Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
børnedigitalkamera
Fra : JcLind

Dato : 26-08-07 14:50

Vi er på jagt efter et børnedigitalkamera. Et der give acceptaple billeder,
er nemt at betjene og til at betale med den risiko at det kan "gå tabt" i
leg.
Har nogen lign erfaringer?
Har tænt på rigtigt kamera, men pris<=>kvalitet osv...

vh jakob

Fra : emj

Dato : 26-08-07 15:33

JcLind skrev:

>Vi er på jagt efter et børnedigitalkamera. Et der give acceptaple billeder,
>er nemt at betjene og til at betale med den risiko at det kan "gå tabt" i
>leg.

Nu skriver du ikke noget om børnenes alder??

Børn kan sagtens kende forskel på legetøj og værktøj.
Mine børnebørn har fra 4-årsalderen haft fri brugsret over et Olympus
C-860 og er Olympus C-990. Nu er ungerne 7-10 år gamle og ingen af de
to digier har lidt overlast eller har fået skader. De er forlængst
overgivet til børnenes eje og bliver brugt flittigt i perioder.
De er et begge et par robuste digier i metalhus.
..
>Har nogen lign erfaringer?
>Har tænt på rigtigt kamera, men pris<=>kvalitet osv...

Den blå Avis har masser af billige brugte digier

Hilsen emj

--
http://lamaguf.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-08-07 15:50

JcLind skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Har tænt på rigtigt kamera, men pris<=>kvalitet osv...
> vh jakob

Ja - det skal være et "rigtigt" kamera - de mere legetøjs-agtige
vil de hurtigt blive trætte af.

Så find et i solid udformning uden for mange indstilliger - det
vil de blive glade for.

Mine unger har et Trust i "legetøjs-klassen" - det gad de kun
kort tid, så nu brúger de mit Canon G3 i stedet - det har dog
nogle funktioner, som de ikke har brug for, så måske en af Canons
Axxx modeller eller svarende fra andre kendte mærker ville være
et godt valg ?

Og så lige: Dit indlæg hører ikke til i denne gruppe, men burde
være postet i news:dk.fritid.foto.indkoeb hvor "hvad skal jeg
købe" spørgsmål hører til.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Nick

Dato : 26-08-07 17:43

"JcLind" skrev i meddelelsen...
> Vi er på jagt efter et børnedigitalkamera. Et der give acceptaple
> billeder, er nemt at betjene og til at betale med den risiko at det kan
> "gå tabt" i leg.

Føtex har 2-3 forskellige i deres faste sortiment. De tager i VGA-kvalitet,
men det ene er med undervandshus til 3 meter og det andet er blot "normalt".
Det tredie er en "camcorder".

Priserne er få hundrede kroner. Ja, man kn købe et fint brugt alm. digitalt
kamera for de penge, men disse her er designet til børnehænder.

/Nick

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 26-08-07 21:39

On Sun, 26 Aug 2007 15:49:59 +0200, "JcLind" <Svar-her@i.gruppen>
wrote:

> [...]
>leg.
>Har nogen lign erfaringer?
>Har tænt på rigtigt kamera, men pris<=>kvalitet osv...

Mine børn har nogle små Canon - A430, tror jeg det ene hedder. Et
lignende blev forleden solgt i NETTO til 8-900 kroner. Tager udmærkede
billeder i solskin og er nemme at bruge. Mvh. Henrik.

Fra : francebrother@gmail.~

Dato : 27-08-07 06:55