Favicon problem
Fra : Katrine

Dato : 22-08-07 16:48

Hejsa,
Jeg døjer med at få mit favicon.ico til at virke... Jeg har lavet
ikonet og lagt det i roden af mit site og har tilføjet <link
rel="shortcut icon" href="favicon.ico"/> til mit head-tag på min
masterpage. Når jeg kører sitet lokalt, så virker det helt som
det skal, men på serveren får jeg ikke vist ikonet. Jeg bruger
IE7, så jeg burde ikke løbe ind i de gamle problemer med at det
er browseren, som ikke kan se ikonet. Nogen som kan hjælpe?
Jeg koder i asp.net 2.0 (og er nybegynder her, så måske er det
noget i den forbindelse, der driller...?)
På forhånd tak
/Katrine.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 22-08-07 17:17

"Katrine" <katrinepless@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg koder i asp.net 2.0 (og er nybegynder her, så måske er det
> noget i den forbindelse, der driller...?)

Jeg benytter:
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon">

Ved ikke om det er fordi jeg har det med x-icon med, men du henviser også
til favicon og ikke /favicon, som gør at den bliver kigget i roden efter
iconet.

--
Thrane

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-08-07 20:21

Katrine skrev:

> men på serveren får jeg ikke vist ikonet.

Hvilken server?

Du kunne jo starte med en adresse til den, så kan
vi andre teste om vi kan se ikonet, og finde ud af
hvorfor

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Katrine

Dato : 24-08-07 15:01

Hjemmesiden hedder www.saaby-fodbold.dk

Jeg kan som sagt godt set det lokalt, så jeg kan næsten ikke tro,
at det er browseren...

Jeg har testet med <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico"
type="image/x-icon"> på min masterpage - heller ikke det hjælper.

Med server mener jeg på webhotellet...

Nogen forslag? (Tak!)

Fra : Rune Jensen

Dato : 25-08-07 10:39

"Katrine" skrev i en meddelelse...

> Hjemmesiden hedder www.saaby-fodbold.dk
>
> Jeg kan som sagt godt set det lokalt, så jeg kan næsten ikke tro,
> at det er browseren...

Jeg ser intet ikon i min IE 6 på Win XP Pro. Men jeg ser så heller ikke ikon
for f.eks. www.html.dk, www.html-faq.dk og andre, selv mine egne sider har
intet ikon i IE, selvom der skam er blevet lavet, og det virker i Opera og
FF. Så måske min maskine har samme "problemer" som din. Det kan måske hjælpe
at tømme midlertidige internetfiler i IE. Roder ikke så meget med det selv
mere, da IE altid har været lidt mærkelig, og så vigtigt er det jo heller
ikke (det har jo ikke noget med funktionen af selve siden at gøre).

MVH
Rune Jensen

--
Citat:
"The best house/dance were made

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 25-08-07 10:38

> Jeg ser intet ikon i min IE 6 på Win XP Pro. Men jeg ser så heller ikke
ikon

Det gør jeg heller ikke i IE 6
Men hvis jeg "trækker" ikonet fra adresselinien ned på siden TO gange, så
kommer den.
Det er nok bare IE?
/Jørgen

Fra : Rune Jensen

Dato : 25-08-07 11:13

"Jørgen Sørensen" skrev i en meddelelse...

> ikon
>
> Det gør jeg heller ikke i IE 6
> Men hvis jeg "trækker" ikonet fra adresselinien ned på siden TO gange, så
> kommer den.

Det var sgi da... Det virker Og på en anden af mine egne sider behøver
jeg så efterfølgende kun gøre det én gang.

> Det er nok bare IE?

Ja, den har altid været sin egen. Og det er såmænd nok de færreste brugere,
som sidder med en side, de er kommet ind på, og så tænker: "Hmm, der er
intet favicon? Så må jeg nok hellere trække iconet ned på siden 2 gange, det
er jo logisk."

Iøvrigt virker ovenstående så kun for visse sider, hvilket kan skyldes andre
ting, som cashe. Derfor roder jeg heller ikke så meget med det mere.... Hvis
det virker, så virker det, ellers er det lidt spild at bruge for meget tid
på, når man kan bruge tiden på at forbedre selve siden i stedet.

Hvis nogen alligevel mener, de har tiden til det, så står der mere om
favicon her http://www.html-faq.dk/1015.asp

MVH
Rune Jensen

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 25-08-07 11:59

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det virker, så virker det, ellers er det lidt spild at bruge for meget tid
> på, når man kan bruge tiden på at forbedre selve siden i stedet.

Helt enig; men nu ved du hvordan du kan få favicon at se, hvis du skulle
kede dig
/Jørgen

Fra : Katrine

Dato : 25-08-07 12:30

Hej alle,

Tak for forslagene, men det hjælper mig desværre ikke... Jeg kan stadig ikke se
ikonet - og jeg trækker, gemmer i favoritter og sletter gamle internetfiler...
Og ja, det kan da godt være, at det ikke er vigtigt, men for pokker! Nu har jeg
brugt så lang tid på det, nu skal det sgu virke! Jeg har heller ikke
problemer med at se favicon'er på andre hjemmesider - heller ikke selvom de
ikke er i mine favoritter.
Det er da mystisk! Men jeg må nok slå mig til tåls med at det ikke lige gider
virke.
Endnu engang tak for hjælpen!

Fra : Casper Christiansen

Dato : 25-08-07 13:49

Katrine wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> ikke er i mine favoritter.
> Det er da mystisk! Men jeg må nok slå mig til tåls med at det ikke lige gider
Jeg bruger <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">

Fra : Rune Jensen

Dato : 25-08-07 14:00

> [...]

> de
> ikke er i mine favoritter.
> Det er da mystisk! Men jeg må nok slå mig til tåls med at det ikke lige

OK, ok... forstår din frustration. Hvis du _meget gerne_ vil prøve en sidste
metode, så kopiér dit favicon over i

windows/history/history.IE5 [på din egen PC]

Samt efter behov i underliggende biblioteker.

Dette virkede for mig på en _meget_ genstridig side.

Men, igen... det er jo kun for, at jeg selv som webmaster for en side kan
blive glad - jeg tvivler på, at brugerne vil bruge tiden på at sidde og
kopiere mine faviconer over i temporære biblioteker, bare for at se mit
flotte ikon

Ha´ en go´weekend.

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-08-07 23:56

Katrine wrote:
> Hej alle,
>
> Tak for forslagene, men det hjælper mig desværre ikke... Jeg kan
> stadig ikke se ikonet - og jeg trækker, gemmer i favoritter og
> sletter gamle internetfiler...

Lad være med at bryde din hjerne mere med det problem. Der er ikke noget i
vejen med din side eller dit favicon. Det vises uden problemer i Firefox og
i IE 7. Det er IE 6, der er problemet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Heine Svendsen

Dato : 25-08-07 17:28

Jørgen Sørensen skrev:

> ikon

Linket og ikonet dukker fint op i min IE7

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : seaman@malinator.com

Dato : 24-08-07 17:10

On 22 Aug 2007 15:47:41 GMT, Katrine <katrinepless@gmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg koder i asp.net 2.0 (og er nybegynder her, så måske er det
>noget i den forbindelse, der driller...?)

Jeg ser den både i FF og IE 7 - 6

Fra : Thrane

Dato : 24-08-07 19:20

<seaman@malinator.com> wrote in message
> On 22 Aug 2007 15:47:41 GMT, Katrine <katrinepless@gmail.com> wrote:
>
> Jeg ser den både i FF og IE 7 - 6

Også her i IE 7 på Vista...

--
Thrane

Fra : Thrane

Dato : 24-08-07 19:22

> [...]
> Jeg koder i asp.net 2.0 (og er nybegynder her, så måske er det
> noget i den forbindelse, der driller...?)

Lidt off-topic.

Ikonerne kan lave med transparent baggrund, så du undgår den hvide kasse
omkring bolden, med mindre du da ønsker den...

--
Thrane

Fra : Katrine

Dato : 25-08-07 12:25

> Ikonerne kan lave med transparent baggrund, så du undgår den hvide kasse
> omkring bolden, med mindre du da ønsker den...

I know - også det har jeg lavet - både i den oprindelige gif fil og når jeg
laver ikonet - alligevel får jeg den hvide kant rundt om... Dt skal vist
ikke være nemt.