Fogh famlede under pressekonferencen
Fra : Zeki

Dato : 21-08-07 13:41

Så blev skattebuffeten præsenteret, og alle - pænær dem uden arbejde - er
inviteret.

Men Fogh - som ellers normalt altid kan hive et bortforklaringssvar frem fra
ærmet hurtigere end Guldbrandsen kan sige "Afghanistan" og Helle Thorning
kan sige "mere velfærd", var tydeligvis ikke forberedt på de kritiske
journalisters spørgsmål.

Én af dem påpegede at Fogh på landsmødet forrige uge havde lovet at
"skattelettelserne" fortrinsvis skulle komme de lavtlønnede til gode, og
ville gerne vide hvordan dette harmonerede med udsigterne til at
lønmodtagere der tjener mere end 400.000 får ca 8000 ud af
skatteomlægningen, mens lønmodtagere der tjener ca 200.000 kun får rundt
regnet 2000 kroner mere om måneden.

For en gangs skyld var der ikke noget svar som hurtigt kunne trækkes frem.
Sekunder gik med "øhh, bøhh" hvorefter Fogh begyndte at tale om noget helt
andet.

Hvorfor ikke bare sige sandheden? At nattens forhandlinger med de
konservative har medført at det er de rige der får direkte adgang til det
lækre kød på buffeten, mens resten må nøjes med tilbehøret. Men det ville jo
være at være ærlig og melde klart ud.

The three stooges, i form af Fogh, Thor Pedersen og Bendtsen så ikke for
godt ud dér ved bordet.

Bendtsen kunne ikke ytre en sætning uden at gøre brug af ordet "indeksering"
i håb om at forvirre så mange som muligt, og også han dummede sig. Den
første del af pressekonferencen talte han om "skattelettelser", mens han i
den anden del havde erstattet "skattelettelser" med "skatteomlægning." Det
var vist ikke lige planen.

Og om jeg fatter at Thor Pedersen kan være finansminister med en så ringe
indsigt i de offentlige lønniveauer. Manden sad dér og påstod at de
offentlige lønninger er steget lige så meget som i det private de seneste 10
år - 50%.

Nu kender jeg en del der har været ansat i det offentlige i mere end 10 år
og nej politibetjenten, skolelæreren eller hjemmehjælperen der tjente 20.000
i år 1997 tjener gud hjælpe mig ikke 30.000 i dag.

Konklusionen bør være klar for enhver: Der er ikke tale om "skattelettelser
der fortrinsvis kommer de lavtlønnede til gode." Der er til gengæld tale om
en skatteomlægning som skal sikre at de rige får endnu mere, mens alle andre
må tage sig til takke med krummerne.

Nu er jeg ikke vant til at heppe på Dansk Folkeparti, men denne gang vil jeg
gøre en undtagelse. Forhåbentligt kan de få - ikke mindst de konservative -
ned på jorden igen.

Mvh
Zeki

Fra : Kim2000

Dato : 21-08-07 15:12

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lønmodtagere der tjener mere end 400.000 får ca 8000 ud af
> skatteomlægningen, mens lønmodtagere der tjener ca 200.000 kun får rundt

Nu er det nu nok om året ellers kan ti milliarder ikke gøre det. Og det
er svært at være imponeret over et par hundrede kroner mere om måneden, der
såmænd nok bliver spist op af grønne afgifter, så det må også siges at være
slut med skattestoppet.
mvh
Kim

Fra : Zeki

Dato : 21-08-07 15:22

> Nu er det nu nok om året

Hov det var en svipser. Om året naturligvis. Og så er det endda brutto.

Fra : @

Dato : 21-08-07 18:28

On Tue, 21 Aug 2007 14:40:56 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>lønmodtagere der tjener mere end 400.000 får ca 8000 ud af
>skatteomlægningen, mens lønmodtagere der tjener ca 200.000 kun får rundt

kan du komme med en _fornuftig_ forklaring på hvorfor folk overhovedet
skal betale skat efter deres indkomst

selv folk der betaler adskillige millioner i skat kan kun få fjernet
blindtarmen en gang de får også kun en folkepension - osv.

kort og godt de får ikke mere tilbage fra samfundet end den som
betaler meget mindre i skat

skat på foretning og lønindkomst er udover at være ren og skær
misundelse også den mest tåbelige beskatningsform

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-08-07 17:14

> [...]
> blindtarmen en gang de får også kun en folkepension - osv.
>
> kort og godt de får ikke mere tilbage fra samfundet end den som

Mener du, at man skal have tilbage i forhold til, hvad man betaler? Så de,
der har de højeste indkomster og betaler de højeste skatter også skal have
betalt mest af samenfundet? Altså at, fx børn af de med de højeste indtægter
skal gå gratis i skole, mens folk med lave indkomster, som ikke betlæaer så
meget i skat, skal betale for at deres børn kan gå i skole?

> skat på foretning og lønindkomst er udover at være ren og skær
> misundelse også den mest tåbelige beskatningsform

Og skat på ejendom bør betales i naturalier.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 19:56

> [...]

>inviteret.
>
>Men Fogh - som ellers normalt altid kan hive et bortforklaringssvar frem fra

Så ved jeg at resten er spild af tid.....