Vurdering af Trendnet TS-U200
Fra : please-answer-here

Dato : 21-08-07 21:47

Grundet et problem med min søsters bærbare. (defekte USB porte), har jeg
længe været på jagt efter noget NAS lignende med indbygget kortlæser. Nu ser
det endelig ud til at der er dukket et prisvenligt produkt op; nemlig
trendnet TS-U200
(http://www.itmall24.de/SIS_Pg_Product?groupid=307629&sku=TS-U200&sid=8914994949048193831303131302e312e302e313130&comparepage=SIS_Pg_SearchResult%3Fkeyword%3Dts-u200%26maxrecords%3D30%26skeyword%3D1%26type%3Dproductquick%26showimg%3D1%26manid%3D0),
som både skulle være udstyret med USB porte samt indbygget kortlæser.

Er der evt. nogen i denne NG der har primære eller indirekte erfaringer med
dette produkt. Det jeg primært er bekymret for er om hvorvidt den
overhovedet er til at bruge softwaremæssigt for en relativt
uerfaren/uvidende pc bruger?

mvh
/Henning

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-07 06:36

"please-answer-here" <nonone@nohost.nodomain.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette produkt. Det jeg primært er bekymret for er om hvorvidt den
> overhovedet er til at bruge softwaremæssigt for en relativt

Der ligger en test af den her:
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/24873/75/

mvh Ebbe

Fra : please-answer-here

Dato : 22-08-07 16:13

Ebbe (7000) wrote:
> "please-answer-here" <nonone@nohost.nodomain.invalid> skrev i en
> [...]

Tak for linket. Denne lidt "nørdede" anmeldelse med diverse hacks giver dog
ikke så megen information om hvor let/besværlig den er i daglig brug. Selve
konfigurationen ser det ud til at broder nørd rimeligt nemt kan håndtere.

PS.
Er der nogen der ved hvornår produktet kom på markedet?
findes der overhovedet tilsvarende produkter? - her tænker jeg specielt på
den indbyggede kortlæser

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-07 17:21

> [...]
Selve
> konfigurationen ser det ud til at broder nørd rimeligt nemt kan håndtere.

Korrekt, der hackes på livet løs Der var dog en enkelt ting der stak mig
i øjnene, den omtales som "slooooow".

mvh Ebbe

Fra : please-answer-here

Dato : 22-08-07 18:14

Ebbe (7000) wrote:
> [...]
>>

> Korrekt, der hackes på livet løs Der var dog en enkelt ting der
> stak mig i øjnene, den omtales som "slooooow".

Ja det lagde jeg også mærke til. Men da søsteren i dag er totalt afskåret
fra at overføre billeder til pc'en og da vi vel max snakker om 40-50
billeder af gangen, tror jeg at denne parameter trods alt er til at leve
med, da det jo ikke drejer sig om filer i 100Mb størrelser

Henning