MS Windows
briani 27239
Lidt underligt problem med Win XP SP2
Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 16:40

Hej

Nogen gange når jeg starter min pc, så opfører den sig lidt underligt.
Hvis jeg klikker på et ikon på skrivebordet, så markerer den helt af sig
selv, måske 10-15 ikoner, og jeg kan ikke åbner nogen programmer.
Åbner jeg så min Outlook, ja så åbner den min indbakke i et nyt vindue, det
samme gør den med den sidst ankomne e-mail.
Åbner jeg explorer, ja så åbner den igen her alle links i et nyt vindue.
Det er ikke hver gang jeg starter pc'en den gør det, men ca 1 gang i ugen,
eller hver 14. dag.
Men når det sker kan det godt ske den gør det 2 gange i træk.
Løsningen her og nu er at genstarte pc'en.
Jeg har haft scannet pc'en for vira og andet "snavs" uden at finde noget.
Pc'en er med Win XP SP 2, og problemet har været der siden en formatering
tilbage i jan., men
er dog tiltaget med tiden.
Er der nogen der måske kunne have en løsninge på problemet.

Mvh

Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-08-07 17:15

Den 26-08-07 17.39 skrev T.R. følgende:

> Hvis jeg klikker på et ikon på skrivebordet, så markerer den helt af sig
> selv, måske 10-15 ikoner, og jeg kan ikke åbner nogen programmer.

Tjek, om en af dine taster "hænger", det sandsynligste er nok en af
Skift-tasterne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 26-08-07 17:49

Hejsa

>Tjek, om en af dine taster "hænger", det sandsynligste er nok en af
>Skift-tasterne.

Eller en trådløs mus der er ved at løbe tør for strøm !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 18:17

> Eller en trådløs mus der er ved at løbe tør for strøm !
>
> --

Hmmm, kunne måske være en mulighed, omend jeg plejer at lade den ofte.
Men er da en mulighed jeg vil prøve at være opmærksom på.

Mvh

Thomas

Fra : Lars E.P.

Dato : 27-08-07 12:28

Sun, 26 Aug 2007 19:17:06 +0200, skrev "T.R." <thr AT mail-online DOT
dk> :

>Hmmm, kunne måske være en mulighed, omend jeg plejer at lade den ofte.
>Men er da en mulighed jeg vil prøve at være opmærksom på.
>
>Mvh
>
>Thomas

Eller måske en defekt driver til musen.

Hilsen Lars

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 17:53

> Tjek, om en af dine taster "hænger", det sandsynligste er nok en af
> Skift-tasterne.

Du synes jeg ikke det virker som om. De lader begge til at være ok.

Mvh

Thomas

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 26-08-07 18:37

T.R. skrev:
> [...]
> formatering tilbage i jan., men
> er dog tiltaget med tiden.
> Er der nogen der måske kunne have en løsninge på problemet.

Det kunne være at handicap-funktionerne er aktiveret(hvorfor de bliver det
skal jeg ikke kunne sige).
Men hvis du trykker den del gange på shift så komme der en menu frem. Her
fjerner du alt hvad der er af flueben o.lign. under alle faneblade. Så er du
hvertfald sikret at det ikke er den funktion der driller.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 19:30

"Torben Greve Otzen" <torbengreveotzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:46d1ba2f$0$4167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> fjerner du alt hvad der er af flueben o.lign. under alle faneblade. Så er
> du hvertfald sikret at det ikke er den funktion der driller.

Nope, handicapfunktionerne var ikke aktiveret.
De enste flueben der var, var noget med lyd ved aktivering af en funktion.

Mvh

Thomas

Fra : kep

Dato : 26-08-07 22:40

"T.R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilbage i jan., men
> er dog tiltaget med tiden.
> Er der nogen der måske kunne have en løsninge på problemet.

Hej
Det lyder mystisk, at det sket efter formatering, men hvis ikke det er
hardware relateret, kunne du f.eks prøve disse programmer :

WinOptimizer 4 er gratis at prøve i 40 dage
http://www.ashampoo.com/frontend/products/php/product.php?session_langid=2&idstring=1606
Prøv punktet Tweaking Tools -> Tweaking - den kan nulstille alle
indstillinger
til Windows standarder.
Prøv også punktet Tweaking Tools -> Visual Styler - den kan nulstille alle
ikoner.

Regseeker er gratis
http://www.hoverdesk.net/freeware.htm
Under Histories vælger du punktet Clean StreamMRU/Streams keys
den skulle nulstille explorer

CCleaner er gratis
http://www.ccleaner.com/download
Den er god til at cleane computeren.
Guide til CCleaner
http://www.internetrotsyourbrain.com/ccleanerbeginnersguide/

RegSupreme er gratis i 30 dage

http://www.macecraft.com/

Lav en grundig rensning af Reg.
Husk at lave Backup

Det er et "Skud i tågen" , men der sker vel ikke noget ved at forsøge
Husk lige at oprette et Systemgendannelsespunkt
kep

Fra : Stampe

Dato : 27-08-07 06:28

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> wrote in message

> "T.R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i en meddelelse

Prøv nu med et andet tastatur

Mvh
Stampe

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-07 14:06

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er et "Skud i tågen" , men der sker vel ikke noget ved at forsøge
> Husk lige at oprette et Systemgendannelsespunkt

Uha, det var ellers noget af en smøre ;)
Tror jeg vil vælge at leve med problemet til jeg på et tidspunkt måske
alligevel skal have pc'en formateret.
For da jeg absolut ikke har noget begreb om hvad og hvordan de programmer
bruges, eller hvad de gør,
må jeg nok hellere lade tingene være som de er.
Men jeg takker meget for de mange gode forslag der er fremkommet i tråden.

Mvh

Thomas