Dropdown-menu ødelægger CSS layout
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 21-08-07 14:40

Jeg har påtaget mig at opbygge en simpel hjemmeside for en
bekendt. Siden kan findes på http://www.serenity-auto.dk/eks

Problemet er, at jeg ikke kan få min dropdown-boks i menupunktet
'Opgaver' til at fungere ordentligt. Opbygningen og
funktionaliteten er i orden, men når undermenuen bliver slået ud
ændrer det højden på min menu.

Jeg synes selv jeg har prøvet en masse mærkelige ting men der
sker ikke noget som helst.

Jeg håber meget på hjælp fra et klogt hoved. Understående er min
CSS til dropdown-boksen:

ul {
padding: 0;
margin: 0;
list-style: none;
}

li {
float: left;
position: relative;
height:15px;
width: 10em;
}

li ul {
display: none;
position: absolute;
top: 30px;
left: 5px;
border:1px solid #858585;
}

li > ul {
top: auto;
left: auto;
}

li:hover ul, li.over ul{
display: block;
background-color: #dedede;
}

På forhånd tak
-Kasper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger

Dato : 21-08-07 15:45

"Kasper Pedersen" <kasper_pedersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 'Opgaver' til at fungere ordentligt. Opbygningen og
> funktionaliteten er i orden, men når undermenuen bliver slået ud

Skal det tolkes som at scriptfejlene er indført med vilje?

Birger

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 22-08-07 08:23

> Skal det tolkes som at scriptfejlene er indført med vilje?
>
> Birger

Jeg har ikke lavet fejl med vilje hvis det er det du hentyder til. Jeg
fandt dette eksempel på www.alistapart.com (søg på 'Suckerfish' og se
artiklen 'Suckerfish Dropdowns') og har bare kopieret javascriptet da
det absolut ikke er min stærke side... Jeg har derefter lavet om i
designet så det fik det udseende jeg gerne vil have og undervejs er
dette problem altså dukket op.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-08-07 15:25

Kasper Pedersen skrev:

> [...]
> det absolut ikke er min stærke side... Jeg har derefter lavet om i
> designet så det fik det udseende jeg gerne vil have og undervejs er

Nu er jeg ret sikker på at Suckerfish Dropdown Menu
/ikke/ har indsat nogen tabeller i menuen og da slet ikke
nogen inline onmouseover og onmouseout. Du skal
kopiere hele Suckerfish html-koden, hele stylesheet'et
for ul#nav samt det JavaScript du allerede her.

Personligt finder jeg Suckerfish-løsningen nogen
uigennemskuelig. Men du kan finde råd og vejledning
til en lignende menu her:
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Jørgen Farum Jensen
..