Glasfiber på træbåd?
Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 09-07-01 16:07

Hejsa.
Jeg er den (u)lykkelige ejer af en gammel træbåd. Da den ikke er helt i den
stand den burde være, vil jeg puste lidt nyt liv i den ved at beklæde den
med glasfiber.
Den er klinkbygget lærk på eg og 21 fod lang.
Er der nogle gode fif og ide'er, eller noget man skal være særlig opmærksom
på når man skal beklæde sådan en båd?
Er der nogle der kender prisen på sådan et projekt?
Findes der evt. et godt sted man kan købe de nødvendige ting og sager?

På forhånd tak.

Mvh
Kenneth Pedersen

Fra : Peter Christoffersen

Dato : 11-07-01 08:27

Jeg har en træbåd med glasfiber uden på, og det har holdt fint i godt 20 år.
MEN det er lagt på da båden var ny (og formentlig stod med bunden i vejret).

Skulle jeg gøre det i dag ville jeg bruge epoxy og vævet måtte. Hvor mange
lag afhænger af, om båden (blot) skal gøres vandtæt, eller om den også
mangler styrke.

Under alle omstændigheder kan du kun lave noget holdbart på HELT RENT
og HELT TØRT træ.

Epoxy kan købes til rimelige priser hos Lars Kroman

God fornøjelse, Peter