Sømænd rygende rasende over rygeregler
Fra : Jesper

Dato : 20-08-07 15:56

Nu er DFDS sømændene blevet rygende rasende DFDS fordi de nu ikke
længere må ryge på kammeret. DFDS forsvarer sig med at udmynstringerne
er korte og et system med ryger og ikke-ryger kamre ville være umuligt
at administrere. Det skal dog retfærdigvis nævnes, at der er indført
rygerum på skibet og at der også frit kan ryges på udendørs arealer.

Gad vidst hvad de stakkels alkoholikere så skal sige. DFDS har nemlig
hent lukket for sprutten ombord. Ingen drikkeri ombord overhovedet.
Såvidt jeg kan se, så får det forkælede rygere særbehandling.

--
Jesper

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 20-08-07 17:07

> [...]
> hent lukket for sprutten ombord. Ingen drikkeri ombord overhovedet.
> Såvidt jeg kan se, så får det forkælede rygere særbehandling.

DFDS driver den største restaurantvirksomhed i Danmark, den nyindført
rygepolitik har nok et andet forlæg at afskedige de danske søfolk, og få
Philippiner ombord, så firmaet kan score flere penge til aktionerne.

Fra : Jesper

Dato : 20-08-07 19:06

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> DFDS driver den største restaurantvirksomhed i Danmark, den nyindført
> rygepolitik har nok et andet forlæg at afskedige de danske søfolk, og få
> Philippiner ombord, så firmaet kan score flere penge til aktionerne.

DFDS holder sig til dansk personale på dansk indregistrerede skibe.
--
Jesper

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 20-08-07 21:33

> DFDS holder sig til dansk personale på dansk indregistrerede skibe.
> --

tror du selv på det, og i det tilfælde der er dansk personale ombord på de
dansk flagede skibe, kan hurtig få en ende. DIS - DAS og aousovs.

Fra : Jowi

Dato : 21-08-07 19:43

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message

> DFDS driver den største restaurantvirksomhed i Danmark, den nyindført
> rygepolitik har nok et andet forlæg at afskedige de danske søfolk, og få
> Philippiner ombord, så firmaet kan score flere penge til aktionerne.

Lige en lille rettelse

På dansk heder der "Filippinerne" og folk i Filippinerne er "filipinere". På
engelsk hedder det derimod "The Philippines" and people in the Philippines
is "philipinos".

M.v.h. / Kind regards
Mr. W. B. Stellander & Ms. J.G. Manalo
Small tabinay
Puerto Galera,
Oriental Mindoro
5203 Philippines

Tel. +63-(0)919-5222338
+63-(0)919-6770092

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 21-08-07 09:13

"Jowi" <educare_ph@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> På dansk heder der "Filippinerne" og folk i Filippinerne er "filipinere".
> På engelsk hedder det derimod "The Philippines" and people in the

Alt søfart foregår på engelsk, også dansksøfart hr. Olsen.
Du skal holde dig til teksten.

Fra : Jowi

Dato : 22-08-07 02:21

--

> "Jowi" <educare_ph@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Alt søfart foregår på engelsk, også dansksøfart hr. Olsen.
> Du skal holde dig til teksten.

Hr. Olsen???? Som mangeårig sømand ved jeg at en del søfart er engelsk
relateret, men kun en del. Søfart er ikke som luftfart, KUN, på engelsk. Det
afhænger i høj grad af skibets nationalitet og destination og nej, dansk
indenrigsfart sprog er dansk.

Og så lige for at forholde mig til teksten, de filipinske søfolk jeg kender
herude som arbejder på danske skibe bliver aflønnet efter danske fagretslige
regler. Altså samme løn for samme arbejde en dansk sømand varetager.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 21-08-07 13:43

> [...]
> kender herude som arbejder på danske skibe bliver aflønnet efter danske
> fagretslige regler. Altså samme løn for samme arbejde en dansk sømand

Det er en oplysning jeg vil tage til efterretning, det er altså ikke der for
der er Philippiner og andre udlændinge ombord i danskflagede - danskejet
skibe fordi de er billigere.
Det var en af grundene til det gik så galt med den nyindsat færge
Scandinavian Star.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-08-07 17:49

On Tue, 21 Aug 2007 14:43:09 +0200, Kurt H. Nedergaard wrote:

> [...]
> skibe fordi de er billigere.
> Det var en af grundene til det gik så galt med den nyindsat færge

Hvornår var det at det skib brændte?

Er det muligt at der er sket ændringer siden?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 21-08-07 18:00

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår var det at det skib brændte?
>
> Er det muligt at der er sket ændringer siden?
>
> --

Den. 7. april 1990. På rejse fra Oslo til Frederikshavn.

Fra : Jowi

Dato : 22-08-07 19:07

> [...]
>>

> Det er en oplysning jeg vil tage til efterretning, det er altså ikke der
> for der er Philippiner og andre udlændinge ombord i danskflagede -

Nej, og det hedder stadig filipinere. Eller lokalt herude "Pinoy"

> Det var en af grundene til det gik så galt med den nyindsat færge
> Scandinavian Star.

hvad er din begrundelse for at give filipinske, og andre udenlandske søfolk
skylden for at alt gik galt på Scandinavian Star? Har du dokumentation for
den påstand?

Jeg kender søfolk af forskellige nationaliteter som er fuldt på højde med
danske søfolk, også sikkerhedsmæssigt. Jeg kan samtidig oplyse, at ALLE
søfolk som ansættes i danske rederier gennemgår krævende sikkerhedskurser
som SKAL bestås.

Derudover deltager man løbende i diverse temmeligt realistiske øvelser af
enhver art ombord under forhyringen. Filipinske søfolk er iøvrigt kendt for
at være nogen af verdens bedste søfolk. Derfor er de en eftertragtet
arbejdskraft, ikke fordi de er billigere end andre søfolk.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 22-08-07 11:33

> [...]
> for at være nogen af verdens bedste søfolk. Derfor er de en eftertragtet
> arbejdskraft, ikke fordi de er billigere end andre søfolk.

Du er ikke særlig opmærksom på det som du skrev højre oppe i tråden.
Jeg er fuldstændig ligeglad med om det kun er Philipinere der farter til
søs, og alt dit vås om hvor gode og dejlige de er det kan du squ holde for
dig selv.
Jeg er også klar over de danske rederier er de rene filantroper.

Fra : Jowi

Dato : 23-08-07 16:07

> [...]
> søs, og alt dit vås om hvor gode og dejlige de er det kan du squ holde for

Modsat dig er jeg fuldt klar over hvad jeg poster her i gruppen og samtidig
kan jeg meddele dig at alene jeg afgør hvad jeg holder for mig selv.

> Jeg er også klar over de danske rederier er de rene filantroper.

Der er du vist ude i en socialistisk stråmand

Du har endnu ikke dokumenteret hvilken skyld filipinske eller andre
udenlandske søfolk har i katastrofen vedr. Scandinavian Star.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 22-08-07 19:00

On Wed, 22 Aug 2007 11:07:15 -0700, Jowi wrote:

> Filipinske søfolk er iøvrigt kendt for
> at være nogen af verdens bedste søfolk.

Jeg mødte filipinere da jeg arbejdede i Saudi Arabien, de var suverænt
de bedste af alle de etniciterer der arbejdede der.

30.000 af dem kunne opveje de 300.000 indvandrere vi har.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Jowi

Dato : 23-08-07 15:58

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> Jeg mødte filipinere da jeg arbejdede i Saudi Arabien, de var suverænt
> de bedste af alle de etniciterer der arbejdede der.

Det er jeg overbevist om at du har ret i.

> 30.000 af dem kunne opveje de 300.000 indvandrere vi har.

Hver gang jeg gennem årene rejser hjem til Danmark møder det samme syn mig,
nemlig det, at jeg ser mange mange folk af mellemøstlig oprindelse hænge
rundt omkring på gaderne i grupper hyggesludrende samtidig med at disse
mennesker lader deres bedekrans løbe mellem fingrene. Samtidig ser jeg en
del thaier, filipinere, kinesere o.a. i hastig gang til eller fra et
gøremål. Aldrig ser man disse folk sløvt hænge ud på gaden. Det samme syn
ser jeg også andre steder i verden hvor jeg færdes. så jeg giver dig ret
igen

Fra : Tveskaeg

Dato : 20-08-07 17:48

On Mon, 20 Aug 2007 16:56:03 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Gad vidst hvad de stakkels alkoholikere så skal sige. DFDS har nemlig
>hent lukket for sprutten ombord. Ingen drikkeri ombord overhovedet.
>Såvidt jeg kan se, så får det forkælede rygere særbehandling.

Idiot!

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 17:55

On Mon, 20 Aug 2007 18:48:07 +0200, Tveskaeg wrote:

> Idiot!

Godt argument.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Peter Bang

Dato : 20-08-07 18:26

Ludvig Nielsen <" lunielsen "@yahooDOTdk> skrev:

>Godt argument.

Du må bære over. Rygeforbud er i forvejen et betændt tema i
dk.politik. Når der så oveni debatten kommer begreber som
alkoholforbud indover, så er der enkelte talenter, der låser
helt. Og Tveskæg låser åbenbart meget ved tanken om, at arbejde
uden at indtage alkohol.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 18:57

On 20 Aug 2007 17:26:09 GMT, Peter Bang wrote:

> [...]
> alkoholforbud indover, så er der enkelte talenter, der låser
> helt. Og Tveskæg låser åbenbart meget ved tanken om, at arbejde

Dem er der en del af her i gruppen

--
Rent-A-Troll.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 20-08-07 19:38

On Mon, 20 Aug 2007 19:56:39 +0200, Ludvig Nielsen wrote:

> Dem er der en del af her i gruppen

Der er forskel mellem arbejde og fritid.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Tveskaeg

Dato : 22-08-07 08:36

On Mon, 20 Aug 2007 19:56:39 +0200, Ludvig Nielsen <" lunielsen
"@yahoo DOT dk> wrote:

>Dem er der en del af her i gruppen

Det er jer der er fuld af mundlort og dobbeltmoral.

Hvorfor er det lige at kravet om ren luft stopper ved dørtærsklen??

Hvorfor skal der ikke være ren luft såvel udendørs som indendørs.

Kan det skyldes at i skiderikker så selv skal til og bringe et offer
til den rene lufts alter nemlig jeres lorte forurenende biler.

I er ikke andet end dobbeltmoral og mundlort!!!

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 22-08-07 12:47

On Wed, 22 Aug 2007 09:36:01 +0200, Tveskaeg wrote:

> Det er jer der er fuld af mundlort og dobbeltmoral.

Du følte dig altså truffet.

> Hvorfor er det lige at kravet om ren luft stopper ved dørtærsklen??
>
> Hvorfor skal der ikke være ren luft såvel udendørs som indendørs.

Det gør den skam heller ikke, der er tage masser af tiltag til at reducerer
tilsvining af luften, men droppede du bodegaen bare 2 gange om ugen, ville
du vide lidt mere end du gør.

> Kan det skyldes at i skiderikker så selv skal til og bringe et offer
> til den rene lufts alter nemlig jeres lorte forurenende biler.

Se nu gentager jeg gerne een gang mere, bare for at dem der er lidt
langsomme også kan få fat i det, jeg har ingen bil, og ja jeg går ind for
bilfri by, håber det var kort nok, du skulle jo nødigt blive forvirret.

> I er ikke andet end dobbeltmoral og mundlort!!!

Stor dreng.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 22-08-07 19:09

> [...]

> til den rene lufts alter nemlig jeres lorte forurenende biler.
>
> I er ikke andet end dobbeltmoral og mundlort!!!

Jeg har åbenbart udtrykt mig forkert, vi er enige omkring rygeforbud
og et senere komende alkoholforbud.

Jeg er imod begge.

Derudover er jeg enig omkring bilerne, dog bruger jeg selv en til at
komme frem og tilbage på arbejde, 100 km/dag.

Den dag en "lidt forurenende" bil bliver til at købe for penge, så
køber jeg den, indtil da kører jeg i min 12 år gamle Sierra.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 17:57

> [...]

> hent lukket for sprutten ombord. Ingen drikkeri ombord overhovedet.
> Såvidt jeg kan se, så får det forkælede rygere særbehandling.

Ja, det er sgu synd for de rygere, de kan snart ikke indtage deres "stof"
nogen steder, luften blive jo helt skøn uden det tobaksforgiftning.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Jan

Dato : 21-08-07 12:31

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> Ja, det er sgu synd for de rygere, de kan snart ikke indtage deres "stof"
> nogen steder, luften blive jo helt skøn uden det tobaksforgiftning.
>
> --
> Rent-A-Troll.

Hvis vi så kunne få lidt afgift på benzin så vi kunne slippe for noget af
alt det forurening de kommer med så ville der være lidt mening i det ud over
almindelig chikane.

Jan

Fra : René Løweneck

Dato : 22-08-07 15:48

Hej Jan !

> Hvis vi så kunne få lidt afgift på benzin...

Så ku' jeg få billigere diesel til min 4x4 ))

Ganske vist bliver det så lidt dyrere for min kone at køre i hendes benzin
sluger. Men hvad fa'n, hun kører ikke så meget alligevel.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Tveskaeg

Dato : 22-08-07 08:36

On Mon, 20 Aug 2007 18:56:34 +0200, Ludvig Nielsen <" lunielsen
"@yahoo DOT dk> wrote:

>Ja, det er sgu synd for de rygere, de kan snart ikke indtage deres "stof"
>nogen steder, luften blive jo helt skøn uden det tobaksforgiftning.

Hvad så med luften udendørs hvor der hvert eneste år dræbes 1500
mennesker alene i københavn.

Du er fuld af mundlort og dobbeltmoral. Haha

Fra : Jesper

Dato : 22-08-07 16:06

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> Hvad så med luften udendørs hvor der hvert eneste år dræbes 1500
> mennesker alene i københavn.
>
> Du er fuld af mundlort og dobbeltmoral. Haha

Det er for vand at regne mod dem der dør eller bliver syge af tobak i
København. På landsplan dør 14.000 af tobak om året i Danmark og
København er stærkt overrepræsenteret.
Det betyder ikke at der ikke skal gøres noget ved luftforureningen i
Danmark, men den kan du ikke bruge som som undskyldning eller sovepude
for ikke at gøre noget ved rygningen.
--
Jesper

Fra : Tveskaeg

Dato : 23-08-07 08:46

On Wed, 22 Aug 2007 17:06:29 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>Det betyder ikke at der ikke skal gøres noget ved luftforureningen i
>Danmark, men den kan du ikke bruge som som undskyldning eller sovepude

Jeg siger ikke at der ikek skal gøres noget ved rygning.

Jeg siger at du er fuld at dobbeltmoral fordi dit krav om ren luft
stopper ved dørtærsklen.

Kan det hænge sammen med at du ikke selv har lyst til at ofre din
forurenendende bil på den rene lufts alter??

Tanken er særdeles nærliggende.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-08-07 13:22

On Thu, 23 Aug 2007 09:45:38 +0200, Tveskaeg wrote:

> Jeg siger ikke at der ikek skal gøres noget ved rygning.
>
> Jeg siger at du er fuld at dobbeltmoral fordi dit krav om ren luft
> stopper ved dørtærsklen.

Nej det gør ikke, prøv at sætte dig lidt ind i hvad der sker ude i den
virkelige verden.

> Kan det hænge sammen med at du ikke selv har lyst til at ofre din
> forurenendende bil på den rene lufts alter??

Tag en kiks.

> Tanken er særdeles nærliggende.

Kan du tænke!?

--
Rent-A-Troll.

Fra : Jan

Dato : 21-08-07 12:28

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
> hent lukket for sprutten ombord. Ingen drikkeri ombord overhovedet.
> Såvidt jeg kan se, så får det forkælede rygere særbehandling.

Ja syntes også de forkælede rygers skulle bøjkotte enhver julefrokost i år
på virksomheden og eller restauration også holde det i privat regi hvor der
må ryges.

Jan

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-08-07 17:54

On Tue, 21 Aug 2007 13:27:30 +0200, Jan wrote:

> Ja syntes også de forkælede rygers skulle bøjkotte enhver julefrokost i år
> på virksomheden og eller restauration også holde det i privat regi hvor der
> må ryges.

Det kunne da være sjovt (undvære alle dødbiderne), jeg vil foreslå det
på min arrbejdplads (Vi er dog kun 3 rygere mod 5 ikkerygere, så det
bliver nok ikke til noget)

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 22-08-07 11:40

> [...]
> hent lukket for sprutten ombord. Ingen drikkeri ombord overhovedet.
> Såvidt jeg kan se, så får det forkælede rygere særbehandling.

Jeg skal aldrig mere ud og sejle med DFDS. Den kampagne, som blev startet
for nogle år siden mod personalets druk, når de havde fri på skibet, havde
til sigte til at få de alkohol forskrækkede Nordmænd i arbejde på dansk
personales bekostning.

Sekundært så er vores arv som søfartsnation under afvikling som følge af
alle de nye regler til søs om alkohol-promiller. Hvor mange lystbåde er der
f.eks. med i Sjælland Rundt i forhold til for 20-30 år siden? En 1/10 del?

Alle de regler blot fordi at en udenlandsk sømand kunne overse
Storebæltsbroen.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : René Løweneck

Dato : 22-08-07 15:57

Hej Carsten !

> [...]
der
> f.eks. med i Sjælland Rundt i forhold til for 20-30 år siden? En 1/10 del?

Det er højere grad Danmark som sådan, der er under afvikling. Og hvad fanden
gør det efterhånden. Det er jo alligevel ved at være mange år siden, man var
stolt og glad over at være dansker. Der var engang, hvor Danmark var et frit
land og vi lavede lidt sjov med forbuds-Sverige. Ak ja, det er mange år
siden (

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 22-08-07 19:13

On Wed, 22 Aug 2007 16:57:21 +0200, René Løweneck wrote:

> [...]
> land og vi lavede lidt sjov med forbuds-Sverige. Ak ja, det er mange år

JA, desværre.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Jesper

Dato : 22-08-07 16:06

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> [...]
> f.eks. med i Sjælland Rundt i forhold til for 20-30 år siden? En 1/10 del?
>
> Alle de regler blot fordi at en udenlandsk sømand kunne overse

Der var et reelt problem med drikkeri ombord på DFDS' skibe tidligere,
det er der nu taget hånd om!

Du må stadig sejle og drikke samtidigt, men du må ikke beruse dig, så
kan du være til fare for dine passagerer og andre skibe og Øresund og
Storebælt er nogle af verdens tættest trafikerede stræder.

Antallet af både i Sjælland Rundt har naturligvis intet med
alkoholbestemmelserne til søs at gøre.
--
Jesper

Fra : Bruno Christensen

Dato : 22-08-07 19:17

On Wed, 22 Aug 2007 17:06:29 +0200, Jesper wrote:

> Der var et reelt problem med drikkeri ombord på DFDS' skibe tidligere,
> det er der nu taget hånd om!

Er det noget du kender noget til?

> Du må stadig sejle og drikke samtidigt, men du må ikke beruse dig, så
> kan du være til fare for dine passagerer og andre skibe og Øresund og
> Storebælt er nogle af verdens tættest trafikerede stræder.

Nej selvfølgelig må man ikke møde beruset på sit arbejde.

> Antallet af både i Sjælland Rundt har naturligvis intet med
> alkoholbestemmelserne til søs at gøre.

Så muligvis med rygeforbuddet

Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen