Spritbilister.
Fra : JBH

Dato : 26-08-07 21:01

Det er åbenbart ikke alle som vil anmelde spritbilister. også selvom
spritbilisten slingrer afsted med børn på bagsædet.....

" Inden anholdelsen havde spritbilisten været impliceret i et færdselsuheld,
hvor han stødte sammen med en blå Fiat Punto i krydset Søndre Ringgade
Stadion Allé. De to bilister var dog blevet enige om ikke at tilkalde
politiet og nøjes med at udveksle navne og forsikringsoplysninger"

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070826/STIFTEN/108261045/1143/STIFTEN

Fra : alexbo

Dato : 26-08-07 21:08

"JBH" skrev

> De to bilister var dog blevet enige om ikke at tilkalde politiet og nøjes
> med at udveksle navne og forsikringsoplysninger"

Århus politi vil gerne i kontakt med føreren af Punto'en og beder ham
henvende sig.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per O.

Dato : 26-08-07 21:15

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Søndre Ringgade Stadion Allé. De to bilister var dog blevet enige om ikke
> at tilkalde politiet og nøjes med at udveksle navne og

Den sidste idiot er jo ikke født endnu ... som skrevet i en anden tråd:
mange danskere er konfliktsky af helvede til .. desværre.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-08-07 06:39

Per O. wrote:

> Den sidste idiot er jo ikke født endnu ... som skrevet i en anden
> tråd: mange danskere er konfliktsky af helvede til .. desværre.

Nu ved vi jo ikke om manden var SYNLIGT beruset (selv om man nok må antage
det), men når det er sagt synes jeg generelt det er fint ikke at rende og
melde hianden for alverdens ting. Synligt berusede mennesker bag rattet er
dog noget jeg mener bør stoppes.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Martin

Dato : 27-08-07 11:03

Den kunne jo også tænkes at ham i Puntoen selv havde fået en fyraftenspils
eller 3... og hvis det var mig - uanset om han selv havde drukket eller ej -
tror jeg ikke at jeg som puntofører ville "melde mig selv" som vidne.

Hvad skal de dog med hans vidneudsagn?

Sagen afgøres vel som alle andre spiritus-sager at manden er anholdt og der
udtages en blodprøve og så afventes resultatet - og dermed straffen ud fra
dette?

De behøver da ikke deciderede vidner i en sådan sag?

Hvis han var synligt/voldsomt beruset tror jeg snarere politiet påtænket at
staffe ham for at lade manden køre videre.

Jeg er selv engang blevet rutine"tjekket" af politiet i en gammel spand af
en kadett som jeg havde fået lov at låne af en ven da den alligevel snart
skulle skrottes og han have købt anden bil. Jeg havde kørt i den i 1 måneds
tid og den havde i den tid udviklet et mindre hul i udstødningen så den
larmede lidt mere end normalt - men hvad den skulle jo ud om 14 dage så
køber man jo ikke ny udstødning og "bakser" med det møg vel?

Her var politiet også meget efter om det var min bil, så sagde jeg jo nej
det var en jeg havde lånt, og så blev det lige pludseligt meget vigtigt
HVORNÅR jeg have lånt og af hvem, for såfremt jeg havde lånt den for nylig
af ham - viste det sig senere - skulle ikke kun mig men også ejeren af
køretøjet have en bøde for at lade mig køre i et ulovligt køretøj.

Så husk gutter - hvis i somme tider låner biler og bliver stoppet i den og
politiet spør - så er det mindst 1 mdr siden i lånte den ;) Så slipper ejer
da om ikke andet for bøde (hvis der er altså er noget at kommer efter).

Det fremgår måske forholdvist tydeligt at jeg ikke er speielt gode venner
med politiet. Med god grund, de har sgu forfulgt lige siden den dag jeg fik
kørekort.

Jeg ved ikke om andre unge - især af hankøn oplever dette. Det er som om at
når man møder en patrulje som ung mellem 18-24 år så SKAL man bare have en
bøde for et eller andet. Jeg nævner et par ekspempler: Stoppes af civilvogn
en helt alm dag da jeg drejede ind ved en hæveautomat i en OK bil ( dog af
aældre årgang i det de færreste 19-årige har råd til nyere biler - bla pga
forsikrings-summen på kasko) men den VAR ok. Jeg fik da både lov at puste og
man var rundt om og tjekke mønster på dæk og den slags som om de tænkte "der
må da være NOGET vi kan give ham en bøde for!". Det måtte de så til sidst
opgive og smuttede igen - troede jeg! - jeg hævede mine penge og fortsatte
min færd. Nu var jeg bare så uheldig at kørelys ikke var opfundet på min bil
dengang, så man skulle tænde manuelt hver gang. Tror i så ikke de holdte 100
meter henne af vejen og haps du har ikke lys på! Og så er det altså ikke
længere end venlig henstilling som dengang man havde flade batterier i
lygterne på vej til skole en vintermorgen, næ nej bøde på stedet du, også
selvom jeg i en venlig tone tændte det for ham for at gøre opmærksom på at
det var altså ikke fordi lyset fejlede noget men bare fordi jeg havde glemt
tænde det - men ingen kære mor du, og hvis jeg spillede mere smart så...!
Det gjorde jeg så ikke.

Endnu værre gik det engang jeg og nogle venner vågede og til KBH for at se
en koncert og jeg var Chafut. På vejen der ind drak de bagi, men jeg holdte
mig til en øl netop fordi jeg skulle værre chaffut. 100 meter far
spillestedet anholdes jeg mistænkt for spirituskørsel idet
alkohol-puste-dimsen ikke viste nul (jeg måtte ikke se hvad den rent faktisk
så viste) en og få blodprøve osv og jeg gik glip af koncerten og vi måtte
alle tage toget den lange vej hjem og hente bilen næste dag. Der havede de
tilmed parkeret den ulovlig så der var kommet en P-BØDE oveni hatten! Det
blev en lang sag som dog endte med erstatning for uberettiget
frihedsberøvelse, betaling af - dog kun min - togbillet + P-bøde. Og deres
begrundelse for at stoppe mig var at jeg kørte over for rødt (i krydset
holdte jeg nr 3 for rødt og dem i civil lige bag mig, så jeg satte helt
naturligt i gang sammen med de 2 foran. Den bøde "glemte" de også alt om.

Jeg er sidenhen blevet stoppet for manglede positionspære (som jeg faktisk
var på vej hen for at købe ny af!) Og nu var jeg snart godt træt af
politiets "jagt" på mig så lige idet jeg holdte indtil siden straks gik ud
af bilen og sagde goddag i venlig tone og "her er mit kørekort". Og jo det
er min bil osv. Bøden slap jeg da ikke for og de 2 betjente havde blev så
enige om at siden jeg hoppede så hurtigt ud af bilen og ikke blot rullede
vinduet ned måtte betyde at jeg ikke havde haft sele på så den skulle da
lige oven i 1000 kr.

Nu var jeg efterhånden så fattig at jeg valgte at køre 45-knallert en tid i
stedet. Jeg kører så igennem en lille by hvor jeg tilfældigvis møder en
bekendt gående på fortovet. Jeg stopper op ved siden af ham for lige at slå
en sludder af. I denne forbindelse bliver jeg siddende på knallerten med
slukket motor og snakker og tager i den forbindelse styrthjemen af for at
ryge en smøg mens vi snakker. Jeg holder STILLE men sidder altså på
køretøjet. Gu-hjælpemig om der så ikke kommer en Æggeskal og giver mig en
bøde for ikke at have styrthjelm på! DEN blev jeg dog så knotten over at vi
havnede i retten med den og jeg ik da også medhold idet jeg jo havde et fint
vidne i min kammerat.

Nå men det blev en lang smøre og jeg kan fortsætte længe endnu. Jeg har lidt
mistanke om at de har en på "kornet" måske er det fordi men i 16-18
års-aldren tit praktiserede at køre fra politiet når man på sin borede puch
maxi stak af fra dem ;) Man skal sgu køre med mange reklamer for at købe ny
cyldinder og kaburator osv til en boret puch maxi hehe. Dengang kunne de i
øvrigt også finde på at "nappe" ens knallert med i synshallen -
transporteret med falck seføli - for at finde eventuelle ulovligheder
hvilket gav en kæmpe regning oven i til falck og synshal.

Det sidste eksempel i får er fra engang jeg skulle købe en anden gammel bil.
Den "boede" blot 2 km væk, og stod desværre på tvivlsomme dæk så jeg
indkøbte et frisk sæt dæk og vågede mig alligevel til at køre den de 2 km
hjem for at montere de nye dæk på fælgene. Den går HELLER ikke. Og når der
først er et nedslidt dæk jamen så er de alle 4 jo, så bøden hedder ikke 500
kr men 2000 kr.

Behøver jeg at nævne at jeg efterhånden har udviklet en slags paranoia
overfor politiet og den dag i dag, i så vidt muligt omfang holder mig til
offentlig transport og gå-ben. Jeg tager ikke længere bilen på den lokale
tank hvis det ikke er fordi den skal tankes osv. På længere ture sætter jeg
som regel damen til at køre, og turen til arbejde foregår på nyere
30-knallert som der absolut ikke er pillet så meget som en skrue ved!

Så var jeg manden i puntoen ville jeg pænt holde mig langt væk fra den sag.

Fra : Leonard

Dato : 27-08-07 11:44

On Mon, 27 Aug 2007 12:03:28 +0200, Martin wrote:

> [...]
> som regel damen til at køre, og turen til arbejde foregår på nyere
> 30-knallert som der absolut ikke er pillet så meget som en skrue ved!

Stakkels dig ...

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Martin

Dato : 27-08-07 12:16

> Stakkels dig ...

Taaaak....

Hilsen den forfulgte.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-08-07 12:23

Leonard wrote:

> Stakkels dig ...

Ja, det bekræfter bare mit forhold til færdselspolitiet.

Fra : Kåre

Dato : 27-08-07 12:58

<Klip en masse tårevædende historier>

> [...]
> som regel damen til at køre, og turen til arbejde foregår på nyere
> 30-knallert som der absolut ikke er pillet så meget som en skrue ved!

Heheheeeehhh.
Du har squ nok også været lidt uheldig.
Har selv haft bil siden jeg var 19, og har siden da kørt dagligt og mange
km.
Er blevet stoppet een eneste gang (som 20-årig) en fredag eftermiddag. Blev
spurgt efter kørekort og om jeg havde drukket. Viste kørekort og svarede
nej. Og kørte videre.
Det skal endda siges at min kammerat ved siden af havde drukket en øl, så
der må næsten have lugtet lidt af øl inde i bilen, men det tog de sig ikke
af.

mvh
Kåre

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-08-07 15:11

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<snip>

en masse jammer

</snip>

> [...]
> 30-knallert som der absolut ikke er pillet så meget som en skrue ved!
>
> Så var jeg manden i puntoen ville jeg pænt holde mig langt væk fra den

Stakkels dig, at du ikke kan se at du selv har inviteret politiet
Hold stien ren, så er der jo ikke noget at komme efter.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-08-07 13:11

JBH skrev:
> [...]
> Stadion Allé. De to bilister var dog blevet enige om ikke at tilkalde
> politiet og nøjes med at udveksle navne og forsikringsoplysninger"

Det kunne jo være at ham i puntoen selv havde noget at skjule, så er man
jo godt dum hvis man så blander politiet ind i det ik...

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-08-07 13:24

On 27 Aug., 12:03, "Martin" <jada...@hotmail.com> wrote:

snip en masse

> [...]
> som regel damen til at køre, og turen til arbejde foregår på nyere
> 30-knallert som der absolut ikke er pillet så meget som en skrue ved!

Lyder underligt at man kan tiltrække sig så meget opmærksomhed uden at
der reélt er noget om det.
Jeg har haft kørekort i 17 år og fik det som 18 årig og kørt meget tit
i mine forældres biler som var en del nyere og større end mine
kammeraters og jeg er aldrig blevet stoppet en eneste gang. Det var i
Århus, bare lige for at der ikke skal komme kommentarer om om det var
på Bornholm, Læse, Christiansø eller andre politifattige stedet

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Martin

Dato : 27-08-07 16:28

Jeg har haft kørekort i 17 år og fik det som 18 årig og kørt meget tit
i mine forældres biler som var en del nyere og større end mine
kammeraters og jeg er aldrig blevet stoppet en eneste gang. Det var i

Du har jo selv løsningen: du "lugter" ikke så meget af "brian" når du kører
i nyere familebil som hvis du kommer i en Gammel Kadett, corsa, eller Escort
og hvad de fleste 18-årige nu kan skabe sammen til at få købt sig. Jeg er
heller aldrig blev stoppet når jeg har lånt mine forældres bil. Aldrig! Og
den er sjovt også en del nyere end min egen...

Og jeg har aldrig fået andre bøde eller været i "cambolage" med politiet
andet end i forhold til færdselsloven. jeg er ikke voldsmand eller noget i
den dur. Altid kun de der små - men alligvel pisse-irriterende ting som
virker dybt "godnatte", idet jeg aldrig har skabt en reel fare for nogen som
helst. Nå nu har jeg snart haft kørekort i 8 år og er kommet ud af 18-24 års
alderen UDEN skader af nogen som helst art, så mon de snart lader mig køre i
fred når jeg begynder at ligne en "gammel mand" og ikke en ung Brian-type -
Det er meget muligt at jeg kunne ligne en Brian-type i en betjents øjne og
at det gør mig særligt udsat, men jeg kører altså altid pænt stille og
roligt - min svigermor kører sgu vildere / hurtigere end mig - men hun
bliver heller ikke stoppet! Mit næste eksperiment blive at lave det omvente
af dig - fx ved at jeg indregisterer svigermorbils i mit navn og lader som
ingen ting, og ser om hun pludseligt bliver stoppet! Det må bliver sjovt at
se hver gang hun har en politibil i røven og betjenten så lige taster min
nummerplade for at se efter "ugler i mosen" - om hun så stoppes konstant ;)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-07 07:39

On 27 Aug., 17:27, "Martin" <jada...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> heller aldrig blev stoppet når jeg har lånt mine forældres bil. Aldrig! Og
> den er sjovt også en del nyere end min egen...

Det kan godt være det er grunden.

> [...]
> nummerplade for at se efter "ugler i mosen" - om hun så stoppes konstant ;)

LOL, ja det kunne da være et sjov test for at se om det er cikane