CV uden papirer og syn
Fra : Simsalabim

Dato : 26-08-07 17:11

Jeg er heldig og har arvet en ældre men ganske pæn CV af mærket hobby. Nu er
det sådan at der er ingen papirer overhovedet med til den.
Mit spørgsmål er nu:
Kan jeg få plader på?
Hvordan skaffer jeg papirer, og hvad vil det evt. koste mig.
Jeg vil nok have svært at at opklare dens fortid og oprindelige ejer da den
er overdraget gennem flere led gennem tiden, og uden plader på hver gang.
Der må være en her der kan hjælpe mig.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-08-07 18:41

"Simsalabim" <carsten1962@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil nok have svært at at opklare dens fortid og oprindelige ejer da
> den er overdraget gennem flere led gennem tiden, og uden plader på hver

Generelt gælder det for køretøjer at du skal have registreringsattesten for
for at om- eller indregistrere det.
Du skal have fundet ud af hvem der sidst har haft den registreret - og så
have denne persons (eller boets) underskrift på at du må få et kopi af
reg.attesten på motorkontoret.
Og da denne attest sådan set er et ihændehaverpapir kan du frit omregistrere
køretøjet nå du har attesten - du behøver ikke vise f.eks. en slutseddel på
motorkontoret.

Har selv prøvet det med en bådtrailer købt sammen med en brugt båd hos en
forhandler. Det tog forhandleren 1½ år at få overtalt enkent til at skrive
under - men det lykkedes

Om der er andre veje er jeg ikke sikker på - men jeg tror du skal spørge på
motorkontoret efter noget med at få genskabt køretøjets indentitet. Det kan
vist under de rette omstændigheder lade sikg gøre - men det tager sikker
tid.

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : N. Lindhard

Dato : 28-08-07 15:01

Jesper Hedegaard wrote:
> [...]
> vist under de rette omstændigheder lade sikg gøre - men det tager sikker

Jeg ville nok tage vognens stelnummer med på motorkontoret. Det kunne jo
være, at det var til at søge frem i motorregistret.

Nic