Superfængsel i Grønland
Fra : Pjensen73

Dato : 21-08-07 23:07

Ville det ikke være en god ide, at man lavede et superfængsel oppe i
Grønland, og så samle alle kriminelle der?

Deroppe har de bl.a. svært ved at flygte fra, da fængslet bliver placeret
et sted, hvor der mindst er 200 Km til nærmeste by.
Det koster selvfølgelig at få dem fløjet derop, men det kan de betale med
hårdt arbejde.
Og hvis vi samtidig får strengere straffe, så ville det da være et perfekt
sted, at samle de kriminelle.

Hvad syntes I?

Fra : Michael Weber

Dato : 21-08-07 23:15

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hårdt arbejde.
> Og hvis vi samtidig får strengere straffe, så ville det da være et perfekt

Og hvis man placerede det tilpas langt oppe på Øst-Grønland, ville
Sirius-patruljen spare en
masse farten rundt i det høje nord, for at håndhæve Danmarks territoriale
suverænitet.

Fra : Peter Bang

Dato : 21-08-07 23:52

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev:

>Hvad syntes I?

At dine forvrøvlede idéer nok scanner bedre hos gutterne på den
bodega, hvor dine forslag åbenlyst er udtænkt.

Fra : pm

Dato : 22-08-07 15:42

"Peter Bang (slet 0HI2Q)" <peterbang@0HI2Qprivat.dk> skrev i en meddelelse

> At dine forvrøvlede idéer nok scanner bedre hos gutterne på den
> bodega, hvor dine forslag åbenlyst er udtænkt.

Hvad betyder "scanner bedre " ???

pm

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 22-08-07 11:35

> [...]
> hårdt arbejde.
> Og hvis vi samtidig får strengere straffe, så ville det da være et perfekt

Der BØR bygges et fængsel i Grønland - for Grønlændere. Det er umenneskeligt
at deres kriminelle skal sendes her til. Vi lever i en anden kultur.

Vi bør klare VORES problemer selv. Der er masser af steder, hvor at man kan
placere et fængsel. Falster er et bud for tiden.

Men vi kan gøre mere end det. Vi kan konvertere de lokale arresthuse til
nat-fængsler for de ej voldelige kriminelle. Dagen kan de så få til at gå
med diverse former for samfundstjeneste. De lokale arresthuse bruges idag
til at rumme kriminelle, som venter på dom og flere af dem har ikke den
sikkerhed, som skal til. Vi så det, da en voldelig kriminel slog sig fri og
blev hentet udenfor døren af en medsammenvoren.

Vi må affolke fængslerne, så vi får nogle sikre fængsler til de
persongrupper, som samfundet skal sikres imod og så lade resten af de
kriminelle afsone med samfundstjeneste og fodlænke, hvis de kan finde ud af
at sove uden aflåst dør uden at de roder sig ud i mere skidt.

http://www.retsreformnu.dk/EjFaengsel.htm

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 22-08-07 12:46

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af
> at sove uden aflåst dør uden at de roder sig ud i mere skidt.

Du glemte afskaffelse af kasseslusen.

Fra : Pjensen73

Dato : 22-08-07 13:37

Den Wed, 22 Aug 2007 12:35:11 +0200 skrev Carsten Overgaard:

> [...]
>
> Vi bør klare VORES problemer selv. Der er masser af steder, hvor at man kan
> placere et fængsel. Falster er et bud for tiden.

Jeg glemte at skrive, at vi selvfølgelig selv skulle finansere fængslerne
i Grønland

> [...]
> kriminelle afsone med samfundstjeneste og fodlænke, hvis de kan finde ud
> af at sove uden aflåst dør uden at de roder sig ud i mere skidt.

Jeg mener at de sikreste sted, er i Grønland, for det er da meget svært at
flygte derfra.

Fra : Pjensen73

Dato : 22-08-07 13:38

Den Tue, 21 Aug 2007 22:51:36 +0000 skrev slet 0HI2Q:

> At dine forvrøvlede idéer nok scanner bedre hos gutterne på den
> bodega, hvor dine forslag åbenlyst er udtænkt.

Hvorfor er det en forvrøvlet ide?
Hvad ville du gøre istedet for?

Fra : Jesper

Dato : 22-08-07 16:20

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> [...]
> hårdt arbejde.
> Og hvis vi samtidig får strengere straffe, så ville det da være et perfekt

Grønlænderne vil sikkert stritte imod med næb og klør og de har også
hjemmestyre på det område. Derimod kan man godt kræve at de bygger et
fængsel til deres egne fanger som de sender til Danmark.

For Danmarks vedkommende skulle vi nok lade være med at bygge
superdeluxe fængsler som det nye statsfængsel i Østjylland, komplet med
kunst på væggene af Per Arnoldi. De eneste ting der mangler, er en 18
huls golfbane og et svømmebassin af olympiske dimensioner!

I stedet skal vi opføre barakfængsler og sætte fangerne fra de åbne
anstalter til det og sætte elektrisk højspændingshegn op omkring, så er
der ikke nogen der stikker af. Så kan man sætte fangerne til at arbejde
i chain gangs i statsskovene eller sætte dem til at hugge skærver.
--
Jesper

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-08-07 22:24

Jesper wrote:

> [...]
> er der ikke nogen der stikker af. Så kan man sætte fangerne til at
> arbejde i chain gangs i statsskovene eller sætte dem til at hugge

God idé, hvis du vil være 100% sikker på, at de er værre kriminelle, når de
kommer ud, end da de kom ind.

Per V.

--
Nu har den sure, gamle mand sørme skrevet en roman til! Læs om den her:
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Jesper

Dato : 23-08-07 16:05

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> God idé, hvis du vil være 100% sikker på, at de er værre kriminelle, når de
> kommer ud, end da de kom ind.
>
> Per V.

Det er det three strikes love er til for!
--
Jesper

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-08-07 16:24

Jesper wrote:

> Det er det three strikes love er til for!

Ville du have nøjedes med de tre første Olsenbanden-film?

Per V.

Fra : Jesper

Dato : 23-08-07 16:35

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Ville du have nøjedes med de tre første Olsenbanden-film?
>
> Per V.

Ja, det er godt der er forskel på fiktion og den virkelige verden!
--
Jesper

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-08-07 17:47

Jesper wrote:
> [...]
Den hjernedøde "three strikes"-regel, der bare tæller forseelser uden at
kaste et enkelt blik på arten og graden, burde være fiktion. Den hører
hjemme i en fascistisk utopi.

Fra : Jesper

Dato : 23-08-07 17:57

> [...]

> Den hjernedøde "three strikes"-regel, der bare tæller forseelser uden at
> kaste et enkelt blik på arten og graden, burde være fiktion. Den hører

Jamen Per, hvad siger du så til at ofre for fjerdegangsforbrydelser kan
kræve erstatning af dig. Og hvis en af dem har fået stjålet sit TV af en
fjerdegangsdømt, så kommer kan bare hjem til dig og tager dit TV som
erstatning!

--
Jesper

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-08-07 22:52

Jesper wrote:

> [...]
> kan kræve erstatning af dig. Og hvis en af dem har fået stjålet sit
> TV af en fjerdegangsdømt, så kommer kan bare hjem til dig og tager

Du våser. Simpelthen.

Per V

Fra : Jesper

Dato : 24-08-07 05:42

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Du våser. Simpelthen.
>
> Per V

Du forsøger bare at snakke udenom!
--
Jesper

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-08-07 09:28

Jesper wrote:

> Du forsøger bare at snakke udenom!

Nej. At dømme kriminelle efter antallet af forbrydelser i stedet for efter
grovheden giver ingen mening.

Og dine bemærkninger om, at "jeg skulle betale erstating til ofret for en
fjerdegangsforbryder" kan jeg hverken se hoved eller hale i.

Per V.

Fra : Jesper

Dato : 24-08-07 14:01

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Nej. At dømme kriminelle efter antallet af forbrydelser i stedet for efter
> grovheden giver ingen mening.

Nej Perve, grove forbrydelser straffes som de hele tiden har været
straffet, blot bliver vanekriminelle sendt til langtidsopbevaring.

> Og dine bemærkninger om, at "jeg skulle betale erstating til ofret for en
> fjerdegangsforbryder" kan jeg hverken se hoved eller hale i.
>
> Per V.

Jamen det er dig der går ind for at vaneforbrydere og
levebrødskriminelle skal være på fri fod, så synes jeg du skulle tage
ansvaret for at lukke dem på fri fod.
--
Jesper

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-08-07 14:25

Jesper wrote:

> Nej Perve, grove forbrydelser straffes som de hele tiden har været
> straffet, blot bliver vanekriminelle sendt til langtidsopbevaring.

Det er ikke vorkeligheden, du beskriver. "Three strikes" giver livstid, hvid
u har begået - og er straffet for én grov forseelse og to smårapserier.

Men det synes du åbenbart er rimeligt. Fred være med det - og dig.

> Jamen det er dig der går ind for at vaneforbrydere og
> levebrødskriminelle skal være på fri fod, så synes jeg du skulle tage
> ansvaret for at lukke dem på fri fod.

Du vrøvler.

Per V.

Fra : Jesper

Dato : 24-08-07 21:38

> [...]

> u har begået - og er straffet for én grov forseelse og to smårapserier.
>
> Men det synes du åbenbart er rimeligt. Fred være med det - og dig.

'Three Strikes' straffes med 25 år til livstid, dvs løsladelse kan finde
sted allerede efter 25 år. Det er der da ikke ret meget livstid over.

> Du vrøvler.
>
> Per V.

Hvordan det Perve? Hvis du lukker vaneforbrydere ud, så synes jeg det er
rimeligt at du kommer til at betale for den skade der voldes derved så
ofrene kan sagsøge dig.
--
Jesper

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-08-07 23:15

Jesper wrote:

> [...]
>
> Hvordan det Perve? Hvis du lukker vaneforbrydere ud, så synes jeg det
> er rimeligt at du kommer til at betale for den skade der voldes

Dy vrøvler. Punktum.

Per V.

Fra : Malene P

Dato : 25-08-07 02:03

> Dy vrøvler. Punktum.

Æeh dy vrøvler også. Hvorfor bliver i dog ved med at kredse omkring det
eksempel med pizzatyveriet i Californien? Taler man om "three strikes and
out", skal det naturligvis dreje sig om grove forbrydelser som vold,
voldtægt og den slags -hvorfor alt det udenomspladder?

Malene P

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-08-07 14:32

Malene P wrote:

> [...]
> strikes and out", skal det naturligvis dreje sig om grove
> forbrydelser som vold, voldtægt og den slags -hvorfor alt det

Fordi det er sådan, det hidtil har fungeret i praksis. Og fordi den slags
hjernedøde tommelfingerregler altid vil føre til summariske uretfærdigheder.

Per V.

Fra : Pjensen73

Dato : 22-08-07 22:15

Den Wed, 22 Aug 2007 15:06:10 +0000 skrev slet CVVAC:

> den

> Intet.

Intet!??
Aha. Så du vil altså bare lade de kriminelle være kriminelle og ikke gøre
noget for at begrænse kriminalitet?

Fra : Pjensen73

Dato : 23-08-07 20:46

Den Thu, 23 Aug 2007 08:31:09 +0000 skrev slet 8O80K:

> Du mener det er et spørgsmål om superfængsler på indlandsisen
> eller intet???

Nej, jeg spørger hvad du vil gøre, for at begrænse kriminaliteten.
Og du svare: Intet.
Men jeg kan da godt spørge igen. Hvad vil du gøre for at begrænse
kriminaliteten?

> Hvor snotdum er du egentlig???

Jeg er dum nok til at mene at voldsforbrydere skal straffes