MS Windows
briani 27239
Faldt lige over dette :o(
Fra : Autocadster

Dato : 21-08-07 22:07

Kan det virkelig være rigtigt at jeg efter 22min, kun har 22% af mine
ram frie!?

Her kører kun NIS + Mesnews :/

Operating System :   Microsoft Windows XP Professional
Version :   5.01.2600 Service Pack 2
Owner :   Mr. B
User :   Mr. B
Serial Number :   xxxxx-xxx-xxxxxxx-xxxxx
Total Memory :   2048 MB
System Resources Free :   22%
Swap File Size :   311 796 KB
Windows Folder :   C:\WINDOWS
Shell :   Explorer.exe
Recycled :   Managed by Windows
Time since Windows Start-up :   22 minutes
Task Planning :   No
Windows Firewall :   Disabled
Automatic Updates :   Enabled
Anti-virus Protection :   Watched
D.E.P Mode :   Enabled
Remote Port :   1 Port opened
Microsoft AntiMalware :   1.31.2276.0000
Anti-Virus :   Symantec Corporation Norton Internet Security v2007

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Chano Andersen

Dato : 21-08-07 22:51

Autocadster wrote:
> Kan det virkelig være rigtigt at jeg efter 22min, kun har 22% af mine
> ram frie!?

Nej, det kan ikke passe, med mindre du kører noget skod software...

> System Resources Free : 22%

System Resources er IKKE det samme som RAM. RAM betegnes altid "Memory"
eller "RAM". Jeg husker dog ikke hvad system resurser mere præcist
dækker over.

- Chano Andersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-08-07 16:22

"Chano Andersen" <usenet@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> System Resources er IKKE det samme som RAM. RAM betegnes altid "Memory"
> eller "RAM". Jeg husker dog ikke hvad system resurser mere præcist dækker
> over.

Er det ikke bare cpu kraften?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Chano Andersen

Dato : 23-08-07 20:48

Jørgen Nielsen wrote:

> Er det ikke bare cpu kraften?

Nej, jeg er temmeligt sikker på, at det er det man i Win 3.11 kaldte GDI
resurser, men hæng mig ikke op på det. CPU kraften måles andet steds, og
ændre sig så hurtigt at det ikke kan betale sig at vise den et sted der
er statisk.

Men det giver under alle omstændigheder ingen mening at kalde RAM for
system resurser, da resurserne i systemet jo også tæller CPU
kapaciteten, harddisk plads, USB båndbredde og mange andre ting.

- Chano Andersen.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 22-08-07 09:21

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Remote Port : 1 Port opened
> Microsoft AntiMalware : 1.31.2276.0000
> Anti-Virus : Symantec Corporation Norton Internet Security v2007

CRTL+ALT+DELETE = jobliste. Der kan du se RAM-forbrug.