MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Brug af rmdir eller rd
Fra : Poul Kristensen

Dato : 23-08-07 13:37

Er der nogen der ved om man ikke kan bruge jokertegn * i forbindelse
med rd. F.eks. virker rd /S /Q 0* ikke, men dir 0* er ok.

Fra : Hans

Dato : 23-08-07 14:49

"Poul Kristensen (slet 01Z50)" <pnk@01Z50pc.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om man ikke kan bruge jokertegn * i forbindelse
> med rd. F.eks. virker rd /S /Q 0* ikke, men dir 0* er ok.

Du har vel lige selv svaret?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-08-07 08:08

Hans wrote:

> Du har vel lige selv svaret?

Endnu en stjernekommentar fra Hans. Hvorfor bliver du ved med at spilde
folks tid her på Usenet?

Jesper Poulsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-08-07 17:14

Poul Kristensen (slet 01Z50) skrev følgende i et indlæg på
Usenet:
> Er der nogen der ved om man ikke kan bruge jokertegn * i
> forbindelse med rd. F.eks. virker rd /S /Q 0* ikke, men dir 0*
> er ok.

Hvis de ligger i samme directory, så kan du evt bruge:

rd . /s

den fjerner alle directories i directoryet og deres
underdirectories

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Snuden

Dato : 23-08-07 19:07

On 23 Aug 2007 12:37:08 GMT, Poul Kristensen <pnk@01Z50pc.dk> (slet
01Z50) wrote:

>Er der nogen der ved om man ikke kan bruge jokertegn * i forbindelse
>med rd. F.eks. virker rd /S /Q 0* ikke, men dir 0* er ok.

RD /S /Q 0* virker fint - så længe du har *mapper* der starter med
"0". hvis det er filer du vil slette så brug "DEL /S 0*" i stedet.
--
Snuden

Fra : Poul Kristensen

Dato : 24-08-07 09:15

Det er mapper, der starter med "0" der skal slettes,
fejlbeskeden er:
C:\Temp>rd /S /Q 0*
Syntaksen i filnavnet, mappen eller diskenhedsnavnet er forkert.

Men skriver jeg filnavnet helt ud, er der ingen problemer. Men
da det er mellem 50 og 100 mapper på 25 pc'er, er jeg nødt til
at bruge jokertegn.

Poul

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 24-08-07 09:39

Poul Kristensen wrote:
> [...]
>
> Men skriver jeg filnavnet helt ud, er der ingen problemer. Men
> da det er mellem 50 og 100 mapper på 25 pc'er, er jeg nødt til

Hvad med en god gammeldags .bat fil?

rmdirs.bat:

for /D %%i in ( 0* ) do rd /s /q %%i

Se mere hér:

http://labmice.techtarget.com/articles/batchcmds.htm

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Poul Kristensen

Dato : 27-08-07 07:45

Tak Mogens

Den virker.

Hilsen Poul

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-08-07 20:46

Snuden skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> RD /S /Q 0* virker fint
- så længe du har *mapper* der starter
> med "0".

IKKE her i XP