Mærkeligt telefonnummer
Fra : Ukendt

Dato : 19-08-07 16:02

Nogen der kan fortælle hvad det betyder, når et telefonnummer starter med
9198 xx xx xx xx ? Hvis det var et opkald fra Tyskland, så ville der stå
0049 xx xx xx xx. Men 9198 synes jeg lyder lidt mærkeligt.

MVH Steen

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 19-08-07 16:17

Hejsa

Landekode 91 er Indien !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : William Boysen

Dato : 19-08-07 16:30

On Sun, 19 Aug 2007 17:02:06 +0200, "Steen F."
<steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote:

>Nogen der kan fortælle hvad det betyder, når et telefonnummer starter med
>9198 xx xx xx xx ? Hvis det var et opkald fra Tyskland, så ville der stå
>0049 xx xx xx xx. Men 9198 synes jeg lyder lidt mærkeligt.

Nu er det ikke alle lande, der kun har 8 cifre i numrene.

--
Don't mess with Ludvig Nielsen, Arne Wilstrup, Kim Larsen, Konrad,
Peter Heide, Peter Bang, Christian R. Larsen and Hans Joergensen.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : Brian Lund

Dato : 19-08-07 21:16

> Nu er det ikke alle lande, der kun har 8 cifre i numrene.

Og Tyskland har heller ikke 8, de har 10 inkl 4 cifret forvalg (by/område
forvalg), desuden vil der på en mobiltelefon stå +49 xxxxxxxxxx (ihvertfald
på dem jeg har ejet)... Mon ikke du, Steen, har haft et nr. der startede med
+91 (ikke blot 91), som nævnt altså Indien?

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-07 23:36

Brian Lund wrote:
Mon ikke du, Steen,
> har haft et nr. der startede med +91 (ikke blot 91), som nævnt altså
> Indien?

Jeps, du har ret. Jeg forvekslede lige med min fastnet telefon der fx.
normalt skriver 0049 for tyske opkald.
Men på mobilen står rigtig nok +9198xxxxxxxx (10 cifre efter +91). Og ikke
ladekode 9198 som jeg troede.
Tak for opklaringen.

MVH Steen

Fra : Lars

Dato : 19-08-07 17:00

Steen F. skrev:
> Nogen der kan fortælle hvad det betyder, når et telefonnummer starter med
> 9198 xx xx xx xx ? Hvis det var et opkald fra Tyskland, så ville der stå
> 0049 xx xx xx xx. Men 9198 synes jeg lyder lidt mærkeligt.

Mobilopkald fra Indien

Fra : ai

Dato : 19-08-07 18:24

Dansk nummerserie 91.....er tildet til brug som reserve, altså ikke i brug.
tildelt af ITST ( It Telestyrelsen), som tildeler og jævnligt opdaterer
telefonnumre.
mobil såvel som fastnet.

v/h ai

Fra : J-Man

Dato : 21-08-07 12:12

ai skrev:
> [...]
> tildelt af ITST ( It Telestyrelsen), som tildeler og jævnligt opdaterer

Er der nogen steder (helst på nettet) man kan tjekke de forskellige
nummerserier, altså hvilke der er tildelt hvad?

Mvh. J-Man

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 21-08-07 14:34

Hejsa

http://www.numberingplans.com/?page=analysis?phonenr

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Kristian

Dato : 22-08-07 07:23

> Er der nogen steder (helst på nettet) man kan tjekke de forskellige
> nummerserier, altså hvilke der er tildelt hvad?

http://itst.dk/static/It%20og%20tele/Nummerforhold/Nummerliste%208-cifrede%20abonnentnumre.xls

Hvis du har problemer med linket kan du istedet gå ind på:
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024565

Og klikke på Nummerliste 8-cifrede abonnentnumre: Nummerserierne 00 00
00 00 - 99 99 99 99

--
Kristian

Få 15% rabat på et Surftown Webhotel. Se her:
http://www.surftown.dk/HostingAccount.aspx?reseller=cust27852

Fra : J-Man

Dato : 27-08-07 09:57

Kristian skrev:

> [...]
> http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024565
>
> Og klikke på Nummerliste 8-cifrede abonnentnumre: Nummerserierne 00 00

Tak til jer begge for svarene :)