MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
"Blokere" screensaver
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-08-07 16:48

Hej.
På min PC på mit job er jeg nødt til at have en screensaver med kode,
der nærmest går i funktion så snart jeg vender mig væk fra maskinen,
ellers sidder der pludselig en tosse og bruger mit værktøj til andre
formål end det den skal bruges til.
Jeg kunne godt tænke mig lidt længere tid på screensaveren, i nogen
bestemte tidsrum, og en sikker låsning af maskinen i andre tidsrum.
Findes der en applikation der kan gøre dette (XP)?
Kai

Fra : Fjollefrans

Dato : 22-08-07 17:19

> [...]
> bestemte tidsrum, og en sikker låsning af maskinen i andre tidsrum.
> Findes der en applikation der kan gøre dette (XP)?

måske noget som denne her.
http://www.engadget.com/2004/12/29/thanko-usb-pc-lock/ (bemærk den ikke kun
får gode kommentarer)

- FF

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-07 18:07

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message
> [...]
> nærmest går i funktion så snart jeg vender mig væk fra maskinen, ellers
> sidder der pludselig en tosse og bruger mit værktøj til andre formål end

Tillader mig at foreslå en manuel løsning. Du bør "låse" computeren når du
forlader den. Okay, det virker ikke hvis du glemmer det, men det er jo
udelukkende et spørgsmål om diciplin. En screensaver virker ikke perfekt
alligevel, fx. hvis du har valgt 3 min timeout og en person ankommer 2 min
efter du er gået. Hvis du vil være sikker så lås den når du forlader den, og
gør det til en vane. Du kan låse den ved at trykke Win+L eller
CTRL+ALT+DELTE og vælge "Lock Computer".

mvh
///M

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 22-08-07 18:18

Fister Løgsovs wrote:
> [...]
> bestemte tidsrum, og en sikker låsning af maskinen i andre tidsrum.
> Findes der en applikation der kan gøre dette (XP)?

Hej

Jeg har en nøglering med radiosender samt en usb-stick modtager, der sammen
med softwaren låser pc'en når jeg er mere end 2-3 meter væk.
Måske er det sådan noget du efterspørger?

Mvh.
Henk
http://www.privatbanen.dk
- min hobby

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-08-07 20:31

Den 22-08-2007, skrev Henk Rasmussen:

> [...]
> med softwaren låser pc'en når jeg er mere end 2-3 meter væk.
> Måske er det sådan noget du efterspørger?

Både og.
Funktionen er det jeg søger, men ikke som hardware, kun som software.
Der er ingen statshemmeligheder der skal beskyttes, blot nogen
håndværkertosser der skal holdes væk.
Kai

Fra : Peter

Dato : 23-08-07 14:40

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> bestemte tidsrum, og en sikker låsning af maskinen i andre tidsrum.
> Findes der en applikation der kan gøre dette (XP)?

Hvad med at låse din computer når du går fra den:

Hold "Windows"-tasten nede og tast "L".
Vinduet "Lås computeren op" står nu på skærmen, til du kommer tilbage -
Indtast din adgangskode* og klik på "OK".
Du er nu tilbage, hvor du slap.
Bemærk, hvis du ikke bruger adgangskode, springer du bare feltet over og
klikker på knappen "OK", MEN... så har du ikke "rigtigt" låst computeren.

PeterB