Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kvalitet af canon 100-400 l
Fra : Jakob

Dato : 20-08-07 23:08

Hej

Jeg ville godt lige høre om nogen af jer canon freaks kunne fortælle mig
lidt om jeres erfaringer med canon 100-400 L is.

Jeg mødte en fyr der sværgede til det objektiv som allround wildlife
linse men er der ikke noget med at den er lidt langsom ang fokus ?

Håber nogen kan komme med lidt pointers ang kvalitet etc.

Hygge

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 21-08-07 07:55

> [...]
> linse men er der ikke noget med at den er lidt langsom ang fokus ?
>
> Håber nogen kan komme med lidt pointers ang kvalitet etc.

Hvis du kan undvære zoom og IS skulle Canons 400mm f/5,6 L være væsentligt
skarpere! - AF hastighederne kender jeg desværre intet til.

Brian

Fra : Jakob

Dato : 22-08-07 22:23

In article <46ca8b9d$1@news.dansketelecom.com>, geronimo@-FORKERT-
mobilixnet.dk says...

> Hvis du kan undvære zoom og IS skulle Canons 400mm f/5,6 L være væsentligt
> skarpere! - AF hastighederne kender jeg desværre intet til.

Det er bare slet ikke en mulighed :0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Steen Bornak

Dato : 21-08-07 18:17

Se nedenstående links, han har god erfaring.
m v h
Ole

http://www.wildlifeimagesbyles.net/Technique/technique.html#equip
ment

Fra : Jakob

Dato : 22-08-07 22:27

In article <11877169310.635273822468982@dtext.news.tele.dk>,
aa.ob@nypost.dk says...
> Se nedenstående links, han har god erfaring.
> m v h
> Ole

Takker, det vil jeg kigge på.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : OLD-CAT

Dato : 21-08-07 19:47

Hej Jacob

Jeg har en Canon 100-400 F4,5-5,6 L IS og det er klart mit bedste objektiv.

Skarpheden er super den er lige så skarp som min Sigma EX 500 f4,5 DG HSM
og den er langt mere alsidig

Du vil ikke fortryde - og du vil blive meget glad for IS

Hvor bor du?

Claus Olsen

Fra : Jakob

Dato : 22-08-07 22:30

In article <46cb3318$0$13564$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
us@nomail.dk says...
> [...]
> og den er langt mere alsidig
>
> Du vil ikke fortryde - og du vil blive meget glad for IS

Hej

Jeg bor i Odense.

Det er fordi jeg overvejer systemskifte fra Nikon til Canon. Det bliver
nok ikke lige nu men er igang med at sondere terrænet for muligheder.

Jeg er faktisk helt tilfreds med de billeder mit nikon leverer, men jeg
mangler hastighed. Og som jeg ser det er den billigste måde at få det på
30D, eller alternativt om et stykke tid 40D.

Hygge

Jakob

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-08-07 21:19

Jakob wrote:
> [...]
> linse men er der ikke noget med at den er lidt langsom ang fokus ?
>
> Håber nogen kan komme med lidt pointers ang kvalitet etc.

Det er klart et meget anvendeligt zoom-område og til mange ting er den god.
Skarpheden er ok ved f/8, men bliver lidt blød ved f/5.6 og 400mm.
Se en sammenligning her
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=113&FLI=4&API=1&LensComp=278&FLIComp=0&APIComp=0&Camera=9&CameraComp=9
med Canon 400mm f/5.6L. Den tåler naturligvis ikke sammenligning med de
rigtigt gode faste brændvidder, som 400mm og 500mm f/4L IS.
Jeg lånte én nogle timer og se nogle billeder her
http://www.pbase.com/hkruse/image/71344636/original
http://www.pbase.com/hkruse/image/71344628/original

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Jan

Dato : 22-08-07 06:14

> rigtigt gode faste brændvidder, som 400mm og 500mm f/4L IS.
> Jeg lånte én nogle timer og se nogle billeder her
> http://www.pbase.com/hkruse/image/71344636/original
> http://www.pbase.com/hkruse/image/71344628/original

nu ved jeg ikke om det er billeder du bruger til noget, men den ene er da
noget blå, er de ikke taget i samme dam ?

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-08-07 09:02

"Jan" <Jdd@thorpost.dk> wrote in message

> nu ved jeg ikke om det er billeder du bruger til noget, men den ene er da
> noget blå, er de ikke taget i samme dam ?

I det ene tilfælde står solen på og i det andet ikke. Jeg kan godt se, at
det ene ser lidt koldt ud. Jeg har givet den lidt højere farvetempereratur
og reloadet.
F.eks. også dette her http://www.pbase.com/hkruse/image/71344635/original

Fra : Jakob

Dato : 22-08-07 22:34

In article <46cb48c8$0$90274$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...
> [...]
> rigtigt gode faste brændvidder, som 400mm og 500mm f/4L IS.
> Jeg lånte én nogle timer og se nogle billeder her

Hej Hans

Jeg ved jo at du dyrker kvalitet så jeg lytter opmærksomt. Det kan jo
godt bekymre mig lidt at den taber i kvalitet ved fuld åben tilstand,
hvis man er bundet til F8 er den måske ikke helt så interessant. Men det
skal være en zoom. Det andet jeg har set er sigmas 100-300 f.4 men den
har jo så ikke helt samme rækkevidde.

Men tak for dit input, de par stykker du har postet her ser jo absolut
morderligt skarpe ude. Med hensyn til de faste brændvidder 400 og 500
F.4 IS så har jeg fundet ud af at de bliver aldrig aktuelle for mit
vedkommende, alene pga prisen. Men jeg kan heller ikke forestille mig at
jeg vil kunne "leve" med fast brændvidde til det jeg ønsker at bruge det
til.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 22-08-07 22:46

> http://www.pbase.com/hkruse/image/71344636/original
> http://www.pbase.com/hkruse/image/71344628/original

Det er pudsigt. Nu har jeg kigget på den sammenligning du linkede til.
Og det ser angiveligt ud til at den ved 400 mm performer ligeså godt om
400 mm 5.6. Det er da overraskende. Ved mindre brændvidder ser det dog
ud til at være markant dårligere.

Hygge

Jakob

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-08-07 23:34

Jakob wrote:

> [...]
> Og det ser angiveligt ud til at den ved 400 mm performer ligeså godt
> om 400 mm 5.6. Det er da overraskende. Ved mindre brændvidder ser det

Jeg undrer mig også lidt, da det normalt er omvendt efter hvad folk klager
over. På 5D synes jeg den har et godt zoom-område. Jeg kunne godt blive
fristet på et tidspunkt at supplere med denne og skippe min 70-200 f/2.8L
IS. Det er et godt supplement til 500mm'eren.
Mvh,
Hans

Fra : Jakob

Dato : 23-08-07 08:01

In article <46ccb9d0$0$90274$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> [...]
> fristet på et tidspunkt at supplere med denne og skippe min 70-200 f/2.8L
> IS. Det er et godt supplement til 500mm'eren.

Tak for dine råd hans, måske det ligger i den variabilitet der
efterhånden er så udbredt blandt optikker, desværre. Men man må dog
forvente at kvalitets checkene er lidt hyppigere i L klassen.

Hygge

Jakob