MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Stifinder i Windows 2000 ?
Fra : Martin Ploug

Dato : 23-08-07 10:17

Hej

Jeg bruger Windows 2000.

Er det ikke muligt at opdatere indholdet
i mappepanelet i venstre side, uden at skulle genåbne
Stifinder?

Har prøvet med Vis > Opdater og F5, men der sker ikke
noget i venstre side.

Det er en lille ting, men jeg undrer mig bare.

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-08-07 23:59

Martin Ploug (slet EX108) wrote:

> Det er en lille ting, men jeg undrer mig bare.

Det undrer mig at du anvender Stifinder. Mage til dårligt
filhåndteringsværktøj skal man godt nok lede længe efter.

Jeg anvender File Commander under Windows 2000.

Jesper Poulsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-08-07 00:28

Jesper Poulsen skrev:

> Det undrer mig at du anvender Stifinder. Mage
> til dårligt filhåndteringsværktøj skal man godt
> nok lede længe efter.

Enig!

> Jeg anvender File Commander under Windows
> 2000.

Har du prøvet Total Commander? Jeg har brugt
det i mange år, og der kommer hele tiden nye
versioner. Jeg er godt tilfreds med programmet,
der er væsentligt bedre end Stifinder.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-08-07 08:06

Allan Vebel wrote:
> Har du prøvet Total Commander? Jeg har brugt

Ja, jeg kan ikke forliges med den.

> versioner. Jeg er godt tilfreds med programmet,
> der er væsentligt bedre end Stifinder.

Alt er bedre end Stifinder.

Jesper Poulsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 24-08-07 09:26

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> skrev:

>Ja, jeg kan ikke forliges med den.

>Alt er bedre end Stifinder.
>

>--
>Mvh
>Jesper Poulsen

Hej

Tak for jeres indlæg.

Jeg er fint tilfreds med Stifiner til mine behov
- måske lige bortset fra det med at opdatere i venstre side.

Måske jeg skulle prøve et af de programmer i foreslår.

Mvh. Martin

Fra : Max

Dato : 24-08-07 09:40

Hej Martin

> Jeg er fint tilfreds med Stifiner til mine behov
> - måske lige bortset fra det med at opdatere i venstre side.

Stifinder kan nu også det normal brugeren har behov for
og så er den der altid. Hvis du klikker på - så træet folder
sammen og så på + igen, så er din venstre side opdateret.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-08-07 09:43

Max wrote:
> Stifinder kan nu også det normal brugeren har behov for

Måske, men den er ikke god.

Og dem der ikke har prøvet bedre vil fortsat anvende det skrammel.

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 24-08-07 09:51

Hej Jesper

> Og dem der ikke har prøvet bedre vil fortsat anvende det skrammel.

Du kan nok ikke finde ud af den, det er nok der problemet er.

--
Mvh Max

Fra : Martin Ploug

Dato : 24-08-07 11:08

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:
> [...]
>og så er den der altid. Hvis du klikker på - så træet folder
>sammen og så på + igen, så er din venstre side opdateret.

Hej Max

Ok, tak for hjælpen.

Mvh. Martin

Fra : Rado

Dato : 24-08-07 18:45

On Fri, 24 Aug 2007 10:39:57 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Martin

>Stifinder kan nu også det normal brugeren har behov for
>og så er den der altid. Hvis du klikker på - så træet folder
>sammen og så på + igen, så er din venstre side opdateret.

Jeg har også prøvet de andre men foretrækker stadig Stifinder - sammen
med et par plugins så kan den alt det jeg har brug for. Det eneste jeg
evt. kunne ønske mig var et par ekstra valgmuligheder i fildialogerne
for klip og kopier. Jeg synes ofte Microsoft glemmer at implementere
nogle helt simple og logisk indlysende valgmuligheder i deres
programmer, til fordel for en masse andet gejl der er mere eller
mindre overflødigt.

Rado
--

"Jeg vil fastholde den påstand, at kosmisk religiøs følelse
er den stærkeste og ædleste drivkraft bag videnskabelig

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-08-07 20:12

Rado wrote:
> Jeg har også prøvet de andre men foretrækker stadig Stifinder - sammen
> med et par plugins så kan den alt det jeg har brug for. Det eneste jeg

Kan den anvendes uden at man risikerer museskader?

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 24-08-07 23:42

On Fri, 24 Aug 2007 21:11:35 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Kan den anvendes uden at man risikerer museskader?

Hvorfor skulle lige den give museskader?

Iøvrigt bruger jeg trackball, de giver ingen problemer af den slags.

Rado

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-08-07 10:33

Rado wrote:
> Hvorfor skulle lige den give museskader?

Fordi Microsoft mener at musen er det bedste at styre sin computer med.

FC er genvejsbaseret.

Jesper Poulsen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-08-07 22:08

"Jesper Poulsen" wrote

> Jeg anvender File Commander under Windows 2000.

Er det med vilje, eller bare fordi du er personlig træg, at du er et par
generationer bagefter?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-08-07 10:33

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:
> Er det med vilje, eller bare fordi du er personlig træg, at du er et par
> generationer bagefter?

Generationer bagefter?

Jesper Poulsen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 13-09-07 21:17

"Jesper Poulsen" wrote

> Generationer bagefter?

Ja, hvis man anvender XP er man nu en generation bagefter det aktuelle
udviklingstrin. Hvis man anvender Windows 2000 er man flere generationer
bagefter.

Man kan argumentere for at Service Pack 2 til Windows XP er en ekstra
generation, på grund af den ekstra sikkerhed som blev indført i forbind-
else med at afvikle downloadede programmer fra forskellige sikkerheds-
zoner.

Fra : Rado

Dato : 25-08-07 13:48

On Fri, 24 Aug 2007 23:07:55 +0200, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<example@example.com> wrote:

>"Jesper Poulsen" wrote

>Er det med vilje, eller bare fordi du er personlig træg, at du er et par
>generationer bagefter?

Tja, nu er jeg lige blevet nødt til at opgradere til XP, af
forskellige grunde, efter at have kørt Win 2000 i over 6 år, og jeg
vil ikke ligefrem kalde det en forbedring, måske snarere det modsatte.

Vista gider jeg slet ikke, ikke fordi det ikke fungerer, jeg har bare
ikke hørt om nogen deciderede tekniske forbedringer der gør det værd
at opgradere. Og så bliver man (som ikke-piratkopist) påtvunget en
masse teknisk DRM halløj i systemet som overhovedet ikke bidrager til
noget som helst udover at skabe problemer:

http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html

Rado

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-08-07 22:12

Rado skrev:

> Tja, nu er jeg lige blevet nødt til at opgradere til XP,
> af forskellige grunde, efter at have kørt Win 2000 i
> over 6 år, og jeg vil ikke ligefrem kalde det en
> forbedring, måske snarere det modsatte.

Jamen, Win 2000 er noget at det mest stabile de har
lavet, den går stort set aldrig ned. Jeg bruger den på
min udviklingsmaskine sammen med IIS og et php-
plugin - det står bare altid og knurrer.

På en anden maskine har jeg XP, men den får altså
fingeren med jævne mellemrum.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rado

Dato : 26-08-07 18:33

On Sat, 25 Aug 2007 23:12:17 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

> [...]
>min udviklingsmaskine sammen med IIS og et php-
>plugin - det står bare altid og knurrer.
>
>På en anden maskine har jeg XP, men den får altså

Jeg har også allerede måttet resette et par gange. Skete stort set
aldrig i Win2000.

Jeg overvejer også alvorligt at geninstallere Win2000 som primært
system, og så XP som sekundært.

Rado

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 13-09-07 21:27

"Rado" wrote

> http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html

Nåja, hver sin religion, fred være med det. For at sige det lige ud, så
mener jeg at Gutmann lever i et elfenbenstårn og at det ville klæde ham
at komme ud i den virkelige verden sammen med os andre som ikke er pro-
fessionelle paranoide.