ping fra internet, og ind på lokalnetværk?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-07-01 17:32

Hej,,,

Kan man pinge en computer, som sidder på et internt netværk. Koblet ud på
nettet??

Her tænker jeg på arrowhead, som tilbyder Internet til ishøj blokken....

Der kører alle (som ikke har bestilt fast IP) faktisk bare på et alm.
netværk, og kobler op igennem en Router med NAT...

Men kan man pinge, på en speciel måde,,, Så man for hele dalay´et med?

Takker, Bjarke

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-07-01 17:33

> Men kan man pinge, på en speciel måde,,, Så man for hele dalay´et med?

ps,,, jeg har jo også den internet IP,,, den er noget med 10.0.X.X osv...

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 09-07-01 18:26

Hej "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk>

>Men kan man pinge, på en speciel måde,,, Så man for hele dalay´et med?

Mener du traceroute?

Hvis du benytter Windows så prøv med tracert fra en kommandoprompt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-07-01 18:28

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> wrote in message
> Hej "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk>

> Mener du traceroute?
>
> Hvis du benytter Windows så prøv med tracert fra en kommandoprompt.

ja, jeg kan jo sagtens lave det til den externe IP,,,, Men der er jo nok
flere tusinde tilsluttet denne IP adresse...

Fra : Henrik Walther

Dato : 09-07-01 19:00

It's rumoured "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk>
wrote:

>Kan man pinge en computer, som sidder på et internt netværk. Koblet ud på
>nettet??

Du kan ikke pinge enhver maskine bag din router da der er tale om
private IP addresser, så skal den maskine du forsøger at pinge fra
være koblet på via eksempelvis VPN.

Men du kan forwarde de forskellige porte til forskellige bokse på dit
net (typisk web/FTP/mail/telnet servere m.m)

>Her tænker jeg på arrowhead, som tilbyder Internet til ishøj blokken....

Samme for alle bag en router med en enkelt IP.

>Der kører alle (som ikke har bestilt fast IP) faktisk bare på et alm.
>netværk, og kobler op igennem en Router med NAT...

Dvs. de ikke kan pinges medmindre du pinger en given port der
forwardes til en boks på dit interne net.

>Men kan man pinge, på en speciel måde,,, Så man for hele dalay´et med?

dalay'et?

>Takker, Bjarke

Selvtak.

--
Henrik Walther
A dream is an answer to a question we have not yet learned to ask ourselves..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-07-01 19:24

"Henrik Walther" <spam@cph.adsl.dk> wrote in message

> Dvs. de ikke kan pinges medmindre du pinger en given port der
> forwardes til en boks på dit interne net.

Ok, hvordan går man så det??

Jeg må sige,,, jeg har snappet,,, Ip´en, den interne samt portnummeret fra
en ICQ halløjsa...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-07-01 21:10

On Mon, 09 Jul 2001 19:59:56 +0200, Henrik Walther
<spam@cph.adsl.dk> wrote:

> Dvs. de ikke kan pinges medmindre du pinger en given port der
> forwardes til en boks på dit interne net.

ICMP er en separat IP-protokol, og Echo Request er type 8. ICMP
kører ikke over hverken UDP eller TCP, så man kan ikke mappe en
bestemt port til den interne adresse.

Man kan potentielt mappe en ydersideadresse fast til en inder-
sideadresse, men hvis man gør det, kunne de lige så godt have
brugt en offentlig adresse til vedkommende.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Henrik Walther

Dato : 09-07-01 21:28

It's rumoured Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>ICMP er en separat IP-protokol, og Echo Request er type 8. ICMP
>kører ikke over hverken UDP eller TCP, så man kan ikke mappe en
>bestemt port til den interne adresse.

Min formulering forvirrer tydeligvis, det jeg sådant set mente med
ovenstående var at man kan modtage svar tilbage fra en eksempelvis
webserver hvortil der er sat en port forward.

>Man kan potentielt mappe en ydersideadresse fast til en inder-
>sideadresse, men hvis man gør det, kunne de lige så godt have
>brugt en offentlig adresse til vedkommende.

Jeg giver dig fuldstændig ret.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-07-01 21:10

On Mon, 9 Jul 2001 18:31:31 +0200, "Bjarke Hansen"

Nej, basalt set ikke.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/