Netkort med 2 "huller" (2 netkort i eet) ~
Fra : Jeppe Dahlstrup

Dato : 21-01-01 00:25

Jeg har engang set at man kan få et specielt netkort, der opfører sig
som 2 netkort.

Anyone - hvem laver sådan eet, og hvor kan man eventuelt købe det ??

Mvh.
Jeppe

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-01-01 00:58

On Sun, 21 Jan 2001 00:24:32 +0100, Jeppe Dahlstrup
<jeppe@dahlstrup.dk> wrote:

> Jeg har engang set at man kan få et specielt netkort, der opfører sig
> som 2 netkort.
>
> Anyone - hvem laver sådan eet, og hvor kan man eventuelt købe det ??

Intel PRO/100 Dual-Port Server Adapter.
http://www.intel.com/network/products/pro100dport.htm

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jeppe Dahlstrup

Dato : 21-01-01 01:08

Tak for det hurtige svar, Asbjørn.
Desværre har min gamle maskine kun ISA-bus, så jeg leder lidt videre.

Mvh.
Jeppe

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 21-01-01 10:00

Jeppe Dahlstrup <jeppe@dahlstrup.dk> writes:
> Desværre har min gamle maskine kun ISA-bus, så jeg leder lidt videre.

Det tror jeg ikke på du får noget ud af.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Jeppe Dahlstrup

Dato : 21-01-01 12:31

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> wrote:

>Det tror jeg ikke på du får noget ud af.

Hmm - så må jeg vist til at kigge efter en anden løsning.

Tak.

Mvh.
Jeppe

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 21-01-01 12:44

Jeppe Dahlstrup wrote:

> Hmm - så må jeg vist til at kigge efter en anden løsning.

Er ud løbet helt tør for ISA-slots? Hvor mange har du?

Det _kan_ løses. Jeg snakkede for ca. 10 år siden med en fyr som havde
udnyttet at ISA-bussen svarer til en almindelig stikdåse med flere
udtag. Han havde ført et kort kabel fra et ISA-slot over i et andet
kabinet hvor han så havde yderligere 5 ISA-slot.

Knus
   Regnar

FUT: dk.edb.hardware.bundkort
--
Regnar Bang Lyngsø (regnar@writeme.com, regnar@beer.com)
<URL:http://www.daimi.au.dk/%7Erblyngso/>

Fra : Tex Tofte

Dato : 21-01-01 13:58

Hej

Havd med at bruge en Hub eller endnu bedre en Switch

Mvh.

Tex

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 21-01-01 13:58

"Tex Tofte" <TEXTOFTE@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Havd med at bruge en Hub eller endnu bedre en Switch
Så kan computeren ikke bruges som router, proxy eller firewall... Og jeg går
udfra at det er formålet. Jeg ville bare putte to netkort i, men hvis man
ikke har nogle ledige slots, har man selvfølgelig et problem.

-Jonas

Fra : Jeppe Dahlstrup

Dato : 21-01-01 15:39

Det er korrekt det er netop en firewall (med NAT-funktion), der skal
laves.
Af strøm-besparelseshensyn vil jeg gerne kunne bruge en IBM PS/2E.
Den har så lavt et strømforbrug som 10 watt. Ingen blæsere.
Og med FloppyFW ( http://www.zelow.no/floppyfw/ ) der kører i RAM,
får jeg en totalt lydløs løsning.
Desværre har denne computer kun een ISA-slot.
Og da jeg gerne skal bruge 2 "huller" - ja, så er der et lille
problem.

Mvh.
Jeppe

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 21-01-01 16:11

"Jeppe Dahlstrup" <jeppe@dahlstrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Af strøm-besparelseshensyn vil jeg gerne kunne bruge en IBM PS/2E.
> Den har så lavt et strømforbrug som 10 watt. Ingen blæsere.
Kommer computeren så ikke til at gå ned når den bliver varm?

> Desværre har denne computer kun een ISA-slot.
> Og da jeg gerne skal bruge 2 "huller" - ja, så er der et lille
> problem.
Kan man ikke sætte et udvidelses kort i (ligesom dem man bruger i Desktop
kabinetter til at rejse kortene op), eller skal de have en speciel port?

-Jonas

Fra : Jeppe Dahlstrup

Dato : 21-01-01 21:40

>Kommer computeren så ikke til at gå ned når den bliver varm?

Næ, det er ikke et problem - som jeg skrev tidligere, så trækker den i
drift kun cirka 10 watt.

>Kan man ikke sætte et udvidelses kort i (ligesom dem man bruger i Desktop
>kabinetter til at rejse kortene op), eller skal de have en speciel port?
>
>-Jonas

Regnar er kommet med en lignende idé tidligere i dag - en form for
"ISA-stikdåse".
Det kunne være en mulighed, hvis man kan få sådan en dims til at putte
i et ISA-slot. Jeg tror kun jeg har set dem til at sætte i et
PCI-slot.

Mvh.
Jeppe

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 21-01-01 22:09

> [...]
> Det kunne være en mulighed, hvis man kan få sådan en dims til at putte
> i et ISA-slot. Jeg tror kun jeg har set dem til at sætte i et
Jeg har sådan en dims til ISA med 3 slots, siddende i en gammel maskine. Den
(altså dimsen ;-]) kan du få for 30 kr., hvis du vil?

-Jonas

Fra : Arne Keller

Dato : 21-01-01 17:22

Hej Jepper

> [...]
> får jeg en totalt lydløs løsning.
> Desværre har denne computer kun een ISA-slot.

Jeg har selv haft en af disse små udemærkede maskiner.
Den har også 2 PCMCIA pladser, indsæt et netkort her og du er i gang.

--
Arne Keller
Kemp & Lauritzen Kommunikation

Fra : Jeppe Dahlstrup

Dato : 21-01-01 21:15

"Arne Keller" <arne.keller@get2net.dk> wrote:

>Hej Jepper

:
klip
:

>Jeg har selv haft en af disse små udemærkede maskiner.
>Den har også 2 PCMCIA pladser, indsæt et netkort her og du er i gang.

Dem har jeg forsøgt mig med - uden held.
Jeg har ikke kunnet få denne Linux-opsætning til at kigge efter
PCMCIA-kort.
OK, indrømmet - jeg er ikke den store haj til Linux

Mvh.
Jeppe

Fra : N/A

Dato : 22-01-01 01:34

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-01-01 01:34

On Sun, 21 Jan 2001 21:26:09 +0100, "Lars" <lardahl@email.dk> wrote:

>Prøv at spørge hos dette firma om dit Linux problem...
>http://www.wallin.dk
>
>og kig under medarbejderne... der står Linux ud for en af dem....
>og han hedder christian... Prøv at spørge ham....

Ehm, jeg skal lige være sikker: du anbefaler at man kontaker en person
direkte for support-hjælp? Gider Christian det godt?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : N/A

Dato : 23-01-01 03:03

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-01-01 03:03

On Mon, 22 Jan 2001 22:59:43 +0100, "Lars" <lardahl@email.dk> wrote:

>Der kunne jo ikke ske noget ved at spørge VEL???

Jeg ville blive lidt irriteret, hvis nogle offentligt meldte ud, at
man bare kunne e-maile mig for hjælp. Specielt hvis jeg skulle svare
"beklager" en 10-15 gange... Personligt finder jeg det ganske
uhøfligt.

Kan du i øvrigt overtales til at kigge på
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html ...?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 24-01-01 08:22

Jeppe Dahlstrup wrote:

> Dem har jeg forsøgt mig med - uden held.
> Jeg har ikke kunnet få denne Linux-opsætning til at kigge efter
> PCMCIA-kort.

Det kan du garanteret få hjælp til i dk.edb.system.unix.

Tag evt. et kik i PCMCIA Howtoen:
<URL:http://www.linuxdoc.org/HOWTO/PCMCIA-HOWTO.html>

Knus
   Regnar