Danskerne er vilde med overvågning.
Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 15:26

http://politiken.dk/indland/article360041.ece

Rart at se.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-08-07 15:28

Ludvig Nielsen wrote:
> http://politiken.dk/indland/article360041.ece
> Rart at se.

Du sætter bare alle de kameraer op i dit hjem du har lyst til - så
længe de holdes ude af det offentlige rum.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 15:33

On 20 Aug 2007 14:27:47 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Du sætter bare alle de kameraer op i dit hjem du har lyst til - så
> længe de holdes ude af det offentlige rum.

Bare et spørgsmål om tid før vi får mere overvågning i det offentlige rum,
det er skønt at se folk ændre holdning til overvågning.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-08-07 15:39

Ludvig Nielsen wrote:
> Bare et spørgsmål om tid før vi får mere overvågning i det offentlige rum,
> det er skønt at se folk ændre holdning til overvågning.

Det har ikke en skid at gøre med overvågning i det offentlige rum..
Det har at gøre med overvågningskameraer koblet sammen med
alarmsystemer.

Jeg har personligt heller ikke noget imod at overvåge min lejlighed med
fx. et webcam, så længe jeg ved at det kun er mig der kan se det..
men jeg har fanme noget imod hvis alt jeg gør i det offentlige rum
bliver overvåget.
Det er sgu slemt nok at ens færden kan følges af mobilselskaberne.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 15:42

On 20 Aug 2007 14:38:54 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Det har ikke en skid at gøre med overvågning i det offentlige rum..
> Det har at gøre med overvågningskameraer koblet sammen med
> alarmsystemer.

Det er en opblødning, så det er bare et spørgsmål om tid, forhåbentlig ikke
noget vi skal vente 10 år på.

> [...]
> bliver overvåget.
> Det er sgu slemt nok at ens færden kan følges af mobilselskaberne.

Hvorfor?

--
Rent-A-Troll.

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 15:51

Ludvig Nielsen" <" lunielsen wrote:

> Bare et spørgsmål om tid før vi får mere overvågning i det offentlige
> rum, det er skønt at se folk ændre holdning til overvågning.

Vi har telefonaflytning, kameraovervågning, satellitovervågning, GPS-sporing, datakommunikationsovervågning, emailscanning, nummerpladesporing og ansigtslæsningstracking - alt gemmes naturligvis for eftertiden, ingen aner hvor meget og hvor længe - indviede kan sikkert finde på flere former for aktiv overvågning. PET har netop købt supercomputere til 250 mio - hvad mon de skal bruges til?

Det er uskønt at se dette omsiggribende teknouhyre vi kalder civilisationen æde sig langsomt og sikkert ind på den menneskelige frihed. Vi overvåger jo ikke for at fange forbrydere. Vi overvåger fordi vi ikke stoler på hinanden - fordi samfundene ikke stoler på deres borgere - og alligevel yder overvågning i sidste ende kun falsk sikkerhed

Overvågning for overvågningens skyld - "hvis nu der en dag skulle ske noget vi så får nemmere ved at opklare" - er objektivt set fuldkommen spild af ressourcer.

Man kan få meget synligt politi for de penge som overvågning kommer til at koste os. Synligt politi på gaderne er forebyggende - politi kan aktivt gribe ind i gerningsøjeblikket, i modsætning til maskiner som kun filmer forbrydelsen. Men vi får da sikkert en dag overvågningskameraerne sat på amerikanernes i Irak nyligt aftestede robotsoldater. Og så bliver det jo først for alvor festligt.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 20-08-07 17:19

"Konrad" <davidkonrad123gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

forbrydelsen. Men vi får da sikkert en dag overvågningskameraerne sat på
amerikanernes i Irak nyligt aftestede robotsoldater. Og så bliver det jo

-----

Ja, man kan sige meget om den tiltagende overvågning der er pga. de unge og
de kommende unge skal have en form for beskæftigelse, de har en udvist evne
til at glo på en skærm, og samfundsdebatten rager dem en skid til de får
dhimstatus.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 17:39

On Mon, 20 Aug 2007 16:50:39 +0200, Konrad wrote:

> [...]
>
> Man kan få meget synligt politi for de penge som overvågning kommer til at koste os. Synligt politi på gaderne er forebyggende - politi kan aktivt gribe ind i gerningsøjeblikket, i modsætning til maskiner som kun filmer forbrydelsen. Men vi får da sikkert en dag overvågningskameraerne sat på amerikanernes i Irak nyligt aftestede robotsoldater. Og så bliver det jo først for alvor festligt.

Ja, men så skal de robotter også have ret til at skyde

--
Rent-A-Troll.

Fra : Konrad

Dato : 20-08-07 18:05

Ludvig Nielsen" <" lunielsen wrote:

> Ja, men så skal de robotter også have ret til at skyde

De kan forhindre en forbrydelse - hvad venter vi dog på? Ret beset er det jo
ikke værre, end når dankortautomaten benægter at du skulle eje penge, eller
hvis en tyverialarm ved et uheld går i gang. Kun forbrydere kan frygte
robotpoliti etc

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 20:25

On Mon, 20 Aug 2007 19:05:29 +0200, Konrad wrote:

> [...]
> hvis en tyverialarm ved et uheld går i gang. Kun forbrydere kan frygte

Jeg har ikke prøvet nogen af delene, så jeg tror på det er sikkert

--
Rent-A-Troll.

Fra : Zeki

Dato : 20-08-07 20:18

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> Bare et spørgsmål om tid før vi får mere overvågning i det offentlige rum,
> det er skønt at se folk ændre holdning til overvågning.

Du ville være en mønsterborger i Orwells's '1984' med den holdning.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 20:26

On Mon, 20 Aug 2007 21:18:07 +0200, Zeki wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> Du ville være en mønsterborger i Orwells's '1984' med den holdning.

Nu lever vi ikke i en roman

--
Rent-A-Troll.

Fra : Zeki

Dato : 20-08-07 20:31

> Nu lever vi ikke i en roman

Du har endnu ikke argumenteret for hvorfor du synes alt dette overvågning er
så herligt? Er du bare ude på at provokere?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 20:36

On Mon, 20 Aug 2007 21:31:05 +0200, Zeki wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> Du har endnu ikke argumenteret for hvorfor du synes alt dette overvågning er
> så herligt? Er du bare ude på at provokere?

Bestemt ikke, jeg er tilhænger af overvågning, jeg mener at det er vejen
frem, da vi danskere åbenbart har et problem med ærlighed, så må vi jo
kigges over skulderen.

Senest, var der en der blev taget for at have stjålet for 400.000kr maling
på et værft og en er også lige snuppet for at have stjålet for ca. 1million
kr. øl.

Overvågning er den bedste måde at bekæmpe ulovligheder på.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Zeki

Dato : 20-08-07 20:46

> Bestemt ikke, jeg er tilhænger af overvågning, jeg mener at det er vejen
> frem, da vi danskere åbenbart har et problem med ærlighed, så må vi jo
> kigges over skulderen.

Tal for dig selv. Et samfund baseret på mistillid til hinanden og hvor alle
er "suspekte" er ikke vejen frem.

Siger hvem?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 20:53

On Mon, 20 Aug 2007 21:45:33 +0200, Zeki wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> Tal for dig selv.

Det er da også det jeg gør, jeg håber blot at det spreder sig, og det ser
det jo heldigvis ud til at det gør

> Et samfund baseret på mistillid til hinanden og hvor alle
> er "suspekte" er ikke vejen frem.

Som vi danskere opfører os, kan det dårligt være anderledes, rent morals er
vi langt nede, desværre.

> Siger hvem?

Det mener jeg, og også andre, men som det ser ud, så er politikerne også
ved at indse det, det er rigtigt godt.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Zeki

Dato : 20-08-07 21:08

> Som vi danskere opfører os, kan det dårligt være anderledes, rent morals
> er
> vi langt nede, desværre.

Du projicerer. Igen: Tal for dig selv. Det er ikke alle der moralsk er
"langt nede." De fleste jeg kender er ikke for eksempel. Men du må da komme
i nogle ret "deprimerende" kredse siden du har den holdning.

> Det mener jeg, og også andre, men som det ser ud, så er politikerne også
> ved at indse det, det er rigtigt godt.

Så dine påstand er baseret på rene formodninger. Kan nedenstående
ekspertudtalelser og analyser måske få dig på lidt andre tanker? Du
ved...folk der rent faktisk ved hvad de taler om? Eller har du ganske enkelt
valgt at placere al din tillid og tiltro til de magthavere der af åbenlyse
og klare fordelagtige grunde mener at overvågning er vejen frem (til mere
magt og kontrol)?

"Steve Swain, who served for years with the London Metropolitan Police and
its counter-terror operations, doubts the power of cameras to deter crime.
"I don't know of a single incident where CCTV has actually been used to
spot, apprehend or detain offenders in the act," he said"
http://www.schneier.com/blog/archives/2007/08/securitytheater.html

"Governments the world over are watching citizens like never before. But are
we any safer for it?
(...)At the other end of the scale is the ordinary citizen, who is being
asked to surrender privacy for security. The ritual of being scanned at the
airport and the sight of cameras on the streets no doubt make people feel
safer, but are they getting real security in return for the loss of privacy?
Such doubts are rarely heeded in the corridors of power. Instead, fear of
terrorism has led to a worldwide boom in state surveillance. Governments are
issuing national ID cards and passports that contain computer chips with
biometric data. Surveillance cameras are becoming commonplace on buses and
trains, on streets and in shopping centers, and at national monuments and
tourist hotspots. As new technology for sifting through all this data comes
online, governments will be better able to piece together a full profile of
the ordinary citizen, down to the pettiest of crimes and misdemeanors that
ubiquitous eyes and ears can catch.

Nowhere is surveillance technology more visible than in London. (...) A
review by the Home Office in 2002 found that the cameras had a "small
effect" on crime"
http://www.msnbc.msn.com/id/4410100/

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 21:14

On Mon, 20 Aug 2007 22:07:32 +0200, Zeki wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> Du projicerer.
Ohh, du har lært et nyt ord.

> Igen: Tal for dig selv. Det er ikke alle der moralsk er
> "langt nede." De fleste jeg kender er ikke for eksempel. Men du må da komme
> i nogle ret "deprimerende" kredse siden du har den holdning.

Der er noget du misforstår, jeg har intet at skjule, men det har du
tilsyneladende, ellers ville du vel ikke blive så ophidset over denne
debat.

> [...]
> og klare fordelagtige grunde mener at overvågning er vejen frem (til mere

Gabbbbb, jeg har en mening, og den kan du ikke ændrer, og som det ser ud,
bliver det fremtiden, om du vil det eller ej.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Zeki

Dato : 20-08-07 21:18

> Der er noget du misforstår, jeg har intet at skjule, men det har du
> tilsyneladende, ellers ville du vel ikke blive så ophidset over denne
> debat.

Arhh...jeg ventede bare på den. "Du må have noget at skjule"-argumentet. Ja,
det kan du bande på: Mit privatliv. Det vil jeg ikke dele med alle mulige
andre (især ikke med dem i uniform)

> Gabbbbb, jeg har en mening, og den kan du ikke ændrer, og som det ser ud,
> bliver det fremtiden, om du vil det eller ej.

Du forholder dig overhovedet ikke til det der står. I stedet for vælger du
exit-manøvren "gaaaaab" som er et tydeligt tegn på at du slet ingen
argumenter har, men blot holdninger som ikke kan bruges til en hujende fis i
en debat der gerne skulle hæve sig over børnehaveniveauet.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 21:23

On Mon, 20 Aug 2007 22:18:17 +0200, Zeki wrote:

> [...]
> det kan du bande på: Mit privatliv. Det vil jeg ikke dele med alle mulige

Jamen er dit privatliv da så spændende at du tror det er noget der bliver
gemt, nahh du har for høje tanker om dig selv, tror ikke du er så
interessant.

> [...]
> argumenter har, men blot holdninger som ikke kan bruges til en hujende fis i
> en debat der gerne skulle hæve sig over børnehaveniveauet.

Overhovedet ikke, men jeg skal stadig ikke argumentere for min holdning til
overvågning, jeg mener det er godt, og så er den ikke længere, at du ser
det som din mission at omvende mig, er da ikke mit problem.

--
Rent-A-Troll.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-08-07 08:13

> Jamen er dit privatliv da så spændende at du tror det er noget der
> bliver gemt, nahh du har for høje tanker om dig selv, tror ikke du er
> så interessant.

Se det "sjove" er jo så et eksempel fra USA, hvor en politi helikopter
filmene 2 voksne mennesker hygge sig på et tag af en boligblok, det blev der
en hel del ballade af (og med god grund).

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-08-07 18:04

On Mon, 20 Aug 2007 22:13:59 +0200, Ludvig Nielsen wrote:

> Der er noget du misforstår, jeg har intet at skjule, men det har du
> tilsyneladende, ellers ville du vel ikke blive så ophidset over denne
> debat.

Når det om "ikke ret mange år bliver forbudt at prutte offentligt,
"det er jo uciviliceret"", så er alle "prutterne" allerede
registreret.

Sæt selv ind "hvad skal forbydes", det er jo allede registeret.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-08-07 19:31

Ludvig Nielsen" <" lunielsen wrote:

> Der er noget du misforstår, jeg har intet at skjule, men det har du
> tilsyneladende, ellers ville du vel ikke blive så ophidset over denne
> debat.

Det bekymrende ved overvågning er, at man kan risikere, at det en dag er
folk som dig, der sidder bag kameraet.

Kender du det gamle ord: "Hvem vogter vogterne?"?

Per V.

--
Nu har den sure, gamle mand sørme skrevet en roman til! Læs om den her:
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Jefferson-Friedrich ~

Dato : 20-08-07 15:38

> http://politiken.dk/indland/article360041.ece
>
> Rart at se.

Ja, hvor er det rart at se, hvordan magthaverne har fået os manipuleret til
at acceptere et big brother-samfund. Noget som indtil for få år siden var et
skældsord. Men nu har de skabt en masse utryghed ved at masseimportere
muslimer, og det belønner vi dem så med ved at give dem en masse
magtbeføjelser, de aldrig ville have fået os til at acceptere under normale
forhold.

Hvad med at overvåge magthaverne i stedet?

--
Top 2 over dødsårsager i det 20. århundrede:
1. Sygdom

Fra : Zeki

Dato : 20-08-07 20:25

"Jefferson-Friedrich Volker Benjamin Graf von Pfeil und Klein-Ellguth"
<jeff@kongehuset.dk> wrote in message

> Hvad med at overvåge magthaverne i stedet?

Ja, hvem overvåger dem der overvåger os?

Med det nye tiltag vil en gennemsnitsdansker bliver overvåget 15.000 gange
yderligere om året end nu. For hvad? For at komme "terrorismen" til livs?
Det værste er næsten at folk stilletiende bare accepterer det. Det er blevet
"normalt." Men går du bare 30 år tilbage i tiden og fortæller om scenariet
og virkeligheden anno 2007, så ville folk tro at du talte om DDR eller et
andet kontrolsamfund. Propper du en frø i en gryde med kogende vand vil den
straks springe op, men propper du den ned i en gryde med lunkent vand og
skruer gradvist op til kogepunktet, så vil den også acceptere det - indtil
den dør.

Mvh
Zeki

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-08-07 18:10

On Mon, 20 Aug 2007 21:24:47 +0200, Zeki wrote:

> [...]
> skruer gradvist op til kogepunktet, så vil den også acceptere det - indtil

Er det rigtigt?

Jeg forstår udmærket hvad du mener.

Men er selve analogien korrekt, bliver frøen i vandet uden at gøre
forsøg på at flygte?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 21-08-07 19:13

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> Jeg forstår udmærket hvad du mener.
>
> Men er selve analogien korrekt, bliver frøen i vandet uden at gøre
> forsøg på at flygte?

Ja hvis den puttes i vandet mens det stadig er varmt forsøger den underligt
nok ikke at flygte, men koges til døde.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 22-08-07 04:37

On Tue, 21 Aug 2007 20:12:50 +0200, N_B_DK wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> Ja hvis den puttes i vandet mens det stadig er varmt forsøger den underligt
> nok ikke at flygte, men koges til døde.

Man lærer jo noget hver dag, tak.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Zeki

Dato : 20-08-07 20:42

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> http://politiken.dk/indland/article360041.ece

"Det øger trygheden" mener forskerne.

Ja, på bekostning af den personlige frihed naturligvis. Man kan ikke få
begge dele, mere sikkerhed og mere frihed.

Er vi virkelig kommet så langt ud at vi er parate til at opgive fundementale
frihedsrettigheder, blot for at kunne føle os mere trygge? Og mod hvad?
Bøhmændene fra Al Queda?

Det er vel kun et spørgsmål om tid før alle danskere bliver overvåget 100%
fra det øjeblik vi forlader vores hjem, til vi vender hjem igen, ligesom de
er på vej til i England.

http://www.aclu.org/pizza/

Mvh
Zeki

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 20:55

On Mon, 20 Aug 2007 21:42:28 +0200, Zeki wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> "Det øger trygheden" mener forskerne.
>
> Ja, på bekostning af den personlige frihed naturligvis. Man kan ikke få
> begge dele, mere sikkerhed og mere frihed.

Du er da fri til at gøre hvad du vil, det eneste du ikke kan gøre er det
ulovlige, så hvad er problemet.

> Er vi virkelig kommet så langt ud at vi er parate til at opgive fundementale
> frihedsrettigheder, blot for at kunne føle os mere trygge? Og mod hvad?
> Bøhmændene fra Al Queda?

Overvågning er en god ide.

> Det er vel kun et spørgsmål om tid før alle danskere bliver overvåget 100%
> fra det øjeblik vi forlader vores hjem, til vi vender hjem igen, ligesom de
> er på vej til i England.

Ville passe mig fint.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Zeki

Dato : 20-08-07 21:13

> Du er da fri til at gøre hvad du vil, det eneste du ikke kan gøre er det
> ulovlige, så hvad er problemet.

Begrænsning af den personlige frihed naturligvis. Jeg bryder mig ikke om at
blive filmet og mistænkeliggjort overalt hvor jeg kommer.

> Overvågning er en god ide.

Ja, det siger du jo. Men indtil nu har du ikke leveret så meget som et
eneste validt argument på hvorfor, andet end dine egne formodninger som
bliver modsagt af dem der har mere forstand på det end du og jeg.

Okay, jeg ser at jeg spilder tiden....

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 21:19

On Mon, 20 Aug 2007 22:12:45 +0200, Zeki wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> Begrænsning af den personlige frihed naturligvis. Jeg bryder mig ikke om at
> blive filmet og mistænkeliggjort overalt hvor jeg kommer.

Jeg lægger ikke engang mærke til om der er kameraer der hvor jeg kommer,
hvorfor tænker du så meget over det?

> Ja, det siger du jo. Men indtil nu har du ikke leveret så meget som et
> eneste validt argument på hvorfor, andet end dine egne formodninger som
> bliver modsagt af dem der har mere forstand på det end du og jeg.

Jeg skal da ikke bevise noget over for dig, jeg har en mening, og den er
jeg så vidt jeg ved fuldt berettiget til at have, og at nogle mener noget
andet, ja det ændre da ikke en tøddel.

> Okay, jeg ser at jeg spilder tiden....

Hvis du har sat dig for at ændre mit syn på det, så ja, for det kan du
ikke, hvorfor skulle jeg dog vende rundt og mene det samme som dig, jeg
mener at overvågning er en god ting, så er den ikke længere.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Zeki

Dato : 20-08-07 21:30

> Jeg lægger ikke engang mærke til om der er kameraer der hvor jeg kommer,
> hvorfor tænker du så meget over det?

Ja, hvorfor bekymre sig om ting man ikke kan se? Så bliver det hele meget
lettere og mere simpelt for én, ikke? Nu når vi er igang kan vi lige så godt
overlade al selvstændighed til regeringen, ikke?

> Jeg skal da ikke bevise noget over for dig, jeg har en mening, og den er
> jeg så vidt jeg ved fuldt berettiget til at have, og at nogle mener noget
> andet, ja det ændre da ikke en tøddel.

Ja, du kan da mene alt det du vil. At jorden er firkantet f.eks.
Men hvis du vil tages seriøst så hoster du op med mere end blot meninger,
f.eks dokumentation og argumentation. Ellers så har dine påstande ingen
værdi for andre end dig selv.

> Hvis du har sat dig for at ændre mit syn på det, så ja, for det kan du
> ikke, hvorfor skulle jeg dog vende rundt og mene det samme som dig

Fordi jeg gør brug af dokumentation og ekspertudtalelser. Det gør du ikke.
Jeg henviser til folk som ved mere end det vi "debatterer" (eller forsøger
på det for mit vedkommende) her, end både du og jeg. Du kan vælge at
ignorere det, eller tage stilling til det, og argumentere hvorfor du er
uenig.

Du har så valgt at se helt bort fra det, fordi....hvad? Du ikke bryder dig
om at blive udfordret på din forudindtagede holdning?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 21:40

On Mon, 20 Aug 2007 22:30:08 +0200, Zeki wrote:

> Ja, hvorfor bekymre sig om ting man ikke kan se? Så bliver det hele meget
> lettere og mere simpelt for én, ikke? Nu når vi er igang kan vi lige så godt
> overlade al selvstændighed til regeringen, ikke?

Det er ikke helt det samme, men tænk at overvågning kan få dit blod i kog,
ja det undrer mig at du reagere så stærkt på det.

> [...]
> Men hvis du vil tages seriøst så hoster du op med mere end blot meninger,
> f.eks dokumentation og argumentation. Ellers så har dine påstande ingen

Nej, det har du nok ret i, men jeg er glad for at andre har samme mening
som mig, og tilsyneladende også politikerne.

> [...]
> på det for mit vedkommende) her, end både du og jeg. Du kan vælge at
> ignorere det, eller tage stilling til det, og argumentere hvorfor du er

Jamen, jeg anfægter jo ikke din mening, den er du da berettiget til at
have, jeg forstår den bare ikke, i min verden er man ligeglad, hvis man
ikke har noget at skjule.

> Du har så valgt at se helt bort fra det, fordi....hvad? Du ikke bryder dig
> om at blive udfordret på din forudindtagede holdning?

Jeg ser ikke bort fra noget, men har min egen mening og sådan er det.

Lad os sige jeg elsker appelsiner, men du vil have mig til at hade dem,
nahh, glem det, behold din mening, men prøv ikke at påtvinge mig den, jeg
påtvinger ikke dig min, jeg ytre blot at jeg mener det er en god ide med
overvågning.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Zeki

Dato : 20-08-07 21:48

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det har du nok ret i, men jeg er glad for at andre har samme mening
> som mig, og tilsyneladende også politikerne.

Hvem er disse "andre"? For dem kunne jeg sikkert få en interessant debat
med. Modsat her.

> Jeg ser ikke bort fra noget, men har min egen mening og sådan er det.

Jo, du gør. Du tager ikke stilling til dokumentationen i mine links, som
modbeviser det du påstår.

> Lad os sige jeg elsker appelsiner, men du vil have mig til at hade dem,

Jamen, du skriver jo ikke blot at appelsiner er noget du kan lide, men at
appelsiner er godt for os alle. Hvad med dem der ikke vil have appelsiner?
Må de så ikke slippe?

> nahh, glem det, behold din mening, men prøv ikke at påtvinge mig den, jeg
> påtvinger ikke dig min, jeg ytre blot at jeg mener det er en god ide med
> overvågning.

Og for femte gang spørger jeg dig: Hvorfor synes du det? Hvorfor er det at
overvågning er godt for dig, mens du samtidig mener at jeg er i min gode ret
til at synes at overvågning er noget som jeg gerne vil slippe for?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-08-07 22:06

On Mon, 20 Aug 2007 22:48:26 +0200, Zeki wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Hvem er disse "andre"? For dem kunne jeg sikkert få en interessant debat
> med. Modsat her.

Hvis du leder, så finder du.

> Jo, du gør. Du tager ikke stilling til dokumentationen i mine links, som
> modbeviser det du påstår.

Jeg skal ikke tage stilling til noget, jeg har taget stilling og det er at
jeg er pro overvågning, så jeg har ikke noget at bruge dit propaganda til.

> Jamen, du skriver jo ikke blot at appelsiner er noget du kan lide, men at
> appelsiner er godt for os alle. Hvad med dem der ikke vil have appelsiner?
> Må de så ikke slippe?

Jeg skriver jeg er overbevist om art det er det bedste, men da det ikke er
mig der bestemmer, så må du overfalde dem der gør, alt jeg siger er at de
gør det godt, hvis de giver os mere overvågning.

> Og for femte gang spørger jeg dig: Hvorfor synes du det? Hvorfor er det at
> overvågning er godt for dig, mens du samtidig mener at jeg er i min gode ret
> til at synes at overvågning er noget som jeg gerne vil slippe for?

Og for femertyvende gang, fordi jeg mener det er en god løsning på en
dalende moral, jeg har ikke noget at skjule, så jeg bifalder ethvert tiltag
der tilfører mere overvågning.

Drop din mission, det er spildte kræfter, du har din overbevisning, jeg har
min, er det så svært at forstå.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Jan

Dato : 21-08-07 12:38

> [...]
> tiltag
> der tilfører mere overvågning.
>
> Drop din mission, det er spildte kræfter, du har din overbevisning, jeg

Så gav lån en trold op ha ha

Jan

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-08-07 18:14

On Mon, 20 Aug 2007 21:55:09 +0200, Ludvig Nielsen wrote:

> Du er da fri til at gøre hvad du vil, det eneste du ikke kan gøre er det
> ulovlige, så hvad er problemet.

Det er da sket at jeg har haft trang til at tisse i en port uden
ligefrem at ville betale 5-600 kr for "lettelsen".

Er det ulovligt?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 21-08-07 19:13

> Det er da sket at jeg har haft trang til at tisse i en port uden
> ligefrem at ville betale 5-600 kr for "lettelsen".
>
> Er det ulovligt?

Det giver en bøde hvis politiet ser det, så ja.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 22-08-07 04:39

On Tue, 21 Aug 2007 20:13:23 +0200, N_B_DK wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> Det giver en bøde hvis politiet ser det, så ja.

Jeg tror ikke at du kan finde en lov der forbyder at tisse i porte...

Derimod nok i diverse politivedtægter.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 22-08-07 12:49

On Wed, 22 Aug 2007 05:39:26 +0200, Bruno Christensen wrote:

> Jeg tror ikke at du kan finde en lov der forbyder at tisse i porte...
>
> Derimod nok i diverse politivedtægter.

Det bliver bøden ikke mindre af, så resultatet er jo det samme.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 22-08-07 19:23

On Wed, 22 Aug 2007 13:49:20 +0200, Ludvig Nielsen wrote:

> Det bliver bøden ikke mindre af, så resultatet er jo det samme.

Overtrædelse af politivedtægten er ikke ulovlig, du kan få en bøde men
ingen straffeattest.

(Og jeg er diskret når det sker. Jeg har endnu ikke fået en bøde for
overtrædelse af hverken politivedtægt eller love

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 22-08-07 19:35

On Wed, 22 Aug 2007 20:23:04 +0200, Bruno Christensen wrote:

> Overtrædelse af politivedtægten er ikke ulovlig, du kan få en bøde men
> ingen straffeattest.

Korrekt, men hvis politiet kommer i tanke om at man evt. har blottet sig,
så ser sagen lidt anderledes ud, uanset hvad, stadig nogle øv penge at
skulle af med.

> (Og jeg er diskret når det sker. Jeg har endnu ikke fået en bøde for
> overtrædelse af hverken politivedtægt eller love

Pas på mågerne

--
Rent-A-Troll.