ALIGN fejl
Fra : Casper Christiansen

Dato : 23-08-07 13:47

På min side http://www.fdfhorsens1.dk/pus.htm får jeg en ALIGN
fejl i linje 33. Hvad kan jeg bruge i stedet som fjerner den
fejl?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-08-07 14:23

Casper Christiansen skrev:
> På min side http://www.fdfhorsens1.dk/pus.htm får jeg en ALIGN
> fejl i linje 33. Hvad kan jeg bruge i stedet som fjerner den
> fejl?

div#lis table {
text-align:center;
}
i dit stylesheet vil centrere
en tabel i div-elementet med en
id="lis".

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Casper Christiansen

Dato : 23-08-07 16:40

> div#lis table {
> text-align:center;
> }
> i dit stylesheet vil centrere
> en tabel i div-elementet med en
> id="lis".
Hvad har jeg gjort forkert? Den centrere ikke min tabel.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 23-08-07 14:52

Den Thu, 23 Aug 2007 12:47:04 +0000 skrev Casper Christiansen:

> På min side http://www.fdfhorsens1.dk/pus.htm får jeg en ALIGN
> fejl i linje 33. Hvad kan jeg bruge i stedet som fjerner den
> fejl?

Hvis du bruger id kan du kun bruge det en gang pr. side.
Brug class i stedet.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Casper Christiansen

Dato : 23-08-07 16:17

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

ALIGN

> Hvis du bruger id kan du kun bruge det en gang pr. side.
> Brug class i stedet.
Jeg har da også kun brugt mit id en gang på en side?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 23-08-07 16:47

Den Thu, 23 Aug 2007 15:17:17 +0000 skrev Casper Christiansen:

> Jeg har da også kun brugt mit id en gang på en side?

Jow-da. Men kommer du i tanke om at du gerne vil ha 2 eller flere tabeller
- sååå

Fra : Dennis Munding

Dato : 23-08-07 18:12

Hej Casper!
"Casper Christiansen" <zalle-cs@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> På min side http://www.fdfhorsens1.dk/pus.htm får jeg en ALIGN
> fejl i linje 33. Hvad kan jeg bruge i stedet som fjerner den
> fejl?

I dit stylesheet:
text-align:center;

eller for de moderne browsere:
margin-left:auto;
margin-right:auto;

Men det kommer an på, hvad du vil have centreret...

Som en opfølgning på de seneste tråde, så har jeg tilladt mig at "lege" lidt
med din side:
http://munding-webdesign.dk/FDF/pus.htm

Hvis du kan bruge det, skal du blot kopiere koden og hente stylesheetet -
jeg lader det ligge til og med søndag...

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 23-08-07 18:27

Den Thu, 23 Aug 2007 19:11:40 +0200 skrev Dennis Munding:

> [...]
>
> Hvis du kan bruge det, skal du blot kopiere koden og hente stylesheetet -
> jeg lader det ligge til og med søndag...

Hmmm - den side har du da vistnok kun set i IE.

Fra : Dennis Munding

Dato : 23-08-07 18:33

Hej Karl Erik!
"Karl Erik Christensen" skrev i en meddelelse:

> Hmmm - den side har du da vistnok kun set i IE.

Nej da!
Set i IE6+7, FF2.0.0.6 og Opera9.23 - alle på WinXP SP2...

Hvilken browser og styresystem har du set den i??

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 23-08-07 18:49

Den Thu, 23 Aug 2007 19:33:29 +0200 skrev Dennis Munding:

> Hej Karl Erik!

> Nej da!
> Set i IE6+7, FF2.0.0.6 og Opera9.23 - alle på WinXP SP2...
>
> Hvilken browser og styresystem har du set den i??
>

> Med venlig hilsen

FF på Linux og IE7 på XP, men det er måske meningen

Fra : Dennis Munding

Dato : 23-08-07 18:58

Hej Karl Erik!

> FF på Linux og IE7 på XP, men det er måske meningen

Jeg har ingen mulighed for at se den på Linux - hvad er det, der går galt?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 23-08-07 19:09

Den Thu, 23 Aug 2007 19:57:54 +0200 skrev Dennis Munding:

> Hej Karl Erik!

> Jeg har ingen mulighed for at se den på Linux - hvad er det, der går galt?
>

> Med venlig hilsen

Boksen med tabellen er breeeeeeed medens boksen med teksten er smaaaaaaaal.
Men hvis det er tiltænkt sådan, så undskyld

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-08-07 01:56

On 23 Aug 2007 18:08:46 GMT, Karl Erik Christensen
<karlerik@_NULL_ranunkelvej.com> wrote:

>Boksen med tabellen er breeeeeeed medens boksen med teksten er smaaaaaaaal.

Forskellen er vist, at på den oprindelige side er højre-spalten
elastisk, mens det på Dennis' er midter-spalten, der er elastisk.
Vist i 800*600 ser de (så godt som) ens ud - men ikke i større eller
mindre vindue.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Dennis Munding

Dato : 24-08-07 04:21

Hej Jørn!
"Jørn Andersen" skrev i en meddelelse:

> [...]
> elastisk, mens det på Dennis' er midter-spalten, der er elastisk.
> Vist i 800*600 ser de (så godt som) ens ud - men ikke i større eller

Ja, det var en svipser - jeg havde kun set siden i min standard opløsning -
800x600 - så der er kun en ting at sige til det:
Det' en OMMER!

Det må jeg lige kigge nærmere på senere i dag - nu kalder arbejdet...

Fra : Dennis Munding

Dato : 24-08-07 17:16

Hej igen!
"Dennis Munding" skrev i en meddelelse:
> [...]
> Det' en OMMER!
>
> Det må jeg lige kigge nærmere på senere i dag - nu kalder arbejdet...

Så skulle det gerne være korrekt...:

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 23-08-07 19:20

Den Thu, 23 Aug 2007 20:13:56 +0200 skrev Dennis Munding:

> Hej Karl Erik!

> Ja - det er taget ud fra den oprindelige side:
> http://www.fdfhorsens1.dk/pus.htm
>
> ...så det er skam med vilje...

> Helt iorden - alt forladt!
> Og så er det rart med nogle kritiske øjne...
>

> Med venlig hilsen

Naaa - den ser nu ikke sådan ud - der er boksene lige brede.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 23-08-07 19:29

Den Thu, 23 Aug 2007 18:19:52 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> Naaa - den ser nu ikke sådan ud - der er boksene lige brede.

Øhh - nej altså - tekstboksen er den bredeste.
Synes i øvrigt det ser pænest ud, men men ...