/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ups.. BMW 5'er dårligere i crashtest end e~
Fra : TDN


Dato : 26-08-07 08:25

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070825/BEGGE/108250645/1288/STIFTEN

Nogle gange har jeg bilfabrikkerne mistænkt for at optimere sikkerheden til
lige netop den type test som NCAP laver og så ser man lidt stort på den type
skader som sker i virkeligheden, som her hvor man rammes i siden af en høj
firehjulstrækker hvilket er den næstmest dødelige type kollition i USA.

Mvh
Thomas


 
 
Jørgen M. Rasmussen (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 26-08-07 09:36


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse news:46d12af1$0$

> Nogle gange har jeg bilfabrikkerne mistænkt for at optimere sikkerheden
> til lige netop den type test som NCAP laver og så ser man lidt stort på
> den type skader som sker i virkeligheden, som her hvor man rammes i siden
> af en høj firehjulstrækker hvilket er den næstmest dødelige type kollition
> i USA.
>
Måske, gad vide hvordan nogle som ellers bryster sig af 5 stjerne i NCAP, fx
Renå, ville klare tilsv.?.



TDN (26-08-2007)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 26-08-07 09:38


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i meddelelsen
news:46d13b4d$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse news:46d12af1$0$
>
>> Nogle gange har jeg bilfabrikkerne mistænkt for at optimere sikkerheden
>> til lige netop den type test som NCAP laver og så ser man lidt stort på
>> den type skader som sker i virkeligheden, som her hvor man rammes i siden
>> af en høj firehjulstrækker hvilket er den næstmest dødelige type
>> kollition i USA.
>>
> Måske, gad vide hvordan nogle som ellers bryster sig af 5 stjerne i NCAP,
> fx Renå, ville klare tilsv.?.
>
Lige netop Renault har jeg mistænkt for at optimere sikkerheden i forhold
til NCAP, men kan jo nok ikke bevise noget Det er jo sikkerheden de
lever højt på (ikke kvaliteten .-)).

Mvh
Thomas


Jørgen M. Rasmussen (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 26-08-07 09:53


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse news:46d13c23$0

> Lige netop Renault har jeg mistænkt for at optimere sikkerheden i forhold
> til NCAP, men kan jo nok ikke bevise noget Det er jo sikkerheden de
> lever højt på (ikke kvaliteten .-)).
>
Nu er Renå jo ikke en del af PSA, så helt ring kan det ikke være?.



TDN (26-08-2007)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 26-08-07 10:05


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i meddelelsen
news:46d13f52$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse news:46d13c23$0
>
>> Lige netop Renault har jeg mistænkt for at optimere sikkerheden i forhold
>> til NCAP, men kan jo nok ikke bevise noget Det er jo sikkerheden de
>> lever højt på (ikke kvaliteten .-)).
>>
> Nu er Renå jo ikke en del af PSA, så helt ring kan det ikke være?.
>

Tja, Renault får også hug for kvalitet, selv udlejningsfirmaerne siger at
alt mellem kofangerne går i stykker. I forbindelse med lanceringen af den
nye Laguna har Renault lovet bedre kvalitet:

http://fpn.dk/motor/bil/article995123.ece

Eller 2 stjerner i en brugtbiltest fra FDM, det er ringe.....

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/95A41AE6-5FCB-4156-A4C2-ABD7FDFDCEA6/0/8890.pdf

Mvh
Thomas


TGJ (26-08-2007)
Kommentar
Fra : TGJ


Dato : 26-08-07 20:27


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:46d12af1$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070825/BEGGE/108250645/1288/STIFTEN
>
> Nogle gange har jeg bilfabrikkerne mistænkt for at optimere sikkerheden
> til lige netop den type test som NCAP laver og så ser man lidt stort på
> den type skader som sker i virkeligheden, som her hvor man rammes i siden
> af en høj firehjulstrækker hvilket er den næstmest dødelige type kollition
> i USA.

Ellers kan man supplere herfra:

http://www.folksam.se/testergodarad/bilen/hursakerarbilen/valjrattbil

Thomas



Per O. (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 26-08-07 20:59

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:46d12af1$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070825/BEGGE/108250645/1288/STIFTEN
>
> Nogle gange har jeg bilfabrikkerne mistænkt for at optimere sikkerheden
> til lige netop den type test som NCAP laver og så ser man lidt stort på
> den type skader som sker i virkeligheden, som her hvor man rammes i siden
> af en høj firehjulstrækker hvilket er den næstmest dødelige type kollition
> i USA.
>
> Mvh
> Thomas

Problemet er jo netop når der kommer et stort skrummel af en
firehjulstrækker og brager ind i siden på en almindelig bil. Andelen af den
danske bilpark giver nok flere af den slags situationer i fremtiden, især
når man betænker at en ikke ringe del af ejerne af firehjulstrækkere kommer
fra små biler, og pludselig skal styre 2-3 tons, hvilket en hel del af dem
ikke har evnerne til. Se f.eks. madammen som pløjede tre mennesker ned fordi
hun ikke kunne styre sin perlegrus BMW!
Jeg har tilstrækkeligt mange gange set kvinder køre totalt idiotisk i de
store biler, til at jeg er ret nervøs når en madamme i sådan en er i
nærheden (to gange har de blinket af mod venstre på en tosporet vej, selv om
jeg lå på venstre side af dem. De satsede på at jeg nok blev skræmt af deres
store skrumler, og flyttede mig ... det gjorde jeg så ikke, hvilket den ene
gang var lige ved at få madammen selv til at køre af vejen i modsatte side
af vejen)

Men måske skulle man investere i en brugt kampvogn, den må da få gode
karakterer selv om den får en perlegrusracer ind i siden
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk



vulcain.cricket@gmai~ (26-08-2007)
Kommentar
Fra : vulcain.cricket@gmai~


Dato : 26-08-07 23:29

On 26 Aug., 09:24, "TDN" wrote:
> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070825/BEGGE/108250645...
>
> Nogle gange har jeg bilfabrikkerne mistænkt for at optimere sikkerheden til
> lige netop den type test som NCAP laver og så ser man lidt stort på den type
> skader som sker i virkeligheden, som her hvor man rammes i siden af en høj
> firehjulstrækker hvilket er den næstmest dødelige type kollition i USA.
>
Jeg har ikke læst dit link, men jeg mener at FDMs blad "Motor" havde
en artikkel i foråret, hvor der stod lidt om forskellene på NCAP og
Euro NCAP, måske en behjertet sjæl kan linke ind til artiklen.

Og ja, selvfølgelig optimerer bilfabrikanterne deres produkter til den
slags test.
I Euro NCAP får du både point for aktive og passive sikkerheds
komponenter - som eksempel på det sidste: hvor meget mere sikker er du
i en bil med 5 stjerner, hvor sidste stjerne er tildelt fordi der i
bilen er installeret lampe for "glemt sikkerhedsbælte"


Martin Johansen [600~ (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 26-08-07 23:34


>i en bil med 5 stjerner, hvor sidste stjerne er tildelt fordi der i
>bilen er installeret lampe for "glemt sikkerhedsbælte"

Nemmerlig.

Det er til, at brække sig over.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Brian (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-08-07 15:45

vulcain.cricket@gmail.com wrote:

> hvor meget mere sikker er du
> i en bil med 5 stjerner, hvor sidste stjerne er tildelt fordi der i
> bilen er installeret lampe for "glemt sikkerhedsbælte"

Tjaa, hvis lampen og lyden får dig til at bruge selen, er du meget mere
sikker. Jeg synes stadig man ser skræmmende mange, der ikke bruger sele.

/Brian



master.clio@12move.d~ (27-08-2007)
Kommentar
Fra : master.clio@12move.d~


Dato : 27-08-07 05:57

Men jeg er overbevist om at det giver færre dødsfald i længden.
Jeg er ved at blive idiot af selealarmen i min bil.
Tilgændgæld har jeg aldrig nogle passagere med, uden sele længere da
folk ikke gider høre på det.

Mvh Søren H


On 27 Aug., 00:34, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
> >i en bil med 5 stjerner, hvor sidste stjerne er tildelt fordi der i
> >bilen er installeret lampe for "glemt sikkerhedsbælte"
>
> Nemmerlig.
>
> Det er til, at brække sig over.
>
> --
> Martin Johansen [6000]http://tuxx.


Mogens (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 27-08-07 17:08

<master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse
news:1188190627.766569.268180@k79g2000hse.googlegroups.com...

>> Nemmerlig.
>> Det er til, at brække sig over.

> Men jeg er overbevist om at det giver færre dødsfald i længden.
> Jeg er ved at blive idiot af selealarmen i min bil.

Jep - samme her. Statistisk set betyder selealarmen imidlertid,
at man vil leve længere - og det er jo IMO en stjerne værd...



Ove Kjeldgaard (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 27-08-07 19:27

master.clio@12move.dk wrote:

>Jeg er ved at blive idiot af selealarmen i min bil.

Sådan har jeg det med nøglealarmen.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste