog af og til med begavede indlæg, der ikke
altid er sendt for at promovere ham selv.

Malene P



Christian R. Larsen (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 23-08-07 07:28

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
news:46cc4efc$0$2715$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Du argumenterer for, at 58 kr. pr. år er et kæmpe problem for en
>> folkepensionist. Hvordan kan du mene det? Det er jo faktabenægtelse!
>
> Du er simpelthen bare uhyggelig kynisk.

58 kr.! I think not.



Ukendt (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-08-07 11:50


"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46cc4efc$0$2715$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> Du argumenterer for, at 58 kr. pr. år er et kæmpe problem for en
>> folkepensionist. Hvordan kan du mene det? Det er jo faktabenægtelse!
>
> Du er simpelthen bare uhyggelig kynisk.
>
> Malene P
>

Han er såmænd blot så begærlig, at han overhovedet ikke kan forholde sig til
virkeligheden.

Egon


Knud Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 22-08-07 14:59

Christian R. Larsen wrote:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:fahcic$sbi$1@news.datemas.de...
>>> Er det mange penge i dit univers?

>
> Er du helt sten sikker på, at det er et problem, der er værd at
> snakke om?
> 58 kr/år!!!!!!!
>
>>> I min faktasøgende optik er den eneste konklusion, at folk i arbejde
>>> sammen med erhvervslivet betaler hovedparten af omkostningerne til
>>> denne skattelettelse.
>>
>> Som udbedres af at jobfradraget hæves. Det hjælper ikke at du
>> udelukker fakta og dermed regner med at din tvivlsomme retorik
>> fungerer.
>
> Kim, hvilke fakta har jeg udelukket her? Bare giv mig ét eksempel.
>
>> Jeg fastholder at de som har de mindste indkomster kommer til at
>> betale det asociale skattegilde som regeringen har foreslået.
>
> Du må være blind og døv.

KimL *har* bestemt sig, uanset hvad denne regering kommer med så er det på
nippet til at være politistat og tyveri af den sidste krone fra de millioner
af fattige familier

Nu siger "man" på nyhederne, at DF nok vil forlange - og få - nogle
milliarder kr til de svageste. Hvis det sker, så besvimer vel både KimL og
du, og I skal ud og finde på noget med at: "Det er ren populisme, og de
svage kan slet ikke mærke det, når det kommer fra DF" ?

Ellers udmærkede gennemregninger du kommer med !








Ukendt (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-08-07 11:48


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46cc3872$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Nej, men Kim lad mig så i stedet spørge: Hvor mange danskere tror du vil
> have et problem med at finde 334 kr. pr. år?
>


Hermed må du, hos alle anstændige mennesker, være diskvalificeret, som den
tordnende idiot du helt klart er..!!

En idiot, der lever i et regneark, hvor man får det ønskede resultat ved at
blive ved med at erstatte tal, til man får det ønskede resultat på
bundlinien.

Ganske uden hensyntagen til den virkelighedm, der råder udenfor din
pc-skærm.

Helt efter vanlig liberalidioters normale fremgangsmåde:
Har jeg råd, har "de" det nok også.
Ellers kan de "bare" prioritere rigtigt--


Egon



Jan Bang Jensby (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Bang Jensby


Dato : 22-08-07 14:22

"Christian R. Larsen" skrev

> I min faktasøgende optik er den eneste konklusion, at folk i arbejde
> sammen med erhvervslivet betaler hovedparten af omkostningerne til denne
> skattelettelse.
>

Erhvervslivet?

Selskabsskatten er netop nedsat til 25% - og virksomheder har i høj grad
mulighed for at fratrække energiafgifter i momstilsvaret. De afgifter, der
ikke kan fratrækkes i momstilsvaret, kan fratrækkes i den skattepligtige
indkomst.

Det er ubestrideligt skatteydere med lave indkomster eller på
overførselsindkomster, der kommer til at betale gildet. Det tror jeg også,
du kan se Christian.

Ellers havde det nok ikke været en mærkesag for Bendt Betjent & Co.

- Jensby



Christian R. Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 22-08-07 14:26

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in message
news:46cc387c$0$69279$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Christian R. Larsen" skrev
>
>> I min faktasøgende optik er den eneste konklusion, at folk i arbejde
>> sammen med erhvervslivet betaler hovedparten af omkostningerne til denne
>> skattelettelse.
>>
>
> Erhvervslivet?
>
> Selskabsskatten er netop nedsat til 25% - og virksomheder har i høj grad
> mulighed for at fratrække energiafgifter i momstilsvaret. De afgifter, der
> ikke kan fratrækkes i momstilsvaret, kan fratrækkes i den skattepligtige
> indkomst.

Det er ikke korrekt, Jan.

http://www.skat.dk/display.aspx?oId=83383&vId=74856
Se punktet "Intet fradrag".




Jan Bang Jensby (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Bang Jensby


Dato : 22-08-07 14:52

"Christian R. Larsen" skrev

>> Erhvervslivet?
>>
>> Selskabsskatten er netop nedsat til 25% - og virksomheder har i høj grad
>> mulighed for at fratrække energiafgifter i momstilsvaret. De afgifter,
>> der ikke kan fratrækkes i momstilsvaret, kan fratrækkes i den
>> skattepligtige indkomst.
>
> Det er ikke korrekt, Jan.
>
> http://www.skat.dk/display.aspx?oId=83383&vId=74856
> Se punktet "Intet fradrag".
>

Jeg mener fortsat, jeg har ret. Se punktet "Hovedregel for fradrag". Det
svarer til mit postulat "i høj grad har mulighed for at fratrække
energiafgifter i momstilsvaret". Intet fradrag (i momstilsvaret) medfører
naturligvis, at afgiften kan fradrages i den skattepligtige indkomst.

- Jensby



Christian R. Larsen (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 23-08-07 07:31

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in message
news:46cc3f72$0$14772$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> http://www.skat.dk/display.aspx?oId=83383&vId=74856
>> Se punktet "Intet fradrag".
>>
>
> Jeg mener fortsat, jeg har ret. Se punktet "Hovedregel for fradrag".

Du har ret, hvis du siger, du udtalte dig om, hvad der er hovedreglen. Men
du har ikke ret generelt.

> Det svarer til mit postulat "i høj grad har mulighed for at fratrække
> energiafgifter i momstilsvaret". Intet fradrag (i momstilsvaret) medfører
> naturligvis, at afgiften kan fradrages i den skattepligtige indkomst.

Det sidste er forkert.



Jan Bang Jensby (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Bang Jensby


Dato : 23-08-07 08:19

"Christian R. Larsen" skrev

>> Det svarer til mit postulat "i høj grad har mulighed for at fratrække
>> energiafgifter i momstilsvaret". Intet fradrag (i momstilsvaret) medfører
>> naturligvis, at afgiften kan fradrages i den skattepligtige indkomst.
>
> Det sidste er forkert.

Lad os forestille os, at en virksomhed betaler:

El før afgift DKK 1.000
El-afgift DKK 3.000
Moms DKK 1.000
I alt DKK 5.000

Vi lader som om virksomheden er omfattet af undtagelserne og derfor ikke må
trække el-afgiften fra i momstilsvaret.

Så får virksomheden en omkostning (et skattemæssigt fradrag) på:

El før afgift DKK 1.000
El-afgift DKK 3.000
Fradrag i alt DKK 4.000

Altså kan afgiften, der ikke kan fradrages i momstilsvaret, fradrages i
virksomhedens skattepligtige indkomst.

Hvis du mener, at el-afgiften i dette tilfælde er en permanent afvigelse i
opgørelsen af den skattepligtige indkomst, vil jeg meget gerne se
henvisninger til dokumentation.

- Jensby



Christian R. Larsen (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 23-08-07 09:25

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERNjbj@arosrevision.dk> wrote in message
news:46cd355d$0$20871$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Christian R. Larsen" skrev
>
>>> Det svarer til mit postulat "i høj grad har mulighed for at fratrække
>>> energiafgifter i momstilsvaret". Intet fradrag (i momstilsvaret)
>>> medfører naturligvis, at afgiften kan fradrages i den skattepligtige
>>> indkomst.
>>
>> Det sidste er forkert.
>
> Lad os forestille os, at en virksomhed betaler:
>
> El før afgift DKK 1.000
> El-afgift DKK 3.000
> Moms DKK 1.000
> I alt DKK 5.000
>
> Vi lader som om virksomheden er omfattet af undtagelserne og derfor ikke
> må trække el-afgiften fra i momstilsvaret.

Jeg er ikke ekspert i dette, og jeg føler ikke lige for at sidde og
researche det.



Jan Bang Jensby (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Bang Jensby


Dato : 23-08-07 09:28

"Christian R. Larsen" skrev
>
> Jeg er ikke ekspert i dette, og jeg føler ikke lige for at sidde og
> researche det.

Det behøver du heller ikke Christian, for jeg ved, jeg har ret.

Energiafgiften betales af virksomheden for at sikre og vedligeholde dens
indtægter. Derfor er der skattemæssigt fradrag efter Statsskatteloven.

Jeg sidder og arbejder med det dagligt.

- Jensby



Christian R. Larsen (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 23-08-07 09:39

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERNjbj@arosrevision.dk> wrote in message
news:46cd4591$0$7555$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Christian R. Larsen" skrev
>>
>> Jeg er ikke ekspert i dette, og jeg føler ikke lige for at sidde og
>> researche det.
>
> Det behøver du heller ikke Christian, for jeg ved, jeg har ret.
>
> Energiafgiften betales af virksomheden for at sikre og vedligeholde dens
> indtægter. Derfor er der skattemæssigt fradrag efter Statsskatteloven.
>
> Jeg sidder og arbejder med det dagligt.

I take your word for it.



Ukendt (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-08-07 12:00


"Jan Bang Jensby" <jbjFJERNjbj@arosrevision.dk> skrev i en meddelelse
news:46cd355d$0$20871$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Christian R. Larsen" skrev
>
>>> Det svarer til mit postulat "i høj grad har mulighed for at fratrække
>>> energiafgifter i momstilsvaret". Intet fradrag (i momstilsvaret)
>>> medfører naturligvis, at afgiften kan fradrages i den skattepligtige
>>> indkomst.
>>
>> Det sidste er forkert.
>
> Lad os forestille os, at en virksomhed betaler:
>
> El før afgift DKK 1.000
> El-afgift DKK 3.000
> Moms DKK 1.000
> I alt DKK 5.000
>
> Vi lader som om virksomheden er omfattet af undtagelserne og derfor ikke
> må trække el-afgiften fra i momstilsvaret.
>
> Så får virksomheden en omkostning (et skattemæssigt fradrag) på:
>
> El før afgift DKK 1.000
> El-afgift DKK 3.000
> Fradrag i alt DKK 4.000
>
> Altså kan afgiften, der ikke kan fradrages i momstilsvaret, fradrages i
> virksomhedens skattepligtige indkomst.
>
> Hvis du mener, at el-afgiften i dette tilfælde er en permanent afvigelse i
> opgørelsen af den skattepligtige indkomst, vil jeg meget gerne se
> henvisninger til dokumentation.
>
> - Jensby

Du kan ikke være bekendt, at forstyrre d´herres verdensbillede med noget så
trivielt som virkeligheden.
Sådanne ting optræder skam ikke i deres omhyggeligt konstruerede
regnearksexempler, de forsøger at bondefange andre med.

Egon


Kim2000 (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 22-08-07 14:43


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:fah8cf$f65$1@news.datemas.de...
> "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46cc0ef2$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:
>> Danske Bank har regnet: 334 kr. om året vil det koste en familie på
>> fire med bil.
>>
>> http://www.business.dk/article/20070821/dinepenge/70821048/
>>
>> "For en typisk dansk familie på arbejdsmarkedet er der altså ingen
>> tvivl om, at skattelettelserne langt fra ædes op af højere udgifter
>> til grønne udgifter. I dette tilfælde er der altså tale om en reel
>> skattelettelse," konkluderer Christian Heinig.
>>
>> I hans regnestykke stiger benzinregningen stiger med 125 kr. årligt,
>> olieregningen med 118 kr. og elregningen med 90 kr.
>
> Nej det er rigtigt, det er kun de fattigste som kommer til at betale
> skattefesten.
>

Det er nu en meget meget lille fest. De 3 milliarder er kommet af der er så
god beskæftigelse og er altså en naturlig konsekvens af Nyrups politik i
halvfemserne, hvor de vedtog at et eller andet bidrag skulle nedsættes i
takt med arbejdsløsheden faldt. Så har man valgt at hæve nogle grænser for
top og mellemskat, sådan at ikke en million betaler topskat, men kun de
rigeste og for at virkelig slutte festen, så vil kommunerne hæve skatten med
2 milliarder. Tilbage står øgede grønne afgifter for alle. Der skal ikke
meget til før det kaldes en "skattefest"....

Men tja, de 1000-1500 kroner ekstra om året kan vel bruges til en god bytur,
så vi kan da godt kalde det en fest.

mvh
Kim



Christian R. Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 22-08-07 14:46

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
news:46cc3db7$0$5766$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Det er nu en meget meget lille fest. De 3 milliarder er kommet af der er
> så god beskæftigelse og er altså en naturlig konsekvens af Nyrups politik
> i halvfemserne, hvor de vedtog at et eller andet bidrag skulle nedsættes i
> takt med arbejdsløsheden faldt.

Ja, AM-bidraget.

> Så har man valgt at hæve nogle grænser for top og mellemskat, sådan at
> ikke en million betaler topskat, men kun de rigeste og for at virkelig
> slutte festen, så vil kommunerne hæve skatten med 2 milliarder.

Men det har de ikke fået lov til.




Kim2000 (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 22-08-07 14:51


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46cc3e26$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> news:46cc3db7$0$5766$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Det er nu en meget meget lille fest. De 3 milliarder er kommet af der er
>> så god beskæftigelse og er altså en naturlig konsekvens af Nyrups politik
>> i halvfemserne, hvor de vedtog at et eller andet bidrag skulle nedsættes
>> i takt med arbejdsløsheden faldt.
>
> Ja, AM-bidraget.
>
>> Så har man valgt at hæve nogle grænser for top og mellemskat, sådan at
>> ikke en million betaler topskat, men kun de rigeste og for at virkelig
>> slutte festen, så vil kommunerne hæve skatten med 2 milliarder.
>
> Men det har de ikke fået lov til.

Ikke destro mindre står det på TV2 teksttv at de har tænkt sig at gøre det.
mvh
Kim



Kim Frederiksen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 22-08-07 13:30

Christian R. Larsen wrote:
> Danske Bank har regnet: 334 kr. om året vil det koste en familie på
> fire med bil.
>

Ja... og 664,- næste år, 1002,- det næste osv ... (i forhold til nu -
tilnærmet)

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



Christian R. Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 22-08-07 13:44

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:46cc2c5b$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Christian R. Larsen wrote:
>> Danske Bank har regnet: 334 kr. om året vil det koste en familie på
>> fire med bil.
>>
>
> Ja... og 664,- næste år, 1002,- det næste osv ... (i forhold til nu -
> tilnærmet)

Kim, det er jo løgn. Jeg håber bare, du selv er klar over det.



Kim Frederiksen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 22-08-07 13:46

Christian R. Larsen wrote:
>
> Kim, det er jo løgn. Jeg håber bare, du selv er klar over det.

Nej sgu! eller dvs. er det ikke korrekt forstået at afgiften kommer til at
stige med inflationen ift. det forrige år?

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



Christian R. Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 22-08-07 14:03

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:46cc3049$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Christian R. Larsen wrote:
>>
>> Kim, det er jo løgn. Jeg håber bare, du selv er klar over det.
>
> Nej sgu! eller dvs. er det ikke korrekt forstået at afgiften kommer til at
> stige med inflationen ift. det forrige år?

Planen er, at energiafgifterne skal indeksreguleres. Og nej, det betyder
ikke, at den samlede merudgift vokser med 334 kr. hvert år år efter år.

Nettoprisudviklingen medfører, at afgifterne vil stige med ca. 2% om året
(Danske Bank regner med 1,8%).

Når Danske Bank har beregnet dette til 334 kr. om året (altså et fast
beløb), skyldes det, at de regner i faste priser.

Læs nu dette link:
http://www.business.dk/article/20070821/dinepenge/70821048/




Jan Bang Jensby (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Bang Jensby


Dato : 22-08-07 13:57

"Kim Frederiksen" skrev
>
> Ja... og 664,- næste år, 1002,- det næste osv ... (i forhold til nu -
> tilnærmet)
>

Nu rabler det da fuldstændigt for dig.

Har du lært i landsbyskolen, at man tillægger 2% ved at gange med 2?

- Jensby



Christian R. Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 22-08-07 14:24

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in message
news:46cc328e$0$2464$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Kim Frederiksen" skrev
>>
>> Ja... og 664,- næste år, 1002,- det næste osv ... (i forhold til nu -
>> tilnærmet)
>>
>
> Nu rabler det da fuldstændigt for dig.
>
> Har du lært i landsbyskolen, at man tillægger 2% ved at gange med 2?

Kim har vist gået i samme skole som Aase D. Madsen .

Men ok: Det er fair nok, at man ikke kan lave denne beregning. Det er der
intet underligt i, og jeg kan bestemt heller ikke lave den.

Det interessante i DB-økonomens beregning er, at han regner i faste priser.
Det giver nemlig ingen mening at regne i løbende priser, fordi alt andet
(lønninger og andre udgifter) også stiger i løbende priser. De 334 kr. er
altså et udtryk for, hvad det vil koste pr. år, hvis din løn stiger med den
samme takt som priserne. Og det er jo relevant for rigtig mange mennesker,
der netop har pristalsregulering af deres løn.




Ukendt (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-08-07 00:02

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in message
news:46cc328e$0$2464$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Nu rabler det da fuldstændigt for dig.
>
> Har du lært i landsbyskolen, at man tillægger 2% ved at gange med 2?
>

Er vi enige om at energiafgifterne stiger 2% det første år, svarende til
334kr for en gennemsnitsfamilie. Dvs i 2008 er de 334 kroner dyrere end i
år. Hvad sker der så i 2009? Stiger de da ikke 2% i forhold til 2008? Og
giver det ikke ungefair en stigning på 668 plus en smule, i forhold til i
år?

mvh.
Kim Frederiksen



Jan Bang Jensby (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Bang Jensby


Dato : 22-08-07 15:21

"Kim Frederiksen" skrev
>
> Er vi enige om at energiafgifterne stiger 2% det første år, svarende til
> 334kr for en gennemsnitsfamilie. Dvs i 2008 er de 334 kroner dyrere end i
> år. Hvad sker der så i 2009? Stiger de da ikke 2% i forhold til 2008? Og
> giver det ikke ungefair en stigning på 668 plus en smule, i forhold til i
> år?
>

Hej Kim -

Jeg vil tro, at afgiften udvikler sig nogenlunde sådan (ved 2% pa.):

2008 2009 2010 2011 Osv.
334 341 348 355


Men jeg er enig med Christian i, at det ikke tjener noget formål, at gøre
det op i løbende priser.

- Jensby



Ukendt (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-08-07 00:28

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in message
news:46cc4631$0$91718$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Hej Kim -
>
> Jeg vil tro, at afgiften udvikler sig nogenlunde sådan (ved 2% pa.):
>
> 2008 2009 2010 2011 Osv.
> 334 341 348 355
>

Jamen, det er jo de samme tal jeg får... hvorfor så kommentaren om hvor jeg
har gået i skole?

/Kim



Jan Bang Jensby (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Bang Jensby


Dato : 22-08-07 15:41

"Kim Frederiksen" skrev
>>
>> Jeg vil tro, at afgiften udvikler sig nogenlunde sådan (ved 2% pa.):
>>
>> 2008 2009 2010 2011 Osv.
>> 334 341 348 355
>>
>
> Jamen, det er jo de samme tal jeg får... hvorfor så kommentaren om hvor
> jeg har gået i skole?
>

Har jeg fået det helt galt i halsen?

I dit regnestykke stod:

"Ja... og 664,- næste år, 1002,- det næste osv ... (i forhold til nu -
tilnærmet)"

- Jensby
--
"Jeg er uenig i, hvad De siger, men jeg vil forsvare til døden Deres ret til
at sige det"
Evelyn Beatrice Hall



Peder B. Pels (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Peder B. Pels


Dato : 22-08-07 16:54

"Kim Frederiksen" <kim snabela the bindestreg coffeeshop.dk> wrote:

> "Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in message
> news:46cc4631$0$91718$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > Hej Kim -
> >
> > Jeg vil tro, at afgiften udvikler sig nogenlunde sådan (ved 2% pa.):
> >
> > 2008 2009 2010 2011 Osv.
> > 334 341 348 355
> >
>
> Jamen, det er jo de samme tal jeg får... hvorfor så kommentaren om hvor jeg
> har gået i skole?
>
> /Kim

Fordi det er så nemt at svine andre til...

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Jan Bang Jensby (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Bang Jensby


Dato : 22-08-07 17:02

"Peder B. Pels" skrev

>> > Hej Kim -
>> >
>> > Jeg vil tro, at afgiften udvikler sig nogenlunde sådan (ved 2% pa.):
>> >
>> > 2008 2009 2010 2011 Osv.
>> > 334 341 348 355
>> >
>>
>> Jamen, det er jo de samme tal jeg får... hvorfor så kommentaren om hvor
>> jeg
>> har gået i skole?
>>
>> /Kim
>
> Fordi det er så nemt at svine andre til...
>

Har jeg svinet nogen til? I givet fald er det utilsigtet - og jeg beklager.

- Jensby

--
"Jeg er uenig i, hvad De siger, men jeg vil forsvare til døden Deres ret til
at sige det"
Evelyn Beatrice Hall



Pjensen73 (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 22-08-07 13:31

Den Wed, 22 Aug 2007 13:57:56 +0200 skrev Kim Larsen:

> "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46cc0ef2$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:
>> Danske Bank har regnet: 334 kr. om året vil det koste en familie på
>> fire med bil.
>>
>> http://www.business.dk/article/20070821/dinepenge/70821048/
>>
>> "For en typisk dansk familie på arbejdsmarkedet er der altså ingen
>> tvivl om, at skattelettelserne langt fra ædes op af højere udgifter
>> til grønne udgifter. I dette tilfælde er der altså tale om en reel
>> skattelettelse," konkluderer Christian Heinig.
>>
>> I hans regnestykke stiger benzinregningen stiger med 125 kr. årligt,
>> olieregningen med 118 kr. og elregningen med 90 kr.
>
> Nej det er rigtigt, det er kun de fattigste som kommer til at betale
> skattefesten.
>

Ja, heldigvis kan de ikke får flertal, da Dansk Folkeparti ikke vil stemme
for forslaget.

Pjensen73 (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 22-08-07 22:28

Den Wed, 22 Aug 2007 15:23:08 +0200 skrev Per Vadmand:

> Pjensen73 wrote:
>
>> Ja, heldigvis kan de ikke får flertal, da Dansk Folkeparti ikke vil
>> stemme for forslaget.
>
> Tja - enten falder de til patten som sædvanligt, eller også bliver der valg.
>
> Per V.
>

Jeg tror det ender med valg.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste