Musikshop i England eller Tyskland
Fra : Ukendt

Dato : 23-08-07 11:13

Hej

Er der nogen der kender eller har handlet med denne Engelske webshop:
http://www.totalmusicsupply.com som kan sige god for den?
eller med denne Tyske shop: http://www.justmusic.de

Er der andre musikforretninger i England eller Tyskland der kan
anbefales?

Mit problem er at den specielle Gibson som min søn har udset sig, ikke
er på lager noget sted i Danmark, og der er op til ½ års leveringstid
fra Gibson USA.
De to ovennævnte shops har den derimod på lager, så jeg må søge mod
udlandet, hvis ikke knægten skal få et musikalsk sammenbrud efter at
have sparet op i så lang tid for at få sin drømmeguitar.

På forhånd tak
Alex

Fra : Michael

Dato : 23-08-07 18:58

> Er der andre musikforretninger i England eller Tyskland der kan
> anbefales?

Jeg kender ikke disse www-shops, men generelt vil jeg sige, at man ikke bør
være nervøs ved at handle hos udenlandske web-steder. Jeg handler primært
hos www.jpc.de og www.amazon.de, der sædvanligvis leverer særdeles tjept,
men har såmænd også købt nogle slovenske cd'er hos det ligeledes slovenske
www.mimovrste.com, og det fungerede også glimrende. De førstnævnte fungerer
bare - den slovenske havde nogen leveringstid, men den er nok heller ikke så
interessant for dit vedkommende Men dette blot for at sige, at jeg har
bestilt i diverse lande mere end 100 gange, og jeg har altid fået den
bestilte vare uden problemer!

Mange hilsner
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-07 20:26

On Thu, 23 Aug 2007 19:58:08 +0200, "Michael"
<emailtilbageholdt@dajegikkegiderspam.dk> wrote:

> [...]
>men har såmænd også købt nogle slovenske cd'er hos det ligeledes slovenske

Jeg er heller ikke nervøs når jeg køber et par Cd'er til en hund, men
med en guitar til 14.000 er jeg i sagens natur mere forsigtig

Men risikoen er vel til at tage og føle på med Visa, da man bare kan
afvise transaktionen i banken hvis varen ikke ankommer som forventet.

Tak for svaret

/Alex

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 23-08-07 21:05

Alex Linaa wrote:
> Jeg er heller ikke nervøs når jeg køber et par Cd'er til en hund, men
> med en guitar til 14.000 er jeg i sagens natur mere forsigtig

Den usikkerhed kunne vel aflives ved at tage et par fridage, og bruge dem på
en
Far og Søn: - "vi skal ned og savle på en hel masse guitarer"- tur til Køln

Flying Hotdogs
PS - tag rigeligt med penge med - de har ret mange sjove ting i den shop

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-07 21:12

On Thu, 23 Aug 2007 22:04:39 +0200, "Flying Hotdogs"
<info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote:

>Den usikkerhed kunne vel aflives ved at tage et par fridage, og bruge dem på
>en
>Far og Søn: - "vi skal ned og savle på en hel masse guitarer"- tur til Køln

Rigtig god ide. Vi overvejer faktisk at tage til Hamburg, og gå på
opdagelse her: http://www.justmusic.de/
Det er en lidt mere overskuelig køretur.
Hvis du kender andre musikforretninger i Hamburg, må du gerne smide
dem her :)

>PS - tag rigeligt med penge med - de har ret mange sjove ting i den shop

Mon ikke et Visakort klarer det meste, incl. at sende fruen op i det
røde felt når vi kommer hjem?

/Alex

Fra : Max

Dato : 23-08-07 21:35

Hej Alex

> Mon ikke et Visakort klarer det meste, incl. at sende fruen op i det
> røde felt når vi kommer hjem?

Visakortet er noget lort til udenlands brug, du kan kun hæve
2000 kr om dagen.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-07 22:31

On Thu, 23 Aug 2007 22:34:49 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Visakortet er noget lort til udenlands brug, du kan kun hæve
>2000 kr om dagen.

I en bankautomat, ja. Men ikke hvis man betaler med det i en
forretning?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-08-07 22:36

Alex Linaa skrev:

> I en bankautomat, ja. Men ikke hvis man betaler med det i en
> forretning?

Netop. Der ser dog ud til at være en grænse på 20.000 kr. over 30 dage
på det totale forbrug på kortet (Danske Bank).

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Max

Dato : 23-08-07 22:53

Hej Alex

> I en bankautomat, ja. Men ikke hvis man betaler med det i en
> forretning?

Problemet er så at der er langt mellem VISA kort automater
i forretninger i tyskland.

--
Mvh Max

Fra : Michael

Dato : 25-08-07 22:32

Hej,

> Jeg er heller ikke nervøs når jeg køber et par Cd'er til en hund, men
> med en guitar til 14.000 er jeg i sagens natur mere forsigtig

Ups! Jeg havde ikke lige hæftet mig ved, at det var et ret dyrt
musikinstrument og ikke et par cd'er, du ville investere i. Sorry

Michael

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 23-08-07 20:19

Alex Linaa wrote:

> Er der andre musikforretninger i England eller Tyskland der kan
> anbefales?

Vi har gode erfaringer med at handle hos
www.musik-schmidt.de
www.thomann.de

og ved at andre har været glade for at handle med
www.musicstore.de

Flying Hotdogs

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-07 20:44

On Thu, 23 Aug 2007 21:19:10 +0200, "Flying Hotdogs"
> [...]

>www.musik-schmidt.de
>www.thomann.de
>
>og ved at andre har været glade for at handle med

Tak skal du have, det var præcis hvad jeg søgte :)

/Alex

Fra : John

Dato : 24-08-07 09:12

Alex Linaa skrev:

> Tak skal du have, det var præcis hvad jeg søgte :)

Jeg kan ligeledes anbefale specielt thomann.de, men også
www.musik-schmidt.de

Desuden har jeg gode erfaringer med www.musik-service.de

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 18:32

On Fri, 24 Aug 2007 10:11:35 +0200, John <jk7410@gmail.com> wrote:

>Jeg kan ligeledes anbefale specielt thomann.de, men også

Det blev Thomann, og sikke en superb service. Dansk interface i
webshoppen, 24-7 support, og 3 hverdages levering.
Alt i alt en tip-top købsoplevelse

Tak til dig, og til Flying Hotdogs

/Alex