maling?
Fra : Brian K

Dato : 25-08-07 10:29

Hej

Jeg skal til at male min datters værelse (og er rimlig påpasselig med alt
som er giftigt)

Min veninde siger at den maling som de har i Silvan er lige så god som den
de har hos sadolin - eneste forskel er at silvans koster 149 kr for 10
litter - sadolins koster 900 kr for 10 liter.

Så er det jeg bliver mistænksom (parolen - når noget lyder til at være for
godt til at være sandt....så er det det sikkert også)

Nogen der har erfaring med deres maling?

Nogen der ved om det er en eller anden maling fra et land som ikke
overholder de miljøkrav som er gældende, osv?

Vil helst ikke have at min datter få ret giftigt værelse - hvis i forstår
hvad jeg mener?

(ps. ved godt at spørgsmålet 1/2 hører til i en anden gruppe - men det er jo
her dem med børn færdes - måske har andre undersøgt det samme som mig)

mvh
brian

Fra : Thomas Corell

Dato : 25-08-07 12:20

Brian K wrote:
> [...]
> de har hos sadolin - eneste forskel er at silvans koster 149 kr for 10
> litter - sadolins koster 900 kr for 10 liter.

Der er mange parametre der definerer "god", forskellen er hvordan man
vægter dem. Nogle parametre jeg ser på:
- dækevne, hvor mange gange skal man male før det dækker
- farveægthed, hvor hurtigt falmer farven
- pris, pr m2 man maler, ikke pr. kg/liter
- varighed, kan du købe samme farve om 5-6 år
- m.fl

Hvis Sadolin's dækker efter en gang, men Silvans først dækker efter 5-6
gange, så er prisforskellen ikke så stor. Derudover vil jeg gerne betale
ekstra for at kunne nøjes med at male 1-2 gange før det dækker.

Nu spørger du om "farlighed", dem der nok er bedst til at svare er
Sadolin (blandt de to eksempler du nævner), de har maling som
hovedprodukt, i modsætning til Silvan der sælger mange andre ting.

--
Don't waste space

Fra : hans

Dato : 25-08-07 18:43

> [...]
> overholder de miljøkrav som er gældende, osv?
>
> Vil helst ikke have at min datter få ret giftigt værelse - hvis i forstår

Kig evt efter en maling med svanemærket eller blomsten. Læs mere her.
http://www.miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=3548
http://www.miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=3819

Fra : Brian K

Dato : 25-08-07 22:05

"hans" <noplok@jskhkjgvdskj.kj> skrev i en meddelelse

> Kig evt efter en maling med svanemærket eller blomsten. Læs mere her.
> http://www.miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=3548
> http://www.miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=3819

Godt link

Tak for det.