Salat
Fra : Inga Jensen

Dato : 09-07-01 16:57

Når I fodrer sugemaller med f.eks. salat lader I det så bare flyde rundt i
overfladen, eller hvordan får I det til bunds. Har iøvrigt læst at de
kaninpiller, der kun består af grønt også kan bruges, nogen erfaring?
Venlig hilsen Inga

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-07-01 17:26

"Inga Jensen" <gina@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overfladen, eller hvordan får I det til bunds. Har iøvrigt læst at de
> kaninpiller, der kun består af grønt også kan bruges, nogen erfaring?

Jeg plejer at hælde varmt vand over salaten... Malle piller de er ganske
gode.

/Peter

Fra : Madsen

Dato : 09-07-01 17:28

"Inga Jensen" <gina@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Når I fodrer sugemaller med f.eks. salat lader I det så bare flyde rundt i
> overfladen, eller hvordan får I det til bunds.

Jeg fodrer ikke mine malleunger med salat. Hvilke maller er der
tale om? Mine malleunger vokser udelukkende op på det tør-
foder der falder til bunds ved fordring. Du kan også købe noget
der hedder mallepiller hos de fleste der forhandler almindelig
flagefoder.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Aardvark

Dato : 09-07-01 19:32

Problemet er bare, at mallepiller også bliver ivrigt guffet af fx mine
Malawi'er.....så jeg er begyndt at fodre sent om aftenen.

/Brian

Fra : Madsen

Dato : 09-07-01 20:49

"Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> skrev:

> Problemet er bare, at mallepiller også bliver ivrigt guffet af fx mine
> Malawi'er.....så jeg er begyndt at fodre sent om aftenen.

Underligt nok så er min Tropheus ret så ligeglade med en malle-
pille der bliver droppet ned. Muligvis er det fordi de er for kræsne.
Jeg ved det ikke. :)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Aardvark

Dato : 09-07-01 21:23

tror det er kræsenhed......mine fiser rundt i hele akvariet med malle-piller
i munden......p-irreterende.....måske næste gang skal jeg skrive navn
på......

Fra : Madsen

Dato : 09-07-01 21:33

> [...]

> i munden......p-irreterende.....måske næste gang skal jeg skrive navn

Egentlig er jeg glad for at mine ikke gufler dem i sig.
Jeg har set en bekendt som har aflivet en flok Tropheus Moori "Ilangi"
ved at fodre dem med mallepiller. Deres maver kan ikke tåle den slags,
så godt mine har fundet ud af at kosten står på grøntfoder og ikke
mallepiller :)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Inga Jensen

Dato : 09-07-01 18:02

Tak for svarene, ja jeg bruger også mallepiller, men i en bog har jeg læst
at man kan bruge de piller "en bestemt slags" som man fodrer kaniner med,
det er både sundt og billigt og så indimellem selvfølgelig osgå
mallepillerne.
Det er Ancistrus maller.
Venlig hilsen Inga

Fra : Madsen

Dato : 09-07-01 18:40

> [...]

> at man kan bruge de piller "en bestemt slags" som man fodrer kaniner med,

Nu er ulempen bare ofte ved foder som ikke er lavet specielt til
akvariebrug, at det tit kan gøre vandet grumset. Dog skal jeg
ikke kunne sige om der findes kaninpiller der ikke gør det.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : X - Dude

Dato : 09-07-01 18:41

Mine maller (Ancistrus maller.) lever kun af det der er på bunden og det jeg
fodre med og det er udelukket
Dafiner, Cyclops, Store Atermin (ved godt at det r stavet forkert)

Med Venlig Hilsen
Rasmus Hurup
Rasmus@Akvarie-galleri.dk
www.Akvarie-galleri.dk

Fra : X - Dude

Dato : 09-07-01 18:42

Ups og rødemyggelaver

Med Venlig Hilsen
Rasmus Hurup
Rasmus@Akvarie-galleri.dk
www.Akvarie-galleri.dk

Fra : Ludo

Dato : 09-07-01 19:23

Ancistrus kan fodres op med meget, da de spiser meget forsk.
Salat med et kort opkog, foderester, mallepiller, animalsk føde.

Jeg ved at nogle fodre deres fisk med pussy kattemad (tørkost), med
godt resultat.
Så hvorfor ikke kaninpiller. men husk at fodre afvekslene, det vil du
få de bedste opdrætsresultater af.

On Mon, 9 Jul 2001 17:56:41 +0200, "Inga Jensen"

Fra : Inga Jensen

Dato : 11-07-01 15:46

Tak for rådende, prøver mig lidt frem, da jeg har masser af malleunger i
øjeblikket, men er selvfølgelig ikke int. i at svine akvariet til, har bare
det problem, at når jeg fodrer med mallepiller æder Guramierne dem også når
jeg venter til lyset slukkes og der er mørkt "slemme fisk, de får ellers
Tetra Phyll *sss*
Venlig hilsen Inga