Anhængertræk. Hvordan er det nu med syn m.~
Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 22-08-07 13:29

Jeg går og overvejer at få sat træk på min Mazda 5. Det skal være med
aftaglige krog og det bliver formentlig lavet hos Mazda i Malmø, fordi
stumperne alene er 3000kr billigere.

Men hvordan er det nu? Skal bilen til syn bagefter? Bilen er fra
november 2006.

Jeg kan desuden vælge mellem et 7 polet eller et 13 polet stik med og
uden C2. Hvad er C2?

Hvad er mest praktisk 7 eller 13 polet? Jeg skal mest bruge det til
cykelholder og en trailer, jeg har ingen planer om at spænde en
campingvogn efter.

Mikael

Fra : co@ch [4130]

Dato : 22-08-07 13:58

Synsfri sammenkobling første 4 år.
dvs. at en autoriseret kan mont. et træk på din bil uden at skulle møde op
til syn, dog skal papirerne stemples med autorisation fra montør og sendes
til myndighed....så skulle den være OK.

7 polet hvis du ikke skal køre med campingvogn.
Anhænger og ekstra nr.plade er kun 7 polet.

mvh
Bri@n

Fra : alexbo

Dato : 22-08-07 14:49

<MikLarsen@gmail.com> skrev

> [...]

>Hvad er mest praktisk 7 eller 13 polet? Jeg skal mest bruge det til
>cykelholder og en trailer, jeg har ingen planer om at spænde en

For biler under 8 år kan man nøjes med en tilkoblingserklæring, men den skal
du have underskrevet af et dansk værksted.
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/20B47771-B405-4436-A439-5049EAB4AE79/0/MO83_0806.pdf

Så det er måske nemmere bare at køre til syn, så vil synsmanden også finde
de rigtige vægtgrænser.
Vægtgrænserne kan du ellers finde her.
http://www.fstyr.dk/sw22275.asp

Hvis du vælger synet så bare kør hen til det nærmeste, så klarer de resten,
konkurrencen imellem synhallerne er så stor at de klarer papirarbejdet som
ren service.

Hvad C2 på et 13 polet stik er ved jeg ikke, men du skal bare bruge et 7
polet, det er kun campingvogne der bruger 13 polet, og hvis det en dag
skulle være nødvendigt kan man bruge et mellemstykke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus G.

Dato : 22-08-07 15:25

> Jeg går og overvejer at få sat træk på min Mazda 5. **KLIP*KLIP**
Husk så, at der nu skal være en seperat krog til at sætte en evt. wire
fast(trailer over 750kg har påløbsbremse). Ellers vil den ikke blive
godkendt. Der har været en herinde som netop havde det problem, og han fik
hele molivitten monteret ved et aut. værksted. Og det er ikke altid nok at
bruge trækkrogen på bilen, da den somregl sidder ude i siden...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Elmer Fjort

Dato : 22-08-07 15:53

[...]

Selvom jeg ikke har nogen ide om at skulle slæbe rundt med en campingvogn,
fik jeg sat et 13 polet stik på.
Og mekanikeren gav mig så en adapter med til et 7 polet stik, dette skal jeg
så selv montere hvergang, men det tager 10 sekunder.

Elmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-09-07 17:27

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> stumperne alene er 3000kr billigere.
>
> Men hvordan er det nu? Skal bilen til syn bagefter? Bilen er fra

Reglen er - mig bekendt - at et autoværksted som har prøveplader i fast
udlån (for at sikre en vis størrelse på samme - kan montere træk på biler
som er mindre end 8 år gamle.

Hvordan det så ser ud når det bliver monteret i Sverige kan jeg ikke sige
dig - men jeg har lige fået monteret træk i Tyskland og indleveret den
seddel motorkontoret skal have fra værkstedet til registrering på
motorkontoret, så i næste uge er jeg måske meget klogere :)

--
Per

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-09-07 19:35

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Reglen er - mig bekendt - at et autoværksted som har prøveplader i fast
> udlån (for at sikre en vis størrelse på samme - kan montere træk på
> biler som er mindre end 8 år gamle.

De skal såmænd bare være momsregistreret. Om de har prøvepladerer
ligegyldigt.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : claus b. p.

Dato : 22-08-07 18:36

<MikLarsen@gmail.com> wrote in message
[...]

For at slippe for syn skal det monteres af en momsregistreret virksomhed,
fx. autoværksted eller autoelektriker. Jeg tror ikke at svenske værksteder
kan klare den del, så du må påregne udgift til registreringssyn.

/Claus

Fra : Gunnar007

Dato : 22-08-07 19:38

<MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
<Jeg går og overvejer at få sat træk på min Mazda 5. Det skal være med
<aftaglige krog og det bliver formentlig lavet hos Mazda i Malmø, fordi
<stumperne alene er 3000kr billigere.

Må jeg spørge hvad du skal give for et originalt mazdatræk i malmø !

Hilsen G, som overvejer en opvejning fra 1300 kg til 1475 på sin 5'er