Velfærdsrettigheder
Fra : dktekno

Dato : 20-08-07 12:05

Socialdemokraterne har fremlagt deres velfærdsrettigheder. Jeg synes slet
ikke de stemmer overens med hvad der bør være de mest basale rettigheder.

Her kommer min udlægning af hvad velfærdsrettigheder skal være:

* Enhver har ret til de følgende rettigheder, uanset deres økonomiske
status. Endten skal de være betalt 100 % af staten eller også skal der gives
tilskud i det omfang det er nødvendigt. Enhver har ret til at få opfyldt
disse rettigheder, uden at ens levestandard kommer under middelværdien for
den almindelige danskers levestandard.

* Enhver har ret til at blive skånet for hvad der for den enkelte person er
det værste ubehag. (Eksempel: Hvis nogen er ekstremt bange for hovedpine, og
hellere vil dø end at have hovedpine, skal de have ret til at få medicin mod
hovedpine).

* Enhver har ret til at blive skånet for risisci for livsvarige mén
(Eksempel: Enhver har ret til at blive behandlet for en sygdom eller ulykke
der uden behandling giver livsvarige mén. Enhver har også ret til at sige
nej til opgaver og pligter, der involverer risiko for f.eks. at blive lam,
blind, døv etc. uden at det får konsekvenser).

* Enhver har ret til at få omgående behandling der er nødvendig for at redde
ens liv.

* Enhver har ret til at få behandling for enhver sygdom, lidelse eller
skavank, uanset hvor alvorlig den er, og uanset om den er fysisk eller
psykisk. Enhver har ret til den fysiologiske, terapeutiske, psykiatriske
og/eller psykologisk hjælp der er nødvendig for at behandle lidelsen.

* Enhver har ret til tilstrækkelig hygiejne til, at undgå bakteriel eller
viral infektion. Dvs.: Enhver har krav på, at få mad, der ikke er inficeret
med sygdomsfremkaldende mikroorganismer eller stoffer. Enhver har krav på at
kunne få vasket hænder efter toiletbesøg og inden indtagelse af føde.

* Enhver har ret til at sige nej til opgaver eller pligter der vil give
fysisk eller psykisk ubehag, uden at dette får konsekvenser.

* Enhver har ret til eget rum på mindst 5 kvadratmetre, med mulighed for
vinduer til afskærmning der er nødvendig for opretholdelse af privatliv, med
adgang til elektricitet, udluftning og kabelforbindelse til
internet/telefoni, og som ikke generes af støj , lugt eller
sundhedsskadelige dampe, fra hverken indefra eller udefra.

* Enhver der har en fysisk eller psykisk lidelse eller anderledeshed der
gør, at han eller hun har brug for personale til at yde tryghed og omsorg,
har krav på at bo et sted hvor dette er muligt.

* Enhver har ret til gratis undervisning tilrettelagt specielt efter den
enkelte elevs behov, hvis eleven har brug for specialstøttet undervisning.
Med undervisning forstås alle de almindelige fag i folkeskolen og gymnasiet,
samt biologi, fysik, kemi og matematik på universitetsniveau.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-08-07 12:43

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Socialdemokraterne har fremlagt deres velfærdsrettigheder. Jeg synes slet
> ikke de stemmer overens med hvad der bør være de mest basale rettigheder.
>
> Her kommer min udlægning af hvad velfærdsrettigheder skal være:

Alle de rettigheder - og flere til - har du allerede på papiret. At det så
bliver sværere og sværere at få dem i praksis er så en anden sag, og skyldes
at der pt er et flertal i befolkningen som ikke mener at vi har råd til det.
(se bl.a min anden tråd)

Peter

Fra : Peter

Dato : 20-08-07 13:01

> [...]
> gymnasiet,
> samt biologi, fysik, kemi og matematik på universitetsniveau.

Prøv lige at liste pligterne for at opnå pågældende rettigheder.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-08-07 13:03

"Peter" <llo_@wer-der.dd> skrev i en meddelelse
> "dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv lige at liste pligterne for at opnå pågældende rettigheder.

mener du at nogle af "kravene" er urimelige???????

Peter

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 20-08-07 13:10

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> writes:

> mener du at nogle af "kravene" er urimelige???????

Ikke bare det, men direkte umulige. Hvis jeg nu erklærer at den ting
jeg er allermest bange for, er at læse dkteknos indlæg på dk.politik,
skal han så have inddraget computeren, eller skal staten stå for at
lave et avanceret filter-setup, der sikrer at jeg aldrig kan komme til
at se dem, heller ikke når andre citerer dele deraf?

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-08-07 13:31

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lave et avanceret filter-setup, der sikrer at jeg aldrig kan komme til
> at se dem, heller ikke når andre citerer dele deraf?

suk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 20-08-07 13:39

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> suk

Netop

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-08-07 13:45

> Netop

Det glæder mig at vi er enige om at du i den grad fik sat en stopper for en
politisk debat, ved at fremsætte så eklatant noget vrøvl

Peter

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 20-08-07 13:48

> [...]

> Det glæder mig at vi er enige om at du i den grad fik sat en stopper for en
> politisk debat, ved at fremsætte så eklatant noget vrøvl

Der var ingen politisk debat! Det var et totalt umuligt forslag, der
a ville være hvinende dyrt og b, umuligt at forholde sig til, givet
de vidtfavnende formuleringer.

Jeg gav et konkret eksempel på hvad man kunne rkæve, ud fra den
håbløse naive formulering. Det var ikke for at vrøvle, men derimod for
at demonstrere det uholdbare i det.

Fra : Peter

Dato : 20-08-07 14:10

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i en >> Prøv lige at liste
pligterne for at opnå pågældende rettigheder.

> mener du at nogle af "kravene" er urimelige???????

Hvad skal man yde til gengæld?

Fra : dktekno

Dato : 20-08-07 14:44

> Hvad skal man yde til gengæld?

Det samme man yder idag.
Bare undtagen værnepligten som jeg mener skal afskaffes.

Fra : /Peter

Dato : 20-08-07 15:50

> Det samme man yder idag.
> Bare undtagen værnepligten som jeg mener skal afskaffes.

Du er ikke så lidt naiv.

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 17:51

On Mon, 20 Aug 2007 14:03:06 +0200, "Peter K. Nielsen"
<glemdet@no.domain> wrote:

>mener du at nogle af "kravene" er urimelige???????

Hvad med ovenstående...???

Hvad nu hvis jeg føler fysisk eller psykisk ubehag ved at
arbejde...??? Skal jeg så have ret til at sige nej, uden der er
konsekvenser...???

Fra : Bruno Christensen

Dato : 20-08-07 19:59

On Mon, 20 Aug 2007 18:50:55 +0200, S.A.Thomsen wrote:

> Hvad med ovenstående...???
>
> Hvad nu hvis jeg føler fysisk eller psykisk ubehag ved at
> arbejde...??? Skal jeg så have ret til at sige nej, uden der er
> konsekvenser...???

I realiteten koster en kontanthjælpsmodtager mere end en
førtidspensionist fordi den pågældende skal aktiveres.

Vi har en historisk lav arbejdsløshedsprocent i øjeblikket.

Det ville være smart at få "ryddet op", giv de der stadig er på
kontanthjælp deres førtidspension, og frigør socialarbejderne til
noget fornuftigt.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 20:17

Det kan jeg kun give dig 100% ret i...

Fra : @

Dato : 20-08-07 20:42

On Mon, 20 Aug 2007 14:01:18 +0200, "Peter" <llo_@wer-der.dd> wrote:

>Prøv lige at liste pligterne for at opnå pågældende rettigheder.

pligterne!!!!!!!

??????

du vil vel ikke til at forlange at folk skal yde en indsats i
samfundet

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Kim2000

Dato : 20-08-07 18:11

> [...]
> gymnasiet,
> samt biologi, fysik, kemi og matematik på universitetsniveau.

Jeg vil ha', jeg vil ha' jeg vil ha' Hvad blev der af pligter?

Enhver har ret til et rum?? Enhver har ret til Internet?? Man kan fandme
arbejde for at få det kan man. Enhver har ret til at sige nej til pligter -
uden konsekvenser!! Selvfølgelig kan man ikke sidde og splille PS3 hele
dagen for skatteydernes penge, man har værsegod at møde på arbejde, at søge
arbejde og/eller møde til aktivering (at mange aktiveringsprojekter, så er
noget lort er noget andet). Alle har ret til at _FÅ_ mad?? Alle har ret til
at handle frit hvor de vil handle, dvs. at lægge sine indkøb de steder, der
har en god smily eller hvis man vil spare penge købe det i Aldi eller Lidl
eller hos den snuskede slagter, der fire gange har været lukket af
fødevarekontrollen, det er et frit land. At vil mene det skulle være en
"rettighed" at kunne vaske sine hænder er helt skudt over målet her i
landet, alle mennesker her i landet har adgang til drikkevand, jeg kan ikke
komme i tanke om nogen, der ikke har, men det er selvfølgelig klart at
betaler man ikke vandregningen så lukkes der for vandet og man må ty til
offentlige toiletter eller lignende (så altid betale for ens vand).

Rettigheder og pligter følges ad, og forresten har alle ret til at få hjælp
til undervisning, hverken kommuner eller amter eller nogen andre taler bare
højt om det (det er dyrt for dem).

mvh
Kim