Mobil aflytte telefonsvarer?
Fra : P. Sørensen

Dato : 09-07-01 16:33

Hej, hvem kan mon hjælpe?
Jeg har en Nokia 5110, og hjemme en telefonsvarer B&O 1100 "beotalk".
Det burde jo være muligt at ringe hjem fra mobilen og "tappe"
telefonsvareren for beskeder - men det virker ikke - der er ingen reaktion i
telefonsvareren, når jeg indtaster de pgl. koder.
Jeg husker på en ældre mobiltlf, at der skulle man indstille den til at
sende "lange toner" for at det virkede, men den indstillingsmulighed er der
ikke her.
Hvad gør man?
tak for hjælpen.
P. sørensen

--
www.pilotshop.dk
ps@vestnet.dk

Fra : Eirik Hamer

Dato : 10-07-01 14:21

> [...]
> Jeg husker på en ældre mobiltlf, at der skulle man indstille den til at
> sende "lange toner" for at det virkede, men den indstillingsmulighed er

Prøv å holde tastene inne et sekund. De gir ofte et for kort DTMF-signal for
enkelte telefonsvarere.
Lykke til!

Eirik

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-07-01 19:31

"P. Sørensen" <ps@vestnet.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg husker på en ældre mobiltlf, at der skulle man indstille den til at
> sende "lange toner" for at det virkede, men den indstillingsmulighed er

Prøv at ringe til din fastnet telefon, og tag den. Så kan høre om du får
sendt nogle toner.

5110'eren sender (så vidt jeg husker) de toner du skal bruge pr. default,
men ellers står det i manualen.
Det du skal lede efter er "DTMF-toner", det er nemlig sådan nogen du
forventer at sende, når du trykker på nummertasterne under en samtale.

--
Mvh.

Niels Andersen