Css og spalter = grå hår
Fra : Lotte M

Dato : 09-07-01 15:31

Jeg kan se på html.dk at jonas kan få sidens 3. spalte
/med indhold/ til at blive på plads, når browservinduet
bliver for lille.

Jeg har eksperimenteret, læst gamle indlæg og diverse
toturials, og nu er det lykkedes mig at få 3. spalte til ikke
at lappe ind over 2, hvorimod /indholdet/ i spalte 3 glider
ind over spalte 2.

Se: http://www.lotte-m.dk/test/marianna.shtml

Hvad er det jeg overser/gør forkert?

Det er ligefør jeg griber til tabellerne...... 8-/

En anden ting..... fatter opera ikke "floate"?

Se: http://www.lotte-m.dk/test/fotografi.shtml

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 09-07-01 18:30

Bare en lille ting: bruger du Stone's WebWriter eller skriver du selv
html-kode?

Jeg kan forstå din irritation. Jeg har fundet ud af hvorfor, men er ikke
kommet nærmere på nogen løsning. Problemet er at disse padding
attributes gør at den samlede bredde overstiger 100%. Hvis du tager og
sætter /* kommentarer */ uden om alle padding, så ser det ikke så
hæsligt ud. Det er bare ikke nogen løsning kan jeg se.

En anden ting: Brug <html lang="da" som sprogvalg. Det står her:
http://www.oasis-open.org/cover/iso639a.html

Lotte M <info@lotte-m.dk> skrev:
> [...]
>
> Se: http://www.lotte-m.dk/test/marianna.shtml
>
> Hvad er det jeg overser/gør forkert?
>
> Det er ligefør jeg griber til tabellerne...... 8-/

Det skulle ikke være nødvendigt at bruge tabeller.

> En anden ting..... fatter opera ikke "floate"?

Jeg ved ikke helt med Opera. Måske kommer det an på om der står
a.foto2:hover img
eller
a:hover.foto2 img
Jeg ved ikke om det er relevant, men det er et forsøg værd at afprøve.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Lotte M

Dato : 09-07-01 20:06

"Gunnar Vestergaard" skrev

> Bare en lille ting: bruger du Stone's WebWriter eller skriver du selv
> html-kode?

Både og. Jeg bruger Webwriter fordi jeg har vænnet mig til
projektstyringen, syntaxfarvningen og den indbyggede ftp,
men i praksis skriver jeg koderne selv. Ww vil helst skrive
tags med store bogstaver og er ikke gearet til 4.01 og html
strict. I øvrigt synes jeg også det er hurtigere, at skrive tags'ne
selv.

> Jeg har fundet ud af hvorfor, men er ikke
> kommet nærmere på nogen løsning.

Håber Jonas Astrup vil hjælpe med at opklare mysteriet.

> Problemet er at disse padding attributes

Ja, det tyder det på.

Jeg har overvejet at definere bredden på spalte 1 og 3,
men det er heller ikke en ideel løsning, især ikke for
de svagtseende, der har brug for en stor font.

> En anden ting: Brug <html lang="da" som sprogvalg.

Ups - tak, det er en smutter!

> Det skulle ikke være nødvendigt at bruge tabeller.

Jeg vil nødig gøre det. Jeg har også overvejet at droppe 3. spalte
og lade begge menuer være i spalte 1, men det huer mig ikke
at hoppe over hvor gærdet er lavest.

> [...]
> eller
> a:hover.foto2 img
> Jeg ved ikke om det er relevant, men det er et forsøg værd at afprøve.

Opera fatter hverken den ene eller den anden løsning...

http://www.handiinfo.dk/invalidebil_detaljer.shtml endte
jeg også på tabelløsningen, men det burde ikke være
nødvendigt, for Opera viser fint floateeksemplet på
html.dk.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk