Hjemløs mormis og killinger.
Fra : Louise Meldgaard

Dato : 21-08-07 20:15

Jeg har tidligere skrevet om en stakkels mormis, som pludselig dukkede
op her hos os forrig søndag. Siden i fredags har hun kommet her hver dag
og spist, og her til aften er hun kommet med 2 killinger. Jeg vil skyde
dem til at være ca 4 uger. Jeg regner med at hun har flere liggende et
sted. Jeg vil enormt gerne hjælpe denne pige, da jeg virkelig er kommet
til at holde af hende, og jeg vil meget gerne beholde hende fremover.
Min mand er dog hård og vil ikke betale en øre til killingerne.
Kan Kattens Værn måske hjælpe?

Med venlig hilsen
Louise Meldgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : JB

Dato : 21-08-07 21:06

"Louise Meldgaard" <louisemeldgaardKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:8aqdnZBSfv03pFbbnZ2dnUVZ8tOmnZ2d@giganews.com...
> [...]
> til at holde af hende, og jeg vil meget gerne beholde hende fremover.
> Min mand er dog hård og vil ikke betale en øre til killingerne.

Du kan jo høre Kattens Værn om de vil tage mormis og killinger, så kan du få
mormissen tilbage, når hun er færdig med killingerne. Eller du kan måske
beholde mormis og killinger, og så kan Kattens værn tage killingerne, når de
er gamle nok.

Måske Tortiekontoen kan hjælpe.

Jeg håber det bedste for dig og mormissen og de små.

Hilsen
Jytte

Fra : ^M^^

Dato : 21-08-07 21:18

Louise Meldgaard wrote:
> [...]
> virkelig er kommet til at holde af hende, og jeg vil meget gerne
> beholde hende fremover. Min mand er dog hård og vil ikke betale en

Det er meget sandsynligt. Ring til dem asap i morgen og forklar situationen.
Se om du kan lokke den lille kat til at hente resten af killingerne, eller
gå ud og se om du evt kan finde dem - de er sikkert ikke ret langt væk. Det
er ikke sikkert at der er flere, eller resten er måske døde eller døende.
Men det er rart at have vished.

Hvis hun er drægtig igen bør hun steriliseres og samtidig få aborteret
fostrene, moderfølelsen opstår først under/efter fødslen, ikke før.

Hvis din mand ikke har lyst til at have kat, er det måske ikke en god idé at
beholde hende? Her tænker jeg på kattens tarv - det er vigtigt for katten,
at den ikke skal omplaceres igen om 1 år, fordi din mand ikke vil have
katten indendøre eller betale (mad, dyrlæge mm)

/M

Fra : lh

Dato : 22-08-07 05:24

> [...]
> til at holde af hende, og jeg vil meget gerne beholde hende fremover.
> Min mand er dog hård og vil ikke betale en øre til killingerne.

Du må ikke fjerne mormissen før du er sikker på at den har alle killingerne
med sig, så sikker på det som du nu kan være.

lh

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 22-08-07 05:54

Tak for jeres svar!
Hun har hentet en killing til i nat, og pænt lagt sammen med de andre.
Så der er 3 nu. Jeg har været ude og lede der hvor jeg har set hende
løbe over imod flere gange, men kan ikke finde nogen, og det var endda
da der ihvert fald stadig lå to derovre.
Jeg ringer til Kattens Værn idag og snakker med dem.

Mht min mand, så er han blevet lidt glad for hende. Han vil bare ikke
vise det, eller få et forhold til hende, hvis vi nu skal af med hende
igen.

Fra : lh

Dato : 22-08-07 06:16

"Louise Meldgaard" <louisemeldgaardKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:acWdnb59-KXvXFbbnZ2dnUVZ8qijnZ2d@giganews.com...
> [...]
>
> Mht min mand, så er han blevet lidt glad for hende. Han vil bare ikke
> vise det, eller få et forhold til hende, hvis vi nu skal af med hende

Hvorfor ikke lige give hende et par dage, så hun har en chance for at få
hentet alle killingerne og du er rimelig sikker på den ikke kommer med
flere - inden du får dem indfanget.

lh

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 22-08-07 06:38

> [...]

> Hvorfor ikke lige give hende et par dage, så hun har en chance for at få
> hentet alle killingerne og du er rimelig sikker på den ikke kommer med

Det gør jeg også Men derfor er det jo meget rart lige at snakke med
KV og høre hvilke muligheder der er for at hjælpe den lille familie.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-08-07 12:08

"lh" <com@comhere.dk> writes:

> Hvorfor ikke lige give hende et par dage, så hun har en chance for at få
> hentet alle killingerne og du er rimelig sikker på den ikke kommer med
> flere - inden du får dem indfanget.

Det giver også manden et par dage mere til at knytte sig til katten i.
:)

Hvorfor skal mænd også være så besværlige?

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 22-08-07 12:16

> Det giver også manden et par dage mere til at knytte sig til katten i.
> :)
>
> Hvorfor skal mænd også være så besværlige?

Han har da aet hende i dag for første gang Det er et godt tegn på at
han ved, at hun højst sandsynligt bliver
Han har knyttet sig enormt meget til en af vores gamle katte, og han
bliver stadig helt ked når vi snakker om hende. Jeg tror det er lidt det
der nager ham.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-08-07 12:18

Louise Meldgaard <louisemeldgaardKATTE@BAKKEyahoo.dk> writes:

> [...]
> Han har knyttet sig enormt meget til en af vores gamle katte, og han
> bliver stadig helt ked når vi snakker om hende. Jeg tror det er lidt det

Så er det vist bare et spørgsmål om tid. :)

Mvh Trine

Fra : ^M^^

Dato : 22-08-07 09:43

Louise Meldgaard wrote:
> [...]
> da der ihvert fald stadig lå to derovre.
> Jeg ringer til Kattens Værn idag og snakker med dem.

Husk at spørge KV mht ny drægtighed - om en sterilisation og abort er mulig
(penge) og hvornår - hvis du er sikker på at hun er drægtig igen.
Hvis KV er booket op med killinger og katte, kan du evt aftale med dem at
være plejefamilie for kat og killinger, lade KV om at afsætte killingerne om
nogle mdr og selv beholde mormissen (steriliseret). Hvis KV ikke vil betale
noget som helst, må du vende tilbage.

> Mht min mand, så er han blevet lidt glad for hende. Han vil bare ikke
> vise det, eller få et forhold til hende, hvis vi nu skal af med hende
> igen.
Hvis du spør' mormissen, har hun vist valgt for jer. Spørgsmålet er om din
mand vil have kat og det ansvar (inkl. økonomi), det medfører. Vigtigst er
dog at hun bliver steriliseret.

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 22-08-07 12:18

> [...]
> mand vil have kat og det ansvar (inkl. økonomi), det medfører. Vigtigst er

Det vil jeg gøre. Og ja, hun skal helt sikkert sterillisres. Jeg håber
godt nok at man kan fjerne evt nye killinger! Det er jo dygt tragisk
hvis hun skal have et kuld mere om en måned!

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 22-08-07 12:24

Jeg har lige lagt nogle billeder af mormis og killinger i mit album her:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=1785&limit_start=0&limit_user=15

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-08-07 12:30

Louise Meldgaard <louisemeldgaardKATTE@BAKKEyahoo.dk> writes:

> Jeg har lige lagt nogle billeder af mormis og killinger i mit album her:
> [...]

Hvor er de skønne. Jeg får altid lyst til at få en kat eller to selv.
Men en hund der går ind og ud hele dagen og vinduer der altid er åbne
er ikke kompatible med indekatte. Og jeg gider ikke skulle hegne det
hele ind. Så jeg må nøjes med at se på billeder. :)

Mvh Trine

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-08-07 12:36

> [...]
> er ikke kompatible med indekatte. Og jeg gider ikke skulle hegne det
> hele ind. Så jeg må nøjes med at se på billeder. :)

pssst..
hvad med en ragdoll?
De er yderst nemme at holde på matriklen, mine er aldrig uden for haven..
(o;
dårlige klatrere og springere, ikke engang på bordene har jeg dem.

Mvh. Marie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-08-07 12:54

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
writes:

> [...]
> (o;
> dårlige klatrere og springere, ikke engang på bordene har jeg dem.

De ligner nogle der kræver pelspleje i stor stil. Og med 73 kilo
newfoundlænder, der skal have ordnet pelsen, så har jeg rigeligt med
den slags!

Hvis det skulle være, så havde jeg tænkt mig et par ganske almindelige
rundstrikkede fra nærmeste internat. Så er de jo også neutraliserede.
:)

Det kunne nu være hyggeligt med et par dyr mere. En enkelt hund er jo
ikke meget. Men til marts kommer der en lille ny to-benet, så det må
jeg vil nøjes med - i første omgang. For mine børn skal have lov til
at have kæledyr, som jeg selv har haft. Kat, kanin, ged, gris (okay,
måske ikke i en villahave), ørkenrotter, mus, hund, fugle plus alt det
jeg sådan lige har samlet op i naturen. (Og ja, jeg ved godt at det er
mit ansvar og alt det der, bare rolig.)

Mvh Trine

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-08-07 13:14

> De ligner nogle der kræver pelspleje i stor stil.

>næ, faktisk ikke!, de har ikke underuld som feks. perseren, maine coonen og
>den norske fjeldabe.
mine bliver gået igennem ca. en gang hver 14 dag, aldrig med knuder eller
noget.
Jeg er selv blevet meget overrasket over hvor nemme de er.

Ja, gu`skal børn have lov at have dyr, selvfølgelig efter eget ønske og i
samarbejde med forældrene. Mine poder har også fået lov at have dyr, vi har
en flok marsvin, som vi alle holder meget af, og både hunde og katte går de
alle meget op i.

> Det kunne nu være hyggeligt med et par dyr mere. En enkelt hund er jo
> ikke meget. Men til marts kommer der en lille ny to-benet, så det må
> jeg vil nøjes med - i første omgang.

Okey?.. tillykke!

Mvh.Marie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-08-07 13:27

writes:

> Okey?.. tillykke!

Tak. Første skanning i morgen, så vi er spændte.

Mvh Trine

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 22-08-07 13:55

> [...]
> er ikke kompatible med indekatte. Og jeg gider ikke skulle hegne det
> hele ind. Så jeg må nøjes med at se på billeder. :)

Hey...de her skal jo være udekatte når de skal flytte fra deres mor

Og tillykke med bebs! Vi skal selv have en datter til januar

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-08-07 12:38

Louise Meldgaard wrote:
> Jeg har lige lagt nogle billeder af mormis og killinger i mit
> [...]

Nårh ! Hvor er de bare kære allesammen. Jeg vil vædde på, at din
mand overgiver sig. Han kan da ikke andet. Hvis han var så tæt
knyttet til jeres gamle kat, så kommer det lige pludselig helt af
sig selv (ellers må du jo minde ham om det).

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 22-08-07 13:53

> [...]
> knyttet til jeres gamle kat, så kommer det lige pludselig helt af
> sig selv (ellers må du jo minde ham om det).

Hehe...det har jeg også gjort lidt. Hun har nemlig tilfældigvis lige
fået killinger selv hos hendes opdrætter, så han skulle jo lige se
dugfriske billeder af hende med killingene
Og så igår da jeg sad med den sorte, sagde han *Suk* Så lad mig da lige
holde den da...i sådan en meget besværlig tone, for jeg skulle ihvert
fald ikke tro at det var fordi han syntes den var sød *GG*

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-08-07 20:48

Hej Louise
Tillykke med din familieforøgelse
Du må ikke opgive at lede efter flere killinger. Missemor kan godt have
efterladt 1-2 stykker fordi hun har fået flyttet de første i sikkerhed og
ikke vil risikere at være væk for længe af gangen til at hente de sidste.
Hvis hun smutter ud lidt, så prøv om du kan følge efter hende.

Held og lykke med dem. Og husk at de er farlige rovdyr i sød
killingeforklædning. De går lige efter hjertet på byttet .... (foretrækker
især de hårde mande-hjerter )

Hilsen Nina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-08-07 20:53

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in message
> [...]
>
> Held og lykke med dem. Og husk at de er farlige rovdyr i sød
> killingeforklædning. De går lige efter hjertet på byttet .... (foretrækker

PS
Hvis i kan beholde dem til de er gamle nok til at flytte hjemmefra, kunne
det jo være at de kan blive afsat til nogle her i gruppen. På den måde har i
jo mulighed for at følge dem fremover

Fra : Kate

Dato : 22-08-07 21:50

> Hvis i kan beholde dem til de er gamle nok til at flytte
> hjemmefra, kunne det jo være at de kan blive afsat til nogle her i
> gruppen. På den måde har i jo mulighed for at følge dem fremover

det er jo sket før

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 23-08-07 05:51

> Kate skrev:

> det er jo sket før
>
> --
> Kate

Hej Nina & Kate.
Jeg tror ikke MissPigen er bange for at være for længe væk, for igår var
hun væk i omkring 2 timer i træk, hvor jeg også mistænkte at hun måske
havde nogle andre killinger et sted. Det er godt nok frustrerende! Jeg
håbede ldit at hun ville hente nogen i nat hvis der var flere, men det
har hun ikke gjort.
Men jeg har tænkt meget på, at det må godt nok have været
grænseoverskridende for hende at bærer sine killinger ud fra deres
skjulested når de skulle flyttes herhen.

Vi kan sagtens beholde dem her til de er klar til at flytte, så hvis der
er nogen der interesserede, så giv endelig lyd fra jer Indtil videre
har jeg reserveret makreltabby pigen til mig selv Vi "klinger" bare
så godt sammen