MS Windows
briani 27239
Genbrug af digitale fotos?
Fra : Erik K.

Dato : 25-08-07 22:13

Jeg har Vista Premium på min Acer-maskine.
Jeg har forskellige programmer, der relaterer til mine digitale fotos. - Det
drejer sig om Photoshop Elements 5, om Picasa2, om Media Center og om
stifinder, hvor jeg selv arrangerer mine fotos. - Disse programmer
arrangerer også mine fotos, men på hver sin måde. - Nu er spørgsmålet: Er
det genbrug af samme fotos, eller laves der kopi til det enkelte program? -
I givet fald får jeg jo hurtigt HD til at sande til.
Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg ved ikke bedre! - Jeg håber
selvfølgelig, at der er tale om genbrug.

Hilsen
Erik

Fra : emj

Dato : 25-08-07 22:39

Erik K. skrev:

> [...]
>det genbrug af samme fotos, eller laves der kopi til det enkelte program? -

Picassa og Photoshop Elements laver hver sin database med oplysninger
om de filer, der er katalogiseret i programmerne.
Disse databaser fylder noget, men om det er meget afhænger
selvfølgelig af, om du har masser af plads eller ej.
Min Picassadatabase fylder p.t. 550 mb og min PSE database fylder 854
mb.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/