Arbejdstilsynet vil fjerne umulige elever.
Fra : Janus

Dato : 19-08-07 18:55

Jeg har lige læst på tekst tv, at arbejdstilsynet vil have, at de umulige
elever fjernes fra klasseværelserne /skolerne.
Jeg synes at det er en rigtig god idé.
Jeg er selv lige blevet færdig med folkeskolen og er begyndt i 1.g.
Hver dag, i de 10 år, hvor jeg gik i folkeskole, var der altid mindst én
elev, der skulle lave ballade. Det forstyrrede undervisningen totalt.
Jeg synes ellers at lærerne var gode, men de blev godt nok sat på en prøve,
igen og igen og igen........
Jeg selv vil aldrig befinde mig i den situation, som det er at skulle sørge
for at proppe noget i hovederne på de elever, der gerne vil lære noget,
samtidig med at skulle opdrage de elever, der ingen opdragelse har med
hjemme fra. Det kunne ellers være interessant at være lærer eller pædagog, -
men NEJ TAK!
Nu skal jeg til at lære noget. Det regner jeg da med... Jeg regner med, at
de der vælger gymnasiet gør det, fordi de vil lære noget. Jeg håber ikke, at
jeg tager fejl!

Godt at arbejdstilsynet om sider ser på, hvad det gør ved ellers gode
lærere, at de dagligt skal "slås" med de umulige elever. Jeg ville ønske, at
det var sket noget før!

Fra : JensenDenmark

Dato : 19-08-07 19:23

"Janus" <Jensen@J> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Godt at arbejdstilsynet om sider ser på, hvad det gør ved ellers gode
> lærere, at de dagligt skal "slås" med de umulige elever. Jeg ville ønske,

De er ikke for kloge. Folkeskolen er folkets skole. Det er laveste
fællesnævner. Det ved både lærere, elever og forældre (hvoraf jeg er en.).

Hvis jeg havde ambitioner om at ungerne skulle paces frem, så havde jeg da
anbragt ungerne et andet sted. Men nutidens unger bliver ikke belønnet med
efterløn for tro tjeneste, så derfor bliver det lige til at læse, skrive og
regne. Hvad de så får tiden til at gå med i deres voksen tilværelse, er
deres egen sag, bare de kan få tiden til at gå.

Jeg gik selv i folkeskolen og vi så aldrig noget udsugning, borde som
passede og verdenskort, som rummede et Europa kort efter 1. verdenskrig. Og
min generation har klaret sig udemærket.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-08-07 19:33

JensenDenmark skrev den 19-08-2007 20:23:

> [...]
> passede og verdenskort, som rummede et Europa kort efter 1. verdenskrig. Og
> min generation har klaret sig udemærket.

Det er jo så spørgsmålet om du har det, når nu du har den holdning som
du har.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-08-07 19:55

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo så spørgsmålet om du har det, når nu du har den holdning som
> du har.

Ja, noget er tydeligvis gået grueligt galt, når man ikke ender med at have
samme holdninger som Carsten Riis. Vi må vist have distriktspsykiatrien på
banen ganske som man gjorde med anderledes tænkende i det hedengangne
Sovjetunionen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : JensenDenmark

Dato : 19-08-07 20:02

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo så spørgsmålet om du har det, når nu du har den holdning som du
> har.

Jeg betaler topskat og har gjort det i over 10 år. Jeg har eget hus, bil,
kone, børn, har kat og fugl. Det eneste jeg ikke opnår er efterløn, da der
er tradition i familien for at livet er slut, når man er omkring 60.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Kim2000

Dato : 19-08-07 20:38

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kone, børn, har kat og fugl. Det eneste jeg ikke opnår er efterløn, da der
> er tradition i familien for at livet er slut, når man er omkring 60.

Jamen, det kunne man vel ændre på, fx ved at skrue ned for tempoet, dyrke
motion, ikke ryge osv osv., selvom generne har en stor betydning, så er det
ligeledes et faktum at man kan forlænge livet med en god livsstil, det er
selvfølgelig klart nok at hvis alle i ens familie er drattet om som 60-årig
så bliver man måske ikke 120, men man kan nu godt blive både 70 og 80, min
oldefar og bedstefar drattede om da de var omkring 60, min far da han var
71, så jeg regner da med lige at forlænge det en tand mere, jeg er beskeden
og forventer såmænd ikke mere end 150-60 år

mvh
Kim, der tog 80 km cykling på 3 timer i dag - pust

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-08-07 13:23

Kim2000 wrote:
> [...]

> regner da med lige at forlænge det en tand mere, jeg er beskeden og
> forventer såmænd ikke mere end 150-60 år

Du behøver ikke kigge så meget på din far og hans forfædre, men din *søster*
kan gøre det, - hvis du har en sådan. En ny undersøgelse viser, at døtre
arver fædrenes teleomer, - den streng som tæller ned og bestemmer hvor gamle
vi kan blive. Der var ingen direkte sammenhæng mellem mændenes strenge og
forældrenes, - man aner ikke hvorfor der er denne forskel på kønnene.

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 00:44

> [...]
> kone, børn, har kat og fugl. Det eneste jeg ikke opnår er efterløn, da der
> er tradition i familien for at livet er slut, når man er omkring 60.

Hold dog op---
Det er da først der, det begynder at blive interessant--

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 19-08-07 19:59

> [...]
> passede og verdenskort, som rummede et Europa kort efter 1. verdenskrig.
> Og min generation har klaret sig udemærket.

Det er dog en ualmindelig sørgelig holdning og ambitioner du har til både
folkeskolen og til dit barns liv, selvfølgelig skal eleverne modtage en god
undervisning i folkeskolen. Hvis det gennem arbejdstilsynet er at man kan få
elever de rette steder hen, så fint med mig. Her tænker jeg autister,
mentalt handicappede osv, så retteligt ikke kan få den optimale undervisning
i en folkeskoleklasse, hvor der ofte er 28 elever og ja, de er i folkeskolen
i dag (det glemmer man også at fortælle, når man laver sammenligner med
andre landes skoler).
mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 00:42

> [...]
> passede og verdenskort, som rummede et Europa kort efter 1. verdenskrig.
> Og min generation har klaret sig udemærket.

Ja, vi kan da se, at du ikke fik lært, at stave til "Udmærket"?
Dårlig luft, måske?

MVH
Ëgon

Fra : C. Overgaard

Dato : 19-08-07 20:57

On 19 Aug., 20:59, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]
> i dag (det glemmer man også at fortælle, når man laver sammenligner med

Det den gruppe har man allerede special-undervisning. Da jeg gik på
Kalbyrisskolen, havde man en hjælpe-klasse gang, hvor at der kun var
ca. 10 elever i hver klasse. Nu hedder det special-klasser. Mere kan
læses på: http://www.kalbyrisskolen.dk

Her har man iøvrigt forældredrevet ungdomsklub netop fordi at man har
erkendt at der er en enkelt fejl med de strålende tilbud, som børn har
siden fødslen og indtil SFO-tiden er slut: De er blevet vandt til at
blive passet. De kan ikke ligesom fortidens nøglebørn beskæftige sig
selv. Der skal være et tilbud til dem, for ellers river de byen ned.

Men med arbejdstilsynets indgriben, får man problemer med at få
placering til de utilpassede og her var familieklasserne ellers på vej
ind for at klare dette problem, men de kan desværre ikke håndtere de
eksempler, hvor at familien ikke vil spille bold.

Der mangler dem en håndtering af dem, som kun kommer ind engang
imellem. Det er dem som larmer og kræver ekstra opmærksomhed, når de
ikke har fået stoffet ind.

Der kan være mange årsager til det. De har måske ikke fortalt at de
har et problem som kan være så simpelt som ordblindhed, men som de ud
fra en fejlagtig opfattelse af at dette problem er flovt, ikke har
fået fortalt skolen om. De har måske brug for en fest-pille i ny og næ
for at kunne fungere. De har måske et image at pleje som barsk fyr
eller pige, som kræver for megen tid. De har måske mistet værdifuld
undervisning, fordi at forældrene har slæbt dem til udlandet på
genopdragelse.

Det er måske på tide at gøre op med at det er lovligt at lade en plads
stå tom. Der skulle måske strikkes et landsdækkende heldagsskole
program sammen til disse, så de med noget motion, let arbejde,
lektiestøtte og samtaler kunne få dagen fyldt ud. Her er et forslag:
http://www.retsreformnu.dk/RRN.htm

At arbejde, motion og samtaler virker på en ældre aldersgruppe, er
netop kommet frem i medierne idag:
http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2007/08/19/114514.htm

Dette mix burde også virke på en yngre målgruppe. Men der skal mere
til og her er Gellerup et godt eksempel. Man skal bruge forældrene.

http://www.urban.dk/article/20070817/PCINDLAND/108170020/1001/URBAN

Derfor rummer RRN-programmet det del-element, at forældrene skal være
"vagter". Det skal de af to grunde. De skal minimere risikoen for
fysisk konfrontation mellem de unge og de professionelle. Landets
døgnsinstitutioner har stor personaleudskiftning fordi at de unge
angriber og magtanvendelsescikulæret gør at man ikke kan putte 12-14
årige i spændetrøje, som man gør på Peninsula Village i USA. Så
forældrene skal med så der er flere at slå på og derfor færre skader.
(Og nogle unge vil afstå fra at angribe nogle de kender og hvis de er
i mindretal.)

Sekundært så kan man benytte forældrenes tilstedeværelse til at give
dem undervisning i at fungere som forælder fremfor som kammerat,
hvilket man mangler teknikker til.

Så RRN-programmet er måske løsningen til den opgave, som
arbejdtilsynet har givet kommunerne ved deres indgriben.

Mvh
C.Overgaard
(som har generobret sin computer)

Fra : Anne

Dato : 20-08-07 10:26

> [...]
>
> Godt at arbejdstilsynet om sider ser på, hvad det gør ved ellers gode
> lærere, at de dagligt skal "slås" med de umulige elever. Jeg ville ønske,

Det er vel arbejdstilsynets arbejde at sørge for,
at lærere arbejder under tålelige forhold.
Lærere skal ikke finde sig i, at få elever
tyraniserer hele klassen og ødelægger muligheden
for, at ellers velfungerende elever får ordentlig undervisning.
Lærerens psykiske arbejdsmiljø er meget påvirket af
elever, der konstant skal gøre, uheldigt, opmærksom på
sig selv og tror, at de skal spille fransk klovn i timerne.